Ehki see veidi sõltub sõidustiilist jms. on elektrika rehvide kulumine ca 20% kiirem
Lisaks veel on elektikatel tüüpiliselt üldse kallima otsa krempel juba tehase poolt n.ö. projekteeritud
Artiklis võrreldi soomlaste kahte populaarseimat mudelit
- Teslal tehase poolt 19" rehvid, mis keskeltläbi maksavad 1600€
- vanatüübilisel bensiini Toyotal saab alla 15" rehvid alates 500€
(mõlemal juhul jutt soome kliimaoludesse sobivatest telverehvidest)
Suure väändega autod tõepoolest murendavad rehvid ära, mul sõber kunagi ammu laenas mu vana v8 fordi ja lammutaski päeva lõpuks tagarehvid ära.
Ketsi ega midagi ei teind, lihtsalt tallas pedaali. Paak bena läks ka ära, õhtul andis võtmed tagasi ja ütles et kunagi enam ei laena seda autot
Siiamaani pole laenanud. _________________ So, at the end of the day, after I have butchered all the nvidiots all around me, standing alone in a pool of blood surrounded by the corpses of my victims, a horrible truth reveals itself to me: I am an amd\ati fänboy...and I must do my dark masters bidding, for I am damned for all eternity...
Elektriautod: − Eriti haavatavad külmal perioodil.
Stardiraskused on kõige sagedasem põhjus, miks NAF-i autopäästjad peavad välja minema, seda ka elektriautode puhul.
Lühike versioon.
Elektriauto starteraku on väiksema mahutavusega kui bensiini- ja diiselautodel.
Külmaperioodid süvendavad probleemi ja tekitavad probleeme paljudele autoomanikele.
Starteri aku tühjenemise põhjuseks võib olla lühike sõit või auto pikaajaline seismine.
Hoolduslaadimine/akulaadija on soovitatav kõigile autoomanikele.
Kontrollige kasutusjuhendist, kas automudel laeb 12-voldist akut sõidu või laadimise ajal.
Pikad reisid võivad olla tervislikud ka elektriautode 12 V akudele.
Elektriautode akud.
Kui tõukejõuks kasutatakse täiustatud liitiumakut pingega 400 või 800 volti, siis traditsiooniline 12-voldise pingega pliiaku annab toite kõikidele muudele auto funktsioonidele.
See annab voolu muuhulgas kesklukustusele, pidurisüsteemile, elektrilisele käsipidurile, raadiole, istmesoojendustele, salongituledele ja armatuurlaual asuvatele ekraanidele.
Probleemid 12-voldise akuga on olnud regulaarsed juba aastaid, ütles autoelektrispetsialist Per Magnar Skånøy varem VG-le .
Akudel töötavad elektriautod on peagi odavamad kui sisepõlemismootoriga autod, mis võimaldab juhtidel kulusid kokku hoida, selgub uuest uuringust.
Autotootjad Renault SA ja Tesla on pikka aega rääkinud, et elektriautode madalamad kütuse- ja käituskulud teevad tasa nende kallima hinna.
Nüüd selgub Bloomberg New Energy Finance’i tehtud uuringust, et akude hinnalanguse tõttu on varsti ka elektriautode ostuhind nii USAs kui ka Euroopas tavaautodest soodsam. See võib juhtuda juba 2025. aastaks.
Sai siin vahepeal oma Teslaga tehtud testi ja keskmine kulu arvutatud kui sai sõidetud ilma aku soojendamiseta s.t auto ei ei istunud juhtme otsas. Iga sõidu alguses sai kasutatud salongi/aku eelsoojendust ja lühikesed linna otsad (hommiku tööle siis 8tundi masin seisab siis töölt koju/poodi jne). Ehk kõik wurts tuli siis akust. Keskmine kulu (mitte ainult sõit vaid siis kõik kokku) 43kwh/100km kohta. Aku suurus 57kwh. Kuskil 130km siis sõiduulatus sellisel juhul. Suvel ideaaltingimustes sai 430km ühe akutäiega. Külm aku ja lühikesed linna otsad kombinatsioon - bad, bad, bad Ahjaa talvine teine usecase -15C eelsoojendatud solong/aku ja ühtlane maanteesõit 95-100km/h Tartu-Tallinn kulu 19.5kwh/100km kohta seega kuskil 280-300km sõiduulatust. _________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
viimati muutis Equinox 03.01.2024 11:53:37, muudetud 1 kord
Sai siin vahepeal oma Teslaga tehtud testi ja keskmine kulu arvutatud kui sai sõidetud ilma aku soojendamiseta s.t auto ei ei istunud juhtme otsas. Iga sõidu alguses sai kasutatud salongi/aku eelsoojendust ja lühikesed linna otsad (hommiku tööle siis 8tundi masin seisab siis töölt koju/poodi jne). Ehk kõik wurts tuli siis akust. Keskmine kulu (mitte ainult sõit vaid siis kõik kokku) 43kwh/100km kohta. Aku suurus 57kwh. Kuskil 130km siis sõiduulatus sellisel juhul. Suvel ideaaltingimustes sai 430km ühe akutäiega. Külm aku ja lühikesed linna otsad kombinatsioon - bad, bad, bad
Ehk siis enamiku jaoks ev põhiline kasutusprofiil. Kui sul pole oma "posti" mille küljes autot pidevalt soojana hoida, siis oled sõna otseses mõttes p'ses. Pmst eramaja omanike lõbu vaid.
Ei ole, terve EV grupp on hala täis, Nissanid ka. Teslad vist tõesti käituvad siiamaani kõige eeskujulikumalt, aga jah, range on p'ses suhteliselt, niiet see use case on ikka ka väga nõrk paraku.
Ehk siis enamiku jaoks ev põhiline kasutusprofiil. Kui sul pole oma "posti" mille küljes autot pidevalt soojana hoida, siis oled sõna otseses mõttes p'ses. Pmst eramaja omanike lõbu vaid.
See saigi meelega tehtud test, et mis on kui oled a la Annelinnas 5korruselises elav inimene, kes saab laadida vaid kiirlaadijas kuskil. Endal õnnestus üürika juurde ajutine laadimine sebida mõned nädalad tagasi. _________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Ei ole, terve EV grupp on hala täis, Nissanid ka. Teslad vist tõesti käituvad siiamaani kõige eeskujulikumalt, aga jah, range on p'ses suhteliselt, niiet see use case on ikka ka väga nõrk paraku.
Kirutakse mis kirutakse seda Teslat aga see oligi üks põhjus miks sai Tesla kasuks otsustatud, et tundub, et temal on vist kõige rohkem ikkagi praegu kogemusi ja knowhow-d. _________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Jutt oli ju sellest, et pole probleeme kuid kõigil elektriautodel on probleeme.
ei olegi, kui on õigesti hooldatud kõigil elektriautodel on probleeme - see, et 100km on sõiduulatus, on ka probleem
kui sina seda probleemina ei näe, siis on sul peas midagi väga viltu _________________ !!
mu dislal on praegu koos soojendamise ja lühikeste linnasõitudega keskmine kulu kuskil seal 15 kandis, paagitäiega 1000 km ilmselt ära ei sõida (nagu suvel puhta maanteeotsaga), kas seda saab samuti lugeda "sõiduulatuse probleemiks"?
viimati muutis pppd 03.01.2024 12:15:47, muudetud 1 kord
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.