Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Euroliit sunnib autotootjaid elektriautodele üle minema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
SSD
HV Guru
SSD

liitunud: 18.01.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.10.2018 03:35:13 vasta tsitaadiga

Elektrit saab toota igasugu asjadest. Aga auto kahjuks ei sõida näiteks prügipõletusest. Võiks muidugi, aga tehnoloogia kahjuks seda täna veel ei toeta.
Eestis on loodud hea võimalus gaasiga sõita. Tanklaid on muidugi vähem kui bensutanklaid aga siiski piisavalt. Rahaline pool on kindel võit, ajuline pool ei suuda seda enamasti välja raalida. Kahtlustan et peamine põhjus on selles, et auto ostetakse korraks vaid, ja pärast püütakse kahjudeta lahti saada. Remonti tehku kes tahab. Omanik lööb kere läikima ja odomeetri "õigeks", ostjaid jagub!
Kommentaarid: 307 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 261
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 13.10.2018 12:31:10 vasta tsitaadiga

LKits kirjutas:
kalvis kirjutas:
Elektrikärude disaini saab parandada, see pole probleem. Mõned pisitegijad ju ostavadki tavaauto, bensukas välja, elektrimootor asemele ja akud pagassi.
Ma ei usu elektrikärude masslevikusse. Esiteks hind - üle poole elektrikäru hinnast on aku hind. Peab vastu keskmiselt 5 aastat. Mitte kuskilt otsast pole näha hinna alanemist. Ja siis see näiline keskkonnasõbralikkus - elekter toodetakse ikkagi mitte keskkonnasõbralikult - see tossav korsten on mujal.
Kokkuvõttes liida kuidas tahad, keskkonnasõbralikkust pole, vaat et suurem kahjulikkus ja mingit ühiskonnale saadaolevat kasu ka mitte.
On ikka väga suur vahe, kas sul on mootorsõidukis sisepõlemismootor või suur elektri tootmise üksus.
Viimases on kasutusel vägagi optimeeritud lahendused, kus kadu on võimalikult minimeeritud, võrreldes sõiduki sisepõlemismootoriga.

Hetkel jääb ikkagist soodsa energiatalletamise meetodi taha kinni. Ehk nii öelda otse torusse toota on soodsam.

Jah soodsat energiatalletamist niipea miskit silmapiiril pole. Ise usun kõige rohkem superkondensaatoritesse, sest nende materjalid ei ole überkallid, nad on kerged ja akudega samasse kaalukategooriasse, kuid vastupidavus on hea. Täna on akuga võrreldes 10 korda kallim aga siin on lootust hinnalangusesse. Kahjuks teine tulevikutehnoloogia - vesinikuga kütuselemendid võib lähiajal maha kanda - probleeme pole suudetud lahendada.
Ainus võit elektrikärul on pidurdusenergia taaskasutamine ja mootori olek tühijooksul. Koguvõit on üsna väike. Seepärast ongi hübriid kõige asjalikum, et nii elektrikäru plussid kui bensukäru plussid on seal mõlemad esindatud ja aku hind jääks mõistuse piiresse.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Renka
HV Guru
Renka

liitunud: 01.04.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.10.2018 12:49:34 vasta tsitaadiga

kalvis, superkondekas on ju siiski aku kõrvale kasulik seadeldis. Mitte asenduseks.
_________________
There is no place like 127.0.0.1
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 61
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 13.10.2018 14:16:58 vasta tsitaadiga

Nii ja naa. Siiski osad hübriidbussid Tallinas on ainult superkondekatega. Need jahivad justnimelt pidurdusenergiat. Tühikäigu aga saab mootori väljalülimisega edukalt.
Muidu jah, hinna alandamiseks on seguvariant täna kõige parem. Ma siiralt loodan, et superkondekate hind tulevikus alaneb.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Renka
HV Guru
Renka

liitunud: 01.04.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.10.2018 15:14:13 vasta tsitaadiga

kalvis, superkondekas ongi selliseks puhuks jah, et järsku hulk energiat vastu võtta või välja anda. Pikemaks hoidmiseks on akud.
_________________
There is no place like 127.0.0.1
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 61
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 13.10.2018 15:27:43 vasta tsitaadiga

Renka kirjutas:
kalvis, superkondekas ongi selliseks puhuks jah, et järsku hulk energiat vastu võtta või välja anda. Pikemaks hoidmiseks on akud.

Jah, nii see on. Mõlemat on tarvis - kuigi - ainult laetud superkondensaatoriga vead ka mootori tööle.

Mul on endal selline superkondekas olemas mis ka ilma akuta suudab auto käima vedada. Kuid tema juhendis on kirjas:
"Järgmisena - ühenda skeemi autoaku".

Küll teeb see superkondekas elu ikka meeldivalt mugavaks - külmkäivitamisel pole enam kordagi vaja mõelda, et kas akus on piisavalt särtsu, et starterit (12V pingega, 1kW elektrimootor) ringi vedada või mitte. Ning kas mootor käivitub alati esimese korraga või mitte.
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.10.2018 15:49:56 vasta tsitaadiga

korras mootor käivitub korras akuga alati. korras mootor on regulaarselt hooldatud / õlid / filtrid / tihendid vahetadud, õige küttega (diisel). eelsüüteküünlad peavad töötama, kompressioon peab tekkima (vähene kulumine). kui sul on tingimused täitmata, ongi käivitamisel probleem.
_________________
Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
mõned sülerid, mis hetkel müüa on -> https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. Ei mingit otsa.ee d. kätte saad asap.
Kommentaarid: 1104 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 704
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.10.2018 18:07:39 vasta tsitaadiga

laurx kirjutas:
tsitaat:

Ja veel - kui rikas oled, siis paigalda ka lisaks Superkondensaator. beer_yum.gif Järgi proovitud suvel - vahe on mäekõrgune.

kuhu selle sinu meelest paigaldama peaks? seda võiKS vaja olla vaid elektriliste eelsoojendite puhul, kus aku enda pealt soojendamine võib voolujanusema lisavarustusega auto kehvaks keerava aku enne käivitust ära lutsutada. mu roikal on kondi tõttu 110w genekas, sellest maa ja ilm, laeb üsna kiirelt korkode otsas oleva ja täiesti tühja q7 ka käivituskõlblikuks, tested, proven. peal rahuldavas konditsioonis exide, mis toodetud 2012..

okie, see sisepõlemismootor, ei kuulu antud teemassse aga kas sa oled lähedalt näinud ka leafi " peakaitset" ? sinna ise mingit asja toppides võib kogu üritus lõppeda üsna korraliku pauguga..


ma tookord vastust ei saanud. miks peaks sisepõlemismootoriga aparaat mingi kondeka kuskile saama?

_________________
Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
mõned sülerid, mis hetkel müüa on -> https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. Ei mingit otsa.ee d. kätte saad asap.
Kommentaarid: 1104 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 704
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
libu
Aeg Maha 1k

liitunud: 15.09.2018




sõnum 14.10.2018 07:39:59 vasta tsitaadiga

Elekter ei päästa Euroopat kui uusi tuumajaamu ei ehitata.
_________________
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 14.10.2018 08:08:31 vasta tsitaadiga

laurx kirjutas:
ma tookord vastust ei saanud. miks peaks sisepõlemismootoriga aparaat mingi kondeka kuskile saama?
Simple - aku asemele!
Superkondekad on töökindlamad, pikema elueaga ja võimaldavad täismahus särtsu vastu võtta ja välja anda. Mõeldud on just pidurdusenergia salvestamiseks. Seega moodustub nn. hübriidauto kus kohalt äravõtul kasutatakse superkondekas eelmise pidurdusenergiat ja/või tühijooksu salvestatud energiat. Ainus probleem on hind, kahjuks on superkondekas täna liiga kallis et akuga samas teemal võistelda.
See madalpinge pole probleem - saab kasutada madala pingega mootor/generaatoreid.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 14.10.2018 10:54:19 vasta tsitaadiga

mul on korras roikad. valdav arv kordi ei pea mitu korda keerama, et käivituks ja seda tavalise akuga. mingeid superasju ei pea sinna ajama..
_________________
Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
mõned sülerid, mis hetkel müüa on -> https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. Ei mingit otsa.ee d. kätte saad asap.
Kommentaarid: 1104 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 704
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 14.10.2018 11:45:51 vasta tsitaadiga

mul kukub exide vool käivitusel 10,8 peale ca. ikka paneb käima. aga kulunud starteripukse harjasid ja rootorit sa ei korva selle superkondekaga mitte mingist otsast. genekate / starterite kvaliteetne remont stiilis tõmberelee, harjad dioodsillad tartus, betooni tänaval ~50€..
tsitaat:

olen ise juba mitu korda tuttavate autosid ise esindanud

kuidas sa seda ehitamist teed? betoonimeeste tööruum on kõikvõimalikku erisisseseadet üsna täis. siilis, viiekordse ees ma ei kujuta ette, kuhu see üles panna, sinna prügikonteineriruumi või? MIS AUTOD NEED ON? kui sa kinni jäänud starterile rohkem voolu pealea annad,selle asemel , et staatori sees rootor libedamalt käima panna siis sa ise tapad lõpuks selle õnnetu starteri maha sellega, et mähis põleb maha. icon_lol.gif eriti diislil aga peab starter korralikult jooksma, sest käivitamiseks on vaja " momenti" vastasel juhul ei tõuse surved piisavalt üles ning kütet ei pihustata vaid pritsitakse ning see omakorda raskendab süütamist.

sorr fooor ott aga lihtsalt see asi ei käi nii, et paneme laadimisahelasse mingi juraka vahele ja arvame, et kaasaegsetel asjadel, kus nii geneka kui akuklemmi pealt pignet mõõdetakse , on okk..

_________________
Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
mõned sülerid, mis hetkel müüa on -> https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. Ei mingit otsa.ee d. kätte saad asap.
Kommentaarid: 1104 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 704
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
libu
Aeg Maha 1k

liitunud: 15.09.2018




sõnum 15.10.2018 09:38:28 vasta tsitaadiga

Meil on talvel väga niiske kliima, mis akudele hea ei ole. Lörtsised ilmad ja aku vajab rohkem laadimist. See on kindel.
Bensukaga saab kiiremini ja kaugemale. Öko-hübriid aitab. Kord sõidad bensukaga, kord akuga. Või siis bensukas ja generaator ja elektrimootorid.

_________________
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.10.2018 10:37:24 vasta tsitaadiga

soolavee pead elektrisüsteemist eemale hoidma. diisel generaatori ees tõmbab paremini ja väiksema küttekuluga. bensukas on lihtsalt töömahut allapoole tuues kompaktsem, sest kõrgsurvepumpa ja turbot pole vaja toppida.
_________________
Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
mõned sülerid, mis hetkel müüa on -> https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. Ei mingit otsa.ee d. kätte saad asap.
Kommentaarid: 1104 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 704
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
p3000
Kreisi kasutaja

liitunud: 29.09.2008




sõnum 15.10.2018 10:44:55 vasta tsitaadiga

Prius hybriid võtab aasta keskmisena ca 7.2L bensiini, samas diisel MB E-klass Cdi ca 5-6L diislit.
Need Toyota hybriidid pole midagi eriti ökonoomsed.

Järgmine aasta tulevad MB-l müügile C,E ja S-klass plug-in diisel hybriidid, millel 13,5kwh laetav aku peal.
Öise 5h tavalise 230V seinakontaktilaadimisega saad sõita 50-60km.

VW Passat saab ka suurema aku (13kwh).

Mida Toyota müüma hakkab?
Kommentaarid: 15 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Reaper
Kreisi kasutaja
Reaper

liitunud: 29.08.2005




sõnum 15.10.2018 11:02:21 vasta tsitaadiga

Bensuka plussid on talvel lühikesi otsi sõites. Disla ei jõua selle peale veel soojakski minna. Olen tuttavatelt kuulnud, et tahmab ära.
Kommentaarid: 29 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
netmaster
HV kasutaja
netmaster

liitunud: 21.08.2004




sõnum 15.10.2018 11:04:56 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Need Toyota hybriidid pole midagi eriti ökonoomsed.


olles pool aastat olnud uue Toyota hübriidi omanik, pean sinuga nõustuma. See hübriidindus on lihtsalt üks viisidest, kuidas keskmine co2 jms näiliselt madalaks saada. Isegi, kui auto tahmab mis kole, siis mingi aeg, kui elektriga sõidetakse ei tahma üldse, mis viib keskmise alla. Praktikas aga on see elektri aeg väga lühike. Talvel tuleb salongi kütta ja suvel jahutada, ning bensiinimootor pannakse kohe käima. Samuti maanteel, kus kiirus üle 50km/h. Isegi kui sundida ta aku peale, siis öeldaks peaaegu alati, et aku on liiga tühi ja ei saa. Jah, kuna hinnavahet tavalise bensukaga polnud ja autol puuduvad paljud kuluvad sõlmed (käigukast, starter, sidur, alguses pidurdatakse elektrimootoriga, jne.), siis praegu veel eriti ei kahetse. Iseenesest on ta suht äkilise minekuga ja sõidab hästi.
Kommentaarid: 2 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Reaper
Kreisi kasutaja
Reaper

liitunud: 29.08.2005




sõnum 15.10.2018 11:05:17 vasta tsitaadiga

30 EUR "asja" ei tasu tänapäeval remontida, lihtsam uus osta.
Kommentaarid: 29 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.10.2018 11:20:10 vasta tsitaadiga

kui remondiks saab kasutada teise emaplaadi pealt pärit vigureid ja oskused on olemas siis tasub küll.
_________________
Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
mõned sülerid, mis hetkel müüa on -> https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. Ei mingit otsa.ee d. kätte saad asap.
Kommentaarid: 1104 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 704
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
p3000
Kreisi kasutaja

liitunud: 29.09.2008




sõnum 15.10.2018 11:33:28 vasta tsitaadiga

Reaper kirjutas:
Bensuka plussid on talvel lühikesi otsi sõites. Disla ei jõua selle peale veel soojakski minna. Olen tuttavatelt kuulnud, et tahmab ära.
õige, aga sel juhul on konkurentsitult sobivaim variant sõita elektriga (talvel, lühikesed otsad) kuna juba laadimise ajal saab auto soojaks..
Kommentaarid: 15 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sama123
HV veteran

liitunud: 20.03.2009




sõnum 15.10.2018 12:47:43 vasta tsitaadiga

Eks see ole ikka äri. Tehakse, et 3a. pärast uus osta.
Kommentaarid: 23 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 22
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.10.2018 15:13:17 vasta tsitaadiga

ot:

raxz, täkku andes on asi tegelikult generaatori pingeregulaatoris. Juhtub see, et sel ajal kui teine käivitab, tekib suur koormus ja pingeregulaator üritab pinget üles kruttida niipalju kui suudab. Kui nüüd teine auto käivitub, siis langeb koormus hetkega väga järsult ja enne kui pingeregulaator muutunud olukorraga kohaneda jõuab, võib hetkeks auto elektrisüsteemi korraliku ülepinge visata ja auto elektroonikas midagi läbi põletada. Vähemalt nii üks tasemel autoelektroonik mitte tahanteada sugune targutaja mulle seda seletas, kui uudishimust küsisin miks töötava mootoriga täkku anda ei tohi.

Sigaretisüütajas oleva seadmega on tegelikult sama lugu kuigi põhjus pole selles, et see sigaretisüütajast ülepinge saaks. Neil seadmetel on samamoodi pinge stabilisaator sees. Pikalt käiates võib pinge kohati isegi 6-7 voldi peale visata ja kui käiamisest loobutakse, on see jälle hops 12V(eeldusel et akut päris tühjaks ei käiatud). Seal seadme sees olev pinge stabilisaator võib siis sama triki teha, et enne kui reageerida jõuab saab seade hetkeks ülepinge peale.
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk36
HV Guru
mikk36

liitunud: 21.02.2004




sõnum 15.10.2018 15:18:11 vasta tsitaadiga

Asjalikel seadmetel on ülepinge kaitse zener dioodi näol olemas, siis ei mõjuta see 15-20 vms volti pinget.
Kommentaarid: 85 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Laifstaile
Kreisi kasutaja

liitunud: 17.05.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.10.2018 19:00:41 vasta tsitaadiga

vb teeks mingi puhastuse siin icon_question.gif jama palju icon_exclaim.gif
Aga teemasse kui EL hakkab elektriautosid doteerima siis oleks asjal jumet.
Muidugi see, et akud lahjad on tõmbab kergelt pidurit.
Põhjalakliima on karmim juba oma soola poolest, et teha asi kergelt skeptiliseks.
Kommentaarid: 25 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.10.2018 19:27:12 vasta tsitaadiga

sogar kirjutas:
vb teeks mingi puhastuse siin icon_question.gif jama palju icon_exclaim.gif
Aga teemasse kui EL hakkab elektriautosid doteerima siis oleks asjal jumet.
Muidugi see, et akud lahjad on tõmbab kergelt pidurit.
Põhjalakliima on karmim juba oma soola poolest, et teha asi kergelt skeptiliseks.


Ära unusta, et juba 2020 aastast alates hakkab Eesti EL-i rohkem maksma kui sealt tagasi saab. Seega võib esitada retoorilise küsimuse, kes selle doteerimise tegelikult kinni maksab?
Teine teema, et kui tuumajaamasid EL-s pigem suletakse mitte ei avata uusi, siis kust see elekter tuleb? Põletatakse ikka fossiilset kütust ja kasuteguri osas pole ma ka niiväga kindel. Elektrijaam on muidugi parema kasuteguriga kui auto sisepõlemismootor, aga kaod tekivad ülekandevõrgus ja akudes samamoodi. Pluss heaperemehelikult hoides kestab sisepõlemismootor ka 20+ aastat ja 500+kkm. Akud kestavad heal juhul 5 aastat..... kasvõi see pidurdamise energia salvestamine. Esmapilgul hea, aga akule üldiselt need lühikesed laadimised ei meeldi. Vähemalt läpaka või telefoni aku võib vähem kui aastaga tuksi keerata kui pidevalt laadijat külge ja küljest ära kiskuda.
Lühidalt mina ei usu, et sellest head nahka saab kui minna poolvägisi üle elektriautidele ja samal ajal tuumajaamasid ei ehitata. Eesti saaks muidugi paberi peal numbrid EL jaoks väga ilusaks, kui ostaks elektrit Venemaalt. Samas kolmandatest riikidest elektri ostmine pole reaalne lahendus, suuremas plaanis peaks ikka vaatama kogu planeeti mitte exceli tabelis ühte kitsast piirkonda sellest.
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Euroliit sunnib autotootjaid elektriautodele üle minema mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.