Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
lehto08
Kreisi kasutaja
liitunud: 15.09.2005
|
27.06.2021 22:09:31
|
|
|
kalvis kirjutas: |
lehto08 kirjutas: |
Elektriautode kaitseks ütleks, et te pole arvestanud auto hooldus- ja remondikulusid. Elektriautol on need põhimõtteliselt olematud. |
Einoh - need on ikka samas suurusjärgus tavaautoga + natuke hinnalisa. Kõik mis liigub, see kulub - pidurid, veermik. Kuna varuosa tootjaid on palju vähem siis on jupid kallimad. Üks hoolduskulu komponent on kõige määravam - aku tuleb keskmiselt iga 5 aasta pärast uus osta ja see on 4-5 kohaline summa! See kulu on tavaautoga võrreldes eriti valus. |
Olen ainult selle lausega nõus, mille tegin BOLDi. "Conventional powertrains may have as many as 2,000 moving parts, Canis notes, while electric powertrains may have as few 20." https://www.forbes.com/sites/jeffmcmahon/2019/05/30/more-electric-cars-fewer-manufacturing-jobs/?sh=3c3912d33378
Ja mis puudutab akusid siis siin juba mainiti, et tegelikult kestavad akud üllatavalt hästi. "On average the batteries have 91% remaining at 270.000 km" https://maartensteinbuch.com/2015/01/24/tesla-model-s-battery-degradation-data/
Hetkel on suureks takistuseks elektriautode levikul kallis hind, vähene vahemaa mida saad ühe laadimisega läbida ning aeglane laadimine.
Akude tehnoloogia arenduses on toimunud läbimurre:
On 22 September 2020, Tesla announced a package of innovations to be implemented over the next 2-3 years that are designed to:
reduce the cost of batteries by 56% (measured in $/kWh),
increase range (per kg of battery) by 54%
reduce the investment cost per kWh of manufacturing capacity by 69%
https://www.dnv.com/feature/tesla-battery-day-energy-transition.html#start
Mõistliku hinnaga elektriautod võivad saabuda juba üsna pea. https://electrek.co/2021/01/08/tesla-25000-electric-car-coming-sooner-than-we-thought/
Selle punkti all tasuks ära mainida ka näiteks Dacia Spring
Eks neid punkte ole veel mida saaks veel tuua kuid üks mis on kindel - ülemaailmne trend on kindlalt liikunud elektriautode suunas.
https://www.caranddriver.com/news/g35562831/ev-plans-automakers-timeline/
|
|
Kommentaarid: 122 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
112 |
|
tagasi üles |
|
|
The_Boss
HV Guru
liitunud: 13.01.2009
|
27.06.2021 23:45:51
|
|
|
netmaster, nii ja naa. Nendeta ikkagist autot kasutada ei saa. Tagurdamiskaamera või raadio riknemisel seda küll ei juhtu.
Või noh, läbi häda liigutada sai, nagu ma aru sain. Normaalselt laadida ei saanud, auto avariirežiimis vms hädad olid küljes.
Aga ega Tesla pole eriline autotootja nagunii. Neil väga idiootseid probleeme, mis teistel tootjatel juba eelmine sajand lahendatud.
_________________ Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust. |
|
Kommentaarid: 347 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
276 |
|
tagasi üles |
|
|
kalvis
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.10.2009
|
28.06.2021 08:47:31
|
|
|
Kuulsin TLT piisavalt tähtsa tegelase juttu pealt kuidas neil hübriidbussidega nihu läks. Ühel päeval olevat veateade ja buss ei käivitunud. Mingi elektroonikablokk oli rikkis. Selgus, et neid busse ie tohigi ükski eestlane parandada ega hooldada - eritehnik lennutati lennukiga kohale - ainult tema teadis, mis blokk tuli vahetada. Vähe sellest, et blokk maksis hingeinda, tuli krõbedale arvele tasuda eritehniku lend eestisse koos überkalli tunnihindega. Pärast seda otsustati gaasi- ja elektribusside kasuks.
Olen akude peal piisavalt töötanud - need lähevad kergesti katki. Aku vananeb iga laadimiskorraga ja loodusseaduse vastu sa ei saa! Enamus tehaseid ei garanteeri 5a akudele enam midagi - iga päev mis suudad lisaks saavutada on võit sinu rahakotile. Kuid elektriauto needuseks on aku vananemine ja see on väga kallis kulu. Tuttaval oli hübriid, igatahes sellel andis aku kenasti peale 5a otsad, uut ei ostnud, rahakott ei võimaldanud. Hübriidil muret pole, saab ilma ka sõita.
|
|
tagasi üles |
|
|
The_Boss
HV Guru
liitunud: 13.01.2009
|
28.06.2021 09:08:48
|
|
|
kalvis, see pole nüüd küll elektrisõiduki mure, et tootja on parandamise vastane. See idiootsus võib järgmise 5 aasta jooksul mõistlikuma suuna lõpuks võtta.
_________________ Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust. |
|
Kommentaarid: 347 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
276 |
|
tagasi üles |
|
|
netmaster
HV kasutaja
liitunud: 21.08.2004
|
28.06.2021 10:00:00
|
|
|
tsitaat: |
Aku vananeb iga laadimiskorraga ja loodusseaduse vastu sa ei saa! Enamus tehaseid ei garanteeri 5a akudele enam midagi - iga päev mis suudad lisaks saavutada on võit sinu rahakotile. |
Rongid ja bussid on siiski midagi muud.
Tegelikult ei tohi ühtegi grantii all olevat masinat keegi külasepp remontida.
Toyota hübriidile on 8a. aku garantii mida saab väikese raha eest pikendada 10a. peale.
https://www.toyota.ee/hybrid-innovation/hybrid-battery-warranty.json
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
|
PTC
HV vaatleja
liitunud: 27.03.2003
|
28.06.2021 11:17:07
|
|
|
Paistab et akud peavad siiski üllatavalt hästi vastu - aga jah kui vahetada vaja siis saab ainult uute vastu. Mitte nagu automootoriga - lammarist uue ja sõidab jälle. Jah - elektriautol pole sisepõlemismootorit - pole vaja vahetada üle ega filtreid ega mootoririhma ega jamada dpf'i ja egr'ga. Muus osas on seis peaaegu sama - pidurid, sillaosad, rehvid, roolisüsteem, ohutussüsteem jne ja palju elektroonikat koos plokkidega mis juhul kui saba annavad - maksavad ikka keurodes. Keskmine Eesti autode vanus on u 15 aastat. Selle aja sisse jääb ilmselt ka akuvahetus.
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
28.06.2021 12:13:32
|
|
|
netmaster kirjutas: |
tsitaat: |
Aku vananeb iga laadimiskorraga ja loodusseaduse vastu sa ei saa! Enamus tehaseid ei garanteeri 5a akudele enam midagi - iga päev mis suudad lisaks saavutada on võit sinu rahakotile. |
Rongid ja bussid on siiski midagi muud.
Tegelikult ei tohi ühtegi grantii all olevat masinat keegi külasepp remontida.
|
Tegelikult tohib küll, iseasi kas kellelgi Eestis vastav pädevus on.
https://tehnika.postimees.ee/417829/garantiiga-soidukit-voib-hooldada-ka-valjaspool-esindust
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
salatoimik
HV Guru
liitunud: 08.08.2006
|
28.06.2021 12:17:00
|
|
|
Kus Teslat siin riigis hooldada saab?
_________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud |
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
|
netmaster
HV kasutaja
liitunud: 21.08.2004
|
28.06.2021 12:45:25
|
|
|
tsitaat: |
Tegelikult tohib küll, iseasi kas kellelgi Eestis vastav pädevus on. |
kuna antud postituses oli juttu bussidest, siis masinate all ma mõtlesin pigem garantii- ja hoolduslepingutega kaetud busse, ronge, ekskavaatoreid, tornkraanasi, laevu, jne. Mitte sõiduautosi.
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
28.06.2021 12:51:50
|
|
|
salatoimik kirjutas: |
Kus Teslat siin riigis hooldada saab? |
Ei saagi, tuleb igakord Soome või Poola sõita
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
|
salatoimik
HV Guru
liitunud: 08.08.2006
|
28.06.2021 13:20:40
|
|
|
DVDRW kirjutas: |
salatoimik kirjutas: |
Kus Teslat siin riigis hooldada saab? |
Ei saagi, tuleb igakord Soome või Poola sõita |
norm. Siis tuleb ju selle hooldus jupp maad kallim kui oldschool mootoriga. Ajakulu + laevapiletid jne
_________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud |
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
|
PTC
HV vaatleja
liitunud: 27.03.2003
|
28.06.2021 13:41:11
|
|
|
bugattiga võib sama häda olla.
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
|
The_Boss
HV Guru
liitunud: 13.01.2009
|
28.06.2021 13:41:43
|
|
|
No tegelikult Teslat saab ka ise või mingis remonditöökojas parandada/hooldada. Ametlik hooldus on lihtsalt Soomes.
Elektrikatel pidurid ei kulu vast sama kiiresti, sest mootoriga peaks ikkagi üldjuhul saama pidurdada.
_________________ Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust. |
|
Kommentaarid: 347 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
276 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
28.06.2021 13:45:55
|
|
|
Mis elektriautoga üldse regulaarses hoolduses tehakse? Salongiõhu filter on vist ainuke, mida peaks regulaarselt vahetama, ülejäänud juppe vahetad siis kui miski katki läheb.
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
28.06.2021 13:49:15
|
|
|
Õli ja muid vedelikke tuleb ka vahetada. Piduri osad hooldada jms. Täiesti loll jutt et kulusid ei ole elektrikal.
Ja see et kuskil sõlmedes vähem osi kui ice'l on just negatiivne. Ice'l vahetad selle osa välja, elektrikal terve mooduli või suure detaili kirve hinna eest.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
|
Chime
Kreisi kasutaja
liitunud: 24.02.2005
|
28.06.2021 14:10:25
|
|
|
Janis, Õli vahetada? Elektriautol? Jahutusvedelikku siis ka juba? Pidurite kulu on tänu regeneratiivsele pidurdamisele ca 3x väiksem tavaautodega võrreldes. Ma oleks nende lolli jutu ajamise väidete suhtes ettevaatlikum... Jah, kogemus on mul olemas alates 2013. aastast, nende õnnetute mitsudega seoses, mis üllatav küll, ikka veel samade akudega edukalt tiksutavad. Kõik on kasutamisspetsiifikas kinni. Meil sõidavad masinad päevas 30-50 kilti ja laadivad öösel asutuse seinakarbi küljes. Ning lühikeste linnajuppidega kannatab täiesti edukalt ka talvel kütet ja suvel konti kasutada.
|
|
Kommentaarid: 130 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
28.06.2021 14:15:04
|
|
|
Võib-olla mõnel elektrikal on pidurivedelik ja roolivõimu õli, aga neid ei pea muidugi nii tihti vahetama kui bensukal mootoriõli.
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
28.06.2021 14:18:21
|
|
|
Et ei ole ühtegi määramist ega õliga jahutamist vajavat sõlme? Pidurid on õhuga? Jahutusvedelik ju täitsa eksisteerib, vb mingitel käkkidel jah mitte.
Üldiselt elektriautosid kaitsevad mingid vatitekipederastid kes on totaalselt võõrad automaailmas, tänu sellele on nende sõnavõtud muidugi väärt huumoriga lugemine.
napoleon kirjutas: |
Võib-olla mõnel elektrikal on pidurivedelik ja roolivõimu õli, aga neid ei pea muidugi nii tihti vahetama kui bensukal mootoriõli. |
2a tagant vähemalt, nagu mõne ice õlivahetusvälp. Muud kõik liikuvad osad tahavad ka hooldust. ICE auto hooldusprotokollis on enamus asju selliseid mis pole otseselt mootoriga seotud, täpselt samad kontrollid tuleb hoolduses ka elektrikale teha, ketaste paksuse mõõtmised jne.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
|
Chime
Kreisi kasutaja
liitunud: 24.02.2005
|
28.06.2021 14:19:33
|
|
|
Argumentatsioon läheb sigala tasemele Edu eksisteerimisel
|
|
Kommentaarid: 130 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
28.06.2021 14:24:15
|
|
|
No see läkski juba sellega kui hõigati välja et hoolduskulusid pole.
Leafide omanikud on minu kogemusel kõige hullemad koonrid, alati nutavad kui kallid kõik jupid on ja saavad tigedaks kui odavalt ei saa. Ära hellitatud mingi lolli 0 kulu reklaamjutuga
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
|
Sold OUT
Aeg maha 1p
liitunud: 30.07.2002
|
28.06.2021 14:26:37
|
|
|
Akude jahutus käib vaid õhuga? Kuradi palju ventilaatoreid siis vaja. Elektrimootori jahutus ka vaid õhuga?
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
beastbeats
HV Guru
liitunud: 26.12.2006
|
28.06.2021 14:35:21
|
|
|
OT:
PTC kirjutas: |
bugattiga võib sama häda olla. |
Paar aastat tagasi oli abikaasal igapäeva sõituteks kasutusel Rover (Eestist ostetud), millel peale garantiiaja möödumist soovitati edasised hooldused Riia esinduses teha
_________________ Päevad lõpevad siis, kui lased neil minna...
M: Uus/pakendis Fjern Fjork Titanium Forked Spoon - 10€ |
|
Kommentaarid: 360 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
|
H_K
Aeg Maha 2n
liitunud: 09.01.2002
|
28.06.2021 14:52:44
|
|
|
Elektrikate hoolduskulu peaks olema madalam küll, küsimus on kui madal. Kahtlustan, et esindused võivad meelega hoolduskulu hinda paisutada, sest suur osa tulust ollakse harjutud teenima järelhooldusest ja remondist. Piltlikult, mida odavam on tegelik hind, seda rohkem saab juurde keevitada, a'la õlikorgi tihend võib lattu sisse tulla hinnaga 1 sent, on võimalik seda kliendile edasi müüa rahumeeli 0.5..1€ ehk kuni mitmekümnekordne juurdehindlus, kallima kraamiga a'la käigukast või mootor, sellist juurdehindlust lubada ei saa.
Nii võib kergesti juhtuda, kus tavaauto keskmine nn õli-filtrivahetuse hooldus on seal 120-220€ ja konkurentsi pakub iga nurgagaraaž, siis elektrika hoolduse omahind võib vabalt olla 30-40€ aga küsida saab näiteks 110€, sest klient on harjunud hoolduse eest maksma, elektriauto ostja on keskmisest rahakam ja iga nurgagaraaž konkurentsi ei paku.
Ei tasu unustada, et mitmed hoolduse käigus tehtavad ülevaatused on fossiilipõletajatel ja elektrikatel samad, näiteks veermiku, tulede jm kontroll, värvkatte ülevaatus keregarantii kehtimiseks jm.
Laias laastus loogika järgi võiks elektrikal puududa mootoriõli-filtrivahetus, kütusefilter, samuti hammasrihma-veepumba vahetus, heitmepuhastussüsteemidega kaasnevad rikked-kulud.
Käigukastiõlid on tihti juba täna nn eluaegsed va mõned kapriissed automaatkastid oma mehhatroonikaga, arvatavalt elektriauto mootori-reduktoriõli võiks samuti olla "eluaegne" või vähemalt iga aasta ei pea vahetama.
Pidurivedeliku vahetus võiks olla sama, sest pidurivedeliku põhiprobleem on ajaga õlisse niiskuse kogunemine, mitte niivõrd see kuipalju pidurit tallata. Samuti paljudel elektrikatel vist peal ka pliiakud 12V tarbesüsteemide jaoks - ei tohiks erinevust olla, elektrikatel osadel isegi tihemini riknenud.
Kliima-konditsioneerisüsteemid suht samad järelikult ka rikked-hooldus sama, või osadel elektrikatel säästlikumad soojuspumbad kliima tagamiseks ehk keerulisem ja rikke korral ka arvatavalt kulukam.
Ei tea aga ei saa välistada, kus elektrikatel võib samuti olla või ajaga juurduda kulukaid kontrolle-hooldusi, a'la akupakk eemaldada ja kontrollida jõujuhtmete seisukorda hermeetilisust vms.
_________________ --------------- |
|
Kommentaarid: 53 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
51 |
|
tagasi üles |
|
|
salatoimik
HV Guru
liitunud: 08.08.2006
|
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
|
lehto08
Kreisi kasutaja
liitunud: 15.09.2005
|
28.06.2021 22:52:40
|
|
|
Sa vist otsisid meelega kõige kallimad hinnad. https://www.motor1.com/reviews/406938/tesla-maintenance-cost/
Artiklist tuleb välja, et tegelikult on hooldused siiski odavamad ning võrreldes mõne teise autoga isegi 3-4 korda odavamad.
EDIT: siin tekkisid ka küsimused, et mida siis Tesla puhul hooldada, ka see on artiklis ära toodud.
|
|
Kommentaarid: 122 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
112 |
|
tagasi üles |
|
|
|