Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Vandenõu- ja konspiratsiooniteooriad, müsteeriumid, esoteerika märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 335, 336, 337
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
netcat
Kreisi kasutaja
netcat

liitunud: 13.01.2010



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.04.2024 17:03:42 vasta tsitaadiga

Täpselt, iga hullu ideed ei ole lihtsalt mõistlik teostada. Näiteks, 21. sajand aga lendautosid ei ole ikka veel. Aga kui järele mõelda siis kas me ikka tahame, et neid oleks. Mul on küll hea meel, et iga suvaline jorss mul suvalisel hetkel aknast sisse sõita ei suuda.
Kommentaarid: 6 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 6
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002




sõnum 22.04.2024 18:13:55 vasta tsitaadiga

Piloodipaberite tegemine pole nii lihtne kui juhtimisõigus saada.
_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Spezz
HV veteran

liitunud: 21.08.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.04.2024 18:29:34 vasta tsitaadiga

Ega paberid ei sõida/lenda.
Kommentaarid: 67 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 63
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002




sõnum 22.04.2024 19:21:12 vasta tsitaadiga

Oled sündinud lendur?
_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Spezz
HV veteran

liitunud: 21.08.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.04.2024 20:35:17 vasta tsitaadiga

Oled sündinud autojuht? Kesiganes on vähe tõsisemalt flight simulator mängu süvenenud saab lennuki maast lahti. Pisema lennuki ka väga suuretõenäosusega edukalt maandatud.
Kommentaarid: 67 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 63
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.04.2024 21:02:49 vasta tsitaadiga

netcat kirjutas:
Täpselt, iga hullu ideed ei ole lihtsalt mõistlik teostada. Näiteks, 21. sajand aga lendautosid ei ole ikka veel. Aga kui järele mõelda siis kas me ikka tahame, et neid oleks. Mul on küll hea meel, et iga suvaline jorss mul suvalisel hetkel aknast sisse sõita ei suuda.

USA-s mingid suvakad lendasid, rsk. Aknast sisse ja puha.
Kommentaarid: 686 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 532
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002




sõnum 22.04.2024 22:13:04 vasta tsitaadiga

Spezz kirjutas:
Oled sündinud autojuht? Kesiganes on vähe tõsisemalt flight simulator mängu süvenenud saab lennuki maast lahti. Pisema lennuki ka väga suuretõenäosusega edukalt maandatud.

gives.gif

_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Spezz
HV veteran

liitunud: 21.08.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.04.2024 22:53:23 vasta tsitaadiga

HDvurle kirjutas:
Spezz kirjutas:
Oled sündinud autojuht? Kesiganes on vähe tõsisemalt flight simulator mängu süvenenud saab lennuki maast lahti. Pisema lennuki ka väga suuretõenäosusega edukalt maandatud.

gives.gif

Ise küsisid lolli küsimuse, ära nüüd pahanda kui vastus sama tark tuli icon_lol.gif
Kommentaarid: 67 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 63
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pwn13
HV veteran
pwn13

liitunud: 04.10.2011




sõnum 23.04.2024 04:57:26 vasta tsitaadiga

Äkki kvalifitseerub ka müsteeriumite alla
https://x.com/nexta_tv/status/1782499617730642257

Muidugi USAs võib ülikerge lennukiga iga mats lennata, pole mingeid lube vaja, pole kuulda et neid seal pidevalt akendest sisse sajab.

_________________
pWn
Kommentaarid: 72 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 67
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
netcat
Kreisi kasutaja
netcat

liitunud: 13.01.2010



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 23.04.2024 08:45:57 vasta tsitaadiga

pwn13 kirjutas:
Äkki kvalifitseerub ka müsteeriumite alla
https://x.com/nexta_tv/status/1782499617730642257

Muidugi USAs võib ülikerge lennukiga iga mats lennata


Ja kui palju nad seda linnas majade vahel teevad ka? Nagu lendautode puhul klassikalisele unistusele vastavalt mõeldud oli.
Kommentaarid: 6 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 6
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
HV kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 23.04.2024 10:11:27 vasta tsitaadiga

Uue aja "lendautod" ei ole enam välja arendatud lennukitest, kus piloot aastaid füüsikat ja aerofüüsikat õppima pidi, kümneid-sadu lennutunde ning lennukit kangidega kandepindade- ja tüüride juhtimisega õhus hoidma, vaid droonid arenevad suuremaks kuhu inimene sisse mahub. Ja droonide puhul ei pea üldse muretsema kuidas aparaat õhus püsib, suvaline koolipoiss suudab drooni juhtida, sest drooni õhuspüsimise eest hoolitseb arvuti, sensorid ja tarkvara. Kallimatel droonidel on isegi automaatne kokkupõrke vältimise süsteem, isegi kui oskamatu droonioperaator võiks vastu seina, oksi või traate põrutada, suudab aparaat ennetada, kokkupõrget vältida ja end hävingust säästa.

Esimene seeriatootmises õhutakso, Hiina on antud alal liider:

Link

Aga nagu isesõitvate autode puhul, ei ole tehnoloogia alati peamine pidur, aga ka regulatsioonid ja õigusruum, kui inimese juhitud sõiduki puhul on valdav osa juriidilisest vastutusest piloodil, siis isesõitvate-lendavate puhul on keerulisem, kes peaks kahjude puhul vastutama, kui inimene on suuresti reisija rollis.

Akendest-ustest lendavad droonid Ukraina-Venemaa rindel sisse igapäevaselt hulga kaupa, alles eile miski ukraina inseneride punt demos, kuidas hiina juppidest kokkupandud droonil on AI võimekus inimeset jälitada-sihtida ja talle laenguga pihta lennata.
Spoiler Spoiler Spoiler

Kui juba laiatarbe tsiviilkraamist saab sellist letaalset kraami kokku laduda - ega jah mõrvad, sh poliitmõrvad saavad täiesti uue dimensiooni.

_________________
---
Kommentaarid: 16 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
renx09
HV Guru
renx09

liitunud: 28.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 23.04.2024 10:27:12 vasta tsitaadiga

Prillpapa kirjutas:

Esimene seeriatootmises õhutakso, Hiina on antud alal liider:

Link


vähemalt postitad õigesse teemasse, siin üks kohalik "spetsialist" arvas, et sellised asjad ei tule kunagi kasutusse /s

_________________
!!
Kommentaarid: 299 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 240
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 23.04.2024 10:54:40 vasta tsitaadiga

Prillpapa, sa oled kuidagi väga optimistlik tehniliste lahenduste koha pealt icon_biggrin.gif

isesõitmine ka autodega ei ole veel lahendatud asi. jah, laiemat tarbimist ja ka reaalses elus testimist takistavad regulatsioonid, aga seda põhjusega. kõik suured tootjad, kes isesõitmise arendamisega tegelevad, on olnud sunnitud oma suurejoonelisi plaane tagasi tõmbama ennekõike tehnilistel põhjustel. ei saa süsteem tihti aru või ei reageeri õigesti. muidugi käib siia juurde, et tootjana tahetakse hakkama saada odavalt - sensorite hulk ja olemus on oluline. tõstatatud on huvitavad insenerieetilised küsimused - kõige rohkem levitatud näitena, kas isesõitev auto peaks kaitsma ennast/reisijat või jalakäijat? kui tehnilist poolt vaadata, siis täna ja kiiresti töötav lahendus peaks tegelikult olema pooleldi autoväline - teed, märgid ja seonduv tuleks kohandada autode vajadustele. tulevad kaamerad ja sensorid ka järgi aga võtab aega. seda siis rääkimata halbadest oludest nagu vihm või veel hullem - talv icon_smile.gif

lennuvahendid on energiakulukamad ja potentsiaalselt ohtlikumad - auto rike on enamasti võrdlemisi ohutu aga kui lennumasin seisma jääb või millegi-kellegagi kokku põrkab? nii väikeste masinate puhul - suurema linnuga?
see videol olev vidin - kuni 100kg, 25 minutit ja kuni 100km/h. mis vähemalt peale vaadates polegi paha. aga näiteks need propellerid - kuhu sellisega maanduda peaks tohtima? loodetavasti mitte rahvarikkasse kohta icon_biggrin.gif

millelegi pihta lendav droon - eriti kui see droon ise on expendable, võib rahulikult mitu per sihtmärk lennutada ja sihttsoonis kõrvalisi asju väga pole - on palju lihtsam lahendada kui näiteks linnaruumis lendav suur droon. hullem veel kui neid droone peaks seal palju olema ja muid lennuvahendeid sekka.

_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 237 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 212
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
HV kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 23.04.2024 12:10:04 vasta tsitaadiga

londiste, olen laias laastus kõigega nõus mida kirjutasid, on ka märgitud, kuidas uusi tehnoloogiate mõju kiputakse lühikeses perspektiivis üle hindama ja pikas perspektiivis alahindama.
Isejuhtimise tehnoloogiad on ka huvitavad, isegi see on huvitav mida eesmärgiks seatakse ja mida sellega lahendada üritatakse. Kus üks äärmus on militaarsektor, kus isejuhtiv masin peaks hakkama saama isenavigeerimisega maastikul ka siis kui GPS side on häiritud, suutma hinnata kas eesseisev veetõke on porilomp või 2 meetrit sügav ja põhjas suured kivid, kas kõrges heinas maapind on sõidukit kandev või sõiduk jääb sinna kinni jne, teine äärmus on sõidukitest umbes linnad, kus isesõitvates ja võrgustunud sõidukites nähakse lahendust, isegi kiirteedel, kus üks sõiduk pidurdab teele sattunud orava pärast ja miili raadiuses kõik sõidukid teavad millisekundite jooksul, et antud sõiduk pidurdas ja see avab täiesti uued võimalused liikluse läbilaskele ja liiklusohutusele.
Ära ei saa unustada ka uut AI tehnoloogiaid, kus täna marketing üritab igale tootele AI-d külge pookida, isegi kui toode seda ei oma aga kuskil disaini protsessis kasutati AI-d.
AI kasutus liiklusvahendites tulevikus on arvatavalt vältimatu ja juba täna püstitatakse hüpoteese, ka moraalseid, kuidas peaks AI käituma, ka inimelude säästmise vaatest.

Näiteks kitsas mägitee, kus varinguoht on tavapärane, üksteisele vastu liiguvad buss 25 inimest ja väikesõiduk 2 inimest, bussi sõidusuunal toimub varing, AI ja sõiduk saaks kahjut minimeerida kui põigata vastassuunda, kus tuleb vastu 1 inimesega sõiduk, kui need 2 sõidukit satuvad laupkokkupõrkesse, kipub füüsika järgi enam kannatama väiksema massiga sõiduk ehk 1 inimesega sõiduk.
Ehk AI juhituna võiks päästa bussis olevad 25 inimelu, rikkudes eeskirju ja bussi juhtida vastassuunavööndisse ning ohverdada väikesõiduki inimese elu, kelle teel ei olnud takistusi ja kes ei rikkunud ühtegi eeskirja.
Kas sellises vaates oleks AI käitumine õigustatud - eks see oleneb vist vaatepunktist kummas sõidukis ise või su lähedane oleks viibinud icon_smile.gif

Tehnoloogiline areng on paratamatu ja enamik meist sellele vastu ei seisa, ei üksikisikuna ega kollektiivina. Lisaks on omaette kategooria psühholoogiline käitumine indiviidi ja kollektiivina, kus juba tänase elu pealt teadlased järeldavad vastuolusid, kus meie moraalsus ja seismine elude kaitsel ei ole sugugi nii ühene, kui me arvame. Laias laastus kui kasu ja saadav hüve võib ületada meie jaoks elude hinna.
Liiklus olevat heaks näiteks, kus rahuaja tingimustes on liiklus üks ohtlikumaid kohti, kus elusid kaotatakse, ometi ei torma keegi liiklemist keelustama või seadma karme piirangud (nt liikumiskiirust piirama 20km/h, kus kineetilised jõud oleks märkimisväärselt väiksemad ja inimelude säästmine paraneks hüppeliselt).
Ka võrreldud riikide käitumist nn terrorismitõrjepoliitikatega, kus nt USA näitel hukkub USA-s liberaalsete tulirelvareeglite tõttu rohkem inimesi, kui neil hukkub elusid liikluses, ja statistika järgi saab seeläbi tuhandeid kordi rohkem hukka kodanikke kui läbi terrorismi, ent võimud panustavad terrorismitõrjeks ulmelises koguses ressurssi võrreldes liikluskorralduse või tulirelvade levikuga.
Ehk praktikas poliitikas inimeste ja riikidena ei ole me sugugi nii loogilised ja moraalsed kui me arvame end olevat, isegi kui mõõta ülimat ehk inimelusid.

Tehnoloogia edukäiguks võib pidada ka juba tänaste sõidukite juhiabisüsteeme, mis praktikas aga ka statistiselt vähendavad kahjusid.
Enda sõidukil on see tagant risti liikluse abistaja, kus alguses keerasin selle rõveda karjumise maha ja tundus selline veits arusaamatu, kuni ühel korral tagurdades ehmatasin, sest auto äkitselt pidurdas, ja jõudsin peeglist näha kuidas üks rattur põikas minu tagurdamisel kitsast vahest läbi. Sama olen kuulnud ka ühe tuttava käest kelle auto automaatpidurdas ja ta ehmatas selle pidurdamise peale, sest see mille peale pidurdas, seda märkas-nägi alles pärast ehmatust-pidrudust.
Midagi ei ole teha, inimestena oleme me suhteliselt puudulikud ja nii nagu labane 50 aastat vana kalkulaator suudab ületada meie arvutusvõimet suudavad juhiabid ja sensorid ületada meie tähelepanu ja reageerimivõimet.
Nii võib kergesti juba täna olla olukord, kus üksikud isejuhtimise ja AI ebaõnnestumised ja tekitatud kahjud pälvivad küll suurt tähelepanu aga statistiliselt hoiab tehnoloogia ära kahjusid rohkem kui ise neid tekitab.

kasvõi meie kiidetud e-riik, kus ajas küberintsidentide arv ja kahjud on järjest suurenenud, ei räägi keegi tõsiselt arvutite ehk kahjude keskkonna piiramisest, vaid jutustatakse normaalsusest, kus me peame selles tulevikus lihtsalt õppima paremini hakkama saama ja saame panustada ainult kahjude minimeerimisele aga mitte ärahoidmisele.

_________________
---
Kommentaarid: 16 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
netcat
Kreisi kasutaja
netcat

liitunud: 13.01.2010



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 23.04.2024 12:16:16 vasta tsitaadiga

Prillpapa kirjutas:

Näiteks kitsas mägitee, kus varinguoht on tavapärane, üksteisele vastu liiguvad buss 25 inimest ja väikesõiduk 2 inimest, bussi sõidusuunal toimub varing, AI ja sõiduk saaks kahjut minimeerida kui põigata vastassuunda, kus tuleb vastu 1 inimesega sõiduk, kui need 2 sõidukit satuvad laupkokkupõrkesse, kipub füüsika järgi enam kannatama väiksema massiga sõiduk ehk 1 inimesega sõiduk.
Ehk AI juhituna võiks päästa bussis olevad 25 inimelu, rikkudes eeskirju ja bussi juhtida vastassuunavööndisse ning ohverdada väikesõiduki inimese elu, kelle teel ei olnud takistusi ja kes ei rikkunud ühtegi eeskirja.
Kas sellises vaates oleks AI käitumine õigustatud - eks see oleneb vist vaatepunktist kummas sõidukis ise või su lähedane oleks viibinud icon_smile.gif


See oleneb surmasaanu lähedaste hagi tulemusest AI tootja vastu.
Kommentaarid: 6 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 6
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Vandenõu- ja konspiratsiooniteooriad, müsteeriumid, esoteerika mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 335, 336, 337
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.