Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 214, 215, 216 ... 418, 419, 420  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Indrek67
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2007




sõnum 15.10.2021 10:30:46 vasta tsitaadiga

Kus kohast võtab transpordiamet oma elektrienergiakulu numbrid mis sõiduki taustakontrollis üleval on? Tootjalt saadud numbrid?

kaspar737 kirjutas:
hkurujo88r kirjutas:
DVDRW kirjutas:
Mille poolest E-tron parem on kui näiteks Model Y, et õigustab ~40% suuremat elektrikulu?

Ja arvad, et model Y kulu pole sarnane kui normaalselt autoga sõita? Leafiga sõitsin nii, et salong ka soe oleks alla 22 kulu ei saanud. Sama Kiaga. Mingit ime öko sõitu ja kõik asjad peaks kinni keerama vist, et nii madalaid kulusi saaks.

Mis see normaalne sõit on? Lased salongi soojaks, sõidad 5km, lased salongil maha jahtuda, sõidad uuesti 5km samal ajal soojendades?


Mis see normaalne linna vahel liikumine siis olema peaks kui tohib küsida?
Omal konkreetselt ongi sellised otsad, 10km, paari kolme tunni pärast jälle 10km, siis vb 20km ja koju tagasi. Kliima auto peal ja külmetama ei pea icon_biggrin.gif


viimati muutis Indrek67 15.10.2021 10:37:11, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 13 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 15.10.2021 10:36:52 vasta tsitaadiga

Mismoodi hoopis sõitma peaks et lubatud range kätte saada icon_biggrin.gif Mingi teo moodi liikuma umbes.
Kasutasin 300km rangega autot, hommikul tööle täis akuga, õhtul tagasi, kokku 100km. Järgmist päeva enam selle jäägiga küll ette võtta ei saaks ja pidi laadima panema. icon_rolleyes.gif
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mnator
HV Guru

liitunud: 18.10.2007




sõnum 15.10.2021 10:39:00 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Mismoodi hoopis sõitma peaks et lubatud range kätte saada icon_biggrin.gif Mingi teo moodi liikuma umbes.
Kasutasin 300km rangega autot, hommikul tööle täis akuga, õhtul tagasi, kokku 100km. Järgmist päeva enam selle jäägiga küll ette võtta ei saaks ja pidi laadima panema. icon_rolleyes.gif
kõik lisatarbijad peavad ka väljalülitatud olema ja akud tuliuued
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
KillFrenzy
HV Guru
KillFrenzy

liitunud: 05.04.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.10.2021 10:40:17 vasta tsitaadiga

Mnator, ära unusta diisli pealt toimivat salongikütet!
_________________
M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€
Kommentaarid: 149 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 132
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 15.10.2021 10:42:38 vasta tsitaadiga

Kõige efektiivsem on sõita mingi 30-40km/h icon_biggrin.gif

Tööle minnes ei viitsi autos jopet maha võtta anyway, seega kütet pole talvel vaja.
Suurema külma korral rooli+istmesoojendus kärab küll. Ei ole külmavares ka.

Ma astun pm saunast autosse ja autost sauna. Tööl ja kodus koguaeg liialt palav.

Pikema sõidu puhul laed laadimisjaamas paar minti rohkem ja saab ka sooja autoga sõita.


viimati muutis DVDRW 15.10.2021 10:52:40, muudetud 4 korda
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 25
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
hkurujo88r
HV Guru

liitunud: 25.02.2011




sõnum 15.10.2021 10:43:08 vasta tsitaadiga

Hämaras ja öösel peab tuled ka maha keerama nagu need Leafi tüübid teevad.
Kommentaarid: 116 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 112
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Indrek67
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2007




sõnum 15.10.2021 10:44:21 vasta tsitaadiga

Järjekordselt isiklik eelistus, minu poolest võtku või 30kWh/100km peaasi, et soe oleks.
Kommentaarid: 13 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kaspar737
Kreisi kasutaja

liitunud: 27.11.2012



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.10.2021 10:47:40 vasta tsitaadiga

Indrek67 kirjutas:

Mis see normaalne linna vahel liikumine siis olema peaks kui tohib küsida?
Omal konkreetselt ongi sellised otsad, 10km, paari kolme tunni pärast jälle 10km, siis vb 20km ja koju tagasi. Kliima auto peal ja külmetama ei pea icon_biggrin.gif

Lihtsalt ma mõtlen, et kui aku on ligi 80kWh, siis kui tähtis see linna range üldse on. Reaalselt liigud sa linnas kuskil 25 km/h, isegi kui kulu on 30kWh siis see on üle 10h sõitmist. Samas maanteel 20 vs 28kWh on päris suur vahe, 80kWh aku puhul 4h vs alla 3h sõitmist.
Kommentaarid: 48 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 46
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
prtv
HV Guru

liitunud: 20.03.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.10.2021 10:51:56 vasta tsitaadiga

DVDRW kirjutas:

Tööle minnes ei viitsi autos jopet maha võtta anyway, seega kütet pole talvel vaja.

Tule taevas appi! Troll trolliks aga see ei ole enam inimlik kahjuks.
Kommentaarid: 82 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 73
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 15.10.2021 10:52:56 vasta tsitaadiga

Kas siis on koguaeg klaasid udused ka?
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 15.10.2021 10:57:13 vasta tsitaadiga

Niipalju on vent/küte sees, et klaasid oleks selged, mis on ~1% sellest kui tahta kogu salongi soojana hoida.

viimati muutis DVDRW 15.10.2021 10:57:56, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 25
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Indrek67
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2007




sõnum 15.10.2021 10:58:51 vasta tsitaadiga

Sõitmise ajal ei tohi lihtsalt hingata, kui külmal ajal kütet ei kasuta, siis ei lähe aknad ka uduseks

Eks erinevate masinate kulu mõjutab ka masinal peal olevate lisade hulk, näiteks õhkvedrustusega masin võtab kohe kindlasti rohkem särtsu kui tavaamortide ja vedrude peal olev masin jne.
Kommentaarid: 13 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 15.10.2021 11:03:56 vasta tsitaadiga

Oluliselt rohkem küll ei tohiks olla, ega see kompressor koguaeg ei pumpa. Mul pärast käivitamist korra pumpab ja edasi sõidu ajal vist kordagi mitte.
Radarite küttekehad võtavad ilmselt rohkem kokku.
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Indrek67
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2007




sõnum 15.10.2021 11:04:33 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Oluliselt rohkem küll ei tohiks olla, ega see kompressor koguaeg ei pumpa. Mul pärast käivitamist korra pumpab ja edasi sõidu ajal vist kordagi mitte.
Radarite küttekehad võtavad ilmselt rohkem kokku.


Siis on mu vabandused otsa saanud miks Audi üle 20kWh/100km võtab samal ajal kui Leaf 15kWh/100km hakkama saab icon_smile.gif , lihtsalt ei oska vist elektrimootoreid arvutada
Kommentaarid: 13 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 15.10.2021 11:06:24 vasta tsitaadiga

Audi kaalub sitaks rohkem
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Indrek67
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2007




sõnum 15.10.2021 11:10:25 vasta tsitaadiga

Heh, polnudki sellele veel tähelepanu pööranud kui aus olla. E-tron GT tühimass 2410kg, ikka üksjagu massi mida edasi liigutada
Kommentaarid: 13 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002



Online

sõnum 15.10.2021 14:27:54 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Mismoodi hoopis sõitma peaks et lubatud range kätte saada icon_biggrin.gif Mingi teo moodi liikuma umbes.
Kasutasin 300km rangega autot, hommikul tööle täis akuga, õhtul tagasi, kokku 100km. Järgmist päeva enam selle jäägiga küll ette võtta ei saaks ja pidi laadima panema. icon_rolleyes.gif

Nojah, eks kõik sõltub kuidas ja kuhu ning millal sõita. Kui sõidad linnas 25km päevas siis pole vahet kas väljas on +20C või -20C. Kui sõidad a la Tallinn-Tartu siis jah +20C ja -20C vahel tulevad väga jõhkrad käärid icon_lol.gif
Ja siis ongi valikute küsimus, kui sellist autot kasutad, et kas oled nõus tihedalt laadima või mitte ning kas sellise vahemaa läbimiseks auto sinu jaoks õigustab ennast. Endal ongi see põhi küsimus praegu auto valikul, et kui ma tahan endale igapäeva põhiautot elektritat siis ainult linna kasutamiseks, suures hädas aastas mõned korrad ka pikad otsad. Kui ma peaks 100km tööl käima elektrikaga ja näiteks ainult võimalus kiirlaadijas laadida, siis ei viitsiks iga päev 30 minutit laadijas istuda, seega minujaoks ei oleks elektriauto sellisel juhul alternatiiv.

Muidu netist niipalju kui lugenud siis paistab, et ameeriklaste EPA näit tundub, kõige realistlikum keskmine kulu näit olema. WLTP ja NEDC on ikka väga mööda reaalelust. Mulle numbreid kõrvutades ja erinevate raporteeritud sõiduulatuste pealt tundub, et +20C ja -20C (suvine-talvine) läbisõidu erinevus on keskmiselt 40-50% talvise kahjuks. Et sisuliselt ümmarguselt pool sõiduulatusest kukub ära keskelt läbi. Ja muidugi autod on erinevad, hakkabki mängima rolli see, et kas aku on active coolingu ja heatinguva või passive-iga, võib pole seda üldse jne..


Accelerista ka täna Kia EV6 kohta ülevaate avaldanud:
Link: https://www.accelerista.com/proovisoidud/pilk-peale-kasi-kulge-ev6-toenaoliselt-koigi-aegade-agedaim-kia/

_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.10.2021 07:33:12 vasta tsitaadiga

Eks see oli aja küsimus...
https://www.caranddriver.com/news/a36442021/texas-electric-car-fee-considered/

tsitaat:
Texans May Have to Pay $200–$400 Fee for Driving Electric Vehicles
Since EVs are no longer helping the state out with a gasoline tax, legislators are working on a new way to collect from vehicle owners.

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
lauri
HV veteran
lauri

liitunud: 05.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.10.2021 08:26:15 vasta tsitaadiga

rmc kirjutas:
Indrek67, ma andsin seisukoha, et muarust läheb teema juba liiga OT-ks ja seega lõpetan. Muarust detailsem asi pigem autode ümberehitamise kui EV-de teema.
Audi kulu osas, lühikesed ja linnaotsad = palju regenereerimist, trassil hakkad kulu nägema. lauri-l palju trassi, siis just teistpidi keskmine ääres.

lauri, teist posti ei plaani/saa?

Andke kindlasti talvel ka numbreid. Loodetavasti tuleb korralik talv ka (loodan seda niiehknaa, ent EV-de kogemuse osas oleks huvitav ka).


Maanteesõitu on palju, kohalikel "kiirteedel" on kulu pigem sinna 30kWh/100km kanti. Kui sõita rahulikult (90 ja kergelt peale), siis tuleb ka kulu alla. Linnas pikemalt sõites saab isegi 21kWh/100km peale kulu.

Teise posti saab panna, aga ma ei taha selle eest maksta ning siis peaks hakkama ka maja peakaitset suurendama. Hetkel on 3x20A, millest siis autodele läheb umbes 3x13A ära ning ülejäänud on küte ja muu olme.

DVDRW kirjutas:
Mille poolest E-tron parem on kui näiteks Model Y, et õigustab ~40% suuremat elektrikulu?

Ei olegi parem, e-trone sai tollal reaalselt poest osta ning proovida kas laste turvakola jne ka autosse ära mahub. Vähemalt minul sai see otsustavaks.

_________________
Powered by MacBook Pro.
The sh*t has hit the fan.
Kommentaarid: 89 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 16.10.2021 10:10:08 vasta tsitaadiga

Nio ES8 võtab ka maanteel üle 30kWh/100km. Aerodünaamika teeb oma töö.
Spoiler Spoiler Spoiler

Eks need SUV-id ole rohkem eputamise teema ja staatuse sümbol.
Praktilise poole pealt saab ehk kaalukamat käru vedada ja mahub nati rohkem kola peale.

Tln-Tartu ots ~45€ elektrikulu. icon_lol.gif
Spoiler Spoiler Spoiler
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 25
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002




sõnum 16.10.2021 10:11:01 vasta tsitaadiga

Praktilise poole pealt võiks ühistranspordiga sõita. Auto on eputamine ja staatusesümbol
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SSD
HV Guru
SSD

liitunud: 18.01.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.10.2021 19:17:05 vasta tsitaadiga

Sold OUT kirjutas:
Praktilise poole pealt võiks ühistranspordiga sõita. Auto on eputamine ja staatusesümbol

Sul ja ehk veel mõnedel kindlasti. Mul on auto mugavusliikur.
Kommentaarid: 307 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 261
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002




sõnum 17.10.2021 13:45:28 vasta tsitaadiga

SSD kirjutas:
Sold OUT kirjutas:
Praktilise poole pealt võiks ühistranspordiga sõita. Auto on eputamine ja staatusesümbol

Sul ja ehk veel mõnedel kindlasti. Mul on auto mugavusliikur.


Mul ebamugavusliikur

_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg maha 1p
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.10.2021 01:23:43 vasta tsitaadiga

https://electrek.co/2021/10/18/tesla-back-full-vehicle-lineup-delivery-timelines-slip/ "Tesla is back to a full vehicle lineup, but delivery timelines slip up to almost a year"
_________________
Kommentaarid: 194 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 180
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 21.10.2021 17:26:33 vasta tsitaadiga

https://elu24.postimees.ee/7367072/soomes-on-elektriauto-laadimine-kohati-juba-kallim-kui-paagi-taitmine-kutusega icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 133 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 120
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 214, 215, 216 ... 418, 419, 420  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.