Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Üldfoorum »  Tehisintellektiga suhtlemine märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing

Kas AI-ga suheldes tuleks olla viisakas?
JAH, muidu muutume ise matsideks
48%
 48%  [ 36 ]
Põhimõtteliselt JAH, kuid kõrvalseisjale võib see tunduda veider
17%
 17%  [ 13 ]
EI, suundan pärisinimese ja arvuti vahel alati vahet teha
28%
 28%  [ 21 ]
EI, viisakus ongi iganenud asi ja parem on kui kaob.
6%
 6%  [ 5 ]
hääli kokku : 75

autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
perenoel
Kreisi kasutaja
perenoel

liitunud: 04.05.2004




sõnum 20.01.2023 10:21:14 Tehisintellektiga suhtlemine vasta tsitaadiga

Ilmselt me kõik teeme seda, olgu selleks siis Siri, Google Assistant, Alexa või OpenAI chat. Ja enamasti tahame ikkagi midagi saada: lihtsalt mingisugust infot, teksti redigeerimist jne. Kas tunnete vajadust, et tehisintellektiga suhtlemisel tuleks kasutada viisakusvormeleid ning probleemile lahenduse saades ka tänada? Umbes nagu Star Trekis Dataga suheldakse. Esmapilgul tundub võibolla mõte jaburavõitu, kuid mõtleme nii: tehisintellekt on täna sellisel tasemel, et jätab pärisinimese mulje ja meie alateadvus ilmselt ei saa vahest eriti aru. Kui nüüd suhtleme tehisintellektiga piisavalt sageli ja harjume ära, et viisakus pole oluline, ei hakka see tasapisi olema oluline ka muus suhtluses.
_________________
The biggest delusion is that there are causes other than your own state of consciousness. - Neville Goddard
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Kristoferr
HV Guru
Kristoferr

liitunud: 26.11.2006




sõnum 20.01.2023 10:27:50 vasta tsitaadiga

Ei. Sest see on ajaraisk. Suhelda tuleks sisuliselt nagu koodi kirjutades. Koodi ei kirjuta ju "tere hommikust, tänan, palun" jms.
_________________
Ostan 400-650W PSU (Platinum-Titanium)
Liitu Binance'ga
Liitu Honey'ga
Kommentaarid: 251 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 4 :: 0 :: 203
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
perenoel
Kreisi kasutaja
perenoel

liitunud: 04.05.2004




sõnum 20.01.2023 11:01:32 vasta tsitaadiga

Mina näen küll erinevust. Koodi kirjutades on see nagu igasugune muugi loov töö, mida inimesed aastatuhandeid teinud on: raamatu kirjutamine, joonistamine, projekteerimine jne. Aga kui ma annan tehisintellektile korralduse minu eest midagi ära teha, näiteks korrigeerida mingisugust teksti, või koguni lasen tal selle ise nullist kirjutada, andes ette parameetrid, siis on see täpselt nagu oleks teises otsas inimene, kellel seda teha laseksin. Ainus erinevus on tulemuse saamise kiiruses. Suulisel suhtlemisel on see isegi veelgi sarnasem inimesega suhtlemisele.
_________________
The biggest delusion is that there are causes other than your own state of consciousness. - Neville Goddard
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004




sõnum 20.01.2023 11:25:17 vasta tsitaadiga

Ma just eile otsisin teemat, kuhu saaks oma naljakad juhtumised kirja panna näiteks Google Assistantiga jantimisest icon_lol.gif

- Hey Google, Play Deezer
Assistant (emotsioonitult, kuid ilmekalt): Playing Weezer
- No-no! Stop! WTF! (tagajärjetult)
Väikese pausi järel:
- Hey Google, Play Deezer!
Assistant (emotsioonitult, kuid ilmekalt): Playing Weezer on Deezer


_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.


viimati muutis Dogbert 20.01.2023 13:26:42, muudetud 3 korda
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
HV kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 20.01.2023 11:25:35 vasta tsitaadiga

Arvatavalt mõistlik lähenemine oleks sarnane nagu pärissuhtluses, kus personaalse assistendiga ei pea kõiki tiitleid ja viisakusi kasutades suhtlema, aga näiteks firma/asutus ja kliendisuhtlus võiks olla viisakas.
Piltlikult kui tahan, et minu "tark kodu" paneks mul häälsõnumiga lambi põlema või koostaks mulle ülevaate tänastest uudistest, ei tahaks nagu pöörduda "Tere. Lugupeetud Abiline, kas te oleksite nii kena ja lülitaksite laevalgusti sisse. Tänan Teid väga ja loodan ka edaspidi meeldivale koostööle" vs "Abiline, lülita laelamp".

Inimene on abilisi leiutanud töö ja protsesside efektiivistamiseks, ja ajakulu on alati üks osis olnud. Kõik "abilised" mis kulutavad aega vähem kui varasem lahendus, on edasiminek ja kõik mis kulutab aega rohkem on tagasiminek.
Osadel erialadel on küll suhtlus oluline ja sellele panustatakse ja rõhutakse eraldi, näiteks arstidelt, kelle aeg maksab ja kellelt oodatakse samuti raviefektiivsust, oodatakse samas ka aja leidmist patsiendiga suhelda, rahulikult ja arusaadavalt. Nii võib olla kus tänane kirurg teeb pimesoolelõikuse ära oluliselt kiiremini kui tema kolleeg pool sajandit tagasi, aga patsiendiga suhtluseks kuluv aeg on endiselt sama.

Teine inimest iseloomustav omadus on lihtsustamine, inimese aju tegeleb pidevalt asjade lihtsustamisega, me ei jäta meelde kõige kogetu kõigi detaile, vaid üritame filtreerida välja olulise ja selle meelde jätta, et teadmist kasutada edaspidi.
Näiteks kasvõi lihtne korrutustabel, mis on tegelikult liitmistehete lihtsustus, ning enamus algoritme-valemeid on millegi süsteemne ja efektiivne kirjeldus.
Samuti ka kehaline kogemine, kui me lööme varba vastu punast kivi ära, ei jäta me meelde, et punane kivi on ohtlik, vaid lihtsustame, et varba äralöömine vastu mistahes värvi või asja on ebameeldiv.
Seega võiks ka tehisintellekt järgida suunda, kus inimesele pakutavad lahendused on juba lihtsustatud/üldistatud.

_________________
---
Kommentaarid: 16 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
perenoel
Kreisi kasutaja
perenoel

liitunud: 04.05.2004




sõnum 20.01.2023 11:29:46 vasta tsitaadiga

Dogbert kirjutas:
Ma just eile otsisin teemat, kuhu saaks oma naljakad juhtumised kirja panna näiteks Google Assistantiga jantimisest icon_lol.gif

- Hei Google, Play Deezer
Assistant (emotsioonitult, kuid ilmekalt): Playing Weezer
- No-no! Stop! WTF! (tagajärjetult)
Väikese pausi järel:
- Hey Google, Play Deezer!
Assistant (emotsioonitult, kuid ilmekalt): Playing Weezer on Deezer



Mudelisse võikski olla sissse kirjutatud, et kui "võlusõna" ei ütle, tekivad "naljakad juhtumised" ning kui kasutatakse ebatsensuurset väljendusviisi, on assistent järgmised paar-kolm tundi solvunud ja ei võta üldse jutule.

_________________
The biggest delusion is that there are causes other than your own state of consciousness. - Neville Goddard
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004




sõnum 20.01.2023 11:43:51 vasta tsitaadiga

"Võlusõna" ongi "Hey Google" Google Assistanti puhul. Ilma selleta on võimalik ka mõnele valikulisele sõnale reageerima panna ja eestlase puhul on seda muidugi isegi lihtsam teha, sest me räägime enamasti muidu eesti keeles ja juhuslikke ingliskeelseid võtmesõnu kõnesse ei puista. Ingliskeelsetel on see oht reaalne.

Viisakustega aga ajad ta suurema tõenäosusega segadusse, kui konkreetseid käske andes, artikleid ja eesliiteid vältides. Masin on masin, reageerib kindlatele käskudele, mitte sõnamulinale.
Ei maksa unustada, et AI, "Artifical Intelligence" puhul on see teine sõna ainult kõlav tühi sõnakumin, mille taga ei ole mingit reaalset intellekti ega arusaamist.
Ma oleks rohkem nõus kasutama väljendit EI, "Emulated Intelligence" (eesti keeles kõlab EI veel eriti hästi, eks ole), sest see väljendab asja olemust palju täpsemini.

_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
perenoel
Kreisi kasutaja
perenoel

liitunud: 04.05.2004




sõnum 20.01.2023 11:49:31 vasta tsitaadiga

Dogbert kirjutas:
"Võlusõna" ongi "Hey Google" Google Assistanti puhul. Ilma selleta on võimalik ka mõnele valikulisele sõnale reageerima panna ja eestlase puhul on seda muidugi isegi lihtsam teha, sest me räägime enamasti muidu eesti keeles ja juhuslikke ingliskeelseid võtmesõnu kõnesse ei puista. Ingliskeelsetel on see oht reaalne.

Viisakustega aga ajad ta suurema tõenäosusega segadusse, kui konkreetseid käske andes, artikleid ja eesliiteid vältides. Masin on masin, reageerib kindlatele käskudele, mitte sõnamulinale.


Hay Google [Siri, Alexa] on pöördumine. Võlusõna peaks olema: Please, tell me.... võis siis alternatiivina mingisugune muu inimestevahelises suhtlemises sobilik vormel, mis ei pea ilmtingimata sõna "palun" sisaldama: Could you turn off the lights. Keel muidugi tahaks sinna lõppu ikkagi "please" lisada, kuid vormel on piisavalt sobiv ka ilma. Kui me aga jagame käske nagu poologar seersant Švejkis, võib piisava trenni korral samasugune suhtlusstiil olla ka kolleegidega või kodustega käibel. Kas pole nii, et on kaks võimalust: kas anname inimesega äravahetamiseni sarnasele tehisintellektile veelgi enam inimlikke omadusi (solvumine näiteks), või siis kaotame inimlikkuse ise?

_________________
The biggest delusion is that there are causes other than your own state of consciousness. - Neville Goddard
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mnator
HV Guru

liitunud: 18.10.2007



Online

sõnum 20.01.2023 12:02:08 vasta tsitaadiga

automaadile inimlikke omadusi külgepookides sa just ise hakkadki provotseerima kõikvõimalikke konflikte
kuskil paar päeva tagasi nagu oli mingi artikkel, kus tehisintellektile otsiti küll välja viisakad/tsensuursed õpetajad-harjutusmaterjal aga lõpptulemusena saadi ikkagi ebatsensuurne, inimesi seksuaalselt ahistada püüdev monstrum
otsi err uudistest see artikkel üles ja võta vaevaks lugeda ja mõtelda
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004




sõnum 20.01.2023 12:16:14 vasta tsitaadiga

Praegusel tasemel need nn AI-d suudavad tuvastada kindlaid võtmesõnu. Mida suuremasse sõnademassi need ära peidad, seda suurem on tõenäosus, et nad ei tuvasta neid ega saa aru, mida sa tahad.
Kui sa saad aru, et sa ei suhtle inimesega, siis on sulle kahjulik üritada masinaga suhelda nagu inimesega. Masinsuhtlus on praegusel tasemel nagu programmeerimiskeel - reageerib ainult kindlatele võtmesõnadele ja -fraasidele, aga suudab neid leida ka teiste sõnade hulgast ja vahel suudab aru saada ka siis, kui kogemata kasutad mõnd võtmesõna sünonüümi.

Proovi Bashile/Pythonile/Javale/C-le selgeks teha, et tahad muutuja väärtuseks saada kümme, kui kirjutad talle: "Please, dear Bash/Python/Java/C, set variable X to integer 10" icon_lol.gif

Näiteks Google Assistant on praegu võimeline Deezerit (muusika striimingu pleier) juhtima konkreetsete fraasidega:

https://support.deezer.com/hc/en-gb/articles/115003803689-Google-Nest-Audio-voice-commands

Aga puudub fraas, millega saaks ta käima ja mängima Deezeris juba aktiivset pooleliolevat lugude nimekirja/järjekorda (queue). "Play next track/song on Deezer" käsuga õnnestub käivitada nimekirjas järgmine lugu, mitte hetkel aktiivne lugu, "Play previous track/song on Deezer" hakkab mängima eelmist. Esimesel juhul saad "Previous track" käsuga mängima selle loo, mis algselt järjekorras oli ja "Next track" käsuga teisel juhul, aga käsk "Play Deezer queue/current track" või "Play queue/current track on Deezer" hakkab otsima lugu või artisti nimega "Queue" või pigem "Q" või "Current Track" doh.gif.
Kui midagi juba mängib Deezeris, siis saab hakkama lühemate käskudega nagu "Next track", "Prevous track", "Stop playing" ja ei pea iga kord Deezerit nimetama.

_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
perenoel
Kreisi kasutaja
perenoel

liitunud: 04.05.2004




sõnum 20.01.2023 12:18:15 vasta tsitaadiga

Dogbert kirjutas:
Praegusel tasemel need nn AI-d suudavad tuvastada kindlaid võtmesõnu. Mida suuremasse sõnademassi need ära peidad, seda suurem on tõenäosus, et nad ei tuvasta neid ega saa aru, mida sa tahad.
Kui sa saad aru, et sa ei suhtle inimesega, siis on sulle kahjulik üritada masinaga suhelda nagu inimesega. Masinsuhtlus on praegusel tasemel nagu programmeerimiskeel - reageerib ainult kindlatele võtmesõnadele ja -fraasidele, aga suudab neid leida ka teiste sõnade hulgast ja vahel suudab aru saada ka siis, kui kogemata kasutad mõnd võtmesõna sünonüümi.

Proovi Bashile/Pythonile/Javale/C-le selgeks teha, et tahad muutuja väärtuseks saada kümme, kui kirjutad talle: "Please, dear Bash/Python/Java/C, set variable X to integer 10" icon_lol.gif


Võtmesõnade tasemest on aeg edasi liikunud. Siri ja Google A hoitakse sihilikult kitsastes raamides, et mitte toota miljonite kasutajate poolt üleliigset koormust nende serveritele. Aga sa mine https://chat.openai.com/chat, tee endale seal tasuta konto ja siis aja natuke temaga juttu. Palu kirjutada mingil teemal jutuke või luuletus ja siis uuri, miks ta midagi just sedasi tegi ja kas saaks ka teisiti ja siis tuleb välja, et sadat moodi saab. Eesti keelt oskab ta natuke ka, aga inglise keel on palju paremini suus. Ahjaa, programmeerida oskab ta ka - lihtsalt ütled, millist programmijuppi tahad. Aga palun ole viisakas icon_wink.gif

_________________
The biggest delusion is that there are causes other than your own state of consciousness. - Neville Goddard
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004



Online

sõnum 20.01.2023 12:22:58 vasta tsitaadiga

sama mõistlik nagu oma autole teinekord pai tegemine, autol on sellest täiesti poogen, aga endal on parem tunne icon_smile.gif Praegu "AI"-ga tähtistatav tehnoloogia ei ole mitte mingit moodi veel päris AI, mis oma vestluskaaslasest hooliks ning oskaks positiivset (ja negatiivset) tagasisidet hinnata ja vastavalt sellelel oma käitumist korrigeerida, vaid tegu on lihtsalt emotsioonideta päringu- või dialoogisüsteemiga, millele on kõnetuvastus ja -süntesaator külge poogitud.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004




sõnum 20.01.2023 13:39:11 vasta tsitaadiga

"Õppivad" chatirobotid on juba päris vana tehnoloogia, mis aegapidi nii ise täieneb kui mida ka programselt täiendada üritatakse, aga mitte ükski neist ei oma grammi, untsi, bitti ga mingit muud ühikut intellekti. Kõik põhinevad suurtel sõnade ja seoste andmebaasidel, mida täiendatakse iga uue inimvestlusega. Vahel võib olla lahe ennast lõbustada selle jälgimisega, millist statistiliselt sobivaimat reaktsiooni sisestatud tekstile selline robot pakub, aga see on ka kõik. Ükski robot ei "saa aru", millest sa räägid, nad lihtsalt pakuvad välja sisestatud tekstile "sobivaid" vastuseid ja vastuste sobivus sõltub otseselt sellest, kui sobivad on olnud inimestest "vestluskaaslaste" reaktsioonid boti poolt väljastatud tekstile. Piisava massi ja kannatlikkuse olemasolu korral on võimalik nad kapitaalselt sassi ajada, kui neile vastata ebasobivate, rumalate või teemasse üldse mitte puutuvate lausetega.
See tehnoloogia ei kõlbagi käskude ja korralduste täitmiseks.

Sarnasel suurte andmebaaside ja nende automaatse täiendamise tehnoloogial põhineb ka Google Translate ja Google Search. Nad on erinevad asjad, aga neis kõigis sisaldub null intellekti.

_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
woox2k
Kreisi kasutaja
woox2k

liitunud: 25.03.2009




sõnum 20.01.2023 13:47:13 vasta tsitaadiga

Kehvasti üles ehitatud küsimustik. Kolmas variant ongi nagu ainuõige kuna jätab mulje, et teisi variante valides ei oska vastaja arvutil ja inimesel vahet teha.

Ei arva, et tehisintellektiga suhtlemisel peaks üleliia viisakust kasutama. Samas mõislik oleks jääda samale tasemele nagu inimestega suhtlemisel. Pole ju mõtet endale sisse harjutada üleolevat ja käskivat kõneviisi, mis võib hiljem kogemata ka vales kohas inimeste sekka sattuda. Harjumus on üks lollakas asi. Ühesõnaga ise suhtlen tehisintellektiga täpselt samamoodi nagu inimestega. Seda siis juhul kui AI üldse aru saab mu jutust, vahest on konkreetne ja käskiv sõnastus lihtsalt efektiivsem, millest on muidugi kahju. (ChatGPT puhul ka vastupidi)

_________________
Mess with the best, die like the rest!
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 18
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
perenoel
Kreisi kasutaja
perenoel

liitunud: 04.05.2004




sõnum 20.01.2023 14:17:56 vasta tsitaadiga

Dogbert kirjutas:
"Õppivad" chatirobotid on juba päris vana tehnoloogia, mis aegapidi nii ise täieneb kui mida ka programselt täiendada üritatakse, aga mitte ükski neist ei oma grammi, untsi, bitti ga mingit muud ühikut intellekti. Kõik põhinevad suurtel sõnade ja seoste andmebaasidel, mida täiendatakse iga uue inimvestlusega. Vahel võib olla lahe ennast lõbustada selle jälgimisega, millist statistiliselt sobivaimat reaktsiooni sisestatud tekstile selline robot pakub, aga see on ka kõik. Ükski robot ei "saa aru", millest sa räägid, nad lihtsalt pakuvad välja sisestatud tekstile "sobivaid" vastuseid ja vastuste sobivus sõltub otseselt sellest, kui sobivad on olnud inimestest "vestluskaaslaste" reaktsioonid boti poolt väljastatud tekstile. Piisava massi ja kannatlikkuse olemasolu korral on võimalik nad kapitaalselt sassi ajada, kui neile vastata ebasobivate, rumalate või teemasse üldse mitte puutuvate lausetega.
See tehnoloogia ei kõlbagi käskude ja korralduste täitmiseks.

Sarnasel suurte andmebaaside ja nende automaatse täiendamise tehnoloogial põhineb ka Google Translate ja Google Search. Nad on erinevad asjad, aga neis kõigis sisaldub null intellekti.



George Bernard Shaw on kubnagi öelnund kuldsed sõnad: "Two percent of the people think; three percent of the people think they think; and ninety-five percent of the people would rather die than think." Ehk siis, valdav enamus inimesi samuti ei kasuta intellekti üldse, vaid otsustavad, töötavad ja suhtlevad mällu sisestatud mudelite abil. Tehisintellekt ei tee muidugi samuti mitte midagi enamat, kuid et temaga suhtlemine on äravahetamiseni sarnane inimesega suhtlemisele, siis oleks ehk mõistlik temaga nii suheldagi.

Aga korraldusi täidab tehisintellekt küll väga hästi ning tulemus oleneb nii antud mudelist, kui oskusest mudelit juhendada, andes ette vajalikud kriteeriumid. Tavaliselt saab juba tehtud tulemust kergesti korrigeerida, lisades juurde uusi lisanõudmisi.



woox2k kirjutas:

Ei arva, et tehisintellektiga suhtlemisel peaks üleliia viisakust kasutama. Samas mõislik oleks jääda samale tasemele nagu inimestega suhtlemisel. Pole ju mõtet endale sisse harjutada üleolevat ja käskivat kõneviisi, mis võib hiljem kogemata ka vales kohas inimeste sekka sattuda. Harjumus on üks lollakas asi.


Just seda ma peangi silmas.

_________________
The biggest delusion is that there are causes other than your own state of consciousness. - Neville Goddard
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.01.2023 17:54:41 vasta tsitaadiga

Kallis assistent. Meil on nüüd kätte jõudnud see aeg, kui päike läheb looja ja toas on pime. Ei, ära muretse kullake, see juhtubki meil ju iga päev pisut erineval kellaajal. Jah, ma tean küll et elekter on kallis. Aga kas sa palun paneksid nüüd tule põlema.

Kui nii peaks pöörduma, siis parem viskaks selle AI aknast välja kuna ise tuli põlema panna võtaks vähema aega icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004




sõnum 20.01.2023 20:58:41 vasta tsitaadiga

icon_lol.gif
_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
woox2k
Kreisi kasutaja
woox2k

liitunud: 25.03.2009




sõnum 20.01.2023 21:58:23 vasta tsitaadiga

Kui see vähem aega võtab, siis ilmselt oleks lihtsam käskivas kõneviisis ka asi ütlemata jätta ja lihtsalt lülitit vajutada. Huumor huumoriks aga eriarvamuse naeruvääristamine ülepingutatud näidetega pole ka mõistlik argument.

Kopeerisin teemaalgataja postituse, et küsida ka teiselt osapoolelt arvamust: icon_biggrin.gif
ChatGPT kirjutas:
Viisakus on alati oluline suhtlemisel, sõltumata sellest, kas suhtlete tehisintellektiga või pärisinimesega. See aitab suhtlemist sujuvamaks muuta ja hoiab õhkkonna rahulikuna. Samuti on tänuväljendused alati kohased, sest need näitavad tänu ja austust. Seega, kuigi tehisintellekt ei vajagi tänuväljendusi, et töötada, on need ikkagi olulised suhtlemise etiketi seisukohalt.

_________________
Mess with the best, die like the rest!
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 18
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.01.2023 17:19:28 vasta tsitaadiga

woox2k, noh minu jaoks on see AI ikkagi masin mis on loodud selleks ja ainult selleks, et teha seda mida tal teha kästakse. Ei kujuta hästi ette, et masinaga nüüd mingit small talk'i peaks ajama hakkama.
Isegi inimestega suheldes alati neid viisakusavaldusi ju ei kasuta vaid ütled lihtsalt lakooniliselt "anna nr 15 võti" või "viska teleka pult siiapoole". Tõsi, selleks peab inimest tundma ja teadma, et ta ei solvu kui viisakusavaldused ära jätad.

Aga natuke laiemalt võiks siis juba küsida, kas AI on ikka päris intellekt st. tal on oma arvamus ja tunded? Selline AI võib tegelikult üsna ohtlik olla kuna võib realiseeruda mõne ulmefilmi stsenaarium, kus see AI leiab ühel päeval, et tema jaoks pole inimesi üldse vaja. Või leebemal juhul lihtsalt sigatseda a'la isesõitev auto otsustab linnas 200km/h sõita sest lihtsalt lahe on kihutada ja kuna ta suudab ennast vabalt kloonida, siis mingit enesealalhoiuinstinkti ka pole ehk kui miskit juhtub või keegi kinni pidada tahab, siis läheb lihtsalt serveri kõvaketta peale peitu ja järgmine päev kordub sama.
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
woox2k
Kreisi kasutaja
woox2k

liitunud: 25.03.2009




sõnum 21.01.2023 18:35:35 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:
Aga natuke laiemalt võiks siis juba küsida, kas AI on ikka päris intellekt st. tal on oma arvamus ja tunded?

Hetkel veel kindlasti mitte aga inimese käitumist imiteerides on võimalik AI'l ka tundeid ja arvamust imiteerida. See muidugi ei tähenda mitte kuskilt otsast, et ta ise aru saab mis teeb aga kõrvaltvaatajale võib nii tunduda ikka ja probleeme kaasa tuua.

_________________
Mess with the best, die like the rest!
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 18
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
perenoel
Kreisi kasutaja
perenoel

liitunud: 04.05.2004




sõnum 21.01.2023 19:38:25 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:

Isegi inimestega suheldes alati neid viisakusavaldusi ju ei kasuta vaid ütled lihtsalt lakooniliselt "anna nr 15 võti" või "viska teleka pult siiapoole".


Kui ka väga tuttava inimesega suheldes "tänan" või selle mingisugune mugandatud vormel ära jääb, on minu meelest juba midagi lahti. Enamasti seda ikkagi tehakse ning pöördudes on ka hea kasutada "ole hea...", "kas sa võiksid..." jne Tegelikult see ei olegi lihtsalt niisama peenutsemine, vaid sedasi jääb teisele inimesele võimalus palutut teha või mitte teha, talle jääb tema suveräänsus. Ja muidugi on see suveräänsuse jäämine vastastikune, ehk kui jätame selle teisele, jääb see meile ka endale. Samuti on viisakus heaks barjääriks, mis hoiab vaenulikkuse ja labasuse eemal, sest kui meil on see latt - nõudes seda endalt ja ka teistelt, siis see, kes seda ei viljele, lülitub automaatselt välja ringist, kelle arvamusega arvestada oluline võiks olla. Ehk siis nagu teatav filter. Selles mõttes on viisakust sama palju tarvis meile endale, kui teisele inimesele.

Tehisintellektil ei ole muidugi meie viisakusega midagi peale hakata. Aga meie ise kaotame viisakust hüljates midagi väga olulist.

_________________
The biggest delusion is that there are causes other than your own state of consciousness. - Neville Goddard
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.01.2023 19:46:46 vasta tsitaadiga

Nii nagu praegu suudab inimene suhtlemises sujuvalt ja ilma mõtlemata ümber lülituda olenevalt kas suhtleb tuttava või võõra inimesega, pole alust arvata, et masinale käskluste jagamine kuidagi teiste inimestega suhtlemist muuta võiks. Pigem võib probleem tekkida olukorras, kus inimsuhteid enam suurt polegi, kuna neid peljatakse ja enamiku elust suheldaksegi masinatega. Siis on loomulik, et inimene hakkab neilt emotsioone ja inimlikkust ootama ja võib mis iganes teatrit mängida. Vanakooli itimees teab aga põhireeglit, et masin teeb seda, mida sa sel käsid teha, mitte seda, mida palud või lihtsalt ootad, et see teeks.
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.01.2023 19:56:47 vasta tsitaadiga

rex kirjutas:
Vanakooli itimees teab aga põhireeglit, et masin teeb seda, mida sa sel käsid teha, mitte seda, mida palud või lihtsalt ootad, et see teeks.


+1

Aga selle viisakusega on ka nii ja naa tegelikult. Liigne viisakus võib olla hoopis manipuleerimine, mis võib mõne panna end tundma nii, et kui sa nüüd ei tee mis palutud, siis oled üdini paha inimene. Sealjuures võib AI selle mustri palju kiiremini ära õppida kui päris inimene. Jah, enamasti mõtleme, et inimene ikka AI käest midagi ootab. Aga ega AI tootja ka loll pole ja võib anda AI-le suunised, et nüüd peab mingi vingema riistvara ostma või mingi kuutasulise teenuse teenuse kangema paketi välja kauplema. Eks erineva spämmi näol ole seda ka praegu näha kuigi täna tuleb algatus ikka inimese poolt.
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.01.2023 21:02:53 vasta tsitaadiga

Ma pean ebaviisakaks hoopis seda, kui näiteks Elisa mind kõigepealt mingi vestlusrobot Annikaga suhtlema suunab. Tagantjärele mõtlema hakates vastasin ma viimati (oli vist suvel), kui nii läks, üsna viisakalt "palun suunake kõne inimesele", aga seda pigem seetõttu, et eeldasin, et need kõned kuulatakse vähemalt osaliselt analüüsimiseks hiljem inimeste poolt üle.

Ma olen nõus klahvistikul "eestikeelseks teeninduseks valige üks" jne valima, aga ma ei hakka mingi KKK-põhise robotiga suhtlema. Ma võin KKK-d ise veebist lugeda.
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
perenoel
Kreisi kasutaja
perenoel

liitunud: 04.05.2004




sõnum 21.01.2023 23:46:18 vasta tsitaadiga

rex kirjutas:
Ma pean ebaviisakaks hoopis seda, kui näiteks Elisa mind kõigepealt mingi vestlusrobot Annikaga suhtlema suunab. Tagantjärele mõtlema hakates vastasin ma viimati (oli vist suvel), kui nii läks, üsna viisakalt "palun suunake kõne inimesele", aga seda pigem seetõttu, et eeldasin, et need kõned kuulatakse vähemalt osaliselt analüüsimiseks hiljem inimeste poolt üle.

Ma olen nõus klahvistikul "eestikeelseks teeninduseks valige üks" jne valima, aga ma ei hakka mingi KKK-põhise robotiga suhtlema. Ma võin KKK-d ise veebist lugeda.


Kõik oleneb ju sellest, kui hästi on mudel koostatud. Hästi treenitud mudel omab minimaalselt kogu seda informatsiooni, mida inimesest klienditeenindajad kõik kokku ning üldse raske ei oleks mudelile lisada ka meeletult palju enam informatsiooni mis vähegi vajalik võiks olla, ilma vajaduseta saata klient edasi tehnilise toe vmt suunas. Ilmselt juba õige varsti me ei arva sugugi, et kui arsti juurde minnes võtab vastu ainult õde, kes manipuleerib tehisintellektiga, midagi halvemini oleks. Pigem vastupidi - meditsiinimudelisse võib olla kokku pandud sadade kogenud arstide pagas ning tulemus tuleb üksikust arstist hoopis kvaliteetsem. Ja nii väga paljudel aladel.

_________________
The biggest delusion is that there are causes other than your own state of consciousness. - Neville Goddard
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Üldfoorum »  Tehisintellektiga suhtlemine mine lehele 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.