Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Pressiteated »  RIA analüüsi tulemusel selgub, kuidas võiks tulevikus riigiga juturoboti abil suhelda märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 18.08.2020 09:53:45 RIA analüüsi tulemusel selgub, kuidas võiks tulevikus riigiga juturoboti abil suhelda vasta tsitaadiga


Riigi Infosüsteemi Amet (RIA) alustab riigi keskse juturoboti tehnilist eelanalüüsi, et parandada riigi klientide jaoks asutuste vahelise teeninduse kiirust ja mugavust. Analüüsi käigus selgub, kas taoline juturobotilahendus on teostatav, funktsionaalne ja jätkusuutlik.

RIA teeninduse ja protsesside arendamise osakonna juhataja Kaupo Laagrikülli sõnul on riigi kliendid nii era- kui ka juriidilised isikud, kes soovivad kasutada riigi pakutud teenuseid, näiteks taotleda sotsiaaltoetuseid või registreerida oma ettevõtet. „Praegu ei ole klientidele tihti selge, kuhu tuleb erinevate teemadega riigis pöörduda, ekseldakse erinevate ametite vahel ja asjaajamine venib. Keskse juturoboti lahendus annaks klientidele võimaluse tarbida riigi teenuseid neile sobival ajal ja sobivas e-kanalis. Eestis ei ole siiani veel sellist juturobotit tehtud, mis suunab kliendi pöördumise edasi teise asutusse,“ märkis Laagriküll.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi andmete juht Ott Velsberg lisas, et eesmärk on muuta avalike teenuste kasutamine ja riigiasutustega suhtlus võimalikult lihtsaks ja kasutajakeskseks. „Üleriikliku juturoboti loomine on esimene oluline samm parima digiriigi kasutajakogemuse saavutamiseks. Tänu sellele projektile on asutustel tulevikus lihtsam juturobotit kasutusele võtta, nad ei pea looma eraldiseisvaid arendusi ning nii saame vältida kulukaid dubleerivaid arendusi,“ ütles Velsberg.

Enne suuremahulist arendusprojekti tuleb luua POC (proof of concept), et detailanalüüsi käigus välja selgitada, kas keskse juturoboti loomine on võimalik ja vajalik. RIA eesmärk on luua koos arenduspartneriga tehnilise lahenduse prototüüp, mida RIA ning Politsei- ja Piirivalve Amet koostöös testima hakkavad. Lisaks tehnilisele lahendusele valmivad ka analüüsidokumendid, mis kirjeldavad hanke käigus loodavat tehnilist lahendust, selle võimekust ja võimalusi, testperioodi ajal tuvastatud probleeme ning kitsaskohti, samuti nõudeid ja soovitusi, millega tasub arvestada lahenduse edasiste eluetappide (teenuse loomise) juures.

Tulevikus saaks loodavat teenust kasutada riigi e-teeninduskeskkondades mugava teeninduskanalina, mille kaudu saab klient riigilt informatsiooni ja abi ning teha pärast autoriseerimist erinevaid toiminguid. Riigi keskne juturobot teenindaks näiteks riigiportaali eesti.ee vahendusel kõiki kliendigruppe, et parandada riigiga asjaajamise kiirust, mugavust ja kvaliteeti.

Juturoboti prototüübi loomise hange kuulutati välja 2020. aasta juunikuus, selle võitis Net Group OÜ koos Texta OÜ-ga. Juturoboti prototüüp koos analüüsiga valmib 2020. aasta lõpuks.

Allikas: www.ria.ee

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Pressiteated »  RIA analüüsi tulemusel selgub, kuidas võiks tulevikus riigiga juturoboti abil suhelda
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.