Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
Mitut autot oled elu jooksul omanud? Arvesta ainult nendega, mida omad või oled omanud |
Mul on alles esimene auto |
|
1% |
[ 1 ] |
2-3 |
|
23% |
[ 19 ] |
4-6 |
|
32% |
[ 26 ] |
7-10 |
|
25% |
[ 20 ] |
11-15 |
|
3% |
[ 3 ] |
16-20 |
|
3% |
[ 3 ] |
21-30 |
|
1% |
[ 1 ] |
31-40 |
|
5% |
[ 4 ] |
41-50 |
|
0% |
[ 0 ] |
Rohkem kui 50 |
|
3% |
[ 3 ] |
|
hääli kokku : 80 |
|
autor |
sõnum |
|
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
27.01.2023 11:24:57
|
|
|
põhitõed tehakse koolis max 2 akadeemilise tunniga selgeks.
_________________ "Kuidas on see hea?"
-Auto kirurgia kliinik |
|
Kommentaarid: 41 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
|
rocky-b
Kreisi kasutaja
liitunud: 06.06.2010
|
27.01.2023 11:29:52
|
|
|
Mu arust võiks autokooli minemise eeldus olla ka füüsika põhisammaste eksami edukas sooritus, et inimene saaks aru, mis autorehvide ja tee vahel toimub. Mulle tundub, et enamus inimesi seda ei tea ning sellest ka suured ja jõhkrad liikluses toime pandud õnnetused, teisisõnu liiklusõnnetused.
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
|
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
27.01.2023 12:55:36
|
|
|
sai ka autokoolis see füüsika läbi võetud. mitu arvutust sekundis läbi teed hõõrdeteguri ja kineetilise energiaga arvestades samal ajal ise liigeldes?
_________________ "Kuidas on see hea?"
-Auto kirurgia kliinik |
|
Kommentaarid: 41 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
|
rocky-b
Kreisi kasutaja
liitunud: 06.06.2010
|
27.01.2023 12:59:17
|
|
|
NATAS999 kirjutas: |
sai ka autokoolis see füüsika läbi võetud. mitu arvutust sekundis läbi teed hõõrdeteguri ja kineetilise energiaga arvestades samal ajal ise liigeldes? |
60 arvutust
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
|
hemmar
HV kasutaja
liitunud: 12.01.2007
|
27.01.2023 13:55:15
|
|
|
Püüame siis nendel rasketel aegadel olla toeks meie autotöökodades töötavatele sõpradele ja lähedastele, kellel ilmselt juba aastavahetusest saadik pole enam õrna aimugi mis kuu- või nädalapäev parasjagu käes on.
Rip Würth kalender 1984 - 2022
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
27.01.2023 13:58:14
|
|
|
Meie mekaanikutel on piisavalt ilusaid kalendreid
Mõni on just õnnelik olnud kui olen neutraalse andnud, saab kuupäevasid ka vaadata sealt mitte ainult pilte
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
|
Look Right
Anna vin
liitunud: 05.02.2007
|
27.01.2023 14:41:26
|
|
|
Vb nüüd siis hakkavad mehaanikud viimaks tööle ka
_________________ Ehitusprojektid ja konstruktiivsed lahendused HV kasutajatele soodsamalt
M: Zafira A/Astra G põhjakaitse - 30€ |
|
Kommentaarid: 19 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
18 |
|
tagasi üles |
|
|
hemmar
HV kasutaja
liitunud: 12.01.2007
|
27.01.2023 15:14:35
|
|
|
Kahjuks (või pigem õnneks) ei leia praegu üles seda videot, kus kuskil 2015 aasta kandis aitasin ühes töökojas sõbra autol pidureid õhutada. Mina pidin olema siis see kes pedaali pumpab. Muidu üsna tüütu tegevus aga tõstuki kõrval olnud kalendriga tõtt vaadates läks asi kuidagi libedamalt ja enne kui arugi sain palus sõber juba pumpamise lõpetada.
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
|
pistyk
HV veteran
liitunud: 11.08.2007
|
27.01.2023 15:45:40
|
|
|
hemmar, otsi ikka üles,kõik tahavad su pumpamise videot näha.
_________________ parem varblane katusel,kui nuga neerus |
|
Kommentaarid: 46 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
45 |
|
tagasi üles |
|
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
27.01.2023 16:06:20
|
|
|
Füüsikast rääkides
Kas minu persse düno valetab v ei?
25 tonni kaaluv rekka. Esisillal 7 t koormust, veosillal 10 t koormust ja abisillal 8 t koormust. Et tõusudel veosilla rehv läbi ei libiseks koorman veosillale 14 t. Auto üldkaal ei muutu, seega esisillalt ja abisillalt jääb koormust vähemaks.
Kas rekka kiirendab (kui ei ole rehvi läbilibisemise ohtu) paremini, kui veosillal on 10 t koormust versus 14 t?
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
27.01.2023 16:21:08
|
|
|
tahaks pakkuda, et see sõltub eelkõige sellest, milline on rehvide veeretakistuse sõltuvus koormatusest (ja selle (mitte-)lineaarsusest), miski muu ei tohiks kõike seda (oluliselt) mõjutada. Ehk siis kas 14 tonniga koormatud silla rehvide veeretakistus pluss 4 tonniga koormatud silla veeretakistus tuleb kokkuvõttes suurem kui 10t + 8t koormatud sildade puhul? Tunduks loogiline, aga teooriat ei viitsi hetkel otsima hakata.
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
27.01.2023 16:27:03
|
|
|
Et kui ma esiveolisega tõstan boileri pagasnikust esiistmele siis kiirendab paremini?
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 176 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
143 |
|
tagasi üles |
|
|
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
27.01.2023 16:35:53
|
|
|
kas just nii, aga mul on millegipärast sabatunne, et nt kui silla koormust nt kaks korda suurendada, siis selle veeretakistus ei suurene mitte kaks korda, vaid tibakese rohkem, põhjuseks rehvide mittelinaarsed deformatsioonid. Ideaalis oleks sellisel juhul kõige efektiivsem olukord, kui kõik sillad oleks võrdselt koormatud (eeldades samasuguseid rehve), nii et sinu näite puhul, kui enne oli 50:50 kaalujaotus (esiveoline auto ja boiler pagassis) ja pärast on 60:40, siis mingi osa kiirendusest jääb hoopis esisilla rehvide (täiendava) deformeerimise sisse kinni Aga täitsa võimalik et see mittelineaarsus on nii väheoluline, et mingit reaalset vahet siit ei tule.
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
27.01.2023 16:57:03
|
|
|
See oli küsimus oisule. Muidu rehvirõhku ka juurde sai? Suurem koormamine võiks muidu sama efekti anda nagu rõhu vähendamine, kus sama massiga veeretakistus suureneb.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 176 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
143 |
|
tagasi üles |
|
|
BrutaH
HV vaatleja
liitunud: 10.05.2005
|
27.01.2023 18:01:14
|
|
|
Oisu. kirjutas: |
Füüsikast rääkides
Kas minu <b>piixu</b> düno valetab v ei?
25 tonni kaaluv rekka. Esisillal 7 t koormust, veosillal 10 t koormust ja abisillal 8 t koormust. Et tõusudel veosilla rehv läbi ei libiseks koorman veosillale 14 t. Auto üldkaal ei muutu, seega esisillalt ja abisillalt jääb koormust vähemaks.
Kas rekka kiirendab (kui ei ole rehvi läbilibisemise ohtu) paremini, kui veosillal on 10 t koormust versus 14 t? |
Kuidas sa seda koorma jaotust muudad? Liikuva sadulaga? Või sa oled käpikujuht ja liigutad oma kuudis sees kola vastavalt ringi? Või tõstad üldse silla üles?
Iseenesest vanad rekkamehed kõik räägivad, et õigesti laetud koormaga liigub paremini nii mägedes kui kiirendades. Üldiselt õige laetus tähendas, et veosild on maksimaalselt koormatud ja ülejäänu jaotub võimalikult võrdselt. Ilmselt mängib siin rolli pendliefekt ja koorma inerts. Kui raskuskeset rohkem veosillale tuua on dünaamika parem. Kas seda kõike ka 0-80 aegadesse arvestada saab, või kas sel mõtet on, kahtlen.
|
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
|
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
27.01.2023 18:30:31
|
|
|
rohkem massi sillal = parem pidamine. kui 10t laseb sussi ringi ja 14t ei lase, siis kiirendab 14t paremini.
_________________ "Kuidas on see hea?"
-Auto kirurgia kliinik |
|
Kommentaarid: 41 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
|
BrutaH
HV vaatleja
liitunud: 10.05.2005
|
27.01.2023 22:25:13
|
|
|
NATAS999 kirjutas: |
rohkem massi sillal = parem pidamine. kui 10t laseb sussi ringi ja 14t ei lase, siis kiirendab 14t paremini. |
Lugeda mõistad?
Oisu. kirjutas: |
Kas rekka kiirendab (kui ei ole rehvi läbilibisemise ohtu) paremini, kui veosillal on 10 t koormust versus 14 t? |
|
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
|
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
27.01.2023 22:29:23
|
|
|
kui sussi ringi ei lase, siis pole vahet... et sa rahule jääksid.
_________________ "Kuidas on see hea?"
-Auto kirurgia kliinik |
|
Kommentaarid: 41 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
|
pistyk
HV veteran
liitunud: 11.08.2007
|
27.01.2023 23:06:10
|
|
|
Oisu. kirjutas: |
Füüsikast rääkides
Kas minu <b>piixu</b> düno valetab v ei?
|
Aga sinu tagumik siis tunneb erinevust või milles küsimus on? Kui ratast ringi ei lase kummalgi juhul ja vahe on lihtsalt kaalujaotuses,siis peaks ju samamoodi kiirendama.
_________________ parem varblane katusel,kui nuga neerus |
|
Kommentaarid: 46 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
45 |
|
tagasi üles |
|
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
27.01.2023 23:31:44
|
|
|
Ok. Proovin uuesti.
Kõikidel sildadel ühesuguse diameetriga rehvid, ühesugused rehvirõhud. Mootori jõud läheb vaid keskmisele sillale (10 t). Kui silla koorman 14 t, siis on mootoril raskem vedu (rehv on rohkem "lössis" ).
Siledal maal kiirendan 10 t sillal ja tõusul koorman 14 t.
Scanial igasugused nupud. Kui vaja vajutad nuppu ja graniitkildu puistatakse kõikide vedavate rataste ette, vajutad nuppu ja kette loobitakse sisemiste veorataste alla, vajutad nuppu ja veosillal koormus suureneb kuin abisild tõuseb üles
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
27.01.2023 23:41:16
|
|
|
Vahest lähebki kiirendus paremaks, lössis rehviga on ratta läbimõõt väiksem, seega väändemoment kandub teele lühema õlaga
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 176 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
143 |
|
tagasi üles |
|
|
prtv
HV Guru
liitunud: 20.03.2006
|
29.01.2023 02:18:56
|
|
|
Stingeril polegi HBAd kaasa antud, et peab softist aktiveerima?
Panin passatile uhke puitdekoori, hea tunne kohe sõita luksusega
_________________ |
|
Kommentaarid: 82 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
1 :: |
73 |
|
tagasi üles |
|
|
hkurujo88r
HV Guru
liitunud: 25.02.2011
|
29.01.2023 11:23:59
|
|
|
prtv, mis asja sa ajad? Täis laks, kõik olemas. Midagi ei aktiveeri.
|
|
Kommentaarid: 116 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
112 |
|
tagasi üles |
|
|
Betamax
HV Guru
liitunud: 29.05.2003
|
29.01.2023 13:13:09
|
|
|
prtv kirjutas: |
Stingeril polegi HBAd kaasa antud, et peab softist aktiveerima?
Panin passatile uhke puitdekoori, hea tunne kohe sõita luksusega |
Imitatsioonpuit või puidu imitatsioon? Sul ikka puidumustriga telefoniümbris on kah sinna juurde olemas?
|
|
Kommentaarid: 686 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
532 |
|
tagasi üles |
|
|
prtv
HV Guru
liitunud: 20.03.2006
|
29.01.2023 18:12:38
|
|
|
hkurujo88r kirjutas: |
prtv, mis asja sa ajad? Täis laks, kõik olemas. Midagi ei aktiveeri. |
Mis see autokondor siis tegi
_________________ |
|
Kommentaarid: 82 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
1 :: |
73 |
|
tagasi üles |
|
|
|