Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
flake
HV veteran
liitunud: 01.05.2003
|
29.01.2014 22:40:48
|
|
|
eks mingi marketing/social media guru ole tööle palgatud, aga krt ta teeb head tööd
_________________ ..||.. |
|
Kommentaarid: 63 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
kimi
HV vaatleja
liitunud: 02.02.2012
|
29.01.2014 23:57:16
|
|
|
Ei saa kurta tõesti
Üldiselt on asi ikka päris mõnusaks läinud. Info jõuab minutitega (mõningatel juhtudel sekunditega) digitaalmeediasse ja sealt juba inimeste arvutitesse, telefonidesse, kuhu iganes. Mäletan enda lapsepõlve. kus ainuke infoallikas oli vanaema Õhtuleht, millele pidi 2km taha järgi minema - joostes, rattaga või millega iganes Meeletu oli pettumus siis, kui postimees oli jooma kukkunud ja leht kas tuli tunde hiljem või jäi üldse tulemata. Ja ma tihti käisin vaid selle pärast, et näha, kas Jaan Jürine või Jaan Martinson on viitsinud mingi artiklijupi vormelitest kirjutada Olid ajad, olid majad.
|
|
Kommentaarid: 7 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
7 |
|
tagasi üles |
|
 |
fallout3
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.04.2005
|
30.01.2014 02:28:03
|
|
|
Panen siia ka veel mõned mõtted kirja.
Varem juba kirjutasin seda, et kõigi eelduste kohaselt hakkab uute mootorite võimsuskõveral olema väga pikk platoo alates 10,500 RPMist kuni maksimaalselt lubatud 15,000 RPMini. Kuna pöörded kasvavad, aga kütust rohkem lisada ei ole reeglite kohaselt lubatud, siis tähendab see seda, et turborõhku tuleb pöörete kasvades järjest vähendada, et kütusesegu paigas hoida - selles pöörete vahemikus peab rõhk silindris langema ca 2,4 bari pealt alla 1,7 bari.
Samuti on uutel mootoritel lubatud elektrienergia genereerimine lisaks vana KERSi süsteemi pidurdusenergiale ka turbo külge kinnitatud generaatori abil, mis turbot pidurdades energiat salvestab. Kui nüüd uued mootorid hakkavad kõigil juhtudel peale paigaltstardi (ja boksipeatuse) opereerima peamiselt selles 10,500-15,000 RPM pöörete vahemikus, et sõitjale oleks igal hetkel (potentsiaalselt) kättesaadav maksimaalne võimsus, siis tähendab see seda, et iga kord kui mootor kiirendab, ja väljalaskegaaside hulk jääb praktiliselt samaks, on vaja turbot pöörete kasvades pidurdada. See tähendab, et MGU-H (ehk selle turbo-generaatori) jaoks on praktiliselt kogu aeg kätte saadav suur hulk energiat, mis muidu lihtsalt waste-gate'st välja lastaks, aga mida nüüd saab kasutada ära akude laadimiseks. Kuna erinevalt MGU-K (ehk pidurdusenergia generaatorist) ei ole MGU-H poolt ühe ringi jooksul salvestatava energia hulk reeglites piiratud, tähendab see seda, et kui see MGU-H selleks vähegi võimeline on, siis saab selle abil genereerida palju rohkem energiat kui minimaalselt ette nähtud 50% ringi jooksul ära kasutatavast energiast. Ja kui see on nii, siis see tähendab omakorda seda, et MGU-K (ehk pidurdusenergia generaatori) kasutamist saab selle võrra vähendada, ja see võimaldab parandada auto stabiilsust pidurdamise ajal (need eelmistest aastatest tuttavad raadiosõnumid KERS-harvesting'i kohta, mida sõitjatel paluti vastavalt vajadusele üles või alla keerata), ja kui see saab nii olema, siis see MGU-K (ehk KERSi) pool hübriidajamist hakkab erinevalt eelmistest aastatest käituma peamiselt mootorina, mitte rangelt 50/50 mootori/generaatorina. (Muidugi tuleb tähele panna ka seda, et ringi jooksul lubatud akuvõimsus on kõvasti suurem kui eelmistel aastatel, ja seega võib ka väga väike pidurdusenergia osakaal tähendada üldnumbrites suuremat pidurdusenergia kogumist).
iir kirjutas: |
kas seda turbo õhu väljutamist ka ikka kuulda on, psst pauh noh  |
Ja vastus sellele küsimusele on ei. Kuna turbo kiiruse vähendamiseks saab sellele taha rakendada elektrigeneraatori koormuse, siis ei ole mingit põhjust energiat lihtsalt turbost mööda ja õhku lasta. Võimalik, et rikete korral mootori päästmiseks seal mingi avariiklapp siiski on, aga normaalse sõidu ajal WRC auto vilinat tulema ei hakka, ainult turbo pööretega kaasnevat vihinat.
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
flake
HV veteran
liitunud: 01.05.2003
|
30.01.2014 10:38:31
|
|
|
Hea ülevaade
Mootorijuttu veel ka siit: http://www1.skysports.com/watch/video/9140723/1st-test-jerez-day-2-ted’s-notebook
Esimesed 20 mintsa on Renaulti mootoripealik seletamas kuidas asi käib
Täna siis kolmas päev. Red Bullil Ricciardo roolis. Loodame et Renault sai oma jamad ööga kõrvaldatud nagu lubasid ja RBR, Caterham ja STR saavad rohkem sõita.
Samuti näeb Marussia uut autot.
_________________ ..||.. |
|
Kommentaarid: 63 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
weasel
HV Guru

liitunud: 27.08.2003
|
30.01.2014 11:09:42
|
|
|
Tänane seltskond:
Ricciardo, Red Bull
Hamilton, Mercedes
Alonso, Ferrari
Button/Magnussen, McLaren
Hulkenberg, Force India
Sutil, Sauber
Vergne, Toro Rosso
Massa, Williams
Chilton, Marussia
Frijns, Caterham
_________________ PSN: weaselEST |
|
Kommentaarid: 38 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
fallout3
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.04.2005
|
30.01.2014 12:23:53
|
|
|
Vähemalt Toro Rosso on 13 ringi juba kirja saanud, ja sellega tabeli eesotsas. Red Bull veel välja pole tulnud ja Caterhamil kirjas 3 ringi.
-----
Ferrari turbo ohutuse osas on tõstatatud küsimus:
“Racecar Engineering understands that while Renault and Mercedes interpreted 5.18.5 as meaning that the turbocharger needs an additional ballistic cover (which weighs around 3kg) Ferrari has not.”
Reeglitepunkt ise siis selline: 5.18.5 Measures must be taken to ensure that in the event of failure of the turbine wheel any resulting significant debris is contained within the car.
-----
Ei tea kas vastab tõele, aga kui jah, siis Marussial ikka korralik ebaõnn juba enne rajale pääsemist
tsitaat: |
Alan Baldwin @alanbaldwinf1
Here's hoping for 10 cars on track tomorrow now that the Marussia is also here (even if the van bringing it to Jerez broke down on the way) |
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Kaivo-
HV Guru
liitunud: 22.08.2007
|
30.01.2014 12:24:10
|
|
|
Mingi nädala juba selle teemaga jagelenud. Ferrari ütleb, et neil see asi piisavalt ohutu ja ei taha lisa raskust oma autole, sest see pole vajalik.
|
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
 |
fallout3
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.04.2005
|
30.01.2014 13:02:32
|
|
|
Poolteist tundi kolmandast päevast kulunud, ja äkki saavad siiski varsti asjad liikvele:
09:30 Red Bull are getting ready to run however. The team tells AUTOSPORT the engine has been fired up this morning, and that it is completing final checks.
Joe Saward positiivses võtmes:
http://joesaward.wordpress.com/2014/01/30/looking-beyond-the-ends-of-the-f1-noses/
tsitaat: |
There is always a tendency in humankind to see the negatives in everything, but F1 remains an amazing and powerful communication tool. These mechanical thoroughbreds feature exquisite design work. And there is no such thing as a bad F1 car. They are all great pieces of machinery, some are just marginally better than others.
This is why F1 remains a step up from all the spec series and championships with customer cars. This is why F1 is special, and why – quite rightly – it is still the greatest show on earth – the Cirque du Soleil of the automobile. |
Vahepeal on Mercedes 2 tunniga juba 25 ringi täis saanud ja Red Bulli pole jätkuvalt rajal.
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
Marec
HV kasutaja

liitunud: 06.09.2006
|
|
Kommentaarid: 62 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
fallout3
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.04.2005
|
30.01.2014 14:03:53
|
|
|
Red Bull läks ka umbes 3 tundi peale päeva algust esimesele ringile. Poolteist testipäeva veel alles, ja tööd ilmselt teha palju.
Edit: Ja kohe punane lipp, Red Bullil kohe peale paari kurvi probleemid.
Praeguseks hakkab nende garaažis olukord ilmselt juba kergelt närviliseks minema, kuigi kaks testi veel ees.
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
flake
HV veteran
liitunud: 01.05.2003
|
30.01.2014 14:04:12
|
|
|
11:01 A smoking RB10 is parked out on track. Ricciardo makes a quick exit, and then inspects the rear of his car.
11:00 It's the Red Bull...
11:00 Red flag. We're not sure what the cause is yet.
10:58 Red Bull is out. Daniel Ricciardo takes to the track for the first time in the RB10, which has completed just 11 laps so far in 2014 testing.
_________________ ..||.. |
|
Kommentaarid: 63 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
kimi
HV vaatleja
liitunud: 02.02.2012
|
30.01.2014 14:06:17
|
|
|
Ja see daamid ja härrad, pole isegi võistlustempo Mis siis saama hakkab kui 5-10 jne ringi selja taga on...
|
|
Kommentaarid: 7 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
7 |
|
tagasi üles |
|
 |
jeesus188
kodustatud

liitunud: 14.04.2003
|
30.01.2014 14:08:16
|
|
|
Vettel närib kodus küüsi
_________________ This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud" |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
64 |
|
tagasi üles |
|
 |
fallout3
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.04.2005
|
30.01.2014 14:08:22
|
|
|
Auto sai suraka tulekustutit ka, nii et juba selle puhastamine võtab aega, rääkimata rikke kõrvaldamisest. Näis kas täna üldse enam välja tulevad, kuigi see oleks nende jaoks juba masendav, ja ilmselt kui vähegi võimalik, üritatakse ikka uuesti rajale saada.
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
flake
HV veteran
liitunud: 01.05.2003
|
30.01.2014 14:09:43
|
|
|
rahu rahu, tegemist alles esimese testiga. selleks need mõeldud ongi et seda sorti jamad välja tuleks ning ära likvideeritaks.
2 Bahreini testi on veel ees + terve homne päev, ehk et piisavalt on aega et Melbourneks auto töökorda saada.
See aga ei tähenda seda et tiim rahuliku südamega Jerezist ära minna saab. Murekohti ja närvilisust on hetkel RBRi garaažis ja ka Renaulti mootoriosakonnas piisavalt.
_________________ ..||.. |
|
Kommentaarid: 63 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
fallout3
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.04.2005
|
30.01.2014 14:15:12
|
|
|
tsitaat: |
As good as this is for everyone who hates the RBR dominance, you have to feel for the mechanics |
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
kimi
HV vaatleja
liitunud: 02.02.2012
|
30.01.2014 14:17:30
|
|
|
Just, need tüübid panevad öö läbi kahes vahetuses. Lisaks on kõrval selline härra nagu Adrian Newey.
Teab keegi, kas tänased probleemid on sama vana jama?
|
|
Kommentaarid: 7 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
7 |
|
tagasi üles |
|
 |
fallout3
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.04.2005
|
30.01.2014 14:24:45
|
|
|
Renault poolne probleem pidi kusagil ERSi elektroonikas peituma, aga Red Bullil olevat eile ka turboga probleeme olnud. Kuna Toro Rosso on täna rajal, siis eeldatavalt on Renault probleemid praeguseks lahendatud, ja võimalik et suitsu hakkas tekitama Red Bulli turbolahendus.
Selline kommentaar ka:
tsitaat: |
Looks like the front-right wheel broke on the RB. So maybe as a consequence of stopping the engine overheated? |
Esimesel pildil see ratas natuke imelik tundub, aga kvaliteet nii kehv, et aru ei saa. Samas ratast oleks juba ka mujal raporteeritud, nii et ilmselt lihtsalt spekulatsioon.
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
flake
HV veteran
liitunud: 01.05.2003
|
30.01.2014 14:26:35
|
|
|
fallout3 kirjutas: |
võimalik et suitsu hakkas tekitama Red Bulli turbolahendus. |
ma juba eile postitasin pildi kus garaažis masin ajas suitsu välja ja kommentaar juures et turbo "põleb"
_________________ ..||.. |
|
Kommentaarid: 63 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
kimi
HV vaatleja
liitunud: 02.02.2012
|
|
Kommentaarid: 7 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
7 |
|
tagasi üles |
|
 |
flake
HV veteran
liitunud: 01.05.2003
|
30.01.2014 14:28:20
|
|
|
Seni kuni pole ametlikku statementi, ei usu ma mitte ühtegi ajalehte kes kuskilt midagi repordib
_________________ ..||.. |
|
Kommentaarid: 63 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
HDTanel
Overclocker

liitunud: 15.12.2002
|
30.01.2014 14:37:38
|
|
|
Ma saaks ilmselt panna auhinnaks esimesele kohale välja näiteks vabal valikul ühe Playstation 4 või Playstation 3 mängu digitaalsel kujul. Esi kolmikule vast saaks isegi pakkuda mänge Kui Tanel huvitatud on.
edit: Pull oleks panna ka auhind välja näiteks, et kes F1 2014 väljatuleku ajal liider on punktitabelis võidab omale F1 2014 PS3 peale vms
_________________ Krüpto
Minu Youtube - HDTanel
Minu Instagram - HDTanel |
|
Kommentaarid: 635 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
4 :: |
3 :: |
496 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
fallout3
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.04.2005
|
30.01.2014 14:39:11
|
|
|
tsitaat: |
Tobias Grüner F1 @tgruener
Helmut Marko: "The latest problem has nothing to do with the power unit. It's in our own responsibility." |
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
connor
HV kasutaja
liitunud: 19.02.2003
|
30.01.2014 14:39:19
|
|
|
Adrian Newey on ka teada kui disainer kellel jahutus kipub olema teisejärguline ja aerodünaamika ning kompaktsus nr1. Võimalik et RBR jamad tulevad et nüüd lõpuks on liiga palju kokku pakitud. Hea et jamad kohe välja tulevad muidugi, Austraalias on juba hilja parandada
|
|
Kommentaarid: 31 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
|