Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Paljusid autosid ootab tuleval aastal karmimate keskkonnanõuete tõttu hinnatõus märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
mryx
HV kasutaja

liitunud: 14.03.2005




sõnum 28.11.2019 13:21:34 vasta tsitaadiga

Selle CO2 grammide mõõtmisega seoses tekkis mul üks kiuslik küsimus planeedipäästjatele:
Kas keegi on arvutanud, kui palju lisa CO2 õhkupaiskumist põhjustavad pisikesed maanteeringid?
Sellised, mille läbimiseks peab suur veoauto peaaegu seisma jääma, et siis peale ringi läbimist hoogu kogudes tahmapilv seljataha jätta.
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.11.2019 13:23:43 vasta tsitaadiga

Sama asi ju nende magavate politseinike osas.
Pidurdamised, kiirendused, müra.

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Reaper
Kreisi kasutaja
Reaper

liitunud: 29.08.2005




sõnum 28.11.2019 14:15:34 vasta tsitaadiga

mryx: Ilmselgelt ring on odavam, kui korralik mitmetasandiline ristmik.

A varsti keelatakse veoautod ära, siis probleem lahendatud icon_evil.gif

degreal: Ma oletan, et Sahara probleem on looduslik: liivatormid.
Kommentaarid: 29 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mryx
HV kasutaja

liitunud: 14.03.2005




sõnum 28.11.2019 14:59:15 vasta tsitaadiga

Reaper kirjutas:
mryx: Ilmselgelt ring on odavam, kui korralik mitmetasandiline ristmik.

Ma sihtisin oma küsimusega pigem selles suunas, kas neid ringikesi nii palju on vaja ning miks nad nii väiksed peavad olema.
Ühest küljest pingutatakse CO2 emissiooni vähendamisega nii, et piltlikult öeldes ninast veri väljas. Samas võiks liikluse mõistliku korraldamisega palju rohkem CO2 emissiooni piirata. See praegune kliimahüsteeria on ikka väga silmakirjalik.
Näiteks Raplast läbi sõites on teel viis või kuus pisikest ringikest - seal tekib küll kahtlus tee projekteerija terves mõistuses.
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 28.11.2019 15:06:48 vasta tsitaadiga

Ringtee on igast asendist etem kui foor. Tahaksid 6 foori taga istuda Raplast läbi sõites?


Tanel kirjutas:
Veelkord õhusaaste kaart - meil Põhja-Euroopas ei ole puhta õhuga probleemi.
https://maps.who.int/airpollution/

Probleemid on eelkõige Aasias ja Aafrikas, kust tuleb enamus maailma saastest.
Õhusaaste ei tunne piire. Kirjuta Hiina valitsusele, kes avab iga nädal uue kivisöeelektrijaama.

On see üldse toimiv leht? Mingi 2016a märge on seal allpool... icon_rolleyes.gif

https://waqi.info/
Kui sealt peenosakesi vaadata, siis ei saa päris öelda, et probleeme ei oleks
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
lauri
HV veteran
lauri

liitunud: 05.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.11.2019 15:15:23 vasta tsitaadiga

mryx kirjutas:
Näiteks Raplast läbi sõites on teel viis või kuus pisikest ringikest - seal tekib küll kahtlus tee projekteerija terves mõistuses.

ot:
Projekteerijatele hangiti uued töövahendid - sirklid - nüüd nad peavad kuidagi õigustama nende kasutamist, kuna kulutus sai ju tehtud.

_________________
Powered by MacBook Pro.
The sh*t has hit the fan.
Kommentaarid: 89 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Wiltz
HV Guru

liitunud: 28.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.11.2019 17:50:24 vasta tsitaadiga

Rapla pole ainuke selline koht...keilasse tehti samuti järjest miski 5-6 ringteed icon_biggrin.gif jah, sõna otseses mõttes järjest! umbes selliste 100m vahedega, ja mitte linna sisse vaid tegelikult linnast möödasõidule. vähemalt 2-3 nendest ringidest on täpselt 1 ja ainus põhisuund välja, mida sõidab ilmselt kuskil 95% autosid ja päris mitu neist ringidest ongi ainult 3 väljasõiduga. Seejuures on osad neist ringidest tahtlikult projekteeritud nii, et pead sõidukiga hoo ikka jõhkralt maha võtma.
Kui nüüd võrrelda fooridega neid kohti, või vähemalt mitut nendest "ringistatud" kohtadest seal siis vähegi mõistliku fooritsükli puhul ei peaks suurem osa autosid sinna foori taha end pidurdama ja isegi kui foor eemal punaseks läheb siis eelnevalt sõidukiirust vähendades saaks ikkagi ilmselt läbida lõiku nii, et foori taga tegelikult seisma jääda poleks vaja.

Ametnikud ise rääkisid selle kohta nii, et see tee ja need ringid tehtigi spetsiaalselt ümber justnimelt selle mõttega, et autod sõidaksid seal teokiirusel kuna siis ei olevat eemal, mõnesaja meetri kaugusel asuvates elumajades niipalju kuulda sõitmist icon_lol.gif aga et mis mõju on sellel õhusaastamisele kui sajad, võibolla tuhanded rekkad ja lisaks veel kõik need sõiduautod peavad seal iga natukese aja tagant pidurdama nulli ja siis uuesti kiirendama...tundub, et see vist ei huvitanud kedagi icon_lol.gif

Ehk siis jah, peaaegu kogu see praegune suur kliimapäästmine, co vähendamine ja muu selleteemaline mudru on ju tegelikult lihtsalt üks suur nali ja niiditõmbamine. Olen täiesti nõus, et sellist asja peaks alustama hoopis liiikluse ja liiklusvoogude optimeerimisest. Muid asja võib loomulikult ajada sinna kõrvale, aga neid asju tuleks ajada vähe teistmoodi

_________________
"There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
Kommentaarid: 273 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 9 :: 3 :: 224
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 28.11.2019 17:51:56 vasta tsitaadiga

Miks ringteel nulli pidurdama peab? icon_eek.gif
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.11.2019 17:53:16 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Miks ringteel nulli pidurdama peab? icon_eek.gif


Mine vaata neid keila ringe ja saad aru... icon_lol.gif

_________________
...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Kommentaarid: 223 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 192
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 28.11.2019 17:55:28 vasta tsitaadiga

No olen sõitnud küll seal. Mõnel korral ehk peab jah pidurdama hoo maha aga enamasti ikka sealt ilusti rahulikult läbi kulgenud....
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Reaper
Kreisi kasutaja
Reaper

liitunud: 29.08.2005




sõnum 28.11.2019 18:11:38 vasta tsitaadiga

Keila osas oli jutt selline, et see ringidega jääb tulevikus asulasiseseks teeks:

https://www.postimees.ee/4283493/graafik-tallinna-lahistele-ehitatakse-uus-kiirtee
Kommentaarid: 29 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Wiltz
HV Guru

liitunud: 28.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.11.2019 21:08:13 vasta tsitaadiga

sest ükskord kui ma nulli ei pidurdanud, lendas tagaots masinal ette ja tegin full pirueti icon_biggrin.gif ja see on täiesti tõestisündinud lugu kusjuures! polnud isegi talv, ega must jää ega midagi sellist. lihtsalt märg asfalt ja ega kiiruski polnud üldse nii eriliselt suur. muidugi see nulli on mõnevõrra illustratiivne. mõnikord tuleb pidurdada nulli, mõnikord lihtsalt väga väga aeglaseks tõmmata.

aga keila ringidega on selline väike "trikk" veel, et need on tehtud väliskurvi poole alla kaldu, kohati täitsa arvestatavalt. seepärast võib seal ka masin teatud juhtudel päris kergelt käest ära minna.
muidugi inimesed on erinevad, mina isiklikult oma sõiduautoga ei pidurda seal kunagi päris nulli KUI mu ees ei uimerda mõni kohalik (nemad pidurdavad enamasti nulli või sisuliselt seisma). samas minu jaoks polnud see piruett ka juhtumine, mida ma oleksin hiljem sõpruskonnas kirjeldanud kui "üliohtlik olukord ja surm käis silme eest läbi", aga paljude jaoks ta jällegi umbes selline olukord oleks ja arvan, et võibolla see on põhjus miks paljud kohalikud neid ringe ERITI aeglaselt läbivad.
ja kui me räägime suurtest rekkadest siis neil ei ole seal imetillukestel ringidel tegelikult mingit muud võimalust kui pidurdada sisuliselt nulli. ~5-10kmh liikumiskiirust auto puhul võib võtta juba küll kui nulli pidurdamist.

aga tegelikult tahtsin praegu lihtsalt sheerida selle uudise linki https://ekspress.delfi.ee/arvamus/ups-biokutused-hoopis-lisavad-co2-heitmeid?id=87672553&fbclid=IwAR16w5miyEHnVHcotvEImsLa2vSX7oDOGyBFaseLZG8_9x8fOqOAZX1zoXw

_________________
"There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
Kommentaarid: 273 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 9 :: 3 :: 224
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004




sõnum 28.11.2019 21:55:49 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
No olen sõitnud küll seal. Mõnel korral ehk peab jah pidurdama hoo maha aga enamasti ikka sealt ilusti rahulikult läbi kulgenud....

Rekkaga? Bussiga?

_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Renka
HV Guru
Renka

liitunud: 01.04.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 29.11.2019 02:38:54 vasta tsitaadiga

Wiltz kirjutas:
sest ükskord kui ma nulli ei pidurdanud, lendas tagaots masinal ette ja tegin full pirueti icon_biggrin.gif ja see on täiesti tõestisündinud lugu kusjuures! polnud isegi talv, ega must jää ega midagi sellist. lihtsalt märg asfalt ja ega kiiruski polnud üldse nii eriliselt suur. muidugi see nulli on mõnevõrra illustratiivne. mõnikord tuleb pidurdada nulli, mõnikord lihtsalt väga väga aeglaseks tõmmata.
Oleks ehk aeg korralikud rehvid osta? Kui ikka kerge niiskusega auto üle juhitavuse kaotab siis on tegu ikka väga kehvade rehvidega.
_________________
There is no place like 127.0.0.1
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 61
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Wiltz
HV Guru

liitunud: 28.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 29.11.2019 03:18:41 vasta tsitaadiga

suur tänu ekspertarvamuse eest thumbs_up.gif
_________________
"There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
Kommentaarid: 273 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 9 :: 3 :: 224
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 29.11.2019 11:23:25 vasta tsitaadiga

Arvan samamoodi. Ja kui korraga ei jõua siis osta tagasillale enne.
_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Kommentaarid: 176 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 143
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 29.11.2019 11:52:01 vasta tsitaadiga

Eks saab ikka spinni teha. Kruusal lahe provotseerida. Asfalti osas see pigem selline ootamatu jah... kui mootorit on siis rooli natuke ja hoogu juurde - drift on lahe icon_razz.gif
///
Teemasse ka, bemmi 3 seeria oma on poolelektriline asi on vist sõltumatu ajamiga mitte hübriid?
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Reaper
Kreisi kasutaja
Reaper

liitunud: 29.08.2005




sõnum 29.11.2019 12:32:22 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
Veelkord õhusaaste kaart - meil Põhja-Euroopas ei ole puhta õhuga probleemi.
https://maps.who.int/airpollution/

Probleemid on eelkõige Aasias ja Aafrikas, kust tuleb enamus maailma saastest.
Õhusaaste ei tunne piire. Kirjuta Hiina valitsusele, kes avab iga nädal uue kivisöeelektrijaama.


Üldiselt meil muidugi õhusaastega probleeme pole. Küll aga hingavad autojuhid (ja autoga sõitjad) sisse kõige rohkem teiste autode heitgaase.

Mul oli täna just au olla rohelist ootamas musta diislitossu välja ajava kaubiku taga.

Nii et lokaalselt on see probleem ikkagi olemas.

(Veelkord, see pole niivõrd CO2 teema, vaid pigem muude heitgaaside probleem!)
Kommentaarid: 29 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 29.11.2019 12:43:58 vasta tsitaadiga

No tehniliselt mitte-korrasolevad autod on täiesti teine teema.

Aga kui CO2 tahad rääkida, siis Eesti CO2 pääste on 0,05% maailma päästest, ehk see on nii väike, et mahub veamarginali piiresse.

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 29.11.2019 13:27:47 vasta tsitaadiga

Kas riigi Co2 sidumist ka kuskil arvestatakse? Mida kiirema kasvuga metsa kasvatada ehituseks seda ökomad me oleksime.
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Reaper
Kreisi kasutaja
Reaper

liitunud: 29.08.2005




sõnum 29.11.2019 13:59:48 vasta tsitaadiga

Biokütuste teemal:

"Global demand for palm oil fuels annual fires in Indonesia and ignites a climate bomb with alarming consequences"

https://edition.cnn.com/interactive/2019/11/asia/borneo-climate-bomb-intl-hnk/index.html
Kommentaarid: 29 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 29.11.2019 14:01:34 vasta tsitaadiga

Ei pea ju kasutama palmiõliga biokütust
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Wiltz
HV Guru

liitunud: 28.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 29.11.2019 15:21:02 vasta tsitaadiga

selle E kütuse asja osas on liidus juba vastuvõetud otsused, et seda % tuleb hoopis vähendama hakata. just eelmine nädal lugesin selle kohta üht artiklit, aga ei viitsi seda praegu otsima hakata linkimiseks
_________________
"There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
Kommentaarid: 273 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 9 :: 3 :: 224
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 29.11.2019 15:50:20 vasta tsitaadiga

Wiltz kirjutas:
selle E kütuse asja osas on liidus juba vastuvõetud otsused, et seda % tuleb hoopis vähendama hakata. just eelmine nädal lugesin selle kohta üht artiklit, aga ei viitsi seda praegu otsima hakata linkimiseks

P-Euroopas Fame on hea mõte jah icon_lol.gif
Palmiõli loomulikult väheneb, aga see suuresti sõltub kuidas õnnestub ka sundida tööstuseid vanaõli koguma ja mis saab 3 põlvkonna lahendustest. Nood konkureerivad biogaasiga toorme osas.
Ehk puhtalt riskikindluselt on HVO ikka väga hea asi või siis puhas õige diisel.
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
zyclon
HV vaatleja

liitunud: 16.12.2003




sõnum 29.11.2019 16:14:11 vasta tsitaadiga

Renka kirjutas:
Wiltz kirjutas:
sest ükskord kui ma nulli ei pidurdanud, lendas tagaots masinal ette ja tegin full pirueti icon_biggrin.gif ja see on täiesti tõestisündinud lugu kusjuures! polnud isegi talv, ega must jää ega midagi sellist. lihtsalt märg asfalt ja ega kiiruski polnud üldse nii eriliselt suur. muidugi see nulli on mõnevõrra illustratiivne. mõnikord tuleb pidurdada nulli, mõnikord lihtsalt väga väga aeglaseks tõmmata.
Oleks ehk aeg korralikud rehvid osta? Kui ikka kerge niiskusega auto üle juhitavuse kaotab siis on tegu ikka väga kehvade rehvidega.

Wiltzi olukorda ei tea, aga olen kaks korda just ringteel väikese kiiruse peal täielikku pidamise kaotust kogenud. Ühel korral tegin lausa teadust ja läksin uurima, oli ka lihtsalt niiske asfalt, vähe siledam koht ja mingi hästi kerge õliolluse kirme oli maas, ilmselt mingi avarii tagajärjed.
Kommentaarid: 13 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Paljusid autosid ootab tuleval aastal karmimate keskkonnanõuete tõttu hinnatõus mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.