29.08.2018 13:41:56
Kas odavauto Dacia Sandero on mõistlik valik?
Käisime sõitmas ca 10 000 eurot maksva Daciaga. Eestis on keskmine aastapalk ca 15 000 ja aastapalka ületava hinnaga autot pole mõistlik osta, nagu üks tark mees kunagi ütles.
Luksusauto, Jaguar, müügimees isegi poetas mokaotsast, et mõistlik oleks, kui tarbeese, auto, ei maksaks üle poole aasta palga.
Suures pildis teeb AM.ee tiim hetkel proovisõite eestlasele taskukohaste autodega, et välja valida see kõige mõistlikum valik.
Mõned saavad terve episoodi, mõned kajastuse vaid sügisel valmivas kokkuvõttes. Tasub hoida silma pulsil, kui oled just selles hinnaklassis autot valimas.
Hilissügisel teeme kokkuvõtva episoodi, kus valime välja ka meie arvates kõige parema valiku.
Sondero nagu ka talvel testitud Duster võlusid meid oma ehedusega.
Jah, see on üks odavamaid saadaolevaid autosid, mida igalt poolt tunda. Kuid linnas sõitmiseks, konditsioneeri, püsika ja kaameratega, sama hinnaga mis teistel tootjatel baasvarustus, pole see kaugeltki halb pakkumine.
Meid üllatas ka kolmepütane mootor, mis oluliselt särtsakam kui paljudel teistel, suurema kubatuuriga isenditel. Mõttetu on seda võrrelda mitu tuhat eurot kallimate autodega, kui hind on määrav, eriti kui auto võiks olla tarbeese.
Meile tundub kroomitud plast sama odav kui kroomimata, aga kergelt kuluva läike eest mitmetuhandene hinnavahe ei õigusta end kuidagi.
Mis puudutab vastupidavust, siis uute autol on selle kohapealt raske seisukohta võtta.
Kuid vaadates ajalugu, siis firmad, mis Daciatega sõitnud, ei kurda suurt millegi üle.
Seda enam, et ühe BMW hoolduskulude eest võid endale lihtsalt uue Dacia osta. _________________ Kõik videovajadused täidab www.mustpost.ee ||| www.youtube.com/arvutimaailm ||| www.facebook.com/arvutimaailm
Nüüd saavad kõik raamatupidajad kõvasti naerda kuidas IT-mehed ei oska palka arvutada.
Õigemini seda osa palgast mis üle jääb selleks, et mingi auto ostmiseks raha korjama hakata.
-----------------
Sellest salapärasest keskmisest:
- lahutad maha riigimaksud
- siis lahutad maha kohustuslikud kulud: näiteks pangalaenude või SMS-laenude tagasimaksete osa.
- siis korteri/maja kulu jms.
- siis toidupoe kulud.
- jms. eluolulised kulud.
Seejärel hakkab alles tekkima raha mida saab kusagile kõrvale panna, et kunagi mingit autot ostma minna.
PS; Ma olen oma peres igakuine rahaarvutaja, kuni poodlemisteni välja. Seetõttu tean väga hästi, et sellisest aastasummast 15000 euri saab kõrvale panna ikka väga "väikse kopika". Kui just ei taha igakuiselt süüa praemakarone.
Nii, et mingi 3-5 aasta pärast lähed, ostad auto. Sinnamaani sõidad "Simsoni tasuta bussidega".
Nüüd saavad kõik raamatupidajad kõvasti naerda kuidas IT-mehed ei oska palka arvutada.
- siis lahutad maha kohustuslikud kulud: näiteks pangalaenude või SMS-laenude tagasimaksete osa.
Ei noh, panga ja muud laenud pole ju kohustuslikud
Teiseks on osadel IT-meestel naine ka, ostad auto kahepeale siis maksab veel poole vähem, ehk peaaegu mitte midagi.
"eluolulised kulud" - mis need on? Mõnele ongi auto eluoluline näiteks. _________________ elisa: saad viie euro eest kuus nokia telefoni!
uut autot poest otse välja ostma minna on ka muidugi paras huumor, aga eks igal ühel omad lõbud.
aastane keskmine palk iseenesest on huvitav soovitus, hoolduskulud ja muud nodi sinna otsa veel.
iseenesest dacia kohta tema hinna kohta olen ka pigem kuulnud et autot rohkem kui küll, eriti neile kes näevad autos siiski praktilist liiklusvahendit pelgalt.
isiklikult pigem sõidan ikka "naabrist parema" saksa kasutatud keskklassi autoga
teiste rahakotti on alati põnev analüüsida, inimestel on erinevad võimalused, aga eestlaslik kadedus ei luba sellest aru saada _________________ ükskord me võidame niikuinii
Ja ärge siis ära unustage veel ühte kulu ning mis ka veel paljudel uue auto ostuplaanid lörri ajab.
Talunikud - toidutootjad valmistuvad selleks, et sügisel-talvel-kevadel võib toit olla 20-30%, või isegi kuni 40% kallim.
Minule tähendab see rahakulu toidule kuus a kuni 100 euri.
PS: Ja mis puutub veel autoomanikesse, siis mul on käsil üks suurem uurimisprojekt, kestusega juba üle aasta - ning selle raames tean juba kümneid juhtumeid kus isegi uhiuut akut, hinnaga a 80 euri, osta ei suudeta. Ning "palvetatakse" autode kõrval, et vanakesed akud veel natukenegi vastu peaks. Muidu tuleb jala käima hakata.
Ei ole nali, mul endal on juba kaks uhiuut autoakut tuttavatele välja laenatud, et sõidavad nende akudega niikaua kuni suudavad uute akude raha kokku korjata.
- seesama akude uurimisteema siis mis on "Uudislugude rubriigis kenasti olemas".
kas ainult mulle tundub, aga valdav enamus daciaid müüakse millegipärast ainult erinevat tooni pruunidena. Nagu ka pildil olev eksemplar. Ma pole vist eales näinud sinist või punast daciat. Tundub, et Renaultil on igat sorti kõhulahtisuse pruuni värvi kõvasti üle, või on sellel mingi muu põhjus.
Neil on musta, valget, sinist, punast, erinevaid hallide variante valikus. Värvid kõik sama hinnaga (valge eest juurde ei küsi). Ju siis rahvale meeldib pruunide vahel valida või hakkab lihtsalt rohkem sulle silma. _________________ PORTFOLIO
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
kui googlesse lüüa “dacia ülevaade” või “dacia review”, siis ükskõik kus maailma otsas, pooltel juhtudel on auto millegipärast pruun. Samas auto24’s müüakse teisi värve daciaid ka. Võibolla tõesti need pruunid hakkavad liikluses rohkem silma. Teised margid sellist värvi palju ei kasuta.
Talunikud - toidutootjad valmistuvad selleks, et sügisel-talvel-kevadel võib toit olla 20-30%, või isegi kuni 40% kallim.
Minule tähendab see rahakulu toidule kuus a kuni 100 euri.
Ostad Dacia siis on hea Lätis söögikraami järel käia, mahub palju peale ja mõne aastaga on auto tasuta käes.
Dacia jah vana Renaulti tehnika peal.
Ning mis puudutab ülevaatuse statistikat, siis mõistlik on uue auto ostu korral rääkida mitte vanematest kui 5a.
Kuigi nagu esialgu ütlesin, on keeruline võtta seisukohta uue auto vastupidavuse kohta.
Samas näib kõik välja ehe ja see tekitab turvatunde - kasvõi sellesamuse kroomitud plastiku lisamine, mida kõik armastavad, kuid mind skeptiliseks muudab.
huvitav asi see ülevaatuse statistika, et mis autod rohkem läbi kukuvad. Samuti võiks teha statistika mõne autoremondi töökoja põhjal, et millised autod rohkem käivad. See sama nagu, et iga bmw omanik pole idioot aga igal idioodil on bmw. See kui ülevaatuste põhjal mõned mudelid rohkem läbi kukuvad näitab, et selle omanikud ei hoolda oma autot või on hooldajad kehvad. Kui uue autoga käia korralikult hoolduses siis ei saa ju läbi kukkuda, sama ka vanemate autodega, kui hooldad siis pole ju vahet kui vana auto. Ise olen ka korra oma v70 ülevaatuselt läbi kukkunud ja seda sellepärast, et paar päeva varem käisin carstopis tartus turu tn ja lasin tagumised pidurid uued panna. Paraku sealsed lödinäpud ei kontrollinud käsipidurit ja ülevaatusel oli käsipidur null, ise ei kasuta käsipidurit (automaat kastiga). Mina süüdistan sellises asjas ikkagi teenindust kes reklaamis end pidevalt kui pidurite eksperti aga ei suuda isegi käsipidurit korda teha. _________________
Nüüd saavad kõik raamatupidajad kõvasti naerda kuidas IT-mehed ei oska palka arvutada.
Õigemini seda osa palgast mis üle jääb selleks, et mingi auto ostmiseks raha korjama hakata.
-----------------
Sellest salapärasest keskmisest:
- lahutad maha riigimaksud
- siis lahutad maha kohustuslikud kulud: näiteks pangalaenude või SMS-laenude tagasimaksete osa.
- siis korteri/maja kulu jms.
- siis toidupoe kulud.
- jms. eluolulised kulud.
Seejärel hakkab alles tekkima raha mida saab kusagile kõrvale panna, et kunagi mingit autot ostma minna.
PS; Ma olen oma peres igakuine rahaarvutaja, kuni poodlemisteni välja. Seetõttu tean väga hästi, et sellisest aastasummast 15000 euri saab kõrvale panna ikka väga "väikse kopika". Kui just ei taha igakuiselt süüa praemakarone.
Nii, et mingi 3-5 aasta pärast lähed, ostad auto. Sinnamaani sõidad "Simsoni tasuta bussidega".
See kui ülevaatuste põhjal mõned mudelid rohkem läbi kukuvad näitab, et selle omanikud ei hoolda oma autot või on hooldajad kehvad.
Ja tõenäoliselt odavama auto ostja ei ole ka selline, kes oma auto remonti eriti palju investeerida sooviks ehk siis teeb hoolduseid minimaalselt ja kui ei hoolda, siis laguneb.
arny kirjutas:
Ise olen ka korra oma v70 ülevaatuselt läbi kukkunud ja seda sellepärast, et paar päeva varem käisin carstopis tartus turu tn ja lasin tagumised pidurid uued panna. Paraku sealsed lödinäpud ei kontrollinud käsipidurit ja ülevaatusel oli käsipidur null
Mina nt olen läbi kukkunud, et ära vahetatud tagumise luugi numbrilaua tuledel ei olnud CE märgist Pandi kirja, kui ohtlik viga _________________ Geek it til it MHz
uut autot poest otse välja ostma minna on ka muidugi paras huumor, aga eks igal ühel omad lõbud.
aastane keskmine palk iseenesest on huvitav soovitus, hoolduskulud ja muud nodi sinna otsa veel.
iseenesest dacia kohta tema hinna kohta olen ka pigem kuulnud et autot rohkem kui küll, eriti neile kes näevad autos siiski praktilist liiklusvahendit pelgalt.
Uuel autol on ka omad eelised, garantii ja puha. Üks tuttav sõidab ainult garantii all oleva liisingumasinaga, on päris mõnus tegelikult.
tahanteada kirjutas:
Ja ärge siis ära unustage veel ühte kulu ning mis ka veel paljudel uue auto ostuplaanid lörri ajab.
Talunikud - toidutootjad valmistuvad selleks, et sügisel-talvel-kevadel võib toit olla 20-30%, või isegi kuni 40% kallim.
Minule tähendab see rahakulu toidule kuus a kuni 100 euri.
Ei ole küll tähele pannud, et toiduained talvel eriti kallimad oleksid. Vast juurviljad ainult. Eesti ei ole ainuke koht, kus toitu toodetakse, pigem sööngi väljamaist.
arny kirjutas:
Ise olen ka korra oma v70 ülevaatuselt läbi kukkunud
Tuttava V70 ei saanud just ülevaatuselt läbi... kuna tulede pesu ei töötanud! Selle järgi ei tohiks ju ükski ilma tuledepesuta auto üldse ülevaatuselt läbi saada?!
Tuttava V70 ei saanud just ülevaatuselt läbi... kuna tulede pesu ei töötanud! Selle järgi ei tohiks ju ükski ilma tuledepesuta auto üldse ülevaatuselt läbi saada?!
Mul vanal Mersul olid ka tehasest pesurid, aga kuna üks läks rikki ja minu arust on tulede kojamhed koledad, siis sai need eemaldatud. Sel aastal ülevaatusel ka mainiti, et kui mul oleks need alles, siis peaks ka töötama ja kui ei töötaks, siis läbi ei saaks _________________ Geek it til it MHz
ülevaatusel on kogu aeg olnud suhtumine, et kõik mis küljes, peab töötama. st kui sul näiteks on üks udutuli vigane, siis kruti mõlemad küljest ja pole probleemi. _________________ !!
jah ja siis võimegi lugeda, et näe see või see auto kukub läbi, järelikult sitt auto. Et ei maksa neid teste väga tõsiselt võtta, kui hooldad on kõik autot ilmselt head, mõni ilmselt vajab pisut rohkem hoolt, teine aga suuremat rahakotti. Aga kas sellisteks asjadeks mingeid teste uskuda, hmmm. Dacia on kindlasti hea auto vähe nõudlikule inimesele ja hooldus peaks üldmõistes ka odav olema, nagu vanad head golf 3-ed. _________________
Kui hull see Dacia ülevaatusel läbikukkumise statistika on, millest siin räägitakse?
Üks rikete põhjus ülevaatusel võib tuleneda põhjusest, et Daciat ostavad inimesed, kellel on vaja probleemitut liikumisvahendit ehk uut autot, autod nende margid, prestiiži nüansid ja muud emotsioonid autode juures neid ei köida, ja seepärast nad ei viitsi ka autol ilmnevate riketega tegeleda, ja tegelevad siis, kui rike põhjustab probleeme sõitmisel või ülevaatusel nõuatakse putitamist. Lisaks võib olla osadest riketest ei tarvitse inimene ise aru saada, näiteks mõni puks tasapisi kulub ja juht tasapisi harjub loksuga sõitma.
Olgem ausad, paljud ülevaatuse läbimist takistavad vead ei sega sõitmist , kunagi nooruses kulgesin pikalt autoga, millel käsipidur ei toiminud, vaatamata sellele sain ikka rahulikult magada, ja autot parkimisel veeremise takistamiseks sai käik sisse jäetud.
Enda naise auto sai esindusest läbi lastud hoolduse ja paari pisiasjaremondiga koos mainimisega, et ka ülevaatus seisab ees, mõttega, et kontrollitaks kas ülevaatuse läbimist takistavaid rikkeid on - sain arve ja auto olevat korras, ometi suuris ülevaatuspunkt tuvastada tagasillas mingid jubinad, mis on kulunud ja vajaks välja vahetamist.
Olen ka ise ülevaatusele läinud nö mütsiga lööma - kui saab läbi on tore, kui leitakse rikkeid, siis tuleb remonti viia - pole ju vahet (kuigi statistikat rikub), kas rikete tuvastamiseks lased auto üle vaadata sõltumatul ülevaatusepunktil, või viid esindusse kontrolli või suvalisse garaaži, kus remondimehed vaatavad sellist kohtlast vennikest pilguga, et kas viskame pool lehte vahetamist vajavaid juppe või terve lehetäie - lollidelt tulebki raha ära võtta
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.