Enda test siin -20...-25C külmadega mis sai tehtud, panen uuesti siia. Lisaks sai tehtud veel test ka kiirlaadijas sellise külmaga kus auto oli seisnud 2 päeva. Sai siis enamvähem sõidetud kohe kiirlaadijasse ning kulus kuskil 40 minutit ennem kui aku hakkas voolu sisse võtama niiöelda. Kogu see aeg kuulus aku soojendamiseks 0C-ni, kui oli paar esimest kraadi akus sees siis hakkas aku ka vaikselt laadima. Kogu laadimise pikkuseks näitas 2 ja pool tundi. Aku soojendus napsas kuskil 8kW. See siis LFP aku kohta jutt. Külm LFP aku - very bad Samas sai tehtud ka teine test, kus siis kiirlaadijasse jõudmist sai aku ennem soojendatud. Sellisel juhul tuli sealt akkusse koheselt 120kW-i ja 100% laadimine 40 minutit.
Equinox kirjutas:
Sai siin vahepeal oma Teslaga tehtud testi ja keskmine kulu arvutatud kui sai sõidetud ilma aku soojendamiseta s.t auto ei ei istunud juhtme otsas. Iga sõidu alguses sai kasutatud salongi/aku eelsoojendust ja lühikesed linna otsad (hommiku tööle siis 8tundi masin seisab siis töölt koju/poodi jne). Ehk kõik wurts tuli siis akust. Keskmine kulu (mitte ainult sõit vaid siis kõik kokku) 43kwh/100km kohta. Aku suurus 57kwh. Kuskil 130km siis sõiduulatus sellisel juhul. Suvel ideaaltingimustes sai 430km ühe akutäiega. Külm aku ja lühikesed linna otsad kombinatsioon - bad, bad, bad Ahjaa talvine teine usecase -15C eelsoojendatud solong/aku ja ühtlane maanteesõit 95-100km/h Tartu-Tallinn kulu 19.5kwh/100km kohta seega kuskil 280-300km sõiduulatust.
Enda test siin -20...-25C külmadega mis sai tehtud, panen uuesti siia. Lisaks sai tehtud veel test ka kiirlaadijas sellise külmaga kus auto oli seisnud 2 päeva. Sai siis enamvähem sõidetud kohe kiirlaadijasse ning kulus kuskil 40 minutit ennem kui aku hakkas voolu sisse võtama niiöelda. Kogu see aeg kuulus aku soojendamiseks 0C-ni, kui oli paar esimest kraadi akus sees siis hakkas aku ka vaikselt laadima. Kogu laadimise pikkuseks näitas 2 ja pool tundi. Aku soojendus napsas kuskil 8kW. See siis LFP aku kohta jutt. Külm LFP aku - very bad Samas sai tehtud ka teine test, kus siis kiirlaadijasse jõudmist sai aku ennem soojendatud. Sellisel juhul tuli sealt akkusse koheselt 120kW-i ja 100% laadimine 40 minutit.
Equinox kirjutas:
Sai siin vahepeal oma Teslaga tehtud testi ja keskmine kulu arvutatud kui sai sõidetud ilma aku soojendamiseta s.t auto ei ei istunud juhtme otsas. Iga sõidu alguses sai kasutatud salongi/aku eelsoojendust ja lühikesed linna otsad (hommiku tööle siis 8tundi masin seisab siis töölt koju/poodi jne). Ehk kõik wurts tuli siis akust. Keskmine kulu (mitte ainult sõit vaid siis kõik kokku) 43kwh/100km kohta. Aku suurus 57kwh. Kuskil 130km siis sõiduulatus sellisel juhul. Suvel ideaaltingimustes sai 430km ühe akutäiega. Külm aku ja lühikesed linna otsad kombinatsioon - bad, bad, bad Ahjaa talvine teine usecase -15C eelsoojendatud solong/aku ja ühtlane maanteesõit 95-100km/h Tartu-Tallinn kulu 19.5kwh/100km kohta seega kuskil 280-300km sõiduulatust.
No täis porr ikka meie oludes. Vast mõne aasta pärast on parema külmataluvusega ja mahutuvusega akud seeriatootmises. Ise hakkan elektrikale mõtlema alles siis kui >150kwh keskklassi sõiduauto akusse mahutatakse. _________________ Ostan 400-650W PSU (Platinum-Titanium) Liitu Binance'ga Liitu Honey'ga
Eks ootame naatriumioon akusi. Esimesed tootjad on lubanud 2025-2026 aastaks tootmiskõlbulikke variante. Ilmselt mõned aastad veel otsa kui reaalselt keskmises elektriautos ka need akud sees istuvad. _________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
See Babboe kastirataste defektse raami teema pole vist eriti elektriautode (ja muude alternatiivide) teema. Või vähemasti elektriteema. Kui oled elektri kastirattaga sõitnud, siis tead, et see raam on paratamatult selliselt lahendatud, et ainult üks kastialune tala peab andma jäikuse iga suunas. Nagu jalgratas, millel ülemist pulka ei oleks. Umbes nagu olid "naisterattad" ... kindlasti veidi lõdi raamiga. Ja samamoodi nagu kabriod, millel siis katus läbi lõigatud olid lõdima raamiga.
Selline tsükliline koormus tapab seal keevisliited ära ja raam läheb katki.
=====
Teisel teemal - Tesla akude kulumise statistika video ülevaltpoolt.
Jõhkralt hea ülevaade ju. Keskmiselt miski 10% mahtuvuse kadu 100'000 miili järel... ehk 160'000 kilomeetri järel. Ja sellestki enamus esimese paarikümne tuhande miili järel. Mahtuvuse kadu küll väga kartma ei pea.
Vahva, kui pappi oleks, siis võiks sellisega sõita küll
Vaatasin läbi, tundub väga edev ja tehnoloogiliselt tõesti vinge
Iseasi, et kahjuks rahakott sellisele peale ei hakkaks ja mis pärast garantiid sellest saab _________________ HV valuutakalkulaator
käisin leafiga linnas poes 20+20 km umbes. alustasin siis oli 118 km ranget, lõpetasin, siis oli 40 km... soojendus oli 22 kraadi peal, poeskäigu ajal panin äpist soojenduse sisse, maanteel uhasin 146ga... nüüd läheb teppslisse ja hommikuks on piisavalt rangei _________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
käisin leafiga linnas poes 20+20 km umbes. alustasin siis oli 118 km ranget, lõpetasin, siis oli 40 km... soojendus oli 22 kraadi peal, poeskäigu ajal panin äpist soojenduse sisse, maanteel uhasin 146ga... nüüd läheb teppslisse ja hommikuks on piisavalt rangei
Nüüd lõppes garantii kehtivuse kuna Leafi top speed on 144 kmh!
Mida sellise autoga Eestis teha? Kasutad vaid murdosa selle võimsusest
Mida sa eestis kõikide lambode, ferraride jms asjadega teed? Kasutad teslal kogu võimsust pidevalt eestis? Millise auto koguvõimsust sa eestis üldse pidevalt kasutad? Mopeedauto, invaauto?
Keegi tahab ja saab seda endale lubada, siis milles probleem? Pidevalt oli ju kiun, et elektrikad nõrgad ja kehvad, nüüd kohe uus kiun, et võimsad, mida te tahate siis _________________ I am patient with stupidity but not with those who are proud of it.
Mida sellise autoga Eestis teha? Kasutad vaid murdosa selle võimsusest
Mida sa eestis kõikide lambode, ferraride jms asjadega teed? Kasutad teslal kogu võimsust pidevalt eestis? Millise auto koguvõimsust sa eestis üldse pidevalt kasutad? Mopeedauto, invaauto?
Keegi tahab ja saab seda endale lubada, siis milles probleem? Pidevalt oli ju kiun, et elektrikad nõrgad ja kehvad, nüüd kohe uus kiun, et võimsad, mida te tahate siis
Elektrikad ongi praegu kehvad ja nõrgad. See, et nüüd mingid luksusmudelid vingeks tehakse ja neid loetud arv müüakse, ei anna sellele elektriautodega seonduvale ärile absoluutselt mitte midagi. Tõsine nišitoode jälle. Varsti saame jälle mõne kopterimehe taolise uusrikka kiidulaulu rohepöördele kuulda, kus antud mudel tuuakse selle parimaks näiteks.
Meil ja lähiriikides on see pigem poosetamiseks...
Elektrikad ongi praegu kehvad ja nõrgad. See, et nüüd mingid luksusmudelid vingeks tehakse ja neid loetud arv müüakse, ei anna sellele elektriautodega seonduvale ärile absoluutselt mitte midagi. Tõsine nišitoode jälle. Varsti saame jälle mõne kopterimehe taolise uusrikka kiidulaulu rohepöördele kuulda, kus antud mudel tuuakse selle parimaks näiteks.
Meil ja lähiriikides on see pigem poosetamiseks...
No ei ole ju kõik kehvad, Hyundai ja kia on hinna ja kvaliteedi mõistes väga ok, skoda ka vaikselt pusib. On juba välimust ja ka sõiduulatus on ok. Vinged luksusmudelid on ka ju omal kohal, kui sihtgrupp olemas, kes ostab, siis milles probleem, kes tahab poosetada jumala eest, miks mitte, ka siin foorumis on ju teema, kus vennad poosetavad arvutitega (kellel on 3dmark 5 punkti rohkem päriselus pole mingit vahet), see väga eestlaslik. Luksus ongi ju poosetamiseks. _________________ I am patient with stupidity but not with those who are proud of it.
Hyundai ja Kiaga lased talvel eessõitva rekka alt kukkunud jääkamakast(või mingi muu asi jääb ette) üle ja garantii läbi sest põhjaplekk muljuda saanud. Tundub tõesti hea hinna-kvaliteedi suhe.
Lingi või kirjelda põhjused, miks vesinik on loogilisem lahendus?
Ma kirjutan oma arvamuse kohe ette ära, et vesinik ei saa kunagi olema piisavalt ohutu ja mugav kütus. Miks? Füüsika. _________________ Ostan 400-650W PSU (Platinum-Titanium) Liitu Binance'ga Liitu Honey'ga
Saad oma päikesepaneeli või tuuliku tööle panna ja sellega vesinikku toota. Vett on planeedil piisavalt ja põletatud vesinik muutub jälle veeks. Elektri salvestamisega on keeruline....
Elektrikad ongi praegu kehvad ja nõrgad. See, et nüüd mingid luksusmudelid vingeks tehakse ja neid loetud arv müüakse, ei anna sellele elektriautodega seonduvale ärile absoluutselt mitte midagi.
Tesla ei ole ühestki otsast luksusudel, aga edasi käib päris hästi. "Nõrgad ja kehvad" on ikka ühed ja samad säästuautod, sõltumata, mis mootor seda veab. Kui üritad soetada 25k'ga elektrika, mis 2.5s 100'ni läheb, siis unista edasi. OK, pruugitud 10a+ vana Model S'i saab 25k'ga kätte küll kenasti jah.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.