Avaleht
uus teema   vasta Raud »  TSI (TeeSeeIse) »  DIY Elektrijalgratas märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 144, 145, 146 ... 182, 183, 184  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001




sõnum 05.08.2021 11:35:51 vasta tsitaadiga

Ampreid küll rohkem võtma ei hakka küll hakkab watte mitukorda rohkem minema. Igasugune väke aku ei pea vastu sellel vastu rohkem kui 2-3 aastat. Liitium aku sureb maha ka seistes ja aastatega kui isegi paigast ei lähe siis mahtuvus väheneb iga aastaga ka seistes. Mingist hetkest lihtsalt hakkab distants ära vajuma.
3 aastat kasutatud aku pealt siis kolme aastaga on nõks mahtuvus vähenenud see on hästi kui peab veel aasta või kaks vastu. Kuid peale 3 aastat hakkavad veidrused. Kui elemendid on 4 aastat vanad juba siis jah pikka pidu pole. Ma ei ole kindel enam kas hakkan uut akut 18650nestest tegema ilmselt proovin ara suuremad mõõdud vähem elemente kulub. 18650netest teha on elementide kogus päris suur ,et seal mõni seeria ära kukub varakult kui ei vea.
Kahjuks hiina elementidel on kood nendel kui aparaati pole siis ei tea ka millal toodetud on. lg ja teised tuntud saad internetist vaadata tootmise kuupäeva.

Minu enda aku 3 aastat vana siis veits on tekkinud imelikke asju elemendid toodetud olid 2018 külm ei meeldi enam ja kipub laadides natukene soemaks minema kuigi laadimis kordi vähe. Amprid küll talle molli pole andnud küll ,aga ilmset see mittepedaalimine. Healjuhul kahenädala tagant saab korra laadida. 6p confis amprid pole probleemiks, kuid 20kilti mittepedaalida siis 800w tõmbab juba kergelt lohku jahedama ilmaga. Hakkab pinge langema koormuse all siis jah paar aastat veel ja aamen.
Kuigi tavaliselt enne pikemat sõitu laen ja kui paar kilti päevas kulub siis pidevalt küll ei lae. Kui järgmine aasta villand saab teen uue aku ei hakka vist vana akut enam putitama kui too ei suuda enam talvel piisavalt liigutada. Kuid sellel talvel oli juba probleem 20ne kildiga. Kädud küll sai kuid tagasitulles pidin keskmise astme panema sest 800w seal oli juba liiast madalatel temperatuuridel. Distansi mudugi annab juurde kummide kiviks pumpamine kuid igakord ei viitsi sinnä õhku ajada tavaliselt suvel kui ilmad jahenevad on kummis rõhk langenud ka ja talvel väga i tahaha kividega liikuda peabki natuke pehmem kumm olema.

_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM


viimati muutis XeStAiSy 05.08.2021 11:46:53, muudetud 1 kord
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mella
HV kasutaja

liitunud: 10.06.2005




sõnum 05.08.2021 11:44:33 vasta tsitaadiga

Margus, proovi uuesti. Selliseid asju küll võiks iga elektriga tegelev inimene õigesti teada icon_biggrin.gif

Et kui ampreid ei hakka rohkem minema ja vatid suurenevad, siis peaks ju pinge hoopis tõusma icon_wink.gif

Margus kirjutas:
Ampreid küll rohkem võtma ei hakka küll hakkab watte mitukorda rohkem minema.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001




sõnum 05.08.2021 13:22:05 vasta tsitaadiga

mella kirjutas:
Margus, proovi uuesti. Selliseid asju küll võiks iga elektriga tegelev inimene õigesti teada icon_biggrin.gif

Et kui ampreid ei hakka rohkem minema ja vatid suurenevad, siis peaks ju pinge hoopis tõusma icon_wink.gif

Margus kirjutas:
Ampreid küll rohkem võtma ei hakka küll hakkab watte mitukorda rohkem minema.


Kontroller ai anna sinna ampreid rohkem mootorisse ma kipun arvama et paljud ei tea seda oled sa smart bmsiga kontrollinud palju siis ampreid ja watte kulub. 15 amprit saab kuluda ka 800wattiga.
Need kontrollerid seal mootoril niisama vahel pole. Pigem selleks ,et ampreid akust mitte palju peale kütta mootorisse. Kontroller määrab palju ampreid mootorisse anda ,et mitte mootorit maha põletada. Sa võid akule ka 100amprise bmsisi panna kuid mootorisse läheb niipalju kui seal kontrolleris amprid märgtud. Pigem need kontrollerid annavad niipalju kui seal märgitud ja mitte rohkem kui mootor ampreid rohkem ei saa siis see edasiminek 15 ampriga on uimane kuid korralikult imeb watte akust sest ampreid rohkem ei tule ma olen nii sellest aru saanud ja mitmeid bmse testinud kas tõesti saab 15 ampriga 800w siis 3 erninevat bmsi on näidanud 15 amprit ja 800w. Ma olen päris hulga katsetanud seda ja tõesti nii see on. Minul on 15amprine kontroller kah siis kunagi pole üle 15ampri läinud kuigi watte kulub kordades rohkem kui peaks ja seegi ainut kindlale piirile ja mitte rohkem kah isegi mäest ülesse on 800w ringis. Pigem siin on midagi erilist või kummalist mis tegelikult juhtub kui amperid ei saa ja mismoodi neid watte mõõdetakse siis need bmsid mis olen testinud 15 amprit saab olla 250w ringis kui tõesti sõidad piirajaga kui seda pole on 35kmh 15 amprit ja kulub 800w selle kiiruse saavutamine on veits kauem kui 25kmh peale kuid mitte rohkem kui 15 amprit. Ükski bms pole ka aiateibaid näidanud. Siis olen neid nubreid uskuma ka jäänud. Need rummukaid on ilmselt erinevaid ja enamasti tagumine rummukas on kõva vooluõgard ja seda enam kui ei viitsi pedaalida.

_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mella
HV kasutaja

liitunud: 10.06.2005




sõnum 05.08.2021 16:58:17 vasta tsitaadiga

Kas Sa üritad nüüd väita, et P=U*I enam ei kehti?
Kui Sul Reaalselt mootor TARBIB 800W ja kontroller annab peale 15A, siis peaks sinna 53V peale jooksma.

Ma ei usu, et impulssreziimis seda võimsust sinna rakendatakse ja siis mingit keskmistamist näitamisel tehakse.

Midagi on Su loogikas igatahes mäda.

Margus kirjutas:
15 amprit saab kuluda ka 800wattiga.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001




sõnum 05.08.2021 17:37:28 vasta tsitaadiga

Midagi võib mäda olla kuif fakt on see miks bmsid ei valeta kui on 15 amprit 25kmh 250w kanti ja mis valemiga see kontroller suudab anda moorotisse 15A kus tarbimine läheb 36kmh 850w peale ja seda 15 ampriga. Mis ime väel suudab kontoller hoida või display seda 25-35kmh kiiruseid mäest alla saad 37 kuid too 15A on 36v süsteem. Max volt on 42v ma saan aru kui oleks 48v värk siis ilmselgelt too ei tohiks olla enam 15amprit. Kui Kontroller annab mootorisse ainult 15 amprit seda nii 250w peal ja kui kiirus tõuseb sinna 35 peale siis ikkagi ka see kiirus on kontrollitud kontrolleri poolt kuna displayl on kolm astet low medium ja high ka see kiirus on tegelikult piiratud ja kui mootor tõesti panna 35kmh liikuma siis ei saa rääkida enam 250w vaid kogu voolu tarbimine läheb 800w peale ja seda 15 ampriga. Minul on 25 amprit bmsid olnud kuid kontra annab mootorisse niipalju kui seal kirjas on. Ja see mootor pole sellega maha kärsanud üle aasta on juba nii olnud.
_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The_Boss
HV Guru
The_Boss

liitunud: 13.01.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 05.08.2021 20:12:41 vasta tsitaadiga

No 250W juures küll tarbimine 15A pole. Rohkem nagu midagi 6-8 kanti. Ja seal 800W kandis ta ka pole 15A. Pigem nagu 20A.

Ja ega kontroller ei anna mingeid ampreid. Mootor tarbib nagu tahab, kontroller sisuliselt piirab tarbimist.

_________________
Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001




sõnum 05.08.2021 20:56:50 vasta tsitaadiga

Seda ta teeb jah lihtsalt minu kirjutus läheb lonkama tahan alati võimalikult palju kirjutada. Kuid minu enda ratta kontroller annab 250w peal juba mootorisse 15 amprit kui kiirus käes näiteks 25kmh siis natuke langeb kui ei pedaali siis jääbki 15 ampri peale.
Kui 35ga lased on 15a ja 800w see eeldusel kui kummid on kivid vastutuult lasen 30nega. Peale pikka sõitu on mootor palavate ilmadega leige. Siis ma küll eriti ei põe seda asja. Kui lased kuhjaga ampeid üle speci siis sussutad mootori läbi ilmselt .

_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mella
HV kasutaja

liitunud: 10.06.2005




sõnum 06.08.2021 08:57:26 vasta tsitaadiga

Ma jään jätkuvalt selle juurde, et P=U*I (ehk vatid on voolu ja pinge korrutis).

Kuniks see reegel kehtib, ei saa sul 36V juures MITTE MINGI VAHENDIGA 15A juures 800W tulla.

36V juures oleks 540W ja 42V juures 420W.

Seega midagi näitab Sul seal valesti. Kas ei jookse mootorisse 800W või valetab BMS näidik amprite suhtes.

Või on display konfitud 52V süsteemi jaoks, kuid tegelikult kasutad mingeid madalamaid volte ja display seda ehk ei kontrolli vaid korrutab lihtsalt ampritega mingit suhtarvu. Aga seda ma pigem ei usu.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
IndrekM80
HV kasutaja

liitunud: 16.04.2013




sõnum 06.08.2021 08:58:42 vasta tsitaadiga

Vanaonu Georg keerleb hauas nagu vurr praegu icon_smile.gif

mella kirjutas:
Ma jään jätkuvalt selle juurde, et P=U*I (ehk vatid on voolu ja pinge korrutis).

Kuniks see reegel kehtib, ei saa sul 36V juures MITTE MINGI VAHENDIGA 15A juures 800W tulla.

36V juures oleks 540W ja 42V juures 420W.

Seega midagi näitab Sul seal valesti. Kas ei jookse mootorisse 800W või valetab BMS näidik amprite suhtes.

Või on display konfitud 52V süsteemi jaoks, kuid tegelikult kasutad mingeid madalamaid volte ja display seda ehk ei kontrolli vaid korrutab lihtsalt ampritega mingit suhtarvu. Aga seda ma pigem ei usu.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001




sõnum 07.08.2021 14:57:48 vasta tsitaadiga

Ahh ma jätan teid rahule kui kontroller on 15 amprine sealt juu rohkem läbi ei lahe ja raske usuda ,et kõik 3 bmsi erinvatelt tootjatelt näitasit täpselt samu numberid. Ärge uskuge siis.
Ma ei hakka ka rohkem midagi mainima tehke ise loomkatseid ja veenduge.

_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 07.08.2021 16:04:19 vasta tsitaadiga

marguss uss, vastavad katsed juba pikka aega tagasi ära tehtud ja siiani pole veel keegi suutnud neid füüsikaseadusi ümber lükata, seega jah ei usugi ja ei hakkakgi uskuma icon_biggrin.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001




sõnum 08.08.2021 19:51:52 vasta tsitaadiga

Ma ise ei näe probleemi kui 1000w saab ka 10ne ampriga kui hakata AC eletri süsteeme vaatama 2500w saab 16 ampriga. Siis pole ka ime kui need fetid annavad 15 amprit mootorisse ja lubab sealt 800w võtta. Aga jah ma ei hakka rohkem vaidlema sellel teemal kui ei usu tule minujuurde ja ise näed palju watte hakkab minema 15 apriga kui aku laetud. Siin ei ole enam midagi vaielda. Ma soovitan sellist asja katsetada. Ma bmsi ei hakka enam vahetama nad kõik näitasid ühte ja sama.
_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The_Boss
HV Guru
The_Boss

liitunud: 13.01.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.08.2021 20:10:11 vasta tsitaadiga

Praegu räägid kaitsme suurusest ju icon_smile.gif hoopis teine teema.

Saad ikka aru, et kui pinge ja vool kogu aeg sama on (kuni 42V su rattal ning 15A, mis väitsid), siis ei saa võimsus olla ühel hetkel 250W ja teisel hetkel 800W. Seljuhul peaks pinge või vool või mõlemad muutuma. Aku pinge kuidagi maagiliselt alla 20V sul ei lange. See on üsna konstantne. Koormuse all võib natuke langeda ja tühjenemisel võib natuke rohkem langeda, aga eks ta midagi vahemikku 30-42V jää. See tähendab, et erinevate võimsuste juures muutub pigem vool.

Kui tarbid 250W, siis vool on maksimaalselt 250/30=8.33A ja minimaalselt 250/42=5.95A. Ei ole seal miskit 15A.

Kui tarbid 800W, siis vool on maksimaalselt 800/30=26.66A ja minimaalselt 800/42=19.04A. Jällegi ei ole seal miskit 15A.

15A võib sul kontrolleri nimivool olla, aga see ei tähenda, et ta kogu aeg 15A tarbiks. See ei pruugi isegi tähendada, et maksimum lubatud vool 15A oleks.

Ja see smart BMS mul miskipärast hetkel näitab logisid vaadates ~12A max kuigi reaalselt on max tarbimine 24-25A kandis.

_________________
Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001




sõnum 08.08.2021 20:52:16 vasta tsitaadiga

MA rääkisi kui kiirusepiiraja on maas kui 250w mootor panna liikuma 35kmh ma ei rääkinud et ma 25kmh 250w liigun pidevalt see 800w on ikkagi kui see mootor liigub 35kmh ja seda 15 ampriga.
25kmh to bms ei valeta näitab ilusti 250-280w ja miks ta nüüd peaks valetama kui kiirus 35kmh 800w võtab. Ma ei oska mainida mis sellised rummukad üldse voolu võtavad kui neid ilma kiirusepiirajata käima panna.
Tegemist on mitteväntamisega ja edasiliikumine ongi ainult mootori jõul.

_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The_Boss
HV Guru
The_Boss

liitunud: 13.01.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.08.2021 21:22:27 vasta tsitaadiga

Kiirus ei oma siin üldse tähtsust, mis sellest sisse tood?

Väitsid ju, et nii 250W kui 800W korral tarbib 15A, mille üle kogu arutelu käibki.

_________________
Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001




sõnum 09.08.2021 08:09:52 vasta tsitaadiga

Kui sa pedaaliksid 250w korral siis jah ei ole kogu aeg 15A ja kiiruseks on 25kmh kuna too kiirus on kiiresti saavautav kui tahad seal 35kmh lasta siis too kiiruse saavutamine võtab kolm korda rohkem aega seal ka mitte mingi juhul ei tule kontrollerist rohkem kui 15 amprit muidu oleks ka seegi kiirus kiiresti saavutatud ,aga see on selge näide mis juhtub kui mootor ampreid rohkem ei saa kui seda on 15 amrit. Jahedamal ajal tõesti ei saa 35ga lasta kuna läisõit jääb sinna 30km peale ja kui on pool akut järgi siis sellisega ei sõida enam kuhugi kui pedaalida ei viitsi. 250W on suuteline igasugune aku andma ja seda ka -25ga isegi 4p aku. Sula ilmaga talvel ei ole suuteline sind jahedamal ajal kaugele vedama ütlme kui võtaksid 250w siis too nii julm pole kui sa sealt 800w hakkad imema. Amprid talvel pole probleemiks küll ,aga on wattiide kättesaamine kui aku peaks olema juba 30% tühjem. ja enamuse teist ei ole ka -25ga oma ratast testinud samuti mitte ilmapiirajata rummukat ajate mingit oma jonni toote välja numbereid mis ei puutu asjasse. Togu too teema on et 250w mootor ilma piirajata võtab 800w ja see oli teemaks 15 ampriga. Need numbir mis tahtsite pakkuda ei puutu asjase ilma piirajata mootori korral. Spec on ettenähtud see kui piiraja peal on siis need nubrid peavad paika kuid mitte kui hakkad üle speci kiiremini sõitma. Isegi see 35kmh on ka veel piiratud kuna 250w mootor on suhteliselt väike võibki asi rohkem watte võtta kui üle speci lähed. Tegemist on rohkem kui kolm korda suurema wattide võtmisega ,et see extra 10kmh juurde saada.
_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM


viimati muutis XeStAiSy 09.08.2021 08:19:19, muudetud 1 kord
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The_Boss
HV Guru
The_Boss

liitunud: 13.01.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 09.08.2021 08:15:43 vasta tsitaadiga

Mina tõin välja need numbrid, mis sa ise ütlesid. Aga tundub, et probleem on lihtsalt selles, et sa ei saa ise ka aru, mida üldse öelda tahad. Annan alla icon_biggrin.gif
_________________
Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001




sõnum 09.08.2021 08:20:14 vasta tsitaadiga

See on hea plaan
_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
virks
HV Guru

liitunud: 19.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 09.08.2021 08:58:01 vasta tsitaadiga

Margus ei saa aru, et pinge vool ja võimsus on omavahel seotud (põhikooli füüsika tunnist poppi teinud?).

Või on ta kuidagi energia jäävuse seadusest mööda pääsenud ja igiliikuri valmistanud.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 09.08.2021 09:47:33 vasta tsitaadiga

Ei süvenenud aga vb aetakse sassi mootoris olevad amprid ja akust minevad amprid. Mootorisse läheb hoopis 3- faasiline vahelduvvool ja amprinumbrid ka teised.
Ta raiub veel, et maksab EE-le elektri eest 60 senti/kWh vms. Niiet neid jutte ei saa väga tõsiselt võtta.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mella
HV kasutaja

liitunud: 10.06.2005




sõnum 09.08.2021 18:56:47 vasta tsitaadiga

Millisesse rattamootorisse läheb 3F AC?
Mul segway tõuksi 250/800W mootorisse läheb küll ainult 3 kaablit kokku, seega pluss, miinus ja sensor.
Ja bafangi rummukas oli ka pistikus 4 otsa ainult.

DVDRW kirjutas:
Ei süvenenud aga vb aetakse sassi mootoris olevad amprid ja akust minevad amprid. Mootorisse läheb hoopis 3- faasiline vahelduvvool ja amprinumbrid ka teised.
Ta raiub veel, et maksab EE-le elektri eest 60 senti/kWh vms. Niiet neid jutte ei saa väga tõsiselt võtta.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mella
HV kasutaja

liitunud: 10.06.2005




sõnum 09.08.2021 18:59:35 vasta tsitaadiga

Ma ikka jätkuvalt imestan, kuidas Sa selliste teadmiste juures veel elus oled icon_biggrin.gif
Või et palju Sul katse-eksituse tõttu õhku asju lastud on.

Margus kirjutas:
See on hea plaan
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The_Boss
HV Guru
The_Boss

liitunud: 13.01.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 09.08.2021 19:40:06 vasta tsitaadiga

mella, siin oled küll midagi valesti aru saanud. Sinna läheb 3 faasi, pluss, miinus ja 3 sensori juhet. Ehk siis 3 erivärvilist paksu ja siis üks konnektor on veel 5 juhtmeline. Lisaks veel on seal tagatule juhe.
_________________
Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mella
HV kasutaja

liitunud: 10.06.2005




sõnum 09.08.2021 20:17:57 vasta tsitaadiga

Ok, ma unustasin need peenikesed sootuks ära.
Aga seal toimub siis vahelduvpinge 3 faasi vahel või mismoodi? nagu "vanalinna" 220V kolmnurksüsteem?
The_Boss kirjutas:
mella, siin oled küll midagi valesti aru saanud. Sinna läheb 3 faasi, pluss, miinus ja 3 sensori juhet. Ehk siis 3 erivärvilist paksu ja siis üks konnektor on veel 5 juhtmeline. Lisaks veel on seal tagatule juhe.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Zuumbox
HV kasutaja

liitunud: 26.08.2016




sõnum 09.08.2021 20:33:58 vasta tsitaadiga

mella, asünkroonmootor on asja nimi. Lahti seletama ei hakka, loe ise.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Raud »  TSI (TeeSeeIse) »  DIY Elektrijalgratas mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 144, 145, 146 ... 182, 183, 184  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.