Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
17.02.2022 12:32:40
Eksperdid selgitavad: mille järgi valida uut mängurimonitori |
|
|
LG PRESSITEADE - Heal tasemel mängimiseks on kõige olulisem sobiv monitor – vahet pole, kas ekraani taha istub professionaalne e-sportlane või harrastusmängur, kelle jaoks videomäng on üksnes pelgupaik pärast rasket tööpäeva. LG tehnikaeksperdid selgitavad, mida uue monitori ostmisel jälgida.
Mänguri oskused saavad olla ainult nii head, kui seda on tema varustus. Parimate tulemuste saavutamisele aitab kaasa kiirust, graafikat ja üldist jõudlust suurendav juhtimiskeskus. Neid funktsioone pakkuv LG UltraGear on ühtlasi ka videomängu League of Legends Euroopa meistrivõistluste ametlik mängurimonitori partner eelseisvatel 2022. ja 2023. aasta hooaegadel.
Mis on mängurimonitoride jaoks hea reageerimisaeg?
Videomängus on iga sekund arvel, seega tuleks valida monitor, millel on lisaks kvaliteetsele ekraanile ka piisav võimsus, et vähendada kaadrite kinni kiilumist ja pakkuda kiiremat reageerimisaega.
Iga e-sportlane teab, et kiirus on suure jõudlusega mänguekraani juures ülioluline detail. Turu parimad mängurimonitorid lubavad lausa 1 millisekundilist reageerimiskiirust.1 Kiirem reageerimisaeg tähendab ühtlasi ka paremaid tulemusi – vahet pole, millist väljakutset videomäng pakub. Visuaalne kvaliteet ja kiirus käivad käsikäes, kuna graafikakaart saab töötada ainult nii kiiresti, kui monitor seda võimaldab.
LG UltraGear mängurimonitorid pakuvad ka 165 Hz kordussagedust ning 180 Hz värskendussagedust.2 Monitor minimeerib ekraani katkemist ja värisemist, mis võimaldab kiiresti liikuvatele objektidele kergemini reageerida. Samuti vähendab Dynamic Action Sync funktsioon ka sisendviivitust, mis muudab reaalajas toimuvate mängude mängimise mugavamaks.3
Kumb on tähtsam – värskendussagedus või reaktsiooniaeg?
Mängurimonitori reaktsiooniaeg viitab ajale, mis kulub pikslil värvide muutmiseks. Kõrgem reaktsiooniaeg loob sujuvama liikumise, minimeerib ekraani virvendusi ja võimaldab mängija silmadeni sama aja vältel rohkem teavet edastada. Värskendussagedus seevastu viitab sellele, mitu korda sekundis suudab monitor ekraanil olevat pilti uuendada, võimaldades mängijatel kiiresti järgmist kaadrit näha.
4K Nano IPS ekraanitehnoloogia ja 144 Hz värskendussagedusega UltraGear monitoridel on ka 1 millisekundiline hallist-hallini (GTG) reaktsiooniaeg.4 Monitor toetab laia värvispektrit, 98% DCI-P3 värvigammast, muutes lahingustseenid realistlikumaks.5 UltraGear monitor parandab ka iga stseeni pildikvaliteeti, võimaldades meeskonnavõistlustes vaenlase vastu astuda ilma, et ükski detail märkamata jääks.
Kuidas parandab fikseeritud sihik tulistamise täpsust?
Kui meeskond on vähemuses, on iga lask kriitilise tähtsusega – seega tasuks valida crosshair-funktsiooniga monitor, mis tagab tänu ekraani keskele fikseeritud sihikule parema täpsuse. Fikseeritud sihik aitab kerge vaevaga parandada mängutulemusi ning vältida möödalaskmisi, mis muudab mängustrateegiale keskendumise lihtsamaks. See on abiks isegi kumerate mängurimonitoride või mitme ekraani kasutamise puhul, kuna funktsioon näitab, kuhu kursor parajasti suunatud on.
###
1 www.gfinityesports.com/tech/what-is-a-good-response-time-for-a-gaming-monitor/
2 180 Hz värskendussageduse tagamiseks peab teie graafikakaardil olema Display Port 1.4 tugi.
3 “Tavapärane“ illustreerib LG mudeleid, mis ei toeta funktsiooni Dynamic Action Sync (DAS)
4 LG Model 27GN950. 4K 144Hz kuvamiseks on vaja DSC-d toetavat graafikakaarti. 1 ms reageerimisaja jaoks on vaja Faster Mode sisse lülitada.
5 DCI-P3: tüüpiline: 98%, miinimum: 90%
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tomorrow
HV Guru

liitunud: 08.02.2006
|
19.02.2022 15:15:19
Re: Eksperdid selgitavad: mille järgi valida uut mängurimonitori |
|
|
LG pressiteade kirjutas: |
Heal tasemel mängimiseks on kõige olulisem sobiv monitor |
Vale. Esimene asi on hiir. Siis klaviatuur. Siis monitor ja edasi ülejäänud süsteem. Kui hiir on raske või suure viitega pole kiirest monitorist midagi kasu.
LG pressiteade kirjutas: |
Mänguri oskused saavad olla ainult nii head, kui seda on tema varustus |
Jälle vale. Varustus on mängus edu saavutamiseks teisejärguline. Peamine on mängu tundmine. Mäpid, loogika jne. Parem varustus küll parandab sooritust või muudab mängimise mugavamaks aga mängijal kellel pole tehnika viimane sõna aga kes on mänginud mingit kindlat mängu sadu või tuhandeid tunde on alati tohutu eelis selle ees kes alles alustab omades tehnika viimast sõna.
LG pressiteade kirjutas: |
Turu parimad mängurimonitorid lubavad lausa 1 millisekundilist reageerimiskiirust |
See on vale. Isegi kõige agressiivsema overdrive sätte peal jääb see kuhugi 1-2ms vahele. Tavaliselt isegi 3-4ms kanti.
LG pressiteade kirjutas: |
Visuaalne kvaliteet ja kiirus käivad käsikäes |
Just ja kõige agressiivsema overdrive sätte kasutamine tähendab, et saab küll paar millisekundit märkamatut võitu aga ekraanile tekivad ghosting jms artifaktid mis tulenevad overdrive sättest ja mis võivad olla vägagi häirivad.
LG pressiteade kirjutas: |
Kõrgem reaktsiooniaeg loob sujuvama liikumise, minimeerib ekraani virvendusi ja võimaldab mängija silmadeni sama aja vältel rohkem teavet edastada |
Kas see ei peaks olema Madalam reaktsiooniaeg? Või on tõlkes midagi kaduma läinud ja mõeldud on hertse mitte millisekundeid?
LG pressiteade kirjutas: |
UltraGear monitoridel on ka 1 millisekundiline hallist-hallini (GTG) reaktsiooniaeg |
Sama vastus mis eespool. "1ms fake" GtG.
LG pressiteade kirjutas: |
tasuks valida crosshair-funktsiooniga monitor, mis tagab tänu ekraani keskele fikseeritud sihikule parema täpsuse |
Ehk siis cheating kui mängus on meelega crosshair välja lülitatud. Muudel juhtudel kasutu kuna mängu enda crosshair on enamus juhtudel parem.
LG pressiteade kirjutas: |
1 ms reageerimisaja jaoks on vaja Faster Mode sisse lülitada |
Sama vastus mis eespool. "1ms fake" GtG. Keegi ei peaks kunagi kõige agressiivsemat overdrive sätet kasutama. See eksisteerib seal ainult reklaamiks ja isegi siis ei suuda 1ms tegelikult saavutada.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
82 |
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
19.02.2022 15:56:14
|
|
|
Mis tänapäeval input lag on? See ju palju tähtsam kui piksli lülituskiirus aga ei reklaamita miskipärast.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 187 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tomorrow
HV Guru

liitunud: 08.02.2006
|
19.02.2022 17:09:59
|
|
|
elukaz, Input lag = monitor+hiir seega seda on võimatu üheselt öelda. Nvidial on Reflex programm mis on sisse ehitatud osadesse monitoridesse ja hiirtesse. See näitab eraldi nii hiire kui ka monitori input lagi ja nende kahe üldnumbrit.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
82 |
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
19.02.2022 19:01:33
|
|
|
Mitte user input vaid gpu output on monitori jaoks nullpunkt. Seda saab tootja sõltumata su hiirest mõõta ja tahaks spekis näha, see peaks üks esimene parameeter mänguri jaoks olema ju. Ei ole pointi 144fps välja punnitada kui lag on üle 10ms.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 187 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
wex
Kreisi kasutaja
liitunud: 25.11.2003
|
21.02.2022 02:11:10
|
|
|
Ei tundu eriti usutav see 1 ms jutt.
144 Hz kaadri sageduse juures on kahe kaadri vahe 6.94 ms. Kui 1 ms jooksul kaader uuendakse siis järgmised ~6 ms-t ei juhtu midagi.
Inimese tavaliseks reaktsiooniajaks peetakse 0.2 s (200 ms).
Spordis loetakse alla 0.1 s (100 ms) reaktsiooniaaega valestardiks https://et.wikipedia.org/wiki/Sprint#Valestart
Finishi joonel jääb vahest 0.01 s (10 ms) täpsusest väheks. Ping ja muud viivitused peaks ikka väiksemad olema.
Üks oluline asi "tulistamis" mängudes on ka helisüsteem. On vaja "kuulda" seda mis toimub seljataga.
|
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
113 |
|
tagasi üles |
|
 |
CnZ
HV veteran
liitunud: 05.11.2003
|
22.02.2022 10:50:12
|
|
|
Küsimus teadjamatele. Kas vanad head trinitron (jm sarnased) CRT-d on paremad ja ka kiiremad, kui ka kõige paremad lcd-d/oledid neil päevil?
Olen kuulnud, et e-spordis fighter mängudes kasutatakse CRT-sid, fpsides aga siiski peenikesed paneelid? Vastab tõele? Miks?
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tomorrow
HV Guru

liitunud: 08.02.2006
|
22.02.2022 17:53:03
|
|
|
CnZ, Mingites aspektides on need kindlasti paremad. Paraku need on haruldased ja kallid. Ühe lameda 17-22" Trinitroni eest saab osta mitu OLED-i.
Kui ma õigesti mäletan, siis peamine eelis on madal input lag. Paraku miinuseid on kuhjaga lisaks väiksele hulgale isenditele ja kõrgele hinnale. Suurus, voolutarve, silmasõbralikkus, liidesed, VRR puudumine, HDR puudumine jne.
Mingiteks niši kasutusteks sobib (retromängud jms) aga igapäevaseks k.a mängimine on LCD ja OLED mäekõrguselt üle enamus aspektides.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
82 |
|
tagasi üles |
|
 |
CnZ
HV veteran
liitunud: 05.11.2003
|
23.02.2022 00:14:34
|
|
|
CRT eelis vist ka see, et madala resoga on visuaal suht talutav vs lcd-dega. Saab cyerpunktis 1024x768 talutava fpsi RT-ga
https://www.online-tech-tips.com/computer-tips/why-would-you-want-a-crt-monitor-in-2019
tsitaat: |
Still, images on a CRT look good at any resolution. This is because there are no physical pixels using this display technology. The image is drawn on the inside of the screen using electron beams, so no scaling is required. The pixels are simply drawn at the size they need to be. So even relatively low resolution images look nice and smooth on a CRT. |
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
23.02.2022 01:04:06
|
|
|
CRt on analoog st pole kohta kus puhver saaks tekkida ja sisend saadetakse otse ekraanile ehk input lag on null.
Pikslid on aga need pole kiirega süngitud, saab elektron augule pihta siis helendab, kui ei siis must. Piksleid pole mustvalgel monitoril.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 187 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
|