Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Eesti IT ja tehnikaalased uudised »  TTJA andis välja uuendatud pretensiooni esitamise juhendi märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 10.12.2019 23:58:14 TTJA andis välja uuendatud pretensiooni esitamise juhendi vasta tsitaadiga


Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet annab teada, et on uuendanud oma pretensiooni esitamise juhendit. Kõige olulisem muudatus puudutab pretensiooni esitamise aega, kui toode asendatakse uuega.

Tarbija üks põhiõigusi on võimalus pöörduda puuduse ilmnemisel kaupleja poole kahe aasta jooksul. Selle kahe aasta jooksul tekkinud tootmisdefekt kas parandatakse või toode asendatakse. Asja asendamine tähendab täpselt samasuguse toote asemele andmist ehk kõik tingimused peavad olema samad, nt värv, suurus, mudel jne. Kuivõrd seaduses pole olukorda selgelt reguleeritud, on TTJA seisukohal, et asja parandamise või asendamise korral hakkab asja parandatud osa/vahetatud asja suhtes kehtima uus kaheaastane pretensiooni esitamise õigus.

Lisaks soovib TTJA juhtida tähelepanu asjaolule, et ostu tõendamist kui sellist ei ole võlaõigusseaduses reguleeritud. Seepärast võib ostu sooritamist tõendada mitmel erineval viisil nt ostutšeki, arve, pangaväljavõtte või mõne muu dokumendiga, millest nähtub tehingu sooritamise aeg ning pooled. Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet on seisukohal, et kauplejal ei ole alust keelduda kaebuse vastuvõtmisest, kui tarbija esitab tõendina pangaväljavõtte.

Loe edasi: https://www.ttja.ee/et/uudised/ttja-andis-valja-uuendatud-pretensiooni-esitamise-juhendi

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
ADD
külaline






sõnum 11.12.2019 00:32:16 vasta tsitaadiga

Vága hea
tagasi üles
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 11.12.2019 00:34:39 vasta tsitaadiga

See uus kaheaastane pretensiooni esitamise õigus tähendab ilmselt mõningast hinnatõusu.

Uus juhend leitav aadressil: https://www.ttja.ee/sites/default/files/failid/dokumendid/juhend_-_pretensiooni_esitamine_ja_garantii_ning_kaebuse_lahendamine.pdf

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
mikk36
HV Guru
mikk36

liitunud: 21.02.2004



Online

sõnum 11.12.2019 02:02:12 vasta tsitaadiga

Autode garantiiremondi osas jäi vaba mikrofoni autoteemast silma, et ei anta infot kliendile, mis osad välja vahetati, et ei saaks isegi nõudma tulla sellist kahe aasta pikenemist.
Kommentaarid: 85 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 11.12.2019 02:07:41 vasta tsitaadiga

Kas varuosa tarnija annab remonditööde teostajale 2 aastase garantii?
Ja remonditööle endale? Suure tõenäosusega mitte. Kui selle lisajupi peab remonditöökoda edaspidi kinni maksma, tähendaks see kenakest hinnatõusu, kuna keegi ju peab selle lisakulu kinni maksma.

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
SSD
HV Guru
SSD

liitunud: 18.01.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.12.2019 02:57:11 vasta tsitaadiga

Mõnus lõppematu autoremondi teema. Isegi kui jupi pagaldab ametlik firma, ja mingi 4 kuu pärast jälle läbi, siis on tõsine võitlus ees, et minimaalselt uus varuosa saada. See raha tagasi, on väga keerukas. Või on keegi saand ve? Või kui on, siis kas tootjalt või poelt?
Kommentaarid: 312 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 266
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
miq1988
HV kasutaja
miq1988

liitunud: 21.01.2006




sõnum 11.12.2019 08:37:08 vasta tsitaadiga

Kas nad on üldse kohustatud raha tagasi andma ? Ei ole süvenenud garantii mõistesse.

Pudulojused euroopas võiksid selle asja EUs ka kehtima panna. Eu on piisavalt suur, et tootjaid mõtlema panna ehk.

_________________
I don't need anger management. I need people to stop pissing me off !
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 11.12.2019 09:18:14 vasta tsitaadiga

miq1988 kirjutas:
Kas nad on üldse kohustatud raha tagasi andma ? Ei ole süvenenud garantii mõistesse.

Pudulojused euroopas võiksid selle asja EUs ka kehtima panna. Eu on piisavalt suur, et tootjaid mõtlema panna ehk.

Teistes Euroopa riikides kehtivad palju karmimad garantiitingimused kui on see Eesti ülimalt äpardunud prentensioonide esitamine. icon_cool.gif

Lihtne, reaalne näide:
Eesti versus Inglismaa. Ühel see mõttetu, totter, pretensiooni esitamine. Teisel, tootjapoolne garantii.

Objekt: enda majapidamises olev Exide autoaku:
1. Eesti: 2-aastane pretensiooni esitamine.
2. Inglismaa: 5-aastane tootjagarantii.

3. Ja kui ma Eesti akumüüjalt küsisin: Et kas ja millal saan sellele Exide akule samuti 5-aastase tootjagarantii.
... siis sellele tuli aus vastus: "Ma ei anna kunagi sellele akule 5-aastast tootjagarantiid. Seda seetõttu, et ma tahan, et sa käid ja ostad 2-3 uut autoakut aastas".

Ning edasi - huvi pärast uurisin, et mida TTJA arvab sellisest seigast - siis tuli välja, et TTJA-l pole olemas majas mitte ühtegi töötajat kes teaks mis asi on üleüldse autoaku..... icon_biggrin.gif
---------
Ning üks asi veel. On väga hästi näha kuidas Eesti inimesed kas kardavad vaielda või ei oska vaielda.
Ning siis värisevad ja nutavad patja, et kui halb see kõik on.
Eriti veel olukorras kus välismaise tootjaga vaielda tuleb. Tulemata selle peale, et kui ei julgeta vaielda selle välismaise tootjaga - siis see tootja peabki Eestit mingiks suvaliseks ääremaaks ning eestlasi enda tasuta tööjõuks (vanasti nimetati seda orjenduseks, kui keegi veel ei tea). icon_cool.gif
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Draqula
HV Guru

liitunud: 29.10.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.12.2019 10:09:24 vasta tsitaadiga

tahanteada kirjutas:

3. Ja kui ma Eesti akumüüjalt küsisin: Et kas ja millal saan sellele Exide akule samuti 5-aastase tootjagarantii.
... siis sellele tuli aus vastus: "Ma ei anna kunagi sellele akule 5-aastast tootjagarantiid. Seda seetõttu, et ma tahan, et sa käid ja ostad 2-3 uut autoakut aastas".

Ning edasi - huvi pärast uurisin, et mida TTJA arvab sellisest seigast - siis tuli välja, et TTJA-l pole olemas majas mitte ühtegi töötajat kes teaks mis asi on üleüldse autoaku..... icon_biggrin.gif


TTJA on riiklik asutus ja saab tegutseda seaduse alusel.
- Eraõiguslik võib teha kõike mida seadus ei keela.
- Riiklik võib teha ainult täpselt seda, mida seadus määrab ehk lubab (rohkem ei tohi, vähem ei tohi).

Seadusandja asi on, et riiklike asutuste kohustused ja õigused oleksid adekvaatsed.

2-aastane pretensiooniesitamise õigus võib olla kehv variant, kuid see pakub vähemalt mingit universaalset kaitset tarbijale.

TTJA ei saa kohustada müüjat pakkuma garantiid. Garantii on täiendav hüve, mida müüja või tootja võib ostjale pakkuda, kuid mis ei tohi vähendada kliendi muid õiguseid (näiteks pakkuda garantiid 1a ja siis saata klient pikalt 1a ja 1kuu vanuse tootega ei ole lubatud, kuna erakliendi pretensiooniesitamise õigust ei tohi garantii kitsendada).

Selles on sul õigus, et asjad lähevad paremaks ainult siis kui klient on nõudlikum ja hääletab rahakotiga.
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 34
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 11.12.2019 10:23:17 vasta tsitaadiga

Ma lugesin ka seda uudist ja tean väita.

Punkt 1, ehk osti saab tõendada ka muu dokumendiga, näiteks pangaväljavõttega, on kehtinud tegelikult mitmeid aastaid. TTJA on aastaid tagasi mingis kaasuses selle paika pannud, tõlgendades seda, "või mõni muu ostu tõendav dokument"

Punkt 2, see on ka juba aastaid kehtinud, et garantii algab uuesti asja asendamise korral algab uus garantiiaeg.
tsitaat:
4. Kui garantii ajal asendatakse toode, kas siis sellel tootel algab uuesti müüja garantii?

tsitaat:
Jah. Kui garantiiajal asendatakse toode, siis VÕS § 231 lg 4 punkti 2 kohaselt algab asendatud tootele algse müügigarantii kestusega uuesti müüja garantii


Seda pole ma veel kuulnud, et madrats on hügieenitoode. icon_rolleyes.gif Kaup peab ju olema niikuinii kasutamata, et tagastusõigus kehtiks.

Vahel mõtled, et neid pressiteateid tehakse lihtsalt selleks, et enda olemaolu õigustada, sest tegelikult on need klauslid pikka aega vähemalt kehtinud.

_________________
" Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
Kommentaarid: 141 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 126
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 11.12.2019 10:27:08 vasta tsitaadiga

tsitaat:

Kaup peab ju olema niikuinii kasutamata, et tagastusõigus kehtiks.

ei pea olema tingimata kasutamata

tsitaat:
See tähendab, et e-kauplusest ostetud voodimadratsid, -katted, ja -kattemadratsid ei kuulu tervisekaitseliste ega hügieeniliste kaupade hulka ning selliseid tooteid saab 14 päeva jooksul tagastada isegi siis, kui kauba pakend on avatud. Samas peab tarbija silmas pidama, et ta ei tohi toodet kasutada enamal määral kui ta oleks seda teinud tavakaupluses ostes.

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
softis
HV Guru
softis

liitunud: 07.09.2004




sõnum 11.12.2019 10:34:20 vasta tsitaadiga

jägaja kirjutas:

Vahel mõtled, et neid pressiteateid tehakse lihtsalt selleks, et enda olemaolu õigustada, sest tegelikult on need klauslid pikka aega vähemalt kehtinud.


See pressiteade tehti tarbijatele, mitte kauplejatele.
Just seetõttu, et on päris palju kauplejaid, kes jätkuvalt sahkerdada üritavad.

Näiteks see:
tsitaat:
Samuti ei ole õigustatud olukord, kus kaupleja keeldub seadet parandamast, kuna seadmel esinevad lisaks mehaanilised kahjustused. Sellisel juhul peaks kaupleja tõendama, et tekkinud puudus on põhjustatud mehaanilisest vigastusest.

_________________
www.FunBox.ee - kvaliteetsed õhupallid, värvikad kostüümid ja kõik muu vajalik meeldejääva peo korraldamiseks!
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 21
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DigeBeni
HV Guru
DigeBeni

liitunud: 06.11.2001




sõnum 11.12.2019 11:17:43 vasta tsitaadiga

... eks näis, palju neil uuendustel ka reaalses maailmas jõud on icon_rolleyes.gif juba praegu liiguvad paljud juhtumid pigem otse kohtusse, mis on tarbija jaoks äärmiselt ebaproportsionaalselt kurnav viis sellised probleeme lahendada ...
_________________
Kommentaarid: 194 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 5 :: 160
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
LKits
HV Guru
LKits

liitunud: 06.09.2007




sõnum 11.12.2019 13:57:09 vasta tsitaadiga

Kas kehtib ka reegel, et ühe korra võib parandada, aga teisel korral saab NÕUDA raha väljamaksmist ning müüjal on KOHUSTUS seda teha?
_________________
itLahendused - Arvutite remont ja hooldus, veebilehtede loomine, soodne veebimajutus. Võta ühendust! Tel: +372 555 268 97 ja e-post info@itlahendused.ee
Kommentaarid: 13 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
ADD
külaline






sõnum 11.12.2019 14:03:56 vasta tsitaadiga

Jah

Väidab:
https://www.ttja.ee/sites/default/files/failid/dokumendid/juhend_-_pretensiooni_esitamine_ja_garantii_ning_kaebuse_lahendamine.pdf

tsitaat:
5.18. Müügilepingu oluline rikkumine annab tarbijale õiguse muu hulgas ka lepingust taganeda (VÕS §
223 lg 3). See tähendab, et kui näiteks asjal on ükskõik milline defekt või puudus ilmnenud juba
teist korda võib tegemist olla olulise lepingu rikkumisega, mis annab tarbijale võimaluse lepingust
taganeda ning seda õigust ei tohi tarbijale piirata, kehtestades protseduurireeglid, mis saadavad igal
juhul ka teisel korral seadme remonti. Praktikas on piisavalt juhuseid, kus kaupleja on asja
süüvimata defekti parandanud, kuid tarbija nõuab põhjendatult ostusumma tagastamist.


LKits kirjutas:
Kas kehtib ka reegel, et ühe korra võib parandada, aga teisel korral saab NÕUDA raha väljamaksmist ning müüjal on KOHUSTUS seda teha?
tagasi üles
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Eesti IT ja tehnikaalased uudised »  TTJA andis välja uuendatud pretensiooni esitamise juhendi
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.