Avaleht
uus teema   vasta Raud »  TSI (TeeSeeIse) »  DIY Elektrijalgratas märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 165, 166, 167 ... 182, 183, 184  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
mella
HV kasutaja

liitunud: 10.06.2005




sõnum 19.01.2023 19:56:16 vasta tsitaadiga

Sõltub ikka sellest ka, palju see pakk on võimeline voolu sisse võtma ning palju generaator välja annab.
Kui gene annab 120A ja pakk on võimeline neelama vähemalt 120A, siis ideaaljuhul see ka kaablist läbi jookseb. Iseasi, kas pakki on mõistlik laadida maksimaalse paki poolt sisse võetava vooluga. Ja isegi kui see nii oleks, siis auto generaatorile pole tervislik töötada pikema aja jooksul maksimaalsel koormusel.

elukaz kirjutas:
Natuke infot jääb vajaka. 60A järgi, voolutiheduse järgi paneks 16-25mm2 siis ei lähe liiga soojaks,
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 19.01.2023 22:09:23 vasta tsitaadiga

Kui geneka nimikoormuseks on 120 A siis kui tootja petnud pole tähendabki see 120 A kestvalt!
Aga petmine on siiski levinud - Aasia tootjatel. Kasutatakse igasuguseid trikke.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mella
HV kasutaja

liitunud: 10.06.2005




sõnum 20.01.2023 08:55:54 vasta tsitaadiga

Mul tekkis hoopis teistsugune arusaamatus akudele märgitud mahutavusega.

Kui akule on märgitud ampertunnid, siis millise tühjenemiseni need on arvutatud?
LiIon akude puhul siis minimaalse lubatud pingeni? Sel juhul ju ei saa nendest akudest maksimaalset mahutavust kätte kui LiIon akule mõistliku 3,2V juurde ainult minna.

Näiteks kui auto pliiakude korral on peale märgitud 55Ah, siis alla 12.3V loetakse aku juba tühjaks. Aga kuhu maani on arvutatud mahutavus?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 20.01.2023 10:30:41 vasta tsitaadiga

See ongi põhikoht kus petetakse just akudele. Akule märgitud Ah on reeglina arvutatud idealiseeritud ja ebareaalsete parameetrite järgi. Sina pead lähtuma akutootja antud arvutus tabelitest. Aku tegelik mahtuvus arvutatakse ettenähtud miinimum lubatud tühjenemispinge alusel.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 20.01.2023 13:22:30 vasta tsitaadiga

Tegelikult Ah annab mahutavuse umbes. Kuna pinge ju pidevalt muutub tühjenemistsükli ajal. Wh annab konkreetselt mahutavuse. Sülearvutiakudel näiteks ilusti peal kirjas. Aga jah need Ah-d on antud pigem ideaaltingimustes (temp +25, vool väike ja absoluut max-min pinge vahemikus). Tavakasutuses võiks arvestada ~10% väiksema mahuga kui lubatud.
Kliendisõbralikumatel akutootjatel on oma elementide kohta datasheeteid kus ilusti see graafikutel näidatud. Näiteks: https://www.powerstream.com/p/INR18650-25R-datasheet.pdf
Sarnaselt päikesepaneelidega: Võimsus siis kui paneel on ekvaatoril, temp miinustes ja päike seniidis.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The_Boss
HV Guru
The_Boss

liitunud: 13.01.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.01.2023 13:46:12 vasta tsitaadiga

Ah on ju täis akust tühja akuni konstantse voolu juures mõõdetuna. Sealjuures pole tähtis, mis aku pinge on.

Wh on sama asi, aga võtab arvesse ka aku pinge. Üldiselt saadakse see kui mõõdetakse mitu Ah aku on ja korrutatakse nimipingega läbi.

Ehk siis pigem Wh on see "umbes" väärtus.

Aga see selleks. Mõtlesid ikka pigem seda, et Wh näitab akus peituvat energiat ja Ah näitab mahutavust.

_________________
Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 20.01.2023 15:13:07 vasta tsitaadiga

Pigem mõtlesin jah energiakogust, mis on meile oluline väärtus ja Ah seda täpselt ei anna. Elektriautode akude puhul ei räägita näiteks tavaliselt kunagi Ah väärtusest.
Siin näiteks on Ah välja toodud https://www.auto24.ee/soidukid/3809087 ja mida kasulikku see sulle ütleb?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.01.2023 15:59:06 vasta tsitaadiga

Selleks ongi akudel nimipinge. Mis ideaalis on ruutkeskmine tervest tsüklist. Siis on pinge VxAh=Wh. Autoakul on see 12V ja liitiumil 3.6-3.7
_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The_Boss
HV Guru
The_Boss

liitunud: 13.01.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.01.2023 16:28:53 vasta tsitaadiga

EV puhul tõesti see Ah ei pruugi enam eriti kasulik olla.

Aga kui minna nüüd tagasi 12V ja muude madalama pingega/väiksema akupakiga süsteemide peale, siis on mahutavus just kasulikum kui energiakogus.

Justnimelt laadimisvoolude jms arvutamisel.

Kui on teada, et aku on 37Wh ja laadida võib 1C-ga, siis mis?
Aga kui on teada, et aku on 10Ah ja laadida võib 1C-ga? Lihtne, 10A.

Ehk minu point on see, et mõlemad on vajalikud ja ei välista üksteist. Kõik oleneb, mida vaja arvutada.

_________________
Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.01.2023 16:48:15 vasta tsitaadiga

Laadimiseks amper, tarbimiseks vatt. Aku primaarne eesärk on tarbimine nii et vatt nagu mõistlikum. Ja laadimisel pinget tead siis pole C arvutus ka kontimurdev. Liitiumi nagunii tuimalt vooluga ei lae ilma pingekontrollita. Erinevalt vanakooli autoakust kus umbes radio86 oli õpetus kuidas kondekast ja dioodist teha võrgulaadija icon_biggrin.gif
_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
TeaMeTzu
HV veteran

liitunud: 10.10.2011




sõnum 20.01.2023 17:08:34 vasta tsitaadiga

Mul endal ka see info vajaka icon_lol.gif . Ma saan aru, et ma taoorias peaksin arvutama iga camperisse tuleva seadme kaablite pikkused ja sellest mingi järelduse tegema?
Käisin Esvikas, ostsin 50mm2 kaabli ja kingad ära. Koju tulles, jõudis kohale, et Anderson connector on 70mm2 jaoks. Camperisse plaanis külmik (3.5A), valgustus (4A), 12V läppari, telo laadijad (16A), diiselküte (max 10A), tulevikus võib-olla pisike inverter (pigem paarsada W), veepump (1A).

Interneti andmetel on akukaabliks safe bet 70mm2. Nüüd mul vist ongi dilemma, kas jääda 50mm2 juurde või osta uus kaabel ja kingad ja ikka 70mm2. Anderson connectoreid võib-olla ei lähe üldse vaja.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The_Boss
HV Guru
The_Boss

liitunud: 13.01.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.01.2023 18:22:52 vasta tsitaadiga

elukaz kirjutas:
Laadimiseks amper, tarbimiseks vatt. Aku primaarne eesärk on tarbimine nii et vatt nagu mõistlikum. Ja laadimisel pinget tead siis pole C arvutus ka kontimurdev. Liitiumi nagunii tuimalt vooluga ei lae ilma pingekontrollita. Erinevalt vanakooli autoakust kus umbes radio86 oli õpetus kuidas kondekast ja dioodist teha võrgulaadija icon_biggrin.gif


Akut tuleb laadida rohkem kui sealt tarbitakse. Et sessuhtes vastupidi. Aga jällegi, mis vahet sel on, miks siin peab olema võistlus, et kumb see nüüd ühe kindla aku puhul vajalik number on? Mõlemad on ju kasulikud teadmised. Ühega saab mingeid asju lihtsamalt arvutada ja teisega teisi.

Näiteks "laadimisel pinget tead" tähendabki seda, et alguses teisendad Wh ja V Ah peale ja siis C
abil arvutad A. Kui kohe Ah on juba teada nagu 12V autoakude puhul ka on, siis lihtne korrutamine ja vastus käes.
Mahutavuse ja pinge abil saad energiakoguse. Energiakoguse ja pinge abil saad mahutavuse.

Kui nüüd peaks ühe kasutamist vältima, teeb see umbes sama nagu oomi seaduses oleks näiteks vool kõige tähtsam ja väldid pinget.

TeaMeTzu, miks kõike ühe kaabliga proovid lahendada? Või mis see idee hetkel on?

Googelda "car battery fuse box" ja tee nii. Iga asi ei pea eraldi kaitsme taga olema, mingilmääral võid neid grupeerida. Aga seljuhul saad erinevatesse kohtadesse panna erinevad, peenemad kaablid. 10A ei vaja misteab paksusid kaableid. Ainuke kaabel, mis vajab läbimõtlemist, on kaabel genekast/laadijast akusse.

_________________
Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
TeaMeTzu
HV veteran

liitunud: 10.10.2011




sõnum 21.01.2023 13:06:23 vasta tsitaadiga

Tänud kaasamõtlejatele. Mul akupank koosneb kaheksast sellisest cellist:


Ma katsun leida kaablit, mis läheb äärmistest + ja - terminalist camperini ja sealt edasi läbi harukarpide (või mis iganes nende õige nimetus on) hargnevad iga seadme jaoks eraldi kaablid (kui täpseks minna, siis tuleb vahele charge ja discharge relee ka).
Autoakust lähevad ju ka kaks jämedat kaablit ja sealt edasi hargnevad.
Minu jaoks on segane, et kuidas ma peaks arvutama nende kahe jämeda kaabli jämeduse. Jämeda kaabli max pikkus on 1m, aga kogu sinna otsa ühenduva kaablimajanduse pikkus ju veel teadmata.
1 cell on 100Ah - 1C, 320Wh, 2P4S konf.
Laadida tohib max 100A'ga, soovitatavalt 50A'ga. DC/DC charger camperis on lülitatav 30A ja 60A vahel. Päikesepaneeli ei tule.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001




sõnum 21.01.2023 13:55:00 vasta tsitaadiga

saja ampriga kindlalt laadida ei tohi seda. Pead vaatama celli speci palju seal laadimiseks kirjutatud. Kui on 2p korrutad kahega laadimise amprid, kuid maksimaalsete ampritega võid kühveldada siva prügimäele oma aku.
_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.01.2023 14:41:57 vasta tsitaadiga

TeaMeTzu, 50 vs 70mm2 on sama vahe kui jämedamat paned 70cm jupi või peenemat 50cm. Ehk vahe on marginaalne ja 60A puhul niigi kordades üle dimensioneeritud. Ja kui kaitset vahel pole siis mida jämedam juhe seda kõvema paugu teeb ehk ka siin kehtib universaalne reegel, nii vähe kui võimalik, nii palju kui vajalik.

Sinu näitel ise paneks umbes nii, akule 25mm2, kuudi sisene kaabeldus 4mm2, laadija mida akule lähemal seda parem (laadimisrezhiimi kontroll) ja akuni 10mm2 ja laadija-geneka vahele ka ilmselt lisakaabel 6-10mm2. Võrdluseks auto starterikaabel kust käib 600A läbi, on kõigest 35mm2 vms.

Akul balanseerimine ka tuleb?

_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 21.01.2023 16:08:00 vasta tsitaadiga

Margus kirjutas:
saja ampriga kindlalt laadida ei tohi seda. Pead vaatama celli speci palju seal laadimiseks kirjutatud. Kui on 2p korrutad kahega laadimise amprid, kuid maksimaalsete ampritega võid kühveldada siva prügimäele oma aku.

Tava 50A. Kiirlaadimine 100A
https://shop.gwl.eu/LiFePO4-cells-3-2-V/ELERIX-LIFEPO4-battery-cell-Prismatic-3-2V100AH.html#tab1
Mul 100A inverteriga (5000VA 48V) oli 4AWG juhtmed kaasas. See on 21mm2. Pidev 90A juures on umbes nagu roolisoojendus.
Niiet 25mm2 oleks norm küll.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001




sõnum 21.01.2023 17:38:09 vasta tsitaadiga

Ok ma pole uurinud palju neid lifepo kuid ise soovitaks 50A ampriga seda laadida kuid samas kui 2p siis 100A ei tee ka midagi rated 2p puhul oleks maksimaalne 200A kuid siis on tootja specis väljatoodud eluiga. Garantii spec.
_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.01.2023 17:41:02 vasta tsitaadiga

Kui nüüd aku mahtuvust vaadata siis 60 ampriga saab seda terve tln-võru otsa laadida. Ja enne laadijat teeb see 80-90A. Nii et genekani veaks ka 16-25mm2 ja sama laadija-aku vahele. Ja gene väga kriitilise pilguga üle vaadata kas sellist valu kannatab. Või siis muundur 30A peale ja saab tagasi ka sõita et aku täis saaks icon_biggrin.gif

Autol panin "massi" lüliti vahele 6x4mm juhtmetega, kokku 24mm2 siis, lasin aku enamvähem tühjaks ja siis veerand tundi mootoril käia. Genekast tuli mingi 100A ja need juhtmed läksid soojaks küll. Aga gene juhe läks veel soemaks nii et võis rahule jääda.

_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
TeaMeTzu
HV veteran

liitunud: 10.10.2011




sõnum 26.01.2023 15:55:47 vasta tsitaadiga

Geneka peab uue ostma, kui kunagi jõuab nii kaugele, et akut on vaja tripi ajal laadida icon_lol.gif
Teie kaasamõtlemine aitas kõvasti. Panen 50mm2 kaabli, sest las see pigem olla veits jämedam kui peenem (lisaks olin jõudnud selle juba ära ka osta). Kaitsme panen kohe aku külge seega loodame, et pauku ei tule icon_biggrin.gif

Laadijast akuni läheb 25mm2, sest see ka maksimaalne, mille king interneti andmetel mahub laadijale.

EDIT: Kas selline kaablikinga viimistlus on normaalne (mõtlen neid "kõrvasid", mis tekivad)? icon_biggrin.gif Presstangid, king ja juhe on kõik Esvikast ja mõõdud õiged kirjade järgi.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mihkus
HV kasutaja

liitunud: 11.11.2014




sõnum 27.01.2023 09:46:57 vasta tsitaadiga

Klauke king on, siis neil ongi paksem materjal, lihvi maha
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 27.01.2023 10:05:38 vasta tsitaadiga

Ma proovisin neid: https://www.oomipood.ee/product/nar0873_6_50mm2_kaabli_klemmide_pressimise_tangid_koos_60_klemmiga?sort=p.price&order=DESC
Täielik jama. Haamriga peksta on parem.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mihkus
HV kasutaja

liitunud: 11.11.2014




sõnum 27.01.2023 10:30:27 vasta tsitaadiga

Hiina tangide probleem, tsangid on liiga väiksed EU kingade jaoks, haupa ja samad hiinakad kõrvuti panna, siis haupa on suurem, klauke press on veeeeeeel suurem
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 27.01.2023 11:13:24 vasta tsitaadiga

Selline toimiks paremini? https://juniik.ee/pood/hudraulilised-presstangid-4-6-8-10-16-25-35-60-mm%C2%B2/
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001




sõnum 27.01.2023 12:48:42 vasta tsitaadiga

50A ja enam rõõmud. Murekohaks jäävad ikkagi pressitud kinituskohad 50A on nii räme vool juba mutrite all sulavad seibid ka vahelt. Tõesti on vaja korralikke tange mis tõesti pressivad kehvalt pressitud hakkab kärssama ja sulab.
Kindalt pead kasutama vask seibe need natuke pehmemad tõmbab paremini tihedamaks. Isegi 15A peal sulavad kontaktid ära mis siis 100A veel saab.

_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.01.2023 14:26:53 vasta tsitaadiga

Leeklambiga jootmine toimib hästi. Kui sadade viisi ühendusi ei tee siis pole ka eriline ajakulu.

Muidugi kui muu ühendus nii kehv et seibid sulavad siis võib tina välja voolata ja juhe välja kukkuda. Ma olen kullinokaga kokku pressind ja kinganinasse auk ja sealtkaudu kinni jootnud.


TeaMeTzu, autos kasutaks kummikaablit, igasugu hõõrumise vastu ja paindub paremini.

_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Raud »  TSI (TeeSeeIse) »  DIY Elektrijalgratas mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 165, 166, 167 ... 182, 183, 184  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.