14.03.2023 11:57:18
Hobiautode ja muu tehnika kallal nokitsemise teema
Kuna laurx lõhkus autoteema juba ammu Exceliga ära, siis teeks ühe teema, kus gearheadid päris asjadest rääkida saavad, ilma SI ühikute teisendamise ja Kuusakoski hirmuta.
Näiteks hemmar saab oma musklist või Etz oma teerullist pajatada, neid näiteid on siin foorumis omajagu. Põhiline eesmärk infot jagada miks ja kuidas kohta ning teineteise teoseid vaadata.
Ma ise lapsest saadik peast auto- ja mototehnika huviline. Nooremana töötasin (äkki oli 2003 - 2008) autoäris müügi ja ettevalmistusega, seal nägi asju, mille kirjeldamiseks peab venekeelsed sõnad appi võtma Oma autode ja mootorratastega olen alati ise näpud õliseks ja katki teinud. Viimastel aastatel on prioriteet natuke muutunud, aga kohe kui see täidetud saab, hakkab jälle mingi asi garaažis olema, mida pulkadeks võtta. Senikaua ravin ennast YT videotega.
Märgin selle teema ära, kui mahti siis pajatan natuke, kust selline hull mõte tekkis ning mis hetkel toimub. _________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Pole ise suuremasi õlinäpp, aga huvi teema vastu on suur _________________ Arvutite hooldus ja komplekteerimine Tartumaal Tasuta dropboxi konto + lisa 500mb ruumi
Oi, kiidan algatust aga liiga pikka eluiga sellele teemale ei ennusta
Mul just vaba päev ja igav; saan võtta selle aja, et pisut pikemalt kirjutada. Edit tulevikust: Okei "pisut pikemalt" oli vist päris tagasihoidlikult öeldud.
Taustainfoks nii palju, et ma kahjuks ise ei ole ka suuremasi õlinäpp. Autop'de olen küll olnud juba väga varajasest noorusest. Aga see p'dndus on väljendunud enamasti teoreetiliselt tasemel – põnevusega teiste tegemisi ja autouudiseid jälgides. Elan linnakorteris ja oma garaažist oskan vaid unistada.
Aga üks unistus, mis on tänaseks täide läinud on tõesti ühe korraliku ameerika V8 kupee omamine. Ise nimetan seda varajaseks keskea kriisiks. Kuna teenin Harjumaa keskmist palka, siis ei ole Challenger kindlasti mingist otsast ratsionaalne valik. Aga oma robustsuse ja lihtsusega on teda kindlasti odavam pidada kui mõnda saksa premium masinat, mis poole väiksemast töömahust sama palju kW välja pigistab.
Aga jah, alustame siis algusest. Mitu aastat olin juba Challengerist unistanud ja pisut ka raha kõrvale pannud. Mingil hetkel arenes see kinnisidee juba nii kaugele, et käisin American beauty-s ühte autot vaatamas, mida siis 9% intressiga autojärelmaksuga "liisima" hakata. Ehk siis olin juba täiesti peast soe. Õnneks otsustasin veel ühe Ameerika masinatega sinapeal oleva sõbraga asja arutada (kes oli endale just USAst Mustangit otsimas) ja ta pakkus välja, et toome parem koos USAst.
Ja nagu enamus ilmselt juba teab, siis üle lombi ei tooda siia kanti just liiga tihti terveid autosid. Kirves maksuprotsent tähendab, et auto ostuhind tuleb võimalikult alla saada. Ja parim viis selleks on osta avariilist autot. Ma arvan, et ma siin ei hakka liialt rahanumbritest rääkima, kuna praegusel hetkel on nii romude kui ka ookeanitranstpordi hinnad juba hoopis teised. Mina sain suhteliselt viimasel hetkel enne covidi ja kiibikriisi oma auto kätte.
Auto tuli Coparti oksjonilt ja enne seda sai edutult panuseid tehtud vähemalt 5 teise auto peale. Oksjonite jälgimine ja panustamine oli täiesti omaette elamus ja hasart. Muidugi unistasin minimaalsete kahjustustega ja kinniste patjadega autost aga reaalsus oli paraku teine. Võitjaks osutus üks (minu hinnangul) keskmise tugevusega ninakõksuga masin – 2016 Dodge Challenger R/T Plus 5.7 Hemi 277kW automaat. 22.07.2020 oksjon võidetud ja 25.09.2020 oli konteiner Eestis kohal.
Sellisena ta sealt siis välja veeres. Olin positiivselt üllatunud. Neli ratast olid sirgelt all ja peale uue aku peale panekut käivitus mootor "poolest pöördest". Copartist pimesi auto tellimine on alati paras loto aga tundub, et mul läks seekord pigem hästi.
Spoiler
Esimese asjana sai pikast merereisist hallitav sisu välja visatud ja armatuur Leetu taastamisele saadetud. Selle lammutamise osa sain õnneks kõik ise teha. Hispaania-keelne menüü ja istme alt välja tulnud kapsel kahtlase ainega andsid aimu auto endisest omanikust Floridas.
Spoiler
Siin siis ka pilt sellest kui sisu kokku tagasi sai. Ütlen ausalt, et punane nahk ei ole see valik mida oleksin vabatahtlikult teinud Aga õnneks päriselus näeb ta pisut tumedam välja kui pildi peal ja eks inimene harjub kõigega. Parem ikka kui kaltsuistmed.
Spoiler
Seejärel läks masin juba keretöödesse. Kundepoolne lansekas oli kõige hullemini pihta saanud ja vajas veits keevitamist aga muidu sealt ka õnneks mingeid eriti halbu üllatusi ei tulnud.
Spoiler
Siis järgnes üks lõputu pudi-padi otsimine ja kataloogides näpuga koodide taga ajamine, et nina jälle kokku saada. Piiratud eelarve tähendas, et keretööde mees sai pikemalt "made in indonesia" esibumperi komplektiga jännata, et seda vähegi inimlikult külge saada. Isiklikult mulle meeldib R/T nina välimus rohkem aga jällegi odavam oli panna Hellcati nina.
Igatahes 14.01.2021 oli see õnnelik päev kui auto oma esimese ülevaatuse sai.
Spoiler
See 2021 pool talve on ka ainuke lumi ja sool mida ta näinud on. Kaks järgmist aastat on ta ikkagi talvekorteris veetnud.
Aga üldiselt olen kaks aastat nüüd kallanud ja tallanud ning kilomeetrid on üsna muretult ja mõnusalt läinud. Autol on tehasest peal "performance handling group" lisad, mis tähendab veits madalamat vedrustust ja bilsteini amorte. Aga sellest hoolimata on tegemist ikkagi muskelauto DNA'le truuks jäänud masinaga, mis liiga kurvilist teed väga ei salli
Spoiler
Spoiler
See kevad ilmselt tuleb miskit ikkagi väljalaskega ette võtta. Antud aastakäigu V8 hääled on nii ära kohitsetud, et isegi Dodge ise sai sellest aru ja 2017 pandi juba tehasest vähe käredam sumps. Kindlasti ei taha mingit otsetoru plärinat aga otsin parasjagu lahendusi kuidas grammike ikka õiget tooni peale keerata.
Lõppu väike KKK sekstsioon ka:
Kui palju kütsi võtab siis?
MDS lülitab maanteel kruiisides pooled silindrid välja ja kulub 7-8 l/100km. Linnas foorist foorini kiirendades kulub ilmselt kõik ära mis sisse valad.
Palju rehve kulub?
Falkeni tagarehvid pidasid ~16k km vastu. Esirehvid peale sama distantsi endiselt nagu uued. Järgmiseks hooajaks Bridgestone Potenza sport rehvid riiulis ootamas.
kuidas või millega töödeldes hallitusest lahti said? kunagi sai müügiplatsil ühe kabriobemmiga võideldud, millel hallitus oli nahavahele pugenud ja see oli mission impossible _________________ !!
kuidas või millega töödeldes hallitusest lahti said? kunagi sai müügiplatsil ühe kabriobemmiga võideldud, millel hallitus oli nahavahele pugenud ja see oli mission impossible
Mul oli õnneks suhteliselt pinnapealne see hallitus. Enamus tuli mingisuguse universaalse puhastusvahu ja kaltsuga maha ja siis sai selle komplektiga veel üle käidud https://noortehnik.ee/gyeon-q%c2%b2m-leatherset-strong/
Aga siin võib muidugi rolli mängida veel see vahe, et mul see nahk on pisut rohkem vakstu tesktuuriga kui mõne sakslase pehme kvaliteetnahk
Janar!, tol hetkel oli vahe "valmistoodetega" vbla paar-kolmtuhat eurot minu kasuks. Praegusel hetkel müügis olevad masinad on juba 6-8k kallimad. Aga suurimat väärtust näen ikkagi selles, et tean täpselt mis seisus auto siia jõudis ja et keretööd tehti põhjalikult ja proffide poolt.
Igasuguste ärikate kiire kasumi teenimise nimel üles klopsitud masinate suhtes oleks pisut skeptilisem.
hemmar, igal juhul tundub, et sul oli õnne selle valikuga ma olin kunagi pikalt Corvette-i usku, aga nüüd see valik nii kitsas enam ei oleks, vanus teeb pehmeks
edit:
üks ront jälle päästetud istmete värvi pärast jääb küll ilmselt enneaegselt pimedaks kui iga päev sõita, aga muidu väga hästi tehtud
Aga tuleb tunnistada, et ega hing ei saa kunagi päris rahul olla ja rohi tundub teisel pool aeda alati rohelisem. Ehk siis mind on viimasel ajal hakanud painama mõte, et Eestis on kõrge hobiautoga palju rohkem lõbusaid asju teha kui kiire hobiautoga. Eriti kui ringraja sõit väga ei tõmba. Suvi on tulekul ja kuna matkamine/telkimine on lemmiktegevus, siis tundub väga ahvatlev mõte võimalusest RMK telkimisalast pisut kaugemale metsa/randa sõita, kuhu see ööläbi hardstyle tümmi laskev noortekamp oma passatiga järgi ei jõuaks. Sellega seoses olen pisut wranglerite müügikuulutustel silma peal hoidnud ja ei saa välistada, et Challenger millalgi vahetusse läheb.
Siin saaks Etz (ja kindlasti ka keegi teine) jälle oma kogemustest rääkida
Siin saaks Etz (ja kindlasti ka keegi teine) jälle oma kogemustest rääkida
Tsiteerides klassikuid:
tsitaat:
Elu näitab, et üks kõik kuhu ka ei roniks ikka on mingi zigulli või civiku mees ees
Minu auto lugu on niivõrd pikk, et teagi kuidas seda siia kirja panna.
Lugeda saab seda saagat isenesest siit: https://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=64&t=81678
Aga ma katsun siia, üsna pea mingi lühikese kokkuvõtte teha. _________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Aga tuleb tunnistada, et ega hing ei saa kunagi päris rahul olla ja rohi tundub teisel pool aeda alati rohelisem. Ehk siis mind on viimasel ajal hakanud painama mõte, et Eestis on kõrge hobiautoga palju rohkem lõbusaid asju teha kui kiire hobiautoga. Eriti kui ringraja sõit väga ei tõmba. Suvi on tulekul ja kuna matkamine/telkimine on lemmiktegevus, siis tundub väga ahvatlev mõte võimalusest RMK telkimisalast pisut kaugemale metsa/randa sõita, kuhu see ööläbi hardstyle tümmi laskev noortekamp oma passatiga järgi ei jõuaks. Sellega seoses olen pisut wranglerite müügikuulutustel silma peal hoidnud ja ei saa välistada, et Challenger millalgi vahetusse läheb.
Siin saaks Etz (ja kindlasti ka keegi teine) jälle oma kogemustest rääkida
Kõik sõltub sellest, mida sa selle sõidukiga teha tahad. Kui tahad lihtsalt metsa jõuda, siis võib täitsa vabalt mõne mõistlikuma tehasepilli soetada. Kui tahad juba väljakutseid nautida, siis tuleb rohkem tegeleda. Meil siin sõpraderingis oli kunagi üks tõstetud GC ja sellega oli lõbus küll. Nüüd aga jõudsin hoopis ATV juurde ja sellega on veel lõbusam ning pääseb ka sinna, kuhu autoga enam üldse ei tahaks sattuda. _________________ Rakvere parasiit
natuke olen metsades ja karjäärides tõstetud pillidega müranud. nagu ma aru sain, siis rehv loeb rohkem kui tõste, ainult et sellise rehviga, mis liivas ja mudas hea, maanteel sõita paras piin _________________ !!
Kui niisama ringi kolistada ja matkata tahad, mitte hardcore offroadiga tegeleda on üle 35" ratta alla panna mõttetu, sellega sõidad juba igalepoole kuhu hing ihaldab.
Suurema rattaga, saad parema läbivuse maastikul aga seda suurem piin on selle masinaga hiljem asfaldil kulgeda ja kütust kulub kah kõvasti rohkem.
Ühtlasi on ka suurem võimalus, maastikul midagi veermikus või jõuülekandes ära lõhkuda kui oskusi napib.
Siit jõuame ka kohe tõsteni, üle 2.5" tõstes kannatavad sõiduomadused suurematel kiirustel juba päris tuntavalt, seega hulluks pole mõtet mina kui soov ka asfaldil sõita.
Ehk siis kõigepealt tasuks endale selgeks teha, mida teha tahetakse ja siis selle järgi juba sõiduvahend ja modifikatsioonid.
Liiga palju modifitseerida ei soovita, TÜV'i onud igasugu tõstetest ja suurtest ratastest just vaimustuses ei ole.
Pigem tasub valida sõiduriist, kuhu soovitud suurusega rattad ilma suurema tõstmisetta alla mahuks.
Ja alati tasub meeles pidada, et mida võimekam maastur, seda kaugemale peab sellele hiljem traktoriga järele minema... _________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
viimati muutis Etz 20.03.2023 23:09:01, muudetud 1 kord
Tüvis vist rehvimõõt enam ei loe? Oli mingi muutus mõni aasta tagasi.
Rehvimõõt ei loe aga vedrustust sa tegelikult modifitseerida ei tohi. _________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.