praegune kellaaeg 26.04.2024 09:47:30
|
|
Uudised »
Pealtkuulamine ja tsensuur, NSA, ACTA, CISPA, DMCA, GDPR... »
"Reform" üle-euroopalise internetitsensuuri kehtestamiseks - jõustub suvel 2021
|
märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 23, 24, 25 järgmine
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
28.03.2019 09:47:16
|
|
|
hääletus europarlamendis:
|
|
tagasi üles |
|
|
Magic
HV Guru
liitunud: 28.12.2001
|
28.03.2019 11:24:21
|
|
|
Siina saadetakse ju nn. karistuseks
|
|
tagasi üles |
|
|
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
28.03.2019 11:33:38
|
|
|
Magic kirjutas: |
Siina saadetakse ju nn. karistuseks |
või jalust ära.
|
|
tagasi üles |
|
|
Magic
HV Guru
liitunud: 28.12.2001
|
28.03.2019 11:51:20
|
|
|
Meil läks selle fooliumiga ikka eriti halvasti...
|
|
tagasi üles |
|
|
Betamax
HV Guru
liitunud: 29.05.2003
|
28.03.2019 12:01:57
|
|
|
Scott kirjutas: |
Väga huvitav, kummale poole Paet erapoolikuks jäi (Jah, see on algselt juba artiklis nii kirjas.) |
Kirjaviga kirjaveaks, aga mis mõttes erapooletuks? Ma ei saa nendest erapooletuks jääjatest aru - mis nende vabandus on? Otsustusvõimetus? Neid ei valitud sinna, et neid asju niisama kõrvalt vaadata. Siis võiks samahästi mingi mannekeeni sinna tooli istuma panna.
|
|
tagasi üles |
|
|
SirVorkars
Kreisi kasutaja
liitunud: 24.12.2003
|
28.03.2019 12:33:32
|
|
|
Betamax kirjutas: |
Scott kirjutas: |
Väga huvitav, kummale poole Paet erapoolikuks jäi (Jah, see on algselt juba artiklis nii kirjas.) |
Kirjaviga kirjaveaks, aga mis mõttes erapooletuks? Ma ei saa nendest erapooletuks jääjatest aru - mis nende vabandus on? Otsustusvõimetus? Neid ei valitud sinna, et neid asju niisama kõrvalt vaadata. Siis võiks samahästi mingi mannekeeni sinna tooli istuma panna. |
Täpselt minu mõte.
On Poolt ja Vastu ja korras.
Mingi erapooletu olla...
|
|
tagasi üles |
|
|
HPN
HV veteran
liitunud: 26.06.2007
|
28.03.2019 13:07:40
|
|
|
Mis mõttes hääletasid valesti?!
Bürokraatia on nii suur, et tagantjärele ei "saa" enam korrektuure sisse viia?
Nii neid direktiive siis vastu võetakse, kus osad tegelased ei jaga ööd ega mütsi, mis ümberringi toimub.
viimati muutis HPN 28.03.2019 16:39:35, muudetud 1 kord |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
tagasi üles |
|
|
Scott
Kreisi kasutaja
liitunud: 09.08.2016
|
28.03.2019 22:57:54
|
|
|
Betamax kirjutas: |
Spoiler
Scott kirjutas: |
Väga huvitav, kummale poole Paet erapoolikuks jäi (Jah, see on algselt juba artiklis nii kirjas.) |
Kirjaviga kirjaveaks, aga mis mõttes erapooletuks? Ma ei saa nendest erapooletuks jääjatest aru - mis nende vabandus on? |
Tegemist pole kirjaveaga. Konkreetne sõna võib olla ka tänapäeva noorte väheses emakeeleoskuses, aga ma mõtlesin pigem seda, et kas polnud siin tegu sihiliku sõnaväänamisega antud MEPi tegevuse iseloomustamiseks.
|
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
tagasi üles |
|
|
perseas
Kreisi kasutaja
liitunud: 01.06.2008
|
31.03.2019 10:00:59
|
|
|
https://www.err.ee/862981/uno-lohmus-kolm-suurt-probleemi-kodanike-jalgimisega
Spoiler
tsitaat: |
Jälgimisega seotud küsimuste ring on palju avaram ja sügavam kui telefonide pealtkuulamine, kirjutab endine riigikohtu esimees Uno Lõhmus oma arvamusloos.
Viimase nädala jooksul on avalikus arutelus tähelepanu alla sattunud muu hulgas kodanike jälgimine, kuigi Danske panga tegemiste kõrval näib see olevat teisejärguline küsimus.
Eesti Ekspress kuulutas kolmapäeval Eesti Läänemere meistriks nuhkimises, kuna Eestis kuulatakse inimesi 10 korda rohkem pealt kui Skandinaavia riikides. Riigikogu liige Raivo Aeg seadis sama päeva "Ringvaates" selle statistika kahtluse alla ning tõestas, et jälitustegevust toimetatakse vaid tühise osa kuritegude avastamiseks.
Päev varem kinnitas õiguskantsler riigikogus, et meie riik ei luura oma kodanike järel ilma põhjuseta, ning et õiguskantsleri kantselei järelevalve jälitustegevuse üle on kõikehõlmav ja regulaarne. Avalikkust on rahustatud, kuid jälgimine Eestis väärib sellegipoolest laiemat arutelu.
Jälgimine ei piirdu üksnes jälitustegevusega, mida kasutatakse kuritegude avastamiseks, ning veelgi vähem üksnes telefonikõnede pealtkuulamisega (just viimane on neil päevil tähelepanu all). Jälitustegevus on üks jälgimise viise, kuid jälgimine on avaram kui see, mida seadus määratleb jälitustegevusena.
Jälgimisega kogutakse indiviidi kohta andmeid, et teda mõjutada või kontrollida. Praegu on jälgimine jõudnud tasemele, mis on kvantitatiivselt (riigile kättesaadav isikuandmete hulk) ja kvalitatiivselt (kuidas andmeid töödeldakse ja analüüsitakse) erinev varasemast andmete kogumisest.
Jälgimise plahvatuslikku kasvu on mõjutanud kaks olulist tegurit: esiteks infotehnoloogia kiire areng ja teiseks pärast 2001. aasta septembris USA-s toimunud terrorirünnakut on muutunud jälgimise rõhuasetus. Kui varem keskendusid õiguskaitseorganid möödaniku tegude avastamisele, siis nüüd on õiguskaitse- ja julgeolekuasutuste jõupingutused suunatud tuleviku tegude ärahoidmisele.
Külli Taro: jälitamisest ja jälgimisest
Edward Snowdeni lekitatud dokumentidest nähtus jälgimise ulatus, millest ilmnes kolm jälgimise mõõdet: 1) valitsused allutasid mass- ehk lausjälgimisele oma kodanikud; 2) korporatsioonid ja äriühingud jagavad isikuandmeid valitsustega; 3) tavalised inimesed osalevad jälgimises oma tegevuste kaudu sotsiaalmeedias või telefoni kasutades.
Jälgimisel on palju tahke. Üks neist on, et põhjendatud eesmärk ära hoida kuritegusid ja vägivallaakte enne nende toimumist imeb jälgimissüsteemi ka süütud inimesed. Näiteks sellest on kas või elektroonilise side liiklus- ja asukohaandmete ja lennureisijate andmete kogumine, säilitamine ja ametiasutustele kättesaadavaks tegemine.
Tänapäeval on jälgimine muudetud igapäevaelu rutiiniks, mistõttu jälgimise süvenemist nähakse ühiskonnas pigem vajaliku kui negatiivsena. Iga kodanik ootab, et valitsus kindlustaks tema julgeoleku ja turvalisuse. Julgestamine muutub problemaatiliseks, kui julgeolekut esitatakse kui ühiskonna domineerivat muret, mis väärib eelisasendit riigi muude funktsioonide ja põhiõiguste ees. Tekib oht, et julgeolek muutub asjaks iseeneses.
Jälgimise negatiivne külg väljendub kõigepealt selles, et see ohustab põhiõigusi: õigust eraelu puutumatusele ja isikuandmete kaitset, väljendus- ja ühinemisvabadust. Teiseks mõjutab jälgimine jälgija ja jälgitava vahelise võimusuhte dünaamikat. Teadlased on märkinud, et võtmeprobleem on suurenev jälgimine koos kahaneva järelevalve ja vastutusega, mida väljendab jälgimisprotsessi kasvav asümmeetria. Jälgimise objektid hoitakse eemal võimalusest saada teada jälgimisprotsessi detaile. Jälgija ei soovi, et teda jälgitakse. Jälgimise eesmärk on muuta jälgimise objekt läbipaistvaks, kuid jälgimise protsess on läbipaistmatu.
Perling: pealtkuulamine on Eestis range kontrolli all
2013. aasta oli mõnes mõttes murranguline. Riikliku jälgimise vaimustus asendus ohtude tajumisega demokraatiale ja põhiõigustele. Mõisteti, et massjälgimisega on mindud liiale. Seda tunnistasid president Obama moodustatud uurimisrühm, Euroopa parlament ja ÜRO eriettekandjad.
Ühelt poolt on inimeste jälgimine teatud piirides ühiskonna turvalisuse tagamiseks vajalik. See ei tähenda, et turvalisuse ja riigi julgeoleku huvides tuleb leppida põhiõiguste ja demokraatia printsiibi devalveerimisega. Vaatamata kohatisele pessimismile põhiõiguste ja demokraatia tuleviku osas, jääb põhiküsimuseks, millise iseloomu, ulatuse ja sügavusega jälgimist saab demokraatlikus ühiskonnas taluda.
Pärast seda pisut pikka sissejuhatust on põhjust küsida, kas Eestis on leitud mõistlik tasakaal jälgimise ja põhiõiguste vahel. Olen pigem pessimist. Vaid mõned näited.
Esiteks Eesti ühiskonnas samahästi kui puudub arutelu jälgimise ulatuse ja selle kontrolli üle. Õiguskaitse- ja julgeolekuasutused on raskusteta suutnud riigikogu veenda, et jälgimine on vajalik ja paratamatu julgeoleku ja turvalisuse tagamiseks, õigusrikkumiste avastamiseks ja kadunud inimeste otsimiseks. Jälitustoimingud on õiguskaitseasutuste "tööriistakastis" muudetud samavõrd tavapärasteks kriminaalmenetluse vahenditeks nagu avalikud uurimistoimingud.
Euroopa õigusruumis lähtutakse põhimõttest, et salajaste uurimisvõtete kasutamise korral on kuritarvituste risk suur. Seepärast on salajane jälgimine õigustatud terrorismi ja muude raskete kuritegude avastamiseks. Meie seadusandja on teisel arvamusel. Riigikogu on andnud loa toimetada jälitustegevust suure arvu kuritegude ja väärtegude tõkestamiseks ja avastamiseks. Raivo Aeg väidab, et jälitustoiminguid võib teha 70 protsendi kuritegude puhul. Jääb arusaamatuks, et kui praktikas tõepoolest antakse jälituslubasid vaid narko-, pedofiilia-, terrorismi- või organiseeritud kuritegude avastamiseks ja ennetamiseks, siis miks peaks olema nii suur nende tegude arv, mille puhul jälitustegevus on lubatud.
Nääs: massiline pealtkuulamine surub ka seaduskuulekat inimest alla
Teiseks näitab elektroonilise side liiklus- ja asukohaandmete kogumine ja riigiasutustele kättesaadavaks tegemine, kuidas riigikogu ja õiguskantsler väärtustavad meie eraelu ja isikuandmete kaitset. Iga telefonikõnega või digitaalse teabevahetusega kaasneb hulk andmeid, mis võimaldavad teha täpseid järeldusi meie harjumuste, liikumiste, tegevuste sotsiaalsete suhete ja muu kohta. Elektroonilise side seadus, mis võttis üle Euroopa Liidu direktiivi, pani sideettevõtjale kohustuse säilitada ühe aasta jooksul elektroonilise side liiklus- ja asukohaandmed ning teha need kättesaadavaks julgeoleku- ja õiguskaitseasutustele. Nende andmete säilitamine ja kättesaadavaks tegemine oli direktiivi järgi piiratud range eesmärgiga: võitlusega raskete kuritegudega.
Mõned liikmesriigid, Eesti nende hulgas, haistsid võimalust laiendada andmete kasutamist. Euroopa Kohus tühistas 2014. aastal direktiivi põhjusel, et üldine ja vahet tegemata kõikide kommunikatsiooni kasutajate andmete säilitamine rikub põhiõigusi eraelu puutumatusele ja isikuandmete kaitsele. Pärast kohtuotsust teatas Rootsi elektroonilise side teenuse osutaja Tele2 Sverige, et lõpetab sideandmete säilitamise ja edastamise politseile. Sellest otsusest sündis uus kohtuasi, mis jõudis taas Euroopa Kohtusse. Kohus kinnitas, et valikuta side liiklus- ja asukohaandmete säilitamine ja õiguskaitse- ja julgeolekuasutustele kättesaadavaks tegemine riivab tõsiselt õigust eraelu puutumatusele ja isikuandmete kaitsele.
Madise: riigipalgaliste arvu kärpimisel ei ole seni olnud soovitud mõju
Eesti pole senini seadust muutnud. Ilmselt seepärast, et õiguskantsleri analüüsi järgi on põhiõigustesse sekkumine põhiseaduspärane. Pärast mõne päeva tagust inimõiguste kohtu otsust peaks olema üha keerulisem õiguskantsleri järeldust argumenteerida. Üha raskem on samuti õigustada Eestis domineerivat arvamust, et sõnumi enda pealtkuulamine riivab meie eraelu tõsisemalt kui liiklus-ja asukohaandmete jälgimine ja analüüsimine. Nii Euroopa Kohus kui ka inimõiguste kohus Strasbourgis on tõdenud, et kommunikatsiooniandmete töötlemine võimaldab luua palju põhjalikuma pildi indiviidi käitumisest ja tema suhetest kui mõni telefonikõne pealtkuulamine või e-kirja vaatamine.
Kolmas oluline probleem on jälgimist ettenägevate õigusnormide ebaselgus ja -täpsus ning õiguskaitse- ja julgeolekuasutuste avar otsustusulatus. Jõuametite tegevus peab olema ettenähtav. See ei tähenda, et isik peaks teadma, millal teda salaja jälgitakse. Tal peab olema selgus, millistel asjaoludel ja tingimustel riigiasutused võivad teda jälgida. Mõistagi eeldame, et julgeoleku- ja õiguskaitseasutuste töötajad on ausad ja seaduskuulekad, kuid tuuma tabavad hoopis paremini president Obama sõnad: "Meie valitsemissüsteem on üles ehitatud eeldusel, et meie vabadus ei sõltu võimulolijate heast tahtest; ta sõltub õigusest talitseda neid, kes on võimul."
Meil eksisteerib kolm salajase jälgimise režiimi: jälitustegevus kuriteo avastamiseks, jälitustegevus kuriteo ärahoidmiseks ja nn teabehange. Kui kuriteo avastamiseks kasutatavate jälitustoimingute tegemise, mis toimub pärast teo toimepanemist, asjaolud ja tingimused on enam vähem selged, siis kuriteo tõkestamiseks tehtavate jälitustoimingute, rääkimata teabehankest, tegemise reeglid on kaugel selgusest. Olukord on keerulisem ka seetõttu, et kaitsepolitseile on antud pädevus koguda (luure iseloomust tulenevalt salaja) riigi julgeoleku tagamiseks ning korruptsiooni vastu võitlemiseks teavet, ning ka kuritegude uurimise pädevus. Jälitustegevus kriminaalmenetluses seostub kahtlustatavaga, luuretegevus (mida teabehange on) näeb sihtmärkidena inimrühmi, mis eeldab inimeste sorteerimist. Sellisest funktsioonide ühendamisest tulenevad ka kaitsepolitsei tegevuse kontrolliprobleemid, mis meil on ebarahuldavalt lahendatud.
Need on vaid mõned probleemid näitamaks, et jälgimisega seotud küsimuste ring on palju avaram ja sügavam kui telefonide pealtkuulamine. •
|
|
|
tagasi üles |
|
|
maty
Kreisi kasutaja
liitunud: 11.07.2009
|
31.03.2019 23:57:27
|
|
|
Spoiler
|
|
tagasi üles |
|
|
Magic
HV Guru
liitunud: 28.12.2001
|
01.04.2019 07:08:40
|
|
|
No ilmselt saab ka tagasi. 95% ei tea midagi sellest Ansipi käkist...
|
|
tagasi üles |
|
|
mäksivana
HV kasutaja
liitunud: 29.11.2007
|
01.04.2019 09:12:33
|
|
|
Magic kirjutas: |
No ilmselt saab ka tagasi. 95% ei tea midagi sellest Ansipi käkist... |
Kusjuures ei teagi.... olen nende pingsate nädalate jookus kohanud ja rääkinud sadade inimestega ning ainult kahe käe sõrmede jagu inimesi olid vastavast uuest seadusest midagi kuulnud...
Sellest teooriast lähtudest nende seltsimeeste valimistulemus eriti ei kannata tõesti... kahjuks.
|
|
tagasi üles |
|
|
mryx
HV kasutaja
liitunud: 14.03.2005
|
01.04.2019 11:58:09
|
|
|
mäksivana kirjutas: |
Magic kirjutas: |
No ilmselt saab ka tagasi. 95% ei tea midagi sellest Ansipi käkist... |
Kusjuures ei teagi.... olen nende pingsate nädalate jookus kohanud ja rääkinud sadade inimestega ning ainult kahe käe sõrmede jagu inimesi olid vastavast uuest seadusest midagi kuulnud...
Sellest teooriast lähtudest nende seltsimeeste valimistulemus eriti ei kannata tõesti... kahjuks. |
Siin sama kogemus. Olen üritanud tuttavaid sel teemal arutlema ärgitada, aga vähesed viitsivad oma aju pingutada. Nii mõnus on ju õhtul diivanil lösutada, klõpsida teleripulti ja lasta seebil oma meeli täita.
Tuleb meenutada seda ütlust: "Kui sa ei mõtle ise, siis teeb seda keegi teine sinu eest, aga nii nagu talle kasulik."
|
|
tagasi üles |
|
|
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
01.04.2019 12:05:16
|
|
|
tuleb välja, et see pole ainult euroopa jama, austraalia ja lõuna-aafrika vabariik korraldab sama asja. youtubes silma jäänd. ma loll ainult linke ei taiband õigel ajal siia postitada. ameerikas oli vist ka midagi taolist.
Lõuna-Aafrika
Spoiler
Austraalia oma kahjuks ei leia praegu üles.
E: DigeBeni jõudis enne ära postitada, kui ma selle video üles leidsin.
viimati muutis NATAS999 01.04.2019 12:14:09, muudetud 2 korda |
|
tagasi üles |
|
|
DigeBeni
HV Guru
liitunud: 06.11.2001
|
01.04.2019 12:12:07
|
|
|
... jap, see paistab olema globaalne kampaania
Spoiler
_________________
|
|
tagasi üles |
|
|
mryx
HV kasutaja
liitunud: 14.03.2005
|
01.04.2019 12:13:53
|
|
|
Tanel kirjutas: |
|
Meenutades meeleavaldust, tahaks esile tõsta seda plakatit. Need noored on aru saanud, kuhupoole globalistid meid ajavad.
Näib, et valitsejad on rahva kasvava teadlikuse pärast mures ja seepärast siis kiirustades surutakse läbi infolevikut piiravaid direktiive.
|
|
tagasi üles |
|
|
H_K
Aeg Maha 2n
liitunud: 09.01.2002
|
01.04.2019 13:02:22
|
|
|
mryx kirjutas: |
.. Need noored on aru saanud, kuhupoole globalistid meid ajavad. |
Huvitav, mina näen olukorda vastupidiselt, kus seal pildil on globalistid ja direktiivid üritavad seda globalismi ohjata
Algprobleem on ju ikkagi selles, et internet on globaalne nähtus ning interneti ja äri (autoriõigused, reklaamiraha, teenuste maksustamine jne) segunemisel ei võimalda senine riikide õigusruumiga piirnev õiguskord teemat enam reguleerida ega neid kaitsta, keda seaduse järgi kaitsta on lubatud.
Tõsi on, et globaliseerunud internetti kolinud äri ohjamine on tõeline väljakutse, isegi Eestis väidetakse, et Google röövib miljoneid siinselt turul internetireklaamiraha ning võrreldes meie kohalike reklaamifirmadega, ei kiusa ka Eesti maksuamet ehk puhas ent tolereeritud kõlvatu konkurentsi juhtum
Sama teema on selle autoriõiguste teemaga, kus direktiivi vastased lihtsalt nõuavad autoriõiguste rikkumise jätkumist, pakkumata omaltpoolt probleemi lahenduseks täpselt mitte midagi - jätkata rikkumist, sest nii ollakse harjunud ja nii on mugavam.
Vabandage, aga selline protest on vastutustundetu, ignorantne ning lihtkeeli rumal.
|
|
tagasi üles |
|
|
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
01.04.2019 13:18:38
|
|
|
H_K, selle asjaga on nii, et good bye live streamid. neid enam ei saa eksisteerida never ever, sest ei ole võimalik filtreerida sisu, mida veel ei ole olemas. kaovad ära platformid, kuhu oma sisu üles laadida, sest on väga väike võimalus, et suudad teha mingi video, kirjatüki või muusikapala, kus ei oleks mitte ainsamatki fraasi, mis ei kattuks või ei oleks natukene sarnane mõne kopiraiteeritud verbaalse või kinematograafilise kõhulahtisusega. ikka leitakse paar järjestikkust nooti või sõna või kaameranurka, mida on keegi kuskil kaitstud "teoses" kasutand.
selline mõiste, nagu fair use enam ei eksisteeri.
|
|
tagasi üles |
|
|
DigeBeni
HV Guru
liitunud: 06.11.2001
|
01.04.2019 14:18:51
|
|
|
H_K kirjutas: |
Sama teema on selle autoriõiguste teemaga, kus direktiivi vastased lihtsalt nõuavad autoriõiguste rikkumise jätkumist, pakkumata omaltpoolt probleemi lahenduseks täpselt mitte midagi - jätkata rikkumist, sest nii ollakse harjunud ja nii on mugavam.
Vabandage, aga selline protest on vastutustundetu, ignorantne ning lihtkeeli rumal. |
... üllatavalt silmaklapistatud käsitlus autoriõigused on kriteeriumina äärmiselt kunstlik ja meelevaldne barjäär sisu globaalseks reguleerimiseks. Autorõigused pole vääramatu jõud, millele tuleb tingimata ja eranditult alluda. Autoriõigustest on tehtud kaup, millel on hinnalipik ja et selle hinnalipiku väärtust võimalikult kõrgena hoida, üritatakse sellele anda läbi seaduste ülemäärast kaalu. Antud seadusega kehtestatakse olukord, et oleks võimalik üle sõita kõigi teiste huvidest, kes kasvõi kaudselt selle tootega kokku puutuvad. Seejuures eirates kõige primaarsemaid õiguse põhimõtteid nagu süütuse presumptsioon. Ehk lühidalt kokkuvõttes, väidetavad rikkumised on suures plaanis tegelikult pseudoprobleem, millest vormitakse selliste seadustega reaalse maailma probleem ja siis kasseeritakse selle eest raha ...
_________________
|
|
tagasi üles |
|
|
Magic
HV Guru
liitunud: 28.12.2001
|
01.04.2019 14:28:30
|
|
|
Suurem probleem ongi see, et teema keeratakse totaalsesse äärmusesse.
Ehk probleemiga tegelemise asemel otsustakse asi kinni keerata.
Kuidas peaks see hea olema? No kuidagi ei osta sellist soga käsitlust ja digitaalses maailmas, kus niigi räägitakse et EL on pigem tagurlik.
Huawei keelamine oleks isegi oluliselt arukam olnud, aga seda ju ei tehtud.
|
|
tagasi üles |
|
|
DigeBeni
HV Guru
liitunud: 06.11.2001
|
01.04.2019 14:41:44
|
|
|
... kõik on omavahel seotud, kinni keeramisest huvituvad valitsused, neid ei huvita mingid autorid ja nende õigused või nende õiguste omajad, vaid selle õigusliku sasipuntra raames saavad nad realiseerida oma erapoolikuid huve sisu piiramises. Seepärast antud teema nii globaalne ongi, et siin näevad endale meepotti ühtviisi nii valitsuse kui ka eraseoktori nn. hallid kardinalid ...
_________________
|
|
tagasi üles |
|
|
H_K
Aeg Maha 2n
liitunud: 09.01.2002
|
01.04.2019 14:48:11
|
|
|
DigeBeni, ei ole ju nii lihtne, kirjeldad, et nagu õigusi ja seadusi ei peaks internetis kaitsma. See on umbes sama, kui tänaval võin sind solvata ja saan karistada aga internetis see ei kehti ja seal võin norme ja teiste õigusi rikkuda ning keegi ei tohi piiranguid ehitada, sest see pärsiks harjunud internetikasutust.
Sel juhul tuleks autorikaitse teemadel kogu süsteem ümber vaadata - jätta autorid õigustest globaalselt ilma, mitte nii, et kuskil külapoes korjame autoritasusid aga internetis võimaldame autorite õigusi rikkuda. Selline valikuline seaduste kohaldamine on ju olemuses probleemne - riik nagu seaduse järgi kaitseb autorite õigusi ja aga ühel hetkel, kui autoriõiguste rikkumine kolib internetti ja muutub massiliseks, riik lihtsalt vaatab läbi sõrmede ja ei kavatse midagi ette võtta.
Globaalne on teema valitsuste tasandil ikkagi seetõttu, et igal üksikul riigil on interneti globaalse olemuse tõttu keeruline üksikuna reegleid kehtestada. Ja kas me seda päriselt tahaksime, et meil on 200 riiki ja igaüks neist oma sajas erinevas nüansis reguleeriks internetiruumis õigusi oma moodi.
|
|
tagasi üles |
|
|
|
|
Uudised »
Pealtkuulamine ja tsensuur, NSA, ACTA, CISPA, DMCA, GDPR... »
"Reform" üle-euroopalise internetitsensuuri kehtestamiseks - jõustub suvel 2021 |
mine lehele eelmine 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 23, 24, 25 järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|