Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Ülevaated, kasutajate hinnangud »  Mis on pistikuhübriidi tasuvusaeg? Renault Captur E-tech proovisõit märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
lehto08
Kreisi kasutaja
lehto08

liitunud: 15.09.2005




sõnum 27.06.2021 22:09:31 vasta tsitaadiga

kalvis kirjutas:
lehto08 kirjutas:
Elektriautode kaitseks ütleks, et te pole arvestanud auto hooldus- ja remondikulusid. Elektriautol on need põhimõtteliselt olematud.
Einoh - need on ikka samas suurusjärgus tavaautoga + natuke hinnalisa. Kõik mis liigub, see kulub - pidurid, veermik. Kuna varuosa tootjaid on palju vähem siis on jupid kallimad. Üks hoolduskulu komponent on kõige määravam - aku tuleb keskmiselt iga 5 aasta pärast uus osta ja see on 4-5 kohaline summa! See kulu on tavaautoga võrreldes eriti valus.


Olen ainult selle lausega nõus, mille tegin BOLDi. "Conventional powertrains may have as many as 2,000 moving parts, Canis notes, while electric powertrains may have as few 20." https://www.forbes.com/sites/jeffmcmahon/2019/05/30/more-electric-cars-fewer-manufacturing-jobs/?sh=3c3912d33378

Ja mis puudutab akusid siis siin juba mainiti, et tegelikult kestavad akud üllatavalt hästi. "On average the batteries have 91% remaining at 270.000 km" https://maartensteinbuch.com/2015/01/24/tesla-model-s-battery-degradation-data/

Hetkel on suureks takistuseks elektriautode levikul kallis hind, vähene vahemaa mida saad ühe laadimisega läbida ning aeglane laadimine.
Akude tehnoloogia arenduses on toimunud läbimurre:
On 22 September 2020, Tesla announced a package of innovations to be implemented over the next 2-3 years that are designed to:

reduce the cost of batteries by 56% (measured in $/kWh),
increase range (per kg of battery) by 54%
reduce the investment cost per kWh of manufacturing capacity by 69%

https://www.dnv.com/feature/tesla-battery-day-energy-transition.html#start

Mõistliku hinnaga elektriautod võivad saabuda juba üsna pea. https://electrek.co/2021/01/08/tesla-25000-electric-car-coming-sooner-than-we-thought/
Selle punkti all tasuks ära mainida ka näiteks Dacia Spring

Eks neid punkte ole veel mida saaks veel tuua kuid üks mis on kindel - ülemaailmne trend on kindlalt liikunud elektriautode suunas.
https://www.caranddriver.com/news/g35562831/ev-plans-automakers-timeline/
Kommentaarid: 122 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 112
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The_Boss
HV Guru
The_Boss

liitunud: 13.01.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.06.2021 23:45:51 vasta tsitaadiga

netmaster, nii ja naa. Nendeta ikkagist autot kasutada ei saa. Tagurdamiskaamera või raadio riknemisel seda küll ei juhtu.

Või noh, läbi häda liigutada sai, nagu ma aru sain. Normaalselt laadida ei saanud, auto avariirežiimis vms hädad olid küljes.

Aga ega Tesla pole eriline autotootja nagunii. Neil väga idiootseid probleeme, mis teistel tootjatel juba eelmine sajand lahendatud.

_________________
Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust.
Kommentaarid: 347 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 276
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 28.06.2021 08:47:31 vasta tsitaadiga

Kuulsin TLT piisavalt tähtsa tegelase juttu pealt kuidas neil hübriidbussidega nihu läks. Ühel päeval olevat veateade ja buss ei käivitunud. Mingi elektroonikablokk oli rikkis. Selgus, et neid busse ie tohigi ükski eestlane parandada ega hooldada - eritehnik lennutati lennukiga kohale - ainult tema teadis, mis blokk tuli vahetada. Vähe sellest, et blokk maksis hingeinda, tuli krõbedale arvele tasuda eritehniku lend eestisse koos überkalli tunnihindega. Pärast seda otsustati gaasi- ja elektribusside kasuks.
Olen akude peal piisavalt töötanud - need lähevad kergesti katki. Aku vananeb iga laadimiskorraga ja loodusseaduse vastu sa ei saa! Enamus tehaseid ei garanteeri 5a akudele enam midagi - iga päev mis suudad lisaks saavutada on võit sinu rahakotile. Kuid elektriauto needuseks on aku vananemine ja see on väga kallis kulu. Tuttaval oli hübriid, igatahes sellel andis aku kenasti peale 5a otsad, uut ei ostnud, rahakott ei võimaldanud. Hübriidil muret pole, saab ilma ka sõita.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The_Boss
HV Guru
The_Boss

liitunud: 13.01.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.06.2021 09:08:48 vasta tsitaadiga

kalvis, see pole nüüd küll elektrisõiduki mure, et tootja on parandamise vastane. See idiootsus võib järgmise 5 aasta jooksul mõistlikuma suuna lõpuks võtta.
_________________
Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust.
Kommentaarid: 347 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 276
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
netmaster
HV kasutaja
netmaster

liitunud: 21.08.2004




sõnum 28.06.2021 10:00:00 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Aku vananeb iga laadimiskorraga ja loodusseaduse vastu sa ei saa! Enamus tehaseid ei garanteeri 5a akudele enam midagi - iga päev mis suudad lisaks saavutada on võit sinu rahakotile.


Rongid ja bussid on siiski midagi muud.
Tegelikult ei tohi ühtegi grantii all olevat masinat keegi külasepp remontida.

Toyota hübriidile on 8a. aku garantii mida saab väikese raha eest pikendada 10a. peale.
https://www.toyota.ee/hybrid-innovation/hybrid-battery-warranty.json
Kommentaarid: 2 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
PTC
HV vaatleja

liitunud: 27.03.2003




sõnum 28.06.2021 11:17:07 vasta tsitaadiga

Paistab et akud peavad siiski üllatavalt hästi vastu - aga jah kui vahetada vaja siis saab ainult uute vastu. Mitte nagu automootoriga - lammarist uue ja sõidab jälle. Jah - elektriautol pole sisepõlemismootorit - pole vaja vahetada üle ega filtreid ega mootoririhma ega jamada dpf'i ja egr'ga. Muus osas on seis peaaegu sama - pidurid, sillaosad, rehvid, roolisüsteem, ohutussüsteem jne ja palju elektroonikat koos plokkidega mis juhul kui saba annavad - maksavad ikka keurodes. Keskmine Eesti autode vanus on u 15 aastat. Selle aja sisse jääb ilmselt ka akuvahetus.
Kommentaarid: 2 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.06.2021 12:13:32 vasta tsitaadiga

netmaster kirjutas:
tsitaat:
Aku vananeb iga laadimiskorraga ja loodusseaduse vastu sa ei saa! Enamus tehaseid ei garanteeri 5a akudele enam midagi - iga päev mis suudad lisaks saavutada on võit sinu rahakotile.


Rongid ja bussid on siiski midagi muud.
Tegelikult ei tohi ühtegi grantii all olevat masinat keegi külasepp remontida.


Tegelikult tohib küll, iseasi kas kellelgi Eestis vastav pädevus on.
https://tehnika.postimees.ee/417829/garantiiga-soidukit-voib-hooldada-ka-valjaspool-esindust
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.06.2021 12:17:00 vasta tsitaadiga

Kus Teslat siin riigis hooldada saab?
_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
netmaster
HV kasutaja
netmaster

liitunud: 21.08.2004




sõnum 28.06.2021 12:45:25 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Tegelikult tohib küll, iseasi kas kellelgi Eestis vastav pädevus on.


kuna antud postituses oli juttu bussidest, siis masinate all ma mõtlesin pigem garantii- ja hoolduslepingutega kaetud busse, ronge, ekskavaatoreid, tornkraanasi, laevu, jne. Mitte sõiduautosi.
Kommentaarid: 2 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 28.06.2021 12:51:50 vasta tsitaadiga

salatoimik kirjutas:
Kus Teslat siin riigis hooldada saab?

Ei saagi, tuleb igakord Soome või Poola sõita icon_wink.gif
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 25
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.06.2021 13:20:40 vasta tsitaadiga

DVDRW kirjutas:
salatoimik kirjutas:
Kus Teslat siin riigis hooldada saab?

Ei saagi, tuleb igakord Soome või Poola sõita icon_wink.gif
norm. Siis tuleb ju selle hooldus jupp maad kallim kui oldschool mootoriga. Ajakulu + laevapiletid jne icon_biggrin.gif
_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
PTC
HV vaatleja

liitunud: 27.03.2003




sõnum 28.06.2021 13:41:11 vasta tsitaadiga

bugattiga võib sama häda olla.
Kommentaarid: 2 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The_Boss
HV Guru
The_Boss

liitunud: 13.01.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.06.2021 13:41:43 vasta tsitaadiga

No tegelikult Teslat saab ka ise või mingis remonditöökojas parandada/hooldada. Ametlik hooldus on lihtsalt Soomes.

Elektrikatel pidurid ei kulu vast sama kiiresti, sest mootoriga peaks ikkagi üldjuhul saama pidurdada.

_________________
Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust.
Kommentaarid: 347 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 276
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.06.2021 13:45:55 vasta tsitaadiga

Mis elektriautoga üldse regulaarses hoolduses tehakse? Salongiõhu filter on vist ainuke, mida peaks regulaarselt vahetama, ülejäänud juppe vahetad siis kui miski katki läheb.
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 28.06.2021 13:49:15 vasta tsitaadiga

Õli ja muid vedelikke tuleb ka vahetada. Piduri osad hooldada jms. Täiesti loll jutt et kulusid ei ole elektrikal.
Ja see et kuskil sõlmedes vähem osi kui ice'l on just negatiivne. Ice'l vahetad selle osa välja, elektrikal terve mooduli või suure detaili kirve hinna eest.
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Chime
Kreisi kasutaja
Chime

liitunud: 24.02.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.06.2021 14:10:25 vasta tsitaadiga

Janis, Õli vahetada? Elektriautol? Jahutusvedelikku siis ka juba? Pidurite kulu on tänu regeneratiivsele pidurdamisele ca 3x väiksem tavaautodega võrreldes. Ma oleks nende lolli jutu ajamise väidete suhtes ettevaatlikum... Jah, kogemus on mul olemas alates 2013. aastast, nende õnnetute mitsudega seoses, mis üllatav küll, ikka veel samade akudega edukalt tiksutavad. Kõik on kasutamisspetsiifikas kinni. Meil sõidavad masinad päevas 30-50 kilti ja laadivad öösel asutuse seinakarbi küljes. Ning lühikeste linnajuppidega kannatab täiesti edukalt ka talvel kütet ja suvel konti kasutada.
Kommentaarid: 130 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.06.2021 14:15:04 vasta tsitaadiga

Võib-olla mõnel elektrikal on pidurivedelik ja roolivõimu õli, aga neid ei pea muidugi nii tihti vahetama kui bensukal mootoriõli.
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 28.06.2021 14:18:21 vasta tsitaadiga

Et ei ole ühtegi määramist ega õliga jahutamist vajavat sõlme? Pidurid on õhuga? Jahutusvedelik ju täitsa eksisteerib, vb mingitel käkkidel jah mitte.
Üldiselt elektriautosid kaitsevad mingid vatitekipederastid kes on totaalselt võõrad automaailmas, tänu sellele on nende sõnavõtud muidugi väärt huumoriga lugemine.


napoleon kirjutas:
Võib-olla mõnel elektrikal on pidurivedelik ja roolivõimu õli, aga neid ei pea muidugi nii tihti vahetama kui bensukal mootoriõli.

2a tagant vähemalt, nagu mõne ice õlivahetusvälp. Muud kõik liikuvad osad tahavad ka hooldust. ICE auto hooldusprotokollis on enamus asju selliseid mis pole otseselt mootoriga seotud, täpselt samad kontrollid tuleb hoolduses ka elektrikale teha, ketaste paksuse mõõtmised jne.
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Chime
Kreisi kasutaja
Chime

liitunud: 24.02.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.06.2021 14:19:33 vasta tsitaadiga

Argumentatsioon läheb sigala tasemele thumbs_up.gif Edu eksisteerimisel
Kommentaarid: 130 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 28.06.2021 14:24:15 vasta tsitaadiga

No see läkski juba sellega kui hõigati välja et hoolduskulusid pole.
Leafide omanikud on minu kogemusel kõige hullemad koonrid, alati nutavad kui kallid kõik jupid on ja saavad tigedaks kui odavalt ei saa. Ära hellitatud mingi lolli 0 kulu reklaamjutuga
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002




sõnum 28.06.2021 14:26:37 vasta tsitaadiga

Akude jahutus käib vaid õhuga? Kuradi palju ventilaatoreid siis vaja. Elektrimootori jahutus ka vaid õhuga?
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
beastbeats
HV Guru
beastbeats

liitunud: 26.12.2006




sõnum 28.06.2021 14:35:21 vasta tsitaadiga

OT:
PTC kirjutas:
bugattiga võib sama häda olla.

Paar aastat tagasi oli abikaasal igapäeva sõituteks kasutusel Rover (Eestist ostetud), millel peale garantiiaja möödumist soovitati edasised hooldused Riia esinduses teha thumbs_down.gif

_________________
Päevad lõpevad siis, kui lased neil minna...
M: Uus/pakendis Fjern Fjork Titanium Forked Spoon - 10€
Kommentaarid: 360 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 277
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
H_K
Aeg Maha 2n
H_K

liitunud: 09.01.2002




sõnum 28.06.2021 14:52:44 vasta tsitaadiga

Elektrikate hoolduskulu peaks olema madalam küll, küsimus on kui madal. Kahtlustan, et esindused võivad meelega hoolduskulu hinda paisutada, sest suur osa tulust ollakse harjutud teenima järelhooldusest ja remondist. Piltlikult, mida odavam on tegelik hind, seda rohkem saab juurde keevitada, a'la õlikorgi tihend võib lattu sisse tulla hinnaga 1 sent, on võimalik seda kliendile edasi müüa rahumeeli 0.5..1€ ehk kuni mitmekümnekordne juurdehindlus, kallima kraamiga a'la käigukast või mootor, sellist juurdehindlust lubada ei saa.
Nii võib kergesti juhtuda, kus tavaauto keskmine nn õli-filtrivahetuse hooldus on seal 120-220€ ja konkurentsi pakub iga nurgagaraaž, siis elektrika hoolduse omahind võib vabalt olla 30-40€ aga küsida saab näiteks 110€, sest klient on harjunud hoolduse eest maksma, elektriauto ostja on keskmisest rahakam ja iga nurgagaraaž konkurentsi ei paku.

Ei tasu unustada, et mitmed hoolduse käigus tehtavad ülevaatused on fossiilipõletajatel ja elektrikatel samad, näiteks veermiku, tulede jm kontroll, värvkatte ülevaatus keregarantii kehtimiseks jm.
Laias laastus loogika järgi võiks elektrikal puududa mootoriõli-filtrivahetus, kütusefilter, samuti hammasrihma-veepumba vahetus, heitmepuhastussüsteemidega kaasnevad rikked-kulud.
Käigukastiõlid on tihti juba täna nn eluaegsed va mõned kapriissed automaatkastid oma mehhatroonikaga, arvatavalt elektriauto mootori-reduktoriõli võiks samuti olla "eluaegne" või vähemalt iga aasta ei pea vahetama.
Pidurivedeliku vahetus võiks olla sama, sest pidurivedeliku põhiprobleem on ajaga õlisse niiskuse kogunemine, mitte niivõrd see kuipalju pidurit tallata. Samuti paljudel elektrikatel vist peal ka pliiakud 12V tarbesüsteemide jaoks - ei tohiks erinevust olla, elektrikatel osadel isegi tihemini riknenud.
Kliima-konditsioneerisüsteemid suht samad järelikult ka rikked-hooldus sama, või osadel elektrikatel säästlikumad soojuspumbad kliima tagamiseks ehk keerulisem ja rikke korral ka arvatavalt kulukam.
Ei tea aga ei saa välistada, kus elektrikatel võib samuti olla või ajaga juurduda kulukaid kontrolle-hooldusi, a'la akupakk eemaldada ja kontrollida jõujuhtmete seisukorda hermeetilisust vms.

_________________
---------------
Kommentaarid: 53 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 51
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.06.2021 18:58:31 vasta tsitaadiga

no ma ei tea icon_biggrin.gif
Spoiler Spoiler Spoiler


E: leafi keskmine hooldus siis miski 160€
https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/ee/brochures/brochures-estonia/hinnakirja_vaatamiseks_klopsake_siin.pdf

Kui võtta seal 3 hoolduse hind ja arvutada kokku enda 3 hoolduse hind siis elektrikäru kasuks vaid miski 70€ icon_rolleyes.gif
Pole nagu väga "umbe soodne hooldus"

_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
lehto08
Kreisi kasutaja
lehto08

liitunud: 15.09.2005




sõnum 28.06.2021 22:52:40 vasta tsitaadiga

salatoimik kirjutas:
no ma ei tea icon_biggrin.gif
Spoiler Spoiler Spoiler


E: leafi keskmine hooldus siis miski 160€
https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/ee/brochures/brochures-estonia/hinnakirja_vaatamiseks_klopsake_siin.pdf

Kui võtta seal 3 hoolduse hind ja arvutada kokku enda 3 hoolduse hind siis elektrikäru kasuks vaid miski 70€ icon_rolleyes.gif
Pole nagu väga "umbe soodne hooldus"



Sa vist otsisid meelega kõige kallimad hinnad. https://www.motor1.com/reviews/406938/tesla-maintenance-cost/

Artiklist tuleb välja, et tegelikult on hooldused siiski odavamad ning võrreldes mõne teise autoga isegi 3-4 korda odavamad.

EDIT: siin tekkisid ka küsimused, et mida siis Tesla puhul hooldada, ka see on artiklis ära toodud.
Kommentaarid: 122 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 112
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Ülevaated, kasutajate hinnangud »  Mis on pistikuhübriidi tasuvusaeg? Renault Captur E-tech proovisõit mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.