Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Ülevaated, kasutajate hinnangud »  HTC VIVE Pro põhjalik ülevaade märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
and12345
HV veteran
and12345

liitunud: 03.10.2013




sõnum 15.06.2018 20:48:23 HTC VIVE Pro põhjalik ülevaade vasta tsitaadiga

Olles kuulnud, lugenud ja vaadanud lugematul hulgal HTC Vive Pro prillide ülevaateid, pean kahjuks tõdema, et selliseid põhjalikke ja häid ülevaateid, mis annaks tegeliku ja ausa ülevaate, ei ole lihtsalt mitte keegi teinud. Püüan selle koha ära täita. Kas HTC Vive Pro on piisavalt hea, et seda raha kulutada või ootame uued tõelised next generation prillid ära?

HTC Vive PRO prillide spetsifikatsioonid:

Screen: Dual AMOLED 3.5" diagonal
Resolution: 1440 x 1600 pixels per eye (2880 x 1600 pixels combined)
Refresh rate: 90 Hz
Field of view: 110 degrees
Audio: Hi-Res certificate headset
Hi-Res certificate headphone (removable)
High impedance headphone support
Input: Integrated microphones
Connections: USB-C 3.0, DP 1.2, Bluetooth
Sensors: SteamVR Tracking, G-sensor, gyroscope, proximity, IPD sensor
Ergonomics: Eye relief with lens distance adjustment
Adjustable IPD
Adjustable headphone
Adjustable headstrap

Arvutiandmed kus HTC Vive PRO-d proovisin:

Protsessor - i5 8600K
SSD Ketas - Samsun Evo 960 M.2 500GB
Mälu - DDR4 16GB 4000HZ
Graafika - Geoforce GTX 1080TI Asus
Emaplaat - MSI Z-370 A-PRO




ÜLDISELT
Minu ootused olid kõrged ja eesmärgiks oli püüd olla võimalikult kriitiline ning aus, vaadetes prillide toimimist mitme nurga alt ja seda väga erinevate mängude puhul. Esimest korda pähe pannes oli üllatuse moment olemas – pilt oli palju selgem, kontrast parem ja mugavam peas kanda. Olin meeldivalt üllatunud kui hea on sellega ümbrust vaadata ja isegi kaugele vaadata. Iga mäng või keskkond, mida nende uute prillidega kogesin oli justkui midagi uut. Kõik tundus selge ja uudne, nagu näeks neid esimest korda, kuigi eelmise prillide versiooniga on samu mänge juba mängitud. Mitte päris next-gen, aga väga lähedal. Erinevates mängudes olid erinevad elamused ja muljed, aga üldine läbiv joon oli, et ma tahan kõiki mänge uuesti mängida, sest ma näen nüüd palju rohkem ja selgemalt ja mis peamine, kaugele näen selgelt. Pikslitega on nüüd aga selline lugu, et nad on meeldivalt väikesed ehk nüüd sellised, et ei häiri enam, aga need siiski eksisteerivad. Ma näen piksleid, aga need ei häiri enam ka pikemal distantsil. Mängides ei olnud ühegi mängu puhul sellist soovi, et pagan, ma ei taha või ei saa seda või toda mängu mängida, kuna ma ei näe piisavalt hästi või et lihtsalt elamuse sügavus ei ole nii hea nende pikslite pärast. Kõik on selgelt nähtvav ja mängu elamust ei riku, aga kindlasti mitte veel perfektne. Arenemisruumi on, aga pikslite koha pealt mitte enam kuigi palju. Paljud kurdavad, et pikslid segavad HTC Vive puhul elamuse saamist ja tõsi ta on, ka mind on paljude mängude puhul nende suurus häirinud ja tõesti, jätsin mõne mängu lihtsalt pooleli, kuna ei tahtnud neid piksleid vahtida. Nüüd on teine lugu. Kaugele vaadates näen väikseid piksleid, aga enam nende pärast ma mängu pooleli ei jäta, sest see selgus on rahuldav, ütleks isegi et hea. Seega teravuse ja selguse osas olen rahul, edasi saab olla ainult perfektne. Usun, et 5K ja sealt edasi võiks see nii olla. Tasub mainimist ka üks teine asjaolu ekraani pildi kvaliteedi osas, mis vanal HTC Vive puhul halvem on. Nimelt kontrastsus ja värvide kirkus. Need on kohe esimesel proovimisel PRO-l tuntavalt paremad. Must on mustem, värvid on paremad, kõik on kuidagi märgatavalt kontrastsem. Siin on ka põhjus – uued HTC Vive Pro ekraanid on AMOLED, vana HTC aga OLED. AMOLED on edasiarendus OLED ekraanitehnoloogiast ja seda on juba pildiliselt näha. Kui nüüd rääkida pildi kvaliteedi negatiivsetest külgedest, siis ikka on need GOD RAYS kiired eksisteerivad ja kohati on need häirivad, aga õnneks mitte lõplikult mängumõnu kaotavad. See on puhtalt läätsede probleem ja ilmselt keeruline ka kõrvaldada, aga loodan väga, et next-gen prillide puhul on need kadunud. Teine probleem on läätsede udused ääred. Siin on muidugi üks lahendus, mis märkimisväärselt seda probleemi lahendab, õhukesed näo katted, mida saab kergelt ja lihtsalt netist tellida. Nende paksus on 5 millimeetrit ja nendega tulevad silmad läätsedele niivõrd lähedale, et see teeb pildi vaatamise selgemaks, aga ei kaota kahjuks äärtes esinevat udusust täielikult. See ei ole suur probleem, elamust ei riku, aga tulevikus võiks ka see olla eemaldatud. Minu jaoks aga kõige suurem miinus on endiselt vaateväli. Uute prillidega on see endiselt sama ehk 110 kraadi, õhukese kattega 115 kraadi. Oleksin ilmselt rahul kui see vaatenurk oleks kuskil alates 150 kraadi ja muidugi kahju, et nad seda nende prillide puhul ei teinud, aga ehk siis järgmine kord. Elamust see palju ei riku, aga laiem vaatenurk teeks elamuse lihtsalt perfektsemaks ja veelgi reaalsemaks.
Kuna uute prillide resolutsioon on nüüd 2880 x 1660 (vanal 2160x1200), siis teoorias peaks vaja minema ka võimsamat graafikat. Kuna minu testarvutil on juba võimsaim kaart (1080Ti) ja selle kaardiga jooksutab ka uue HTC Vive PRO-ga ilusti mängud ära, siis ilmselt võimsamat hetkel vaja ei ole. Kui aga hakata supersamplinguga mängima, siis tekib väike erinevus küll. Kui vanade prillide puhul oli mul SS määratud 2.0 peale ja 99% mängudest jooksid ilusti, ilma suuremate probleemideta, siis nüüd päris nii palju SS-i lubada ei saa, sest tõusnud pikslite arv nõuab oma. 1.5 on mul nüüd Pro-ga ja mängud jooksevad selle juures sama hästi kui oli vana prilli puhul 2.0 sättega. Kuna pilt ise on juba uue prilli puhul teravam ja selgem, siis ei pea see SS olema niivõrd kõrgel, et saada paremat mängunaudingut.



KAABLID/ÜHENDUSED
Kaablite ühendused on väga head. HTC Vive puhul oli see alati probleemiks, sest juhtmed kippusid link-box-st välja tulema nii kui natukene prillide kaabel seda sikutama hakkas. Nii mõnigi mäng jäi selle pärast pooleli, aga nüüd on see viga parandatud ja juhtmed lähevad sisse raskemalt (kerge klõps käib ka) ja nende välja tõmbamiseks on vaja kasutada palju rohkem jõudu kui eelmisel versioonil. Nüüd ei tohiks ükski mäng selle pärast pooleli jääda kui mängija natuke liiga kaugele tahab jalutada ja prillide peakaabliga seda sikutama hakkab. Kusjuures prillide enda kaabel on ka palju õhem ja on oma kinnitusega prillide küljes palju rohkem läbi mõeldum kui varasemas versioonis. Sellised väikesed asjad on alati teretulnud ja näitab ainult kui põhjalikult on iga detail ja kinnitus läbi mõeldud, et oleks võimalikult mugav ja kindel.


HELI
Prillide küljes on seekord ka kõrvaklapid, mis on eriti teretulnud lahendus kuna nüüd jääb ära liigne liigutus kõrvaklappide lisamisel. HTC Vive Pro kõrvaklapid käivad mugavalt eemale, ennem kui prille pähe panna. Kõrvaklappide kõrgust ja asetust saab muuta vastavalt inimese kõrvade individuaalsele asetusele. Kui prillid on pähe pandud, siis võib need kõrvaklapid mugavalt väikese klõpsuga kõrvade vastu lükata ja vastavalt vajadusele jälle eemale lükata. Väga kiire ja mugav. Pehmendused on ka head. Õnneks ei toeta kõrvaklapid liiga tugevalt kõrvade peale, mis teeb need kõrvadele niivõrd mugavaks, et ka peale 2h kandmist ei tekita ebamugavustunnet. Heli kvaliteet on väga hea. Kõike kuuleb selgelt ja isegi bassi on parasjagu. Muidugi, mida rohkem klapid kõrvade vastu suruda, seda suurem on ka bassi tunnetus, aga isegi vabalt toetudes on heli täpselt nii paras, et annab kõik vajalikud sagedused edasi. Väljast tulevad heli need täielikult ei eemalda, aga sellises keskmise lärmakusega ruumis kuuleb mänguheli korralikult. Kõrvaklappidel on ka 3D heli toetus, et ruumilisust juurde luua. Valjud on need kõrvakad küll, seega saab päris korralikult helivaljust panna. Igatahes minu 120 eur maksnud Turtle Beach kõrvakad jäävad heli kvaliteedi osas päris kõvasti alla. HTC Vive Pro kõrvaklapid saab ka eemaldada. Selleks on olemas isegi vastavad asenduskatted, et varjata tühjaks jäänud kohti kui need eemaldada. Kuigi ma ei näe üldsegi põhjust, miks peaks neid suurepäraseid ja mugavaid kõrvaklappe eemaldama. Sisseehitatud mikrofoni kvaliteet on rahuldav, teeb oma töö ilusti ära.



VÄLIMUS/MATERJAL/MUGAVUS
Prillide välimus ei ole muutunud väga palju, aga piisavalt, et eristada seda vanast HTC Vive-st. Esiteks juba värvi osas - uus on tumesinist värvi ja vana must. Muidugi eristab vanast ka pea ümber käiv kinnitus, mis on totaalselt midagi muud kui eelmise versiooni krõpsudega kummirihmad. Uued prillid on läätsede külje poolt ka laiemad, mis tähendab, et toetuvad suuremale näo pinnale ja võimaldavad optiliste prillide kandjal neid mugavamalt pähe panna, sest prillikandja prillid mahuvad ilma suurema vaevata VR prillide sisse. Vana prilliga see nii lihtne ei olnud, sest mõne prillikandja prill oli palju laiem kui VR prilli enda avaus. Prillide enda koostekvaliteet on kõrge. Olgugi, et enamus on plastik, on see kvaliteetne ja tugev. Pehmendused nii näole kui ka kuklale on kvaliteetsed ja teeb kandmise väga mugavaks. Kukla tagant saab kandja peas väga kerge vaevaga prillide kinnitust pinguldada, nii et nad püsiks kindlalt peas ning mäng võibki alata! Sama lihtsalt käivad need ka peast ära, kukla taga olevat pinguldusnuppu tuleb lihtsalt keerata vastupidises suunas. Prillide pähe panek ja ära võtmine on seega palju lihtsam. Meeldib ka kaalujaotus, mis teeb kandmise mugavaks ka pikemate sessioonide ajal. Kaal koos lisavarustusega on sisuliselt sama, mis vanem Vive. Vanade prillidega ma üle poole tunni järjest väga mängida ei tahtnud, kuna prill surus liiga tugevalt vastu nägu, sest raskus vajus enamasti näo peale. HTC Vive Pro puhul seda probleemi ei ole. Mängida järjest kasvõi tund aega ei ole enam probleem, sest prillid ei rõhu üldse enam nii palju näole.
Huvitav asjaolu on kaks kaamerat, mis on prillide küljes justkui roboti silmad. Mida täpselt nendega teha saab, on veel natuke müsteerium, aga eks aeg näitab. Jutud käivad, et neid saab kasutada AR (augmented reality) jaoks.
Raviprillide kandjatel on nüüd palju mugavam liigutada VR-prilli esiosa ettepoole, tehes ruumi raviprillidele. Selleks on ainult üks nupp, mida tuleb alla vajutada ja seejärel saab esipaneeli liigutada just nii palju kui vaja. See on väga hõlpsalt ühe käega tehtav.
Linkboxi küljes on nüüd nupp, mille abil saab VR prillid välja lülitada. Teretulnud asi kui tõesti on soov vool prillidest välja lülitada. Roheline tuli link boxi peal on indikaatoriks, et kas see on sisse lülitatud või on väljas.
Puldid ei erine eelmise versiooni HTC Vive pultidest eriti palju. Tundub, et põhiline erinevus on välimuses, muus osas toimivad sama hästi. Pultide aku peab vastu kuni 6 tundi mängimist. Vanad puldid peavad 30 – 60 minutit kauem vastu.
Majakad on seekord versioon 2.0, mis väidetavalt on parema trackinguga ja võimaldavad suuremal mängualal mängimist. 4 majakaga saab mängida vähemalt 10 x 10 m alal, aga seda juba eeldusel, et HTC Vive on juhtmevaba (Pro prillide juhe on 4,5 meetrise ulatusega), millele Intel valmistab ametlikult oma versiooni nimega „Intel’s ‘WiGig’ 60GHz“. Kuidas see aga toimib, saab juba siis näha kui asi reaalselt müügis on. Mis ma 2.0 majakate puhul tähele panin, on see, et disain ise vihjab juba laiemale vaatenurga trackingule, mis vastab täitsa tõele. Tõesti, kui olla vaatenurgast kaugemal, kus 1.0 puhul prill ja puldid lõpetasid töötamise, siis nüüd on see palju suurem ja töötab endiselt edasi kui vanade majakate puhul oleks olnud juba ühenduse kaotus. Kaks väikest miinust leidsin ka! Uute majakate juures panin tähele seda, et nad teevad rohkem häält kui tegid seda 1.0 majakad. Selline kõrgsageduslik pinin, mis väga vaikses toas võib mõnda inimest isegi häirida, aga siin on lahendus selles, et kui keegi prille kasutada ei plaani, siis saab need lihtsalt vooluvõrgust eemaldada ja vaikus ongi majas. Mängimise ajal niikuinii seda pininat väga tähele ei pane. Mind isiklikult see pinin ei häiri ja ööseks lülitan nad niikuinii välja, et pikendada majakate eluiga. Teine miinus on see, et majakate kanalite vahetus ei ole enam nii lihtne kui oli seda 1.0 versioonil. Selleks, et seda teha, peab olema sul käepärast peenike nõel, mis 0,5 millimeetrisest august sisse mahuks. Miks nad tavalise nupu ära kaotasid on mõistatus, aga paraku nii see on. Kahjuks ei ole ma jõudnud proovida, kuidas majakad taluvad UV kiirgust, sest nagu paljud teavad, siis õues 1.0 versioon väga hästi töötada ei taha kui sa just viludas kohas või heas telgis ei ole, mis varjaks hästi päikesevalgust. Võimalik, et uued majakad töötavad õues paremini, aga kahtlen selles.



NATUKE MÄNGUDEST KA!
Eelmise generatsiooni HTC prillidega oli üks suur probleem, nimelt pikslid. Mitte küll igas mängus, aga mängudes, milles oli vaja kaugele näha. Oli see siis mingi tulistamise mäng või rallisõit, ikka olid kõige suuremaks miinuseks pikslid. Iga kord kui oli soov mõningaid täpsust nõudvaid mänge mängida, tekkis tunne, et oleks väga vaja kaugemale näha, et sihtmärke tabada või siis rallisõidul mõnda konkreetset kurvi paremini näha. Lõpuks ometi on PRO selle probleemi lahendanud. Kindlasti mitte perfektselt, aga hetkel ei ole see enam niivõrd häiriv ja ei riku mängumõnu. Proovisin sellist mängu nagu Onward, kus on vaja kaugemale kui 10 meetrit hästi näha ja oi kui hea oli seda mängu lõpuks mängida. Kõik oli palju selgem, tõmbas kohe mängu palju rohkem sisse ja palju parem oli sihtmärki tabada. Olin selles mängus edukam kui kunagi varem ja vastased muudkui kukkusid, sest ma sain lõpuks pihta. Teine mäng, mis mulle kerget hämmastust tekitas, oli Raw Data. Minu jaoks ei olnud see mäng vanade prillidega kunagi nii hea, et ma oleks tahtnud seda vähemalt 40 minutit järjest mängida. Liiga säbruline ja mitte eriti terav. Nüüd uute prillidega proovides meeldis mulle see, mida ma nägin. Kõik oli täitsa selge ja nähtav ja muidugi vaenlased said seetõttu oma osa. Nüüd ma nautisin seda mängu tund aega järjest ja ma ei tahtnudki lõpetada. See ei tähenda, et kõik mängud oleksid minus hämmingut tekitanud. Mõni teine mäng jällegi ei tundunud nii palju parem kui need kaks. Primordian näiteks on päris ilus ka vanema generatsiooni ViVe-l ja Pro peal oli see mäng natuke ilusam. Niisamuti ka Sparc. Oli jah teravam ja selgem, aga mitte väga palju. Aga igal juhul eelistaksin mängida HTC Vive Pro-l kui isegi natuke on parem. Veel ühest meeldivast mänguüllatusest rääkides, siis Hot Dogs, Horse Shoes and Hand Grenades oli juba midagi, mille pärast ma juba ostaksin Pro versiooni. Kuidas ma küll oleks tahtnud seda mängu varem mängida, aga kui lasketiirus ikka juba 5 meetri kaugusele väga hästi sihtmärki ei näe, siis lükkasin selle mängu lõpuks kõrvale, olgugi, et relvi käsitsedes oli see mäng väga huvitav. Nüüd on nii, et 10 meetri kaugusel olev sihtmärk on suhteliselt easy target. Võiks olla küll veelgi teravam, aga ei ole enam häiriv. Saab lasta ja üsna täpselt. Nauding missugune ja kui veel saaks kätte haptic feedbackiga relva, siis ilmselt ei näe mind päris maailmas mitu tundi järjest. Lõpetuseks veel rallimängudest. Jah, lõpuks ometi näen ma seda eesolevat kurvi juba suhteliselt hästi ja tean millal hakata valmistuma pööramiseks. Ei ole ideaalne, aga siiski palju parem kui vanemal HTC-l. Ilmselt oleneb ka natuke mängust, sest antud juhul proovisin Project Cars 2. Kusjuures Assetto Corsa oli ise natuke parem ja jooksis sujuvamalt. Sõit on nüüd lõpuks nauding omaette, mida ma juba ammu olen oodanud. Seda loomulikult korraliku rooli ja pedaalide komplektiga.


KOKKUVÕTTEKS
Igal juhul palju paremad prillid kui eelmine versioon, aga kindlasti mitte next gen. Ootaks veel natuke suuremat resolutsiooni ja laiemat vaatenurka. Suurimateks plussideks ongi pildi suurem selgus ja teravus ning ergonoomiline mugavus ja see on juba põhjus, miks ma ei taha enam vanade prillidega mängida. Kuna kõik mängud on juba niivõrd hea pildikvaliteediga, kus pikslid ei riku mänguelamust ja väga pikalt saab neid prille ka kanda, ilma et hakkaks ebamugav, siis ütleks, et hind on põhjendatud, aga kindlasti mitte kõikide jaoks. Kui sul on juba eelmise generatsiooni majakad ja puldid olemas, siis osta ainult prillid, on lahendus kui tahad maksta poole vähem (890 Euri). Uskuge mind, mängides mänge, unustad sa selle hinna ja saad aru, et tegelikult saad sa selle raha eest hetkel turu parimaid elamusi.


PLUSSID
-Pilt on enamus mängudes palju teravam ja selgem.
-Vanad mängud tunduvad nüüd kui uued, mida on põnevam läbi mängida tekitades suurema kohaloleku tunde.
-Väga mugav paigaldada ja kandmisel tekitab palju vähem ebamugavust, kui üldse.
-Heli on päris hea, puhas ja selge, piisavalt bassine, aga mitte liialt. Kvaliteetne, ütleks.
-Majakad trackivad natuke paremini kui eelmise versiooni omad.
-Roomscale experience on endiselt selle prillikomplektiga parim ja saab luua suurema mänguala.
-Ruum ninale on suurem, prill ei pressi suuremate ninade puhul vastu nina ja kummist kate, mis kaitseb valguse sissepääsemist nina kohalt, on palju paremini disainitud, blokeerides igasuguse valguse nägemist. Oled täielikult virtuaalses maailmas.

MIINUSED
-Endiselt on need „God Rays“ kiired nähtavad.
-Endiselt udused läätsede ääred, aga seda saab vähendada õhukese näokattega, mis ühtlasi suurendab ka natukene vaatevälja.
-Out of the box vaateväli endiselt 110 kraadi. Koos õhukese näokattega 115 kraadi.
-Hind on nii ja naa. Inimesed ostavad poest 1000 euriseid statiive ja 1000 euriseid telefone või mis iganes vidinaid, mille hind ei ole võibolla kohe kuidagi õigustatud, miks peaks sellise elamuse eest, mida need prillid pakuvad, küsima vähem? Vastupidi. Toode on kvaliteetne ja VR sellega hetkel parim, mis nii mõnelegi inimesele õige mänguga pakub elamust, mis paneb lausa jalad värisema.
-Vanema generatsioonid puldid peavad mingil põhjusel natuke kauem vastu kui PRO omad, aga see ei ole game braker. Vahe on 30 -60 minutit.

Ülevaade sai teoks tänu www.virtuaalreaalsus.ee

Hinnapakkumised HinnaVaatluses: https://www.hinnavaatlus.ee/search/?query=HTC+Vive+PRO


viimati muutis and12345 17.06.2018 17:31:41, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 273 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 236
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
delef
HV veteran
delef

liitunud: 12.12.2009




sõnum 15.06.2018 20:57:45 vasta tsitaadiga

Rspkt!
Kommentaarid: 136 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 120
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tomorrow
HV Guru
Tomorrow

liitunud: 08.02.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.06.2018 01:48:54 vasta tsitaadiga

Põhjalik ülevaade thumbs_up.gif

Tulevikuks soovitan ehk rohkem segmenteeritud teksti. Pikka tekstiseina pole väga mõnus lugeda. Ühtlasi adekvaatne pilt tootest kohe posti algusesse ja siis jätta kaks rida tühja ruumi, et pilt oleks avalehel kohe nähtav. Muidu kui see on kuskil teksti sees, siis peab käsitsi selle määrama.
PNG formaat toimib kõige paremini, kuna kõik ei kasuta vaikimisi värvilahendust foorumis ja ja tavaline valge jpg ei pruugi tumedal taustal hea välja näha.

Ühtlasi oleks hea ka märkida ostukoht ja hind juhul kui lugejal tekib ülevaate põhjal huvi osta.
Edu thumbs_up.gif
Kommentaarid: 89 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.06.2018 08:50:19 vasta tsitaadiga

Hea ülevaade thumbs_up.gif

Hinnapakkumised HinnaVaatluses: https://www.hinnavaatlus.ee/search/?query=HTC+Vive+PRO

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Dirty Harry
HV Guru

liitunud: 05.09.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.06.2018 08:54:46 vasta tsitaadiga

Huvitav, et VR ei taha ikka levida, ka näiteks Vive (Pro) pakkumiste kogus näitab tehnoloogia marginaalsust. Kas on vähe rakendust, hind kõrge, teistmoodi/ebamugav kasutada... või kõik kokku?
Kommentaarid: 177 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 143
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
and12345
HV veteran
and12345

liitunud: 03.10.2013




sõnum 16.06.2018 09:41:21 vasta tsitaadiga

Mark0 kirjutas:
Huvitav, et VR ei taha ikka levida, ka näiteks Vive (Pro) pakkumiste kogus näitab tehnoloogia marginaalsust. Kas on vähe rakendust, hind kõrge, teistmoodi/ebamugav kasutada... või kõik kokku?


Ilmselt kõige põhilisem põhjus ikkagi hind, sest nii palju kui mängijate käest küsinud olen, siis vaimustus on suur ja huvi ka, aga hinda kuuldes saab aru, et kättesaadavus hinna osas raskendatud. Kuigi tihti on ka see probleem, et ei teata kui hea on. Arvatakse midagi ja vaadatakse hinda ja ost jääb tegemata. Kes on saanud maitse suhu, see lõpuks ikkagi kogub või muretseb mingil moel selle raha ja ostab lõpuks ära. Mänge ja kasutusalasi on nüüdseks ikka väga palju, selle taga ei ole asi enam kindlasti.
Kommentaarid: 273 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 236
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Dirty Harry
HV Guru

liitunud: 05.09.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.06.2018 10:00:49 vasta tsitaadiga

Kuidas mängudega siiski on? Vist peab ikka mängust spetsversioon olema või saab "tavalisi" mänge ka mängida?

Ahjaa - filmidest/videodest ei olnud ülevaates juttu. Mingil määral on ju ka neid, lisaks peaks olema võimalik ka "tavalisi" filme vaadata? Igaljuhul - äkki viitsid ka sellest valdkonnast kirjutada (ning miks ka mitte ülevaatesse lisada)?
Kommentaarid: 177 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 143
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 16.06.2018 10:29:35 vasta tsitaadiga

Mark0 kirjutas:
Kuidas mängudega siiski on? Vist peab ikka mängust spetsversioon olema või saab "tavalisi" mänge ka mängida?

Ahjaa - filmidest/videodest ei olnud ülevaates juttu. Mingil määral on ju ka neid, lisaks peaks olema võimalik ka "tavalisi" filme vaadata? Igaljuhul - äkki viitsid ka sellest valdkonnast kirjutada (ning miks ka mitte ülevaatesse lisada)?

Väga paljud, muide, kaasa arvatult ma ise, on läbi lugenud need suured Hoiatuskirjad mis tootjad on oma VR-toodete kohta kirjutanud. icon_cool.gif

Ning kui sa sealt loed, et:
silmadele Ohutu kasutamisaeg = 10-15 minutit ning millele peab järgnema nii 1-2 tunnine Paus, siis jäetakse need VR-prillid ostmata. beer_yum.gif
Ja kui sa seda ei arvesta, siis kas mõnede aastate pärast või aastakümnete pärast kas kannad väga tugevaid prille või veelgi halvem, käid pimedatele mõeldud valge kepiga..

PS: neile, kes ei mäleta või ei taha mäletada minevikku, siis igasugu VR-prillid / VR-kiivrid jms. tooted pole mingi uus leiutis. Neid katsetati juba aastakümneid tagasi ning juba siis "oli kõva kisa, et VR-prillid keeravad silmad kukla taha".
Nii on, siin pole midagi vesistada - inimese silmad on "kõiksugu jama suhtes" väga tundlikud ning kui sellele mitte tähelepanu pöörata, siis võib lõppeda see ka uute silmade ostmisega. icon_cool.gif beer_yum.gif
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dirty Harry
HV Guru

liitunud: 05.09.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.06.2018 11:04:07 vasta tsitaadiga

Kui tahvlite/telefonide puhul on tõepoolest probleemiks see, et liiga lähedalt jõllitatakse liiga kaua siis VRiga peaks olema üsna sama seis vist...? Ma ei taha tahanteada viitevaba postitust isegi kommenteerida aga kahtlemata on (peamiselt silmade) eest hoolitsemine antud kontekstis oluline punkt.

Natuke ise uurisin ning:

https://edition.cnn.com/2017/12/13/health/virtual-reality-vr-dangers-safety/index.html
Vive Pro dokis on kirjas: "Take regular breaks from using the product. The length and frequency of necessary breaks may vary from person to person."

Ajalisi piiranguid ei jäänud kusagil silma, pigem kõlas "kasuta mõistlikult" klausel. Mis on kõll täiesti õige kuid natuke sisutühi kahjuks...
Kommentaarid: 177 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 143
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
and12345
HV veteran
and12345

liitunud: 03.10.2013




sõnum 16.06.2018 11:32:39 vasta tsitaadiga

tahanteada kirjutas:
Mark0 kirjutas:
Kuidas mängudega siiski on? Vist peab ikka mängust spetsversioon olema või saab "tavalisi" mänge ka mängida?

Ahjaa - filmidest/videodest ei olnud ülevaates juttu. Mingil määral on ju ka neid, lisaks peaks olema võimalik ka "tavalisi" filme vaadata? Igaljuhul - äkki viitsid ka sellest valdkonnast kirjutada (ning miks ka mitte ülevaatesse lisada)?

Väga paljud, muide, kaasa arvatult ma ise, on läbi lugenud need suured Hoiatuskirjad mis tootjad on oma VR-toodete kohta kirjutanud. icon_cool.gif

Ning kui sa sealt loed, et:
silmadele Ohutu kasutamisaeg = 10-15 minutit ning millele peab järgnema nii 1-2 tunnine Paus, siis jäetakse need VR-prillid ostmata. beer_yum.gif
Ja kui sa seda ei arvesta, siis kas mõnede aastate pärast või aastakümnete pärast kas kannad väga tugevaid prille või veelgi halvem, käid pimedatele mõeldud valge kepiga..

PS: neile, kes ei mäleta või ei taha mäletada minevikku, siis igasugu VR-prillid / VR-kiivrid jms. tooted pole mingi uus leiutis. Neid katsetati juba aastakümneid tagasi ning juba siis "oli kõva kisa, et VR-prillid keeravad silmad kukla taha".
Nii on, siin pole midagi vesistada - inimese silmad on "kõiksugu jama suhtes" väga tundlikud ning kui sellele mitte tähelepanu pöörata, siis võib lõppeda see ka uute silmade ostmisega. icon_cool.gif beer_yum.gif


Vabandust, aga see jutt on nüüd natuke demogoogia valdkonnast - kõik on kahjulik, isegi vesi. Esiteks, kuna prillid kasutavad AMOLED ekraanitehnoloogiat, siis need on kõige silmasõbralikumad ekraanid, mis üldse turul saadavad. Tavalised, levinumad arvutiekraanid on kahjulikumad, aga ometi istutakse seal taga päevade viisi ja loomulik, et silm väsib, aga kas nägemist nüüd need ekraanid rikuvad on tegelikult suuresti küsitav. Pigem on siin küsimus individuaalne geneetiline pärilikus, mis sulle silmade tugevuse määrab, aga loomulikult avaldavad mingisugust mõju ka välised faktorid. On mul tuttavaid ja olen ka ise suur arvuti taga istuja (iga päev kuni 14 tundi ja nii juba 20 aastat), olen 37 aastane ja nägemine on mul perfektne 20/20. Miks mulle pidev ekraani vaatamine ei ole mõjunud? Või mõnele teisele, kes samamoodi koguaeg ekraani vahib. Siis aga on mingised väikesed lapsed, kes ei ole jõudnud ekraani hakata vaatamagi, -3 prillid. Muuseas, üks sõber, kel oli keskkooli ajal nägemine kehvake, kandis prille, hakkas programmeerimisega tegelema ja mis kõige pullim, nägemine läks aastatega paremaks, kuigi vaatas neid vanu kineskoop-ekraani hommikust õhtuni. Nüüd enam prille ei kanna, nägemine on peaaegu perfektne. See, et ekraan nägemist rikub on ilmselt paras butafooria. Selge, et silm väsib ja silma peab vahepeal puhkama, hakkab lihtsalt ebamugav, aga et sind kehvaks nägijaks teeb, on pigem põhjus geneetiline.

Kusjuures filmidest ei teinud ma juttu sellepärast, et minu jaoks ei ole see asi veel väga hea. Filme on tavaekraanilt ikkagi parem vaadata ja pilt selgem. VR prillid on minu jaoks filmide vaatamise osas veel natuke ebamugav. Tahaks ikka 4K ekraani pealt seda nautida ja ilma, et mu näos midagi on. Korraks mingeid klippe vaadata on ok, aga täispikka filmi mitte.
Kommentaarid: 273 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 236
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Slaava007
HV Guru
Slaava007

liitunud: 02.08.2013




sõnum 18.06.2018 21:06:57 vasta tsitaadiga

Väga põhjalik ja informatiivne ülevaade! Keep up the good work! thumbs_up.gif
Sai ka seda uut vigurit proovitud ja immersion oli hämmastav. Kindlasti vahetan ka enda Vive-i uue vastu! icon_rolleyes.gif

_________________
Baltikumi parim sõidusimulaator
Www.virtuaalreaalsus.ee
Kommentaarid: 729 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 4 :: 3 :: 634
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mart88
HV kasutaja

liitunud: 25.12.2010



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 18.06.2018 23:07:39 vasta tsitaadiga

Ma ei usu, et need VR prillid plussi miinust tavalistest ekraanidest rohkem tekitavad.. Ise olen tundnud just seda kõõrdis silmade valu effekti, tänu sellele ma enam enda prille nii kergelt niisama üksi mängides pähe ei pane ka... viimane test silmadele oli eelmine sügis , tulemus 130%
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002



Online

sõnum 31.07.2018 11:24:16 vasta tsitaadiga

Üks asi millele ma ei ole veel konkreetset vastust leidnud, et nüüd uuel on USB 3.0 pesa nõutud (specid räägivad, et Type-C aga ei saa aru, et kas headseti või PC ühendus). Kas see linkbox ikka käib PC külge "tavalise" USB kaabliga (Type-A) või peab arvutil olema juba see uuem Type-C pesa?

Kuidas muidu "silmade higistamisega" lood on PRO-l? Ilmselt sama mis vanal Vivel. Selle kuumaga olen nüüd mõned korrad mänginud vana Vive-ga ja no üle 30 minuti järjest ei kannata eriti, sest silma ümbrus hakkab korralikult higistama. Toas 26-27C hetkel.

_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Ülevaated, kasutajate hinnangud »  HTC VIVE Pro põhjalik ülevaade
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.