Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
08.10.2018 15:10:09
Euroliit sunnib autotootjaid elektriautodele üle minema |
|
|
Briti majandusleht Financial Times kirjutab, et autotootjad seisavad silmitsi tõsiste probleemidega: vähenevad müügid, ühe karmistuvate regulatsioonide täitmisega kaasnevad suuremad kulud, kaubandusriskid ning investeeringud uutesse tehnoloogiatesse panevad tootjad üha suurema surve alla.
Euroopa Parlament hääletas eelmisel nädalal seadusemuudatusi, mis sunnivad autotootjaid oma 2020. aasta emissioonieesmärke aastaks 2030 vähendama 40%. Reeglid kinnitatakse tõenäoliselt selle aasta lõpuks, Ning autotootjad, kes neid eesmärke täita ei suuda, saavad trahvi.
Loe edasi: http://arileht.delfi.ee/news/uudised/euroliit-sunnib-autotootjad-elektriautodele-ule-minema?id=83929381
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
tahanteada
Lõuapoolik
liitunud: 04.04.2003
|
08.10.2018 15:44:09
Re: Euroliit sunnib autotootjad elektriautodele üle minema |
|
|
Tanel kirjutas: |
Briti majandusleht Financial Times kirjutab, et autotootjad seisavad silmitsi tõsiste probleemidega: vähenevad müügid, ühe karmistuvate regulatsioonide täitmisega kaasnevad suuremad kulud, kaubandusriskid ning investeeringud uutesse tehnoloogiatesse panevad tootjad üha suurema surve alla.
Euroopa Parlament hääletas eelmisel nädalal seadusemuudatusi, mis sunnivad autotootjaid oma 2020. aasta emissioonieesmärke aastaks 2030 vähendama 40%. Reeglid kinnitatakse tõenäoliselt selle aasta lõpuks, Ning autotootjad, kes neid eesmärke täita ei suuda, saavad trahvi.
Loe edasi: http://arileht.delfi.ee/news/uudised/euroliit-sunnib-autotootjad-elektriautodele-ule-minema?id=83929381 |
Natuke teisiti on - kuna elektriautod on ainult üks pool Eroopa Komisjoni käskudest.
Teine pool on: suure kiiruga järjest kiirem üleminek: Start-Stop autode tootmisele.
----------------
Ning veel - tegelikult pandi sellele kõigele alus juba aasta 1996 Euroopa Komisjoni Direktiividega. Nüüd hiljem on neid direktiive täiustatud ning muudetud.
Tsitaat eelmisest aastast:
Start-stop technology is currently offered in 5-10% of new vehicles in the U.S. and China, but according to JCI CEO Alex Molinaroli, that figure is expected to rise to 50% over the next five years. The technology is already widely present in Europe, comprising 60-65% of the current market, and that figure is expected to increase to 85% by 2020.
PS: Olen selle Start-Stop-jamaga tegelnud üle aasta ning kes pikemalt kõigest sellest lugeda tahab - ning omades selleks aega päevi või nädalaid, siis "Uudisvihjete" on mul see Aasta-teemana täiesti olemas.
Ning lubades, et tegelikult käib praegu Euroopa autotootjate ning akutootjate suurem sõda Euroopa Komisjoni Direktiivide vastu. Kuigi, edutult - nagu näha.
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
tahanteada
Lõuapoolik
liitunud: 04.04.2003
|
09.10.2018 09:12:17
|
|
|
Tanel, võiksid alustada hoopis sellest, et lähed ning kutsud esinema nii Elektrilevi kui Maanteeameti bossid.
Ning nõuad, et nad avalikult selle välja räägiks - millal alustatakse sellega, et see NSVL-i GOERLO-st pärit elektrivõrk kõigepealt välja vahetatakse sellise tänapäevase elektrivõrgu vastu mis üleüldse suudaks elektriautode kiirlaadimiskoormustele vastu panna.
- vahetust vajavad nii: elektriliinid, alajaaamad, majade sisemised elektrivõrgud.... Ehk siis "kogu kompott".
1. Kui ma praeguse vooluvõrgu korral panen korraga kiirlaadima natuke rohkem elektriautosid, siis lendab alajaamas Liinikaitse välja. Kuna kaitse arvab, et "liinil on lühis".
2. Täpselt sama hakkab juhtuma korrusmajades kus kümned korraga kiirlaadivad elektriautod löövad välja majakaitse või kui ei löö, siis põleb mõni elektrijuhe, nagu sulavkaitse, maha.
jne, jne,,,,
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
|
Renka
HV Guru
liitunud: 01.04.2002
|
09.10.2018 13:02:15
|
|
|
tahanteada, just just. Elektrilevi ega selle eeslkäija ei ole ju absoluutselt mittemidagi muutnud infrastruktuuris. Kõik on NSVLi ajast pärit ja ei toimu mittemingisugust loomulikku arengut
_________________ There is no place like 127.0.0.1 |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
1 :: |
61 |
|
tagasi üles |
|
|
forint
HV veteran
liitunud: 15.04.2003
|
09.10.2018 13:59:43
|
|
|
tahanteada kirjutas: |
2. Täpselt sama hakkab juhtuma korrusmajades kus kümned korraga kiirlaadivad elektriautod löövad välja majakaitse või kui ei löö, siis põleb mõni elektrijuhe, nagu sulavkaitse, maha.
jne, jne,,,, |
Kust kohast korrusmajade puhul see meeletu vaba ampri ressurss üldse võtta ,et sinna paar kiirlaadijatki saaks panna ?
|
|
Kommentaarid: 357 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
5 :: |
286 |
|
tagasi üles |
|
|
tahanteada
Lõuapoolik
liitunud: 04.04.2003
|
09.10.2018 14:18:21
|
|
|
Korrusmajade "elektritundlikkuse" probleem on tegelikult teada aastakümneid.
Kasvõi lihtne näide - a 100 korteriga maja kus on gaasipliidid.
Miks ei tohi selline maja niisama lihtsalt üle minna elektripliitidele?
Vastus: Maja elektrivõrk ei pea vastu sellisele ülekoormusele.
-------------
Ja üleminekuks:
- tuleb tellida elektriprojekt
- sellega tuleb siis: elektrijuhtmete väljavahetus terves majas.
- ning lisaks tuleb osta Elektrilevi käest palju võimsam ning kallim vooluvarustus koos maja Peakaitse vahetusega.
- lisaks sellele: tuleb alajaamast majja vedada ka palju võimsamale voolule mõeldud uus elektrikaabel.
Täpselt sama tuleb samas majas ka siis teha kui need 100 korterit ostavad endale elektriautod ning hakkavad neid kõiki "kodulaadima".
PS: Ning veel üks asi, mis ära unustatakse - kui tuleb "elektriautode ajastu", siis sõidab teedel sadu tuhandeid elektriautosid. Mitte 100-200 nagu see praegu on. Ning kõik need 100 000-200 000 elektriautot võivad täpselt ühel ning samal ajal "särtsu laadimist vajada".
Ehk siis: laadimisvool ei ole x100-x200 vaid on samal ajahetkel x100 000-200 000.
Ning vooluvõrk peab sellele "paugule" vastu pidama.
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
|
p3000
Kreisi kasutaja
liitunud: 29.09.2008
|
09.10.2018 14:42:03
|
|
|
forint kirjutas: |
tahanteada kirjutas: |
2. Täpselt sama hakkab juhtuma korrusmajades kus kümned korraga kiirlaadivad elektriautod löövad välja majakaitse või kui ei löö, siis põleb mõni elektrijuhe, nagu sulavkaitse, maha.
jne, jne,,,, |
Kust kohast korrusmajade puhul see meeletu vaba ampri ressurss üldse võtta ,et sinna paar kiirlaadijatki saaks panna ? |
mis kiirlaadija, 13A max nagu Saksamaal lubatud.
öösel kl 00 hakkavad kõik laadima (siis ju muid tarbijaid kellelgi taga pole).
6h-ga saab ca 15kW ja sellega sõidab ca 100km, tavaliseks päevaseks sõiduks küll.
nagu keegi kirjutas, siis Eesti ekspordib praegu 2x rohkem elektrit, kui meil nende autode laadimiseks vaja oleks.
|
|
Kommentaarid: 15 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
degreal
HV veteran
liitunud: 07.01.2002
|
09.10.2018 14:52:15
|
|
|
Vaatasin mingi norraka videot, seal näitas kuidas kortermajas olid kõigil elektriautod ja oli paigaldatud miski jaotur. Kõik autod olid juhtme otsas, kuigi kortermaja peakaitse poleks kõiki autosid välja kannatanud. Millise loogika alusel laadimist jagati, ei mäleta.. Eks tulevikus tellivad jämedama kaabli majja aga praegu paistis lahendus töötama.
Tekitate siin paanikat ei millestki. Keskmiselt on vaja inimesel ööpäeva jooksul laadida 10km jagu elektrit ainult. Peab võrk vastu küll
|
|
Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
23 |
|
tagasi üles |
|
|
tahanteada
Lõuapoolik
liitunud: 04.04.2003
|
09.10.2018 16:54:31
|
|
|
Üks "Eesti elektrivõrkude suur hirm" jäi enne mainimata, selleks on siis:
Superkondensaatorite järjest suurem kasutuselevõtmine.
Tootmine suureneb pdevalt ning hinnad langevad.
-----------
Tore mänguasi, mõne minutiga või mõnekümne minutiga on laetud - kuid elektrivõrk hüppab selle laadimise käes ikka päris korralikult.
Suvel sai katsetatud tavaauto peal. Rammu oli niipalju, et akut kõrvale pmst. vaja polnud. Kuigi - soovitati ka aku lisaks alles hoida.
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
|
Sold OUT
no credit
liitunud: 30.07.2002
|
09.10.2018 16:59:23
|
|
|
tahanteada kirjutas: |
Tanel, võiksid alustada hoopis sellest, et lähed ning kutsud esinema nii Elektrilevi kui Maanteeameti bossid.
Ning nõuad, et nad avalikult selle välja räägiks - millal alustatakse sellega, et see NSVL-i GOERLO-st pärit elektrivõrk kõigepealt välja vahetatakse sellise tänapäevase elektrivõrgu vastu mis üleüldse suudaks elektriautode kiirlaadimiskoormustele vastu panna.
- vahetust vajavad nii: elektriliinid, alajaaamad, majade sisemised elektrivõrgud.... Ehk siis "kogu kompott".
1. Kui ma praeguse vooluvõrgu korral panen korraga kiirlaadima natuke rohkem elektriautosid, siis lendab alajaamas Liinikaitse välja. Kuna kaitse arvab, et "liinil on lühis".
2. Täpselt sama hakkab juhtuma korrusmajades kus kümned korraga kiirlaadivad elektriautod löövad välja majakaitse või kui ei löö, siis põleb mõni elektrijuhe, nagu sulavkaitse, maha.
jne, jne,,,, |
GOELRO
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
sama123
HV veteran
liitunud: 20.03.2009
|
09.10.2018 18:58:23
lollus ja veel kord lollus |
|
|
Eesti laadimisvõrk müüdi maha tingimusel, et 3a. jätkatakse teenuse pakkumist. Huvitav kes ostis (ei viitsi otsida....gripp)? Kindlasti tehakse rahapumbaks mida hakatakse doteerima ja keegi teenib korrupsiooni pealt hiigelsummasid kui lubab lõpetada peale 3a. tegevust, nagu meil ikka
Palju see elektriauto "ökom" on kui elekter tuleb põlevkivist? Akude iga ja utiliseerimine veel lisaks. EU võib kõike nõuda....nõudku aastaks 2030 teleportatsiooni nagu ulmefilmides ja tuleb loota, et selle aja peale on EU lagunenud nagu NSVL mis pidi ka igavene olema. Lollused nagu banaani kõverus ja muud asjad ei saa lõpmatuseni kesta. Allahu!
viimati muutis sama123 09.10.2018 18:59:21, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 23 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
22 |
|
tagasi üles |
|
|
Max Powers
liitunud: 21.03.2003
|
09.10.2018 18:59:02
|
|
|
no riiklike toetustega saaks igasuguseid asju teha
|
|
Kommentaarid: 215 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
2 :: |
182 |
|
tagasi üles |
|
|
sama123
HV veteran
liitunud: 20.03.2009
|
09.10.2018 19:14:29
|
|
|
Maxim Puente kirjutas: |
no riiklike toetustega saaks igasuguseid asju teha |
Muidugi...isegi antarktikas saaks ananasse kasvatada, kas aga tulusid on loota? Kõik adminstratiivsed meetmed on vabaturu majanduse vastu. EU on ammu progressi pidur ja juhtkond junkeriga eesotsas tuletab leonid iljits bresnevi viimaseid elukuid meelde...ainukese vahega, et iljits ei osanud nii totter ja loll näida kui EU tegelased
Kes aga soovib eesti "asja" ajada siis sotside leeris avanes võimalus:
https://osta-ee.postimees.ee/oksjonil-koht-riigikogu-valimistel-uhe-erakonna-nimekirjas-113960627.html
|
|
Kommentaarid: 23 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
22 |
|
tagasi üles |
|
|
Reaper
Kreisi kasutaja
liitunud: 29.08.2005
|
10.10.2018 00:33:54
|
|
|
tahanteada kirjutas: |
Korrusmajade "elektritundlikkuse" probleem on tegelikult teada aastakümneid.
Kasvõi lihtne näide - a 100 korteriga maja kus on gaasipliidid.
Miks ei tohi selline maja niisama lihtsalt üle minna elektripliitidele?
Vastus: Maja elektrivõrk ei pea vastu sellisele ülekoormusele.
|
Olen ise elanud nii gaasipliidi kui elektripliidiga korteris. Gaas on selgelt parem - odavam ja saab kiiremini süüa teha.
|
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
|
MaxMan
HV vaatleja
liitunud: 23.08.2004
|
10.10.2018 00:53:23
|
|
|
viimati muutis MaxMan 28.01.2023 02:55:17, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
4 |
|
tagasi üles |
|
|
forint
HV veteran
liitunud: 15.04.2003
|
10.10.2018 02:16:42
|
|
|
Olen sõitnud pea kõikide akudel liikuvate autodega eestis ja võin julgelt väita ,et kui autod oleks taskokohase hinnaga siis võtaks ära. Hirm aga on alati kas jõuan järgmise laadijani. Kui see hirm ära võetakse siis ostan ära.
viimati muutis forint 10.10.2018 02:30:33, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 357 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
5 :: |
286 |
|
tagasi üles |
|
|
SSD
HV Guru
liitunud: 18.01.2006
|
10.10.2018 02:26:28
|
|
|
forint, Ma ei karda midagi. Ostaksin kohe elektrika, kui mul selleks raha oleks. Ja raha oleks, kui elektrikad oleksid turul (hinna)sarnaselt sisepõlemismootoriga autodega. Aga pole. Liiga värske värk ja massiline müük vist puudub. Kuigi näiteks Leaf on ju üsnagi hästi müüdud auto?
|
|
Kommentaarid: 307 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
261 |
|
tagasi üles |
|
|
sama123
HV veteran
liitunud: 20.03.2009
|
10.10.2018 09:28:05
|
|
|
SSD kirjutas: |
forint, Ma ei karda midagi. Ostaksin kohe elektrika, kui mul selleks raha oleks. Ja raha oleks, kui elektrikad oleksid turul (hinna)sarnaselt sisepõlemismootoriga autodega. Aga pole. Liiga värske värk ja massiline müük vist puudub. Kuigi näiteks Leaf on ju üsnagi hästi müüdud auto? |
Aga adminstratiivmeetmetega sundida ostma? Et peab tootma kui keegi (järsku) ei soovigi? Sõjaväelasel ja koolijütsil võib tõesti nõuda vormi kandmist ja seda ka mitte vabal ajal. Üldse autod ja eriti kaubikud ja maasturid on muutunud viletsateks ühekordseteks plast käkkideks, kas sellise "maasturiga" on metsa asja?
|
|
Kommentaarid: 23 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
22 |
|
tagasi üles |
|
|
lauri
HV veteran
liitunud: 05.11.2001
|
10.10.2018 10:01:23
|
|
|
Ma läheksin homme teist elektriautot ostma, kui leiaks sellise, kuhu mahub 3 last koos vajaliku kolaga sisse ning saaks ühe jutiga sõita Võru kanti (hea kui saaks ka kärukonksu installida). Tesla hind käib üle jõu.
Üks Leaf on, teine elektrikas kuluks ka ära. Näis kas Kia (d)e-Niro'sse mahun perega ära, kui see kunagi siiakanti jõuab.
_________________ Powered by MacBook Pro.
The sh*t has hit the fan. |
|
Kommentaarid: 89 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
laurx
HV Guru
liitunud: 25.03.2004
|
10.10.2018 10:12:20
|
|
|
nissanil on miski kaubik olemas ju.
_________________ Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
mõned sülerid, mis hetkel müüa on -> https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. Ei mingit otsa.ee d. kätte saad asap. |
|
Kommentaarid: 1104 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
704 |
|
tagasi üles |
|
|
lauri
HV veteran
liitunud: 05.11.2001
|
10.10.2018 10:14:07
|
|
|
Selle kaubikuga kaugele ei jõua. Aku on sama mis Leafil... ning mulle ei meeldi kaubikud.
_________________ Powered by MacBook Pro.
The sh*t has hit the fan. |
|
Kommentaarid: 89 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
Reaper
Kreisi kasutaja
liitunud: 29.08.2005
|
10.10.2018 10:27:33
|
|
|
Linnas võiksin igapäevaseid sõite vabalt teha elektriautoga. Ööseks panen laadima.
Aga need elektrikad on ikka kuradi kallid võrreldes bensupunnidega.
Ise linnas elades ei ole mul midagi selle vastu ka, et linna õhk puhtam oleks.
Aga pikaks maanteesõiduks on diiselmasin ikka asendamatu.
|
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
|
laurx
HV Guru
liitunud: 25.03.2004
|
10.10.2018 10:38:25
|
|
|
https://www.nissan.co.uk/vehicles/new-vehicles/e-nv200-combi.html
_________________ Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
mõned sülerid, mis hetkel müüa on -> https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. Ei mingit otsa.ee d. kätte saad asap. |
|
Kommentaarid: 1104 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
704 |
|
tagasi üles |
|
|
lauri
HV veteran
liitunud: 05.11.2001
|
10.10.2018 10:44:40
|
|
|
Okei, on uuem aku peal. Kaubik on see ikkagi.
_________________ Powered by MacBook Pro.
The sh*t has hit the fan. |
|
Kommentaarid: 89 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
|