Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 418, 419, 420  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
mikk55
Aeg maha 1p
mikk55

liitunud: 27.08.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 12.01.2019 21:09:29 vasta tsitaadiga

madoc, sest takso kütab selle 200 000km aastaga maha kohati (24/7 sõidus). Ehk siis kui sõita linnas 10 000km aastas, ei ole mõtet osta bensuka asemel E-golf i ? Ainuke elektriauto hea külg on hetkel ökoloogiline jalajälg? Aga mis on co2 põlevkivist toodetud elektril sõitva elektriauto puhul vs väike bensiinimootor?
_________________
Tegelen autovõtmete lisamisega (peamiselt BMW ja Mercedes) ja osade autode puhul ka plokkide kodeerimisega jne.
M: W212 2012 e class sedaan varuosadeks, kere sile tehnika ok, euroopa auto
Kommentaarid: 51 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 49
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 12.01.2019 21:22:37 vasta tsitaadiga

mikk55 kirjutas:
madoc, sest takso kütab selle 200 000km aastaga maha kohati (24/7 sõidus). Ehk siis kui sõita linnas 10 000km aastas, ei ole mõtet osta bensuka asemel E-golf i ? Ainuke elektriauto hea külg on hetkel ökoloogiline jalajälg? Aga mis on co2 põlevkivist toodetud elektril sõitva elektriauto puhul vs väike bensiinimootor?

buumi tipus räägivad kõik jalajäljest ja kui rohelised nad on icon_lol.gif

Ehk moekuse teema. Väga suur läbisõit linnas + võimalus et laadimisaeg ei sega on muidugi mõttekoht, aga et osta 10-15.a kuluarvutusega. No ei tasu.
Tasuvus peab olema 5a või max 100K.


Dislat ostes panin vs bena tasuvuse 100K km peale.
Viimane 7000km olen seega plussis.
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
madoc
HV kasutaja

liitunud: 11.07.2003




sõnum 12.01.2019 21:23:01 vasta tsitaadiga

mikk55 kirjutas:
madoc, sest takso kütab selle 200 000km aastaga maha kohati (24/7 sõidus). Ehk siis kui sõita linnas 10 000km aastas, ei ole mõtet osta bensuka asemel E-golf i ? Ainuke elektriauto hea külg on hetkel ökoloogiline jalajälg? Aga mis on co2 põlevkivist toodetud elektril sõitva elektriauto puhul vs väike bensiinimootor?

200000 km on 550 km ööpäevas. St linnakiirustel peab auto olema 24 tunnist ca 15-20h sõidus. 200000 km/a jaoks on ikkagi hetkel diislid.
Ökoloogia osas ma ei ole isiklikult väga selgeid andmeid leidnud (nt tavagolf vs e-golf tootmise jalajälg). Sõitmise osas on elekter kindlasti loodusele sõbralikum (isegi 15000 km aastas).
Kommentaarid: 34 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 33
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk55
Aeg maha 1p
mikk55

liitunud: 27.08.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 12.01.2019 21:44:37 vasta tsitaadiga

madoc, õigus, elektriauto tahab ju iga mõne tunni tagant laadimist icon_biggrin.gif. Sõitmise osas on elekter loodussõbralikum ka põlevkivist toodetud elektri puhul?
_________________
Tegelen autovõtmete lisamisega (peamiselt BMW ja Mercedes) ja osade autode puhul ka plokkide kodeerimisega jne.
M: W212 2012 e class sedaan varuosadeks, kere sile tehnika ok, euroopa auto
Kommentaarid: 51 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 49
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
madoc
HV kasutaja

liitunud: 11.07.2003




sõnum 13.01.2019 01:21:29 vasta tsitaadiga

https://www.autocar.co.uk/opinion/green-cars/matt-prior-how-government-will-recoup-lost-fuel-revenue
Kommentaarid: 34 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 33
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SSD
HV Guru
SSD

liitunud: 18.01.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.01.2019 01:36:36 vasta tsitaadiga

Kui Prius müüki tuli, siis algul ostsid neid ainult näitlejad ja igast teised rohelised rikkurid. Täna suht suva sõiduk. Kuigi akumaht on ikka mingi 60-70'% ehk Priusele piisav.
Kommentaarid: 307 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 261
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk55
Aeg maha 1p
mikk55

liitunud: 27.08.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.01.2019 02:42:11 vasta tsitaadiga

Samas eriti rohelise mõttemaailmaga inimesed sõidavad LS600H hübriidiga icon_biggrin.gif .
Priuse akud maksavad pool ja enam auto turuhinnast? Hübriidauto akude surm on muideks vähene sõitmine, kui omale hübriidi ostma peaks ostaks pigem ennast tõestanud masina.

Milles sõltub Tesla autode kultus? Esimesed normaalse auto moodi elektriautod? Hetkel peaks olema juba konkurentsi tekkinud ka VW, BMW näol?

_________________
Tegelen autovõtmete lisamisega (peamiselt BMW ja Mercedes) ja osade autode puhul ka plokkide kodeerimisega jne.
M: W212 2012 e class sedaan varuosadeks, kere sile tehnika ok, euroopa auto
Kommentaarid: 51 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 49
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004




sõnum 13.01.2019 04:12:14 vasta tsitaadiga

Leaf ei ole Golfiga võrreldav. Golf on märksa pisem. e-Golf sellest tulenevalt samuti.
Ja me ei võrdle e-Golfi praegu. Autot mida praktiliselt keegi ei osta.

1.6T automaat Talisman universaal maksab 23k eur link, turvaabisid on vähem, autot aga enam.
1.6T automaat Megane universaal maksab 26k eur, tunduvalt nobedam ja lõbusam auto kui leaf.

No tere, leidsid soodushinna ja topid selle kui automüüja pakkumisse. Ma ei otsinud ju soodushinda.
Leia nüüd see õige varustusega Talisman hinnakirjast ja ütle õige hind.
Sellist autot pole vaja pakkuda mil pole ei sõidurajal hoidmist ega LED tulesid. Ma pidin kaitsma kallimat Leafi mudelit,
seega leia vastav auto. Intens varustustase hakkas enamvähem järele jõudma Leafi n-Connectale,
aga normaalset hinnakirja ma ei näinud.

Ja mistähendab "nobedam auto" ja "lõbusam auto"?

_________________
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg maha 1p
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.01.2019 04:46:22 vasta tsitaadiga

mikk55, loe natukene teemat tagasi, paljud asjad korduvalt läbi räägitud.
_________________
Kommentaarid: 194 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 180
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 13.01.2019 10:00:01 vasta tsitaadiga

madoc kirjutas:
https://www.autocar.co.uk/opinion/green-cars/matt-prior-how-government-will-recoup-lost-fuel-revenue

tsitaat:
So when fuel revenue drops, nobody will need to create an infrastructure to tax electric transport: the method already exists.

4% tuludest on väga suur summa, nii et muidugi see võetakse tagasi.
//
Eesti oludes on teemaks pigem suurenev kulu elektrivõrgule st. kui jätkatakse põlevkiviga ja elektriautode arv väga kiiresti kasvab teeb see lihtsa inimese elektri nii või naa kallimaks.
See tähendab ka seda, et peame väga agaralt hoidma suurtööstuseid Eestis, kes töötaks 24/7 ja võimaldaks kohalik elektritootmine stabiilselt käigus hoida. Idee loota vaid Baltikumi lisaühendustele on loll.
//
Nn smart grid mõtted kuuluvad nalja teemasse - meil võrgus ülekoormus, täna tööle ei lähe icon_lol.gif thumbs_up.gif
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.01.2019 11:47:54 vasta tsitaadiga

Volkswageni elektrikate müügikuulutused Norras. 1003 autot hetkel. 85 + % Golfid?
https://www.finn.no/car/used/search.html?engine_fuel=0%2F4&make=0.817
Golfe ikka on siin liikluses. Suuurema akupakiga sõiduulatus 300 km icon_rolleyes.gif
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
madoc
HV kasutaja

liitunud: 11.07.2003




sõnum 13.01.2019 13:29:00 vasta tsitaadiga

arnis kirjutas:
Leaf ei ole Golfiga võrreldav. Golf on märksa pisem. e-Golf sellest tulenevalt samuti.
Ja me ei võrdle e-Golfi praegu. Autot mida praktiliselt keegi ei osta.

Võrdleme küll, sest see on ainus mõistlik võrdlus. See, et e-golfi ei osteta, on täielik vale, nt 2018 dets müüdi Norras e-golfe enam kui Leafe - link.
Kui sa niimoodi valikuliselt selekteerid välja ühe auto positiivseid külgi, siis ongi raske leida otsest konkurenti. Leaf on mõõtudelt golfist suurem, aga siseruumilt oluliselt mitte, tagaistmel on nt pearuumi on vähem, istumine ebamugavam. Ainult pagasiruum on oluliselt suurem, samas ergonoomiliselt tunduvalt kehvem (pole nt siledat põrandat, tõstmiskõrgus suurem).

Sisekvaliteedi osas on leafiga kõige sarnasem ilmselt Megane (Leaf jääb sellele alla) - hinnakiri.
Intens automaat on 20k eur, 2.5k eur juurde saab Full-LED, reahoidja, jne juurde. Väga edukalt konkureerib 38-39k eur Leaf-ga.

arnis kirjutas:
Sellist autot pole vaja pakkuda mil pole ei sõidurajal hoidmist ega LED tulesid.

Sellist autot polegi pakutud.

arnis kirjutas:
Ja mistähendab "nobedam auto" ja "lõbusam auto"?

23-26k eur eest saab ICE puhul rohkem autot (omadused, kvaliteet, suurus - kõike korraga mitte, aga see sõltubki ju ostja eelistustest). See, et see auto ei liigu 8 sekundiga 100ni polegi kõigi jaoks kõige olulisem lisa. Kui pole nõudlust, pole ka pakkumist. Konkureerida on vaja eelkõige 20-25k eur hinnaklassis ja sinna vahemikku sihib nt VW alates 2020.

Kokkuvõttes, sa näed autosid minust erinevalt. Sinu etalon on Leaf, minu jaoks on tegu suhteliselt odavamoelise autoga. Jah, sõiduabisid on juba standardis palju, aga see ei ole hetkel minu jaoks kõige olulisem.
Kommentaarid: 34 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 33
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004




sõnum 13.01.2019 13:48:40 vasta tsitaadiga

Meganid on kõik MÄRKSA nõrgemad/aeglasemad autod.
Lugesin kogu listi läbi, täiesti puudulik on see auto. Enamik tarvilikku on puudu,
kukub konkurentsist välja. Meganid ei konkureeri Leafiga.
madoc, sa ei viitsi tõsiselt süveneda asjasse kui pakud Leafi sõidudünaamika
konkurendiks Megani.

Sa vist ei tea, et Leaf sõidab "käed vabalt" selles paketis mis mina pakkusin. Ja sa IKKA ignod seda maha
ja korrutad, et "konkureerib 40k€ autoga".
Ja sa vist ei tea, et Megane on peale 5-aastast liisinguperioodi 7000€ ja on üsna surnud auto.
Leaf40kWh aga sõidab vabalt 400 000km. Seega peab Megani ostja endale veel ühe Megani ostma.



Tanel kirjutas:

kas see oli arvamus või fakt? Olen just vastupidist lugenud, et söeelektrijaama kombineerimine elektriautoga on üks mõttetumaid, saastavamaid ja silmakirjalikumaid kooslusi.


Aga palun uurime minu varasemat postitust graafikuga (veidi aegunud) "mis siis saab kõik kõik autod oleksid elektrikat, erinevates riikides".
https://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?p=10028452#10028452

Pildil on ilusti näha, et see, mis sa lugesid, ei ole kooskõlas sellega, mida andmed näitavad.


viimati muutis arnis 13.01.2019 13:59:17, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk55
Aeg maha 1p
mikk55

liitunud: 27.08.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.01.2019 13:57:39 vasta tsitaadiga

arnis kirjutas:
Meganid on kõik MÄRKSA nõrgemad/aeglasemad autod.
Lugesin kogu listi läbi, täiesti puudulik on see auto. Enamik tarvilikku on puudu,
kukub konkurentsist välja. Meganid ei konkureeri Leafiga.
madoc, sa ei viitsi tõsiselt süveneda asjasse kui pakud Leafi sõidudünaamika
konkurendiks Megani.

Sa vist ei tea, et Leaf sõidab "käed vabalt" selles paketis mis mina pakkusin. Ja sa IKKA ignod seda maha
ja korrutad, et "konkureerib 40k€ autoga".
Ja sa vist ei tea, et Megane on peale 5-aastast liisinguperioodi 7000€ ja on üsna surnud auto.
Leaf40kWh aga sõidab vabalt 400 000km. Seega peab Megani ostja endale veel ühe Megani ostma.



mingit tõestust ka, et leaf 400 000 km sõidab?
aga mis saab akust tavakasutuse korral, kui pidevalt ei lae ja vahepeal kaasvõi kuuks ajaks auto seisma jääb? Sama jama olnud nende priuste, ljexustega, seismine ja vähene sõit akude elueale üsna kehva. Sellise kasutuse jooksul saab 5 aastaga leafi aku otsa ja akude raha eest saab uue Renault Megan osta icon_lol.gif .

_________________
Tegelen autovõtmete lisamisega (peamiselt BMW ja Mercedes) ja osade autode puhul ka plokkide kodeerimisega jne.
M: W212 2012 e class sedaan varuosadeks, kere sile tehnika ok, euroopa auto
Kommentaarid: 51 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 49
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004




sõnum 13.01.2019 14:09:50 vasta tsitaadiga

mikk55 kirjutas:

mingit tõestust ka, et leaf 400 000 km sõidab?
aga mis saab akust tavakasutuse korral, kui pidevalt ei lae ja vahepeal kaasvõi kuuks ajaks auto seisma jääb? Sama jama olnud nende priuste, ljexustega, seismine ja vähene sõit akude elueale üsna kehva. Sellise kasutuse jooksul saab 5 aastaga leafi aku otsa ja akude raha eest saab uue Renault Megan osta icon_lol.gif .


Jah ikka on.
https://www.auto24.ee/used/2994601
See on üks endine taksokas. Kogu aeg kiusatud akut kiirlaadijas. Akumaht 70%.
See uuem Leaf kaotab mahtu aeglasemalt (2x suurem aku, laadimistsükleid 2x vähem). Võtame lihtsustatult et 400 000km järel on mahtu alles 75-80%.
Seega algsest 250km'st jääb 400 000km läbimisel alles pea 200km, mis on 2x rohkem kui minu Leafil.

Liitiumakule väga meeldib, et seda "ei kasutata". Priiused Ljeksused kasutavad NiMH akut, täiesti teistsugune tehnoloogia.
Mul on üks süleka Li-ion aku, mis on tehtud aastal 1998, pole viimased 10 aastat olnud kasutuses. Hoiab väga vana arvutit poolteist tundi sees, minu jaoks ulme icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk55
Aeg maha 1p
mikk55

liitunud: 27.08.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.01.2019 14:23:16 vasta tsitaadiga

arnis kirjutas:
mikk55 kirjutas:

mingit tõestust ka, et leaf 400 000 km sõidab?
aga mis saab akust tavakasutuse korral, kui pidevalt ei lae ja vahepeal kaasvõi kuuks ajaks auto seisma jääb? Sama jama olnud nende priuste, ljexustega, seismine ja vähene sõit akude elueale üsna kehva. Sellise kasutuse jooksul saab 5 aastaga leafi aku otsa ja akude raha eest saab uue Renault Megan osta icon_lol.gif .


Jah ikka on.
https://www.auto24.ee/used/2994601
See on üks endine taksokas. Kogu aeg kiusatud akut kiirlaadijas. Akumaht 70%.
See uuem Leaf kaotab mahtu aeglasemalt (2x suurem aku, laadimistsükleid 2x vähem). Võtame lihtsustatult et 400 000km järel on mahtu alles 75-80%.
Seega algsest 250km'st jääb 400 000km läbimisel alles pea 200km, mis on 2x rohkem kui minu Leafil.

Liitiumakule väga meeldib, et seda "ei kasutata". Priiused Ljeksused kasutavad NiMH akut, täiesti teistsugune tehnoloogia.
Mul on üks süleka Li-ion aku, mis on tehtud aastal 1998, pole viimased 10 aastat olnud kasutuses. Hoiab väga vana arvutit poolteist tundi sees, minu jaoks ulme icon_biggrin.gif


seal ju 310 000km odol, mitte 400 000. Aeg kooletab ka neid liitiumakusid päris palju. Mis juhtub kui akuelement maha kooleb? Terve akupakk vahetusse? Miks siis tavalised laptopi Li ION akud mõne aastaga maha koolevad ja täiesti kutuks muutuvad (ei võta üldse voolu sisse)

_________________
Tegelen autovõtmete lisamisega (peamiselt BMW ja Mercedes) ja osade autode puhul ka plokkide kodeerimisega jne.
M: W212 2012 e class sedaan varuosadeks, kere sile tehnika ok, euroopa auto
Kommentaarid: 51 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 49
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
p2ep
HV veteran

liitunud: 13.12.2003




sõnum 13.01.2019 16:58:35 vasta tsitaadiga

arnis kirjutas:
Sellist autot pole vaja pakkuda mil pole ei sõidurajal hoidmist ega LED tulesid.

Miks/kellel on sõiduraja hoidmist vaja? Teele tuleb vaadata, mitte toksida nähtud politseibussi Waze'i!

Kuidas praeguse tee seisukorra puhul see süsteem üldse käitub, kus teel on 4 ~ meetri laiust tumedamat rada ja poolemeetrised lumetriibud seal vahel?
Kommentaarid: 32 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 28
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.01.2019 17:21:01 vasta tsitaadiga

p2ep kirjutas:
arnis kirjutas:
Sellist autot pole vaja pakkuda mil pole ei sõidurajal hoidmist ega LED tulesid.

Miks/kellel on sõiduraja hoidmist vaja? Teele tuleb vaadata, mitte toksida nähtud politseibussi Waze'i!

Kuidas praeguse tee seisukorra puhul see süsteem üldse käitub, kus teel on 4 ~ meetri laiust tumedamat rada ja poolemeetrised lumetriibud seal vahel?

Kukub tihti mölisema, kuigi sõidad õigesti.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 13.01.2019 19:00:19 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Aeg kooletab ka neid liitiumakusid päris palju. Mis juhtub kui akuelement maha kooleb? Terve akupakk vahetusse? Miks siis tavalised laptopi Li ION akud mõne aastaga maha koolevad ja täiesti kutuks muutuvad (ei võta üldse voolu sisse)


Põhimõtteliselt koduste vahenditega jah, reaalsuses rebalansseeritakse kogu kupatus ära ja läheb uuesti kasutusse. Seda hübriidide puhul, elektrikatega ei tea, ehk samamoodi. Siiski, sellised juhtumid on väga harvad, Toyota/Lexus julgeb anda 10a akugarantiid, Tesla 8. Ei saa tõmmata võrdusmärki consumer grade akude ja auto omade vahele, hoopis teine maailm. Mõne aastaga lähevad kutuks odavate hiinakate akud, teistel on oluliselt parem kontrollelektroonika, mis ei lase akut ei üle, ega alalaadida, samuti hoitakse temperatuur kontrolli all. Viimane on põhiline, mis akut tapab. Apple arvutitel olen akusid vahetanud väga kõrges eas, keskmiselt 8+ aasta vanustel mudelitel. Liitiumaku ei kannata täielikku tühjenemist, ta võib muutuda ebastabiilseks ja isegi süttida, seetõttu on neil ka kaitsemehanism, mis allapoole kriitilist piiri langenud aku välja lülitab ja enam laadida ei lase.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
madoc
HV kasutaja

liitunud: 11.07.2003




sõnum 13.01.2019 22:41:51 vasta tsitaadiga

Kes pereautot vaatavad, siis Leaf ja Kona selleks kõige paremini ei sobi:
https://www.cars.com/articles/how-do-car-seats-fit-in-a-2018-nissan-leaf-1420699675297/
https://www.cars.com/articles/how-do-car-seats-fit-in-a-2018-hyundai-kona-1420700030104/

arnis kirjutas:
mikk55 kirjutas:

mingit tõestust ka, et leaf 400 000 km sõidab?
aga mis saab akust tavakasutuse korral, kui pidevalt ei lae ja vahepeal kaasvõi kuuks ajaks auto seisma jääb? Sama jama olnud nende priuste, ljexustega, seismine ja vähene sõit akude elueale üsna kehva. Sellise kasutuse jooksul saab 5 aastaga leafi aku otsa ja akude raha eest saab uue Renault Megan osta icon_lol.gif .


Jah ikka on.
https://www.auto24.ee/used/2994601
See on üks endine taksokas. Kogu aeg kiusatud akut kiirlaadijas. Akumaht 70%.
See uuem Leaf kaotab mahtu aeglasemalt (2x suurem aku, laadimistsükleid 2x vähem). Võtame lihtsustatult et 400 000km järel on mahtu alles 75-80%.

Miks sa räägid kiusamisest? Esiteks, taksodel püsib aku mahtuvus paremini, sest tõenäoliselt on aku enam 20-80% vahemikus kui tavakasutajatel, kes hoiavad aku täituvust sagedamini 100% läheduses.
Teiseks, uuem leaf võib kaotada akumahtu kiiremini kui vanemad versioonid, eriti kui nüüd on lubatud isegi kõrgema akutemperatuuriga laadimiskiirust säilitada. 20000 km-ga on nt kadu 2.5% (link), 60000 km-ga 7.5% (link) mis ei viita sellele, et 400000 km võiks kadu olla ainult 20-25%. Ma ei saa aru, kuidas sa saad niivõrd optimistlik olla.

EDIT: Üks 40kwh Leafi omanik - blogi:
"Projecting each metric to 100,000 miles my ahr would be 75.89; SOH 65.8% and kwh available ~ 23. This means "just" missing the warranty claim. But realize we are averaging in several Winter months that have boosted the average. As always we will continue to track. TBH; my 30 kwh LEAF spoiled me...BAD! My 40 kwh LEAF has half the miles my 30 kwh LEAF had and 4 times the degradation."
Arvab, et samas tempos jätkates on degradatsioon 160000 km pärast ca 34%. Hetkel on tal SOH 94.7%.


viimati muutis madoc 14.01.2019 00:03:23, muudetud 6 korda
Kommentaarid: 34 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 33
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk55
Aeg maha 1p
mikk55

liitunud: 27.08.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.01.2019 22:56:33 vasta tsitaadiga

arnis kirjutas:

Liitiumakule väga meeldib, et seda "ei kasutata". Priiused Ljeksused kasutavad NiMH akut, täiesti teistsugune tehnoloogia.
Mul on üks süleka Li-ion aku, mis on tehtud aastal 1998, pole viimased 10 aastat olnud kasutuses. Hoiab väga vana arvutit poolteist tundi sees, minu jaoks ulme icon_biggrin.gif


madoc kirjutas:

Miks sa räägid kiusamisest? Esiteks, taksodel püsib aku mahtuvus paremini, sest tõenäoliselt on aku enam 20-80% vahemikus, kui tavakasutajatel, kes hoiavad aku täituvust sagedamini 100% läheduses.
Teiseks, uuem leaf võib kaotada akumahtu kiiremini kui vanemad versioonid, eriti kui nüüd on lubatud isegi kõrgema akutemperatuuriga laadimiskiirust säilitada. 20000 km-ga on nt kadu 2.5% (link), mis ei viita sellele, et 400000 km võiks kadu olla ainult 20-25%. Ma ei saa aru, kuidas sa saad niivõrd optimistlik olla.


kuidas saavad kaks väidet nii palju erineda? On ikka samadest akudest juttu?

_________________
Tegelen autovõtmete lisamisega (peamiselt BMW ja Mercedes) ja osade autode puhul ka plokkide kodeerimisega jne.
M: W212 2012 e class sedaan varuosadeks, kere sile tehnika ok, euroopa auto
Kommentaarid: 51 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 49
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.01.2019 23:43:56 vasta tsitaadiga


Link
Kommentaarid: 316 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 270
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004




sõnum 14.01.2019 01:29:25 vasta tsitaadiga

mikk55 kirjutas:
arnis kirjutas:

Liitiumakule väga meeldib, et seda "ei kasutata". Priiused Ljeksused kasutavad NiMH akut, täiesti teistsugune tehnoloogia.
Mul on üks süleka Li-ion aku, mis on tehtud aastal 1998, pole viimased 10 aastat olnud kasutuses. Hoiab väga vana arvutit poolteist tundi sees, minu jaoks ulme icon_biggrin.gif


madoc kirjutas:

Miks sa räägid kiusamisest? Esiteks, taksodel püsib aku mahtuvus paremini, sest tõenäoliselt on aku enam 20-80% vahemikus, kui tavakasutajatel, kes hoiavad aku täituvust sagedamini 100% läheduses.
Teiseks, uuem leaf võib kaotada akumahtu kiiremini kui vanemad versioonid, eriti kui nüüd on lubatud isegi kõrgema akutemperatuuriga laadimiskiirust säilitada. 20000 km-ga on nt kadu 2.5% (link), mis ei viita sellele, et 400000 km võiks kadu olla ainult 20-25%. Ma ei saa aru, kuidas sa saad niivõrd optimistlik olla.


kuidas saavad kaks väidet nii palju erineda? On ikka samadest akudest juttu?


A sa ei märganudki, et madoc on FUDitaja icon_biggrin.gif icon_lol.gif
Need väited on nii erinevad just sellepärast, et üks räägib nii kuidas asjad on ja teine miskit muud. Üks on 4a sõitnud igapäevaselt elektriautoga, suhelnud sadade teiste elektrikate omanikega, teine loeb miskit ja ei pane asju meiega siin Eestis kokku.

Seoses 310 000 km vs 400 000 km. Akud ei ole nagu sisepõlemismootorid, mis kuluvad kuluvad, kõik on hästi ja siis käib pauk.
Akud vananevad esimese aastaga ala 2 korda kiiremini kui järgnevatel aastatel.
Elementide koolemine on põhjustatud kehva kontrollsüsteemiga.
Läptopide põhimure on selles, et elemente hoitakse 4.2 või isegi 4.3V pingel TERVE AASTA, mis on täiesti aktsepteerimatu. Ning tihti võib akupakk olla ka 40+ kraadi juures (või üks elementidest, mis asub kuumale osale lähemal).
Elektriautodel elemendi ära suremine on ultra haruldane (vähem kui 1: 10 000 000). Ühel Teslal on neid tuhandeid, ja kellegi teada ükski element pole kunagi ära koolenud. Ning Tesla annab 8aastase läbisõidupiiranguta garantii, mis on takso puhul miljon km.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
madoc
HV kasutaja

liitunud: 11.07.2003




sõnum 14.01.2019 01:41:16 vasta tsitaadiga

Kuule tarkpea (Arnis), lükka mu vastuses esitatud faktid siis ümber. icon_confused.gif
Millist valeinfot olen ma esitanud? Ma olen esitanud Leaf 2 kohta kättesaadavat infot. Sina lubad häid asju, väga tore, aga miks me peaks sinu ennustusi uskuma (peale selle, et sul on 4a kogemusi)?

arnis kirjutas:
Ning Tesla annab 8aastase läbisõidupiiranguta garantii, mis on takso puhul miljon km.

Mida see kinnitab? Tesla on arvestanud, et 90% autosid ei läbi selle ajaga üle 200000 km.
Leafi ja Teslat ei tasu üldse võrrelda, eriti degradatsiooni osas.


viimati muutis madoc 14.01.2019 02:20:01, muudetud 6 korda
Kommentaarid: 34 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 33
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
hkurujo88r
HV Guru

liitunud: 25.02.2011




sõnum 14.01.2019 01:42:30 vasta tsitaadiga

Õiget juttu ajab ju madoc. Näita ära mis eelised on 40k leafil siis, et hinnavahe 17k tasub ära ja mitme aasta pärast see vahe tasub?
Tundub, et siin negatiivseid pooli elektriautode puhul ei tohi absul välja tuua... thumbs_down.gif
Kommentaarid: 116 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 112
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 418, 419, 420  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.