praegune kellaaeg 01.06.2024 14:12:41
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
18.08.2020 09:53:45
RIA analüüsi tulemusel selgub, kuidas võiks tulevikus riigiga juturoboti abil suhelda |
|
|
Riigi Infosüsteemi Amet (RIA) alustab riigi keskse juturoboti tehnilist eelanalüüsi, et parandada riigi klientide jaoks asutuste vahelise teeninduse kiirust ja mugavust. Analüüsi käigus selgub, kas taoline juturobotilahendus on teostatav, funktsionaalne ja jätkusuutlik.
RIA teeninduse ja protsesside arendamise osakonna juhataja Kaupo Laagrikülli sõnul on riigi kliendid nii era- kui ka juriidilised isikud, kes soovivad kasutada riigi pakutud teenuseid, näiteks taotleda sotsiaaltoetuseid või registreerida oma ettevõtet. „Praegu ei ole klientidele tihti selge, kuhu tuleb erinevate teemadega riigis pöörduda, ekseldakse erinevate ametite vahel ja asjaajamine venib. Keskse juturoboti lahendus annaks klientidele võimaluse tarbida riigi teenuseid neile sobival ajal ja sobivas e-kanalis. Eestis ei ole siiani veel sellist juturobotit tehtud, mis suunab kliendi pöördumise edasi teise asutusse,“ märkis Laagriküll.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi andmete juht Ott Velsberg lisas, et eesmärk on muuta avalike teenuste kasutamine ja riigiasutustega suhtlus võimalikult lihtsaks ja kasutajakeskseks. „Üleriikliku juturoboti loomine on esimene oluline samm parima digiriigi kasutajakogemuse saavutamiseks. Tänu sellele projektile on asutustel tulevikus lihtsam juturobotit kasutusele võtta, nad ei pea looma eraldiseisvaid arendusi ning nii saame vältida kulukaid dubleerivaid arendusi,“ ütles Velsberg.
Enne suuremahulist arendusprojekti tuleb luua POC (proof of concept), et detailanalüüsi käigus välja selgitada, kas keskse juturoboti loomine on võimalik ja vajalik. RIA eesmärk on luua koos arenduspartneriga tehnilise lahenduse prototüüp, mida RIA ning Politsei- ja Piirivalve Amet koostöös testima hakkavad. Lisaks tehnilisele lahendusele valmivad ka analüüsidokumendid, mis kirjeldavad hanke käigus loodavat tehnilist lahendust, selle võimekust ja võimalusi, testperioodi ajal tuvastatud probleeme ning kitsaskohti, samuti nõudeid ja soovitusi, millega tasub arvestada lahenduse edasiste eluetappide (teenuse loomise) juures.
Tulevikus saaks loodavat teenust kasutada riigi e-teeninduskeskkondades mugava teeninduskanalina, mille kaudu saab klient riigilt informatsiooni ja abi ning teha pärast autoriseerimist erinevaid toiminguid. Riigi keskne juturobot teenindaks näiteks riigiportaali eesti.ee vahendusel kõiki kliendigruppe, et parandada riigiga asjaajamise kiirust, mugavust ja kvaliteeti.
Juturoboti prototüübi loomise hange kuulutati välja 2020. aasta juunikuus, selle võitis Net Group OÜ koos Texta OÜ-ga. Juturoboti prototüüp koos analüüsiga valmib 2020. aasta lõpuks.
Allikas: www.ria.ee
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|