Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektriautode teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17, 18, 19  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.10.2018 18:26 vasta tsitaadiga

rmc, telefonidel ei saa jah ilma jailbreak-ita. Mina kasutan äppi "Battery charge notifier" ja sättisin selle pisipiiksu peale
kui protsent üle 80%. Kord minutis piuks. Et ma võtaks laadijast välja.

Palju maksab elektriauto ekspluatatsioon?
Võrgust ostetud viimase 3 aasta keskmine (sel panin eraldi arvesti kilpi): 17,2MWh Läbisõit 36 viimase kuuga 85Mm. Kiirlaadijate poolt tuleks lisada veel 0.5MWh. Ja saame 20,8kWh/100km.
See sisaldab ka mitte sõitmiseks kulunud elektrit (eelsoojendus/jahutus) ja kõiki elektrikadusid.
Elektri hind oleneb pakettidest. Põhimõtteliselt elektriauto omanikud peaksid võrgupaketiks valima mitte ööpäevaringse paketi. Ümardatult 10 senti kWh. Seega 2€/100km.

Auto amortisatsiooniaeg on väga umbmäärane. Liisingu ja kredeksi toele on auto "läinud" 60 kuuga. Tegelikkuses moodsa (2013+) elektriauto eeldatav kasutusaeg on vähemalt 20 aastat,
nagu see on ka tavalisel autol. Kuigi pigem võib arvata, et mootori/käigukastirikete puudumiste tõttu auto eluiga pikeneb, kuniks kere alla annab. Kui minu auto eeskujuks võtta, siis
aku maht langeb 70%ni 300 000km läbimisel. Ametlikult loetakse aku väsinuks, kuid see on lihtsalt kokkulepitud piir. 50% akujäägiga on ka täitsa ok. Eriti kui algselt sai 200+km sõita.
Mina plaanin autot hoida mitte vähem kui 10 aastat. Ma ei leia ühtegi põhjust seda maha müüa, sest raha, mis selle eest saab, (ala 10 000€ täna, 8 000€ mõne aasta pärast) saab
kompenseeritud mõneaastase küttekulude pealt kokku hoidmisega. Minu jaoks 30 000km aastas, sääst: 10€/100km disla vs 2€/100km - 8 000€ : 8€/100km= 100 000km = 3.3 aastast.

Remont otseselt sõltub autost. Tesla näiteks ei priiska töökindlusega. Nissan Leaf, see mis mul, üleüldiselt on üks väga vastupidav sõiduk. Seda räägivad meie taksojuhid.
Minul läks garantii alla üks laager. Siiani veermik heas korras. Tehase klotsid elektrikatel kestavad kaua. Leafil kusjuures on meelega tehtud pehmem segu, kestab "kõigest 100 000km".
Teistel elektrikatel võivad tehase klotsiring kesta ka 2-3x kauem, olenevalt tootja regenereeriva pidurduse algoritmidest.
Pisivigu leidub Nissanitel küll ja küll. Kooruvad embleemid (soolased teed), klapitavad peeglid (meie sool jälle), väga kiiresti kulunud roolinupud, logisev peatugi ja muu selline pisijama,
mis on tüüpiline säästubrändidele. Meie Leafi taksopark on läbinud miljoneid. Ja rikked suurte akudega, mootoritega, käigukastiga (reduktor) - olematu arv.

Elektriautodega tuleks hoolduses käia nagu autodel ikka, kord aastas. Samas kilomeetreid võib ka 30 000km kokku kedrata, raamatu järgi.
Esindus küsib paarsada eurot iga aasta. Ja üsna vähe asju tehakse. Kes ei taha raamatut täita, see võib raha endale jätta. Sellegipoolest tuleks autol silm peal hoida.
Veermik, veovõllide kummid, klotside paksus ja pidurisadulate puhastus/määrimine. Tööd natuke on. Salongifilter on iga-aastane hooldusobjekt. See on sõitjatele, mitte autole. 30€.
Vedelikke autol tegelikult on. Paberi järgi pidurivedeliku vahetus iga 2 aasta järel. Mina julgen soovitada iga 3-4 aasta järel, 20-40€. Jahutusvedeliku vahetus, iga 4-5 aastat 60-80€.
Ja üks asi, mida ei ole mitte kusagil (väike saladus elektriautodel): reduktoriõli. See on põhimõtteliselt samasugune asi nagu tavasõidukil differentsiaal. Ega keegi otseselt seal õli
ei vaheta, aga tegelikult peale 150 000km läbimist, umbes 5 aastat, on õli omadused märksa kehvemad. Pikendamaks selle sõlme eluiga, tuleks see õli kord ära ikka vahetada.
Mina just ostsin õli, 25€. Lasen varsti ära vahetada. Laborisse saatma ei hakka (ei leia odavat pakkumist). Ja kojamehed, need tahavad ka vahetust. Klaasipesu tahab täitmist.
Aastate peale ära jagada on hooldus väga odav. Ja taksod ei käi kaks-kolm korda aastas hoolduses. See on mõttetu. Mootoriõli pole. Rihmasid pole. Küünlaid pole, tahmafiltrit pole,
pihusteid pole, mootoriõhufiltrit pole, kütusefiltrit pole.

Rehvid on igaühe oma valik. Kas preemium või sääst. Kas raske jalg või kerge. Elektriautol on soodumus väntsutada rehve raske jalaga - väga palju väänet vedaval sillal.
Mina ostan üldiselt ühe hooaja sõitnud preemiumrehvi ja sõidan kusagil teisel-kolmandal ringil surnuks. Esimene talverehvivalik oli Nokiani Hakka8. Väga hea rehv, aga,
minu viga. Nael ja elektriauto - need ei käi kokku. Põhimüraks on elektriautol ikka rehvimüra. Ja nael teeb ALATI palju lärmi. Eelmiseks talveks ostsin Nokiani HakkaR lamell.
Täpselt samahea, aga vaikne. Isegi vaiksem kui suverehv. Asi vask. Rehvide hind muidugi sõltub rehvimõõdust ka. 19" ei maksa samavähe nagu 16". Ma ei arvestaks rehvide
olemasolu elektriauto võrdlustabelis - olgu bensiin, diisel, gaas või elekter, kõik tahavad rehve ja üldises pildis suht sama hinnanumber kõigel.
Auto kuumaksele tuleb lisada kasko, 500€ aastas. Hooldus, 200€ aastas (kui esinduses käia). Kütus, 200€/10 000km.

Kui võrrelda elektriautot mõne teise säästukaga, siis tundub, et 5 aastaga ei tasu ära. Aga tuletan meelde, et auto ei sure ära kui liising on makstud.
peale viimast liisingumakset põhimõtteliselt igakuiseks sõiduki kasutamise kuluks on umbes 70-100€ - kõik hinnas. Kes see hull sellise auto bensuka vastu vahetab icon_cool.gif
Selle raha eest saab ÜHE paagitäie kütust. Kõik. Ning need, kes ei ole elektriautodega kursis, üldjuhul võrdlevad elektriauto ostuhinda mõne teise samas suurusklassis
märksa odavama autoga, pööratama tähelepanu, mida teisel autol ei ole. Teistel autodel on baasvarustuses päris palju asju puudu, mis elektriautol on "enesestmõistetav".
Kommentaarid: 108 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 105
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
riaak
HV Guru
riaak

liitunud: 21.09.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.10.2018 20:39 vasta tsitaadiga

Lühidalt 5 aasta peale läinud suurusjärk 2500 kasko, 1000 hooldused, 2000 "kütus", mõnisada rehvid ja muu pudi-padi, kokku ümardan selle 6500 peale ehk 100kkm juures 0.065€/km.

Sellele lisandub auto amortisatsioon. Ilma kredexita uus Leaf 35k ja ütled et 5 aastat vana sara on 10k, siis selle ajaga läheb ~25k või 0.25€/km.

Seega kilomeetri hind võiks tulla esimese 5 aasta jooksul nii 0.35€/km, mis ei tundugi väga hull. Kui nüüd teine sama palju ka eriliste lisanduvate kuludeta vastu peab, siis täitsa mõeldav liikur.
Sul ilmselt km veidi soodsam KredExi arvelt.

Kasutatud Leaf tundub selles võtmes kohati täitsa ahvatlev.

Aitäh

_________________
¯\_(ツ)_/¯
Kommentaarid: 115 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 101
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
lauri
HV veteran
lauri

liitunud: 05.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.10.2018 20:52 vasta tsitaadiga

Kinnitan arnise juttu. Ma võtsin Leafi hoolduse ette ära autot ostes. Aasta peale on hoolduse kulu 112€. Lisanduvad kojamehed, rehvid jne. Mul on olnud ainult üks jama kliimasüsteemiga. Veermikus pole veel midagi vahetanud. Läbisõit 100000 km ja veidi peale, 4,5 aasta jooksul.

Iga kell ostaks uue elekttika.

_________________
Powered by MacBook Pro.
The sh*t has hit the fan.
Kommentaarid: 79 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 71
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.10.2018 10:37 vasta tsitaadiga

TH-4 175€
TH-3 345€ (150€ sellest piduriklotsid, mis järelturul maksavad 30€, teise silla klotsid vahetasin ise ära peale seda šokki icon_lol.gif )
TH-2 170€
TH-1 160€
Kuna tegevused on ühed ja samad kogu aeg, siis jääbki see arve umbes selliseks.

Et alla 1000€ siiski 4 aastaga. Järgmisel aastal saaks 1000€ täis.

Vaatasin kaskoarved ka üle: 600€, 360€, 390€, 390€. Ja üks oli veel, 400€ kanti.

tsitaat:
Sellele lisandub auto amortisatsioon. Ilma kredexita uus Leaf 35k ja ütled et 5 aastat vana sara on 10k, siis selle ajaga läheb ~25k või 0.25€/km.

Kusjuures, keegi tegi analüüsi sellel teemal. Põhimõtteliselt on see valearvestus. 5 aastaga ei lähe 25k hinnast alla, sest reaalselt täishinda auto eest ei makstud.
Ja teisel ringil konkureerib auto teiste elektrikatega, mis samuti saadi odavamalt kui täishinnaga. Mäletan seda aega, kui kredeksi toetused said otsa ja autosid
müüdi järelturul 20-25 tuhandega, tutikad. Lihtsalt vaheltkasu teenimiseks.
Kui elektrikatel ei oleks toetusi, siis müüdaks neid märksa suurema numbri eest. Aga kuna siin-seal on siiani toetused olemas, siis ei saa küsida 5a kasutatud
masina eest 20 tuhat, kui tutika saab soodustusega alla normhinna (see vähendab teise ringi autode järelturuväärtust).
Kommentaarid: 108 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 105
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
H_K
Kreisi kasutaja
H_K

liitunud: 09.01.2002




sõnum 20.10.2018 10:52 vasta tsitaadiga

arnis kirjutas:
(150€ sellest piduriklotsid, mis järelturul maksavad 30€, teise silla klotsid vahetasin ise ära peale seda šokki icon_lol.gif )
Lihtsalt norimise mõttes, kas järelturu klotside all on mõeldud kasutatud klotse icon_smile.gif

Tahaks ka elektrikat teiseks autoks, aga uued või uuemapoolsed on ikkagi liiga kallid, kasutatud on kas vanem tehnika, aku kestvuse risk, turul valik pea olematu ja hinnad samuti odavusega ei hiilga..
Tasub ikkagi mõned aastad oodata, kui sakslased oma elektriautode tehased käima saavad ja turule elektriautodest tõsisem konkurents tekib..
Kommentaarid: 43 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 41
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.10.2018 14:53 vasta tsitaadiga

H_K, järelturu all mõtlesin "B-osa" icon_biggrin.gif my bad.
Samas Brembo on ka B-osa. Tegelikult võib olla parem kui originaal.

Kui raha on esmatähtis, siis soovitan kasutatud elektrikat. Näiteks Leafi, mis on valmistatud uuema akukeemiaga, tehtud Inglismaal.
Jaapanis tehtud Leafid on nüüdseks odavamad (2011-12) aga akupakk vananeb kiiremini NING ei ole sel soojuspumpa.
Soojuspumbata väikese akuga elektriauto kaotab sõiduulatust juba sellepärast, et salongiküte võtab märgatava osa.
Soojuspumbaga 24kWh Leaf sõidab suvel 120km, talvel -5ga 100km. Ilma soojuspumbata ja sooja salongiga 80km.
2011-12 Leafide akupakid on umbes 70-80% (taksod isegi 60%). See tähendab talvel ilma vahelaadimiseta sõita 55km - paljudele vähevõitu.
Sellepärast sellised räbalad läksidki müügiks 5-6 tuhandega. Kellele sobib, säästab VÄGA palju raha aastatega (teiseks autoks).
Mina soovitaks seda uuemat tüüpi akut. Sellega saab raudselt paarsadatuhat maha sõita. Ja teist autot ei olegi kõrvale vaja.
Pealegi kui aku 300 000km ära kedranud, saab talvel ikka veel sooja salongiga 70km. Ja auto saab vabalt müüa sama rahaga, millega praegu saab neid 55kmseid.

Ei ole mõtet oodata Saksa autotehaste elektrikate liine. Leafide hindadel pole enam kusagile kukkuda. EI SAA järgneva 10 aastaga elektrikat 2-4 tuhande euroga,
kui elektrikaga sõidab vähemalt 50km ära. Meil on siin tuhandeid näljaseid vaeseid tudengeid, kes ei viitsi trolliga minna icon_cool.gif
Ennustan et 2014 Leaf, mis maksab praegu ala 11-12 tuhat, maksab kahe aasta pärast 8 tuhat. Ja veel kahe aasta pärast 7 tuhat.

Kui kellelgi läheb mõne Leafi soetamise mõte väga peale, siis võin diagnostikajublakaga öelda täpse akumahu, ENNE ostmist on mõistlik teada saada thumbs_up.gif
Ja kui kodus vaja laadimisliidesele lahendus leida või ühendada, siis elektriga tegelen ka, hetkel veel hobikorras.
Kommentaarid: 108 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 105
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
HV Guru
rmc

liitunud: 28.06.2005




sõnum 20.10.2018 16:48 vasta tsitaadiga

Sakslased ja teised hakkavad TEGELIKULT tõsiselt võtma alles siis kui Musk oma konveierid korralikult käima saab:
https://insideevs.com/bmw-defends-diesel-ev-hype-irrational/ "BMW BOARD MEMBER SAYS ELECTRIC VEHICLE HYPE IS ‘IRRATIONAL’ AND DEFENDS DIESEL"

Akude ja range'i suhtes... kas Eestis keegi Leafidele lisaakusid või teisi akusid juurde paigaldab? Seal peaks olema mingi korralik jaur sellega, ent olen näinud videoid, kus Ukrainas pannakse teine aku juurde või lisatakse akusid.
Leafi range on siiski kaunikesti väike.

_________________
Siit saab mänge
Coinbase, kiireim viis 0'st krüptodesse (LHV kontoga ~h). Sealt altcoinidesse Binance.
M: UUS 3TB väline kõvaketas WD My Passport Wireless Pro
Kommentaarid: 146 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 135
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
madoc
HV kasutaja

liitunud: 11.07.2003




sõnum 20.10.2018 19:52 vasta tsitaadiga

arnis kirjutas:
Sellepärast sellised räbalad läksidki müügiks 5-6 tuhandega. Leafide hindadel pole enam kusagile kukkuda. EI SAA järgneva 10 aastaga elektrikat 2-4 tuhande euroga,
kui elektrikaga sõidab vähemalt 50km ära. Meil on siin tuhandeid näljaseid vaeseid tudengeid, kes ei viitsi trolliga minna icon_cool.gif
Ennustan et 2014 Leaf, mis maksab praegu ala 11-12 tuhat, maksab kahe aasta pärast 8 tuhat. Ja veel kahe aasta pärast 7 tuhat.

Väga tore promo.
Väga vabalt saab saab juba 4-5 a pärast poolsurnud akuga leafe 2-4k eur eest.
Tudeng ei osta autot, mis tahab 5-7k eur maksvat akuvahetust.
Pole ühtegi kardinaalset põhjust, mis paneks teatud kontingenti leafe ostma suure raha eest, kui tegu on 10a vanuse väsinud ja vananenud autoga. Elektriautode lõpp on eriti valus, kui ikka aku läbi, siis erilist väärtust need ei oma (10+a vanusena). Ilmselt ununes tehnoloogia areng. 10a pärast saab poest 20k eur eest 300-400 km sõiduulatusega elektriautosid (ja 12-15k eur eest 150-200 km sõitvaid linnaautod), 50 km tundub selles kontekstis väga mannetuna. Sulle tundub praegu, et 50 km sõiduulatust võimaldava akuga auto on suur väärtus, aga mitte 10a pärast. Lisame siia loomuliku vananemise ja meie kliimale iseloomulikud roosteprobleemid - tulemuseks on vanade autode tuntav hinnakukkumine, kui suuremad kulud ees.
Isegi 2k eur maksev lihtsam ICE (Leaf klassis) sõidab järgmised 5a ilmselt 2k eur lisakulutuse eest, aga paljude selliste autode omanike jaoks tundub see kulu juba suhteliselt suur ja 50-80% 12-15a vanu autosid lõpetab mõne aasta jooksul romulas/pressis.

arnis kirjutas:
Kui elektrikatel ei oleks toetusi, siis müüdaks neid märksa suurema numbri eest. Aga kuna siin-seal on siiani toetused olemas, siis ei saa küsida 5a kasutatud
masina eest 20 tuhat, kui tutika saab soodustusega alla normhinna (see vähendab teise ringi autode järelturuväärtust

Hea vabandus. Hinna määrab nõudluse ja pakkumise suhe. 5a vanuse kasutatatud auto eest makstakse 20k+ vaid siis, kui tegu on uuena 40k eur + maksnud masinaga (ja enamjaolt on tegu 60-80k eur masinatega). Uutele elektriautodele pole ju soodustusi juba aastaid.


viimati muutis madoc 20.10.2018 20:43, muudetud 4 korda
Kommentaarid: 28 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.10.2018 19:57 vasta tsitaadiga

arnis kirjutas:

Minu isiklik vaatevinkel ütleb, et pistikhübriidid 100+km'se elektrilise läbisõiduga on ebamõistlikud. Pirakas kapotialune kolakas saab 500-2000km tööd aastas tavakasutaja käes.
No aga kuidas neil kliima ja soojendusega on? Selleks ikka tõmmatakse tavamootor käima? icon_rolleyes.gif
_________________
battlegrounds.ee | EPR |
Kommentaarid: 34 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 30
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
HV Guru
rmc

liitunud: 28.06.2005




sõnum 20.10.2018 23:08 vasta tsitaadiga

madoc kirjutas:
10a pärast saab poest 20k eur eest 300-400 km sõiduulatusega elektriautosid (ja 12-15k eur eest 150-200 km sõitvaid linnaautod), 50 km tundub selles kontekstis väga mannetuna. Sulle tundub praegu, et 50 km sõiduulatust võimaldava akuga auto on suur väärtus, aga mitte 10a pärast.

50km on ikka väga mannetu range ja seda enam 10a pärast. Olen igati nõus, et 10a pärast saab juba täitsa odava raha eest korraliku range'iga elektriautosid.
Usun, et Tesla tuleb reaalselt lähiajal lõpuks ka oma 35k Model3'ga, mis on juba esimene samm game-changingu juurde (kuigi olgem ausad, 5k autot nädalas toota on juba gamechanging - rääkimata sellest, et igast asendist korraliku range'iga elektriautosid keegi teine siiani ei tooda).

_________________
Siit saab mänge
Coinbase, kiireim viis 0'st krüptodesse (LHV kontoga ~h). Sealt altcoinidesse Binance.
M: UUS 3TB väline kõvaketas WD My Passport Wireless Pro
Kommentaarid: 146 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 135
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.10.2018 02:17 vasta tsitaadiga

salatoimik, pistikhübriididel on olemas elektriline kütteallikas ja elektriline kliimakompressor. Saab nii sooja kui külma elektri peal.
Tore on see, et soojaks või külmaks saab kütta veel enne kui autoga startida, kasutades võrguvoolu, mitte akust.
Käredama pakasega võib nii auto ise otsustada, kui ka juht, et pigem saaks teatud sooja sisepõlemismootorist.
Kasutada sisepõlemismootori edasiviivat jõudu ja soojust samaaegselt on vahest mõistlik (kui on teada, et akuga kogu sõitu ära ei tee).
Teatud pistikhübriididel tõmmatakse kiirema sooja saamiseks siiski mootor käima käreda pakasega. Vaja oleks ka akupakk soojaks kütta, saab rohkem särtsu
välja ja ka sisse. 100km'se akupaki puhul võimalik et ei tõmmata üldse enam käima, 15-20kWh akupakk saab piisavalt anda ja võtta ka siis kui too külm.

rmc, 50km on tulevikus täpselt samapalju nagu on 50km täna. Igapäevased läbisõidud ei suurene.
Elektriautod ei hakka maksma vähem kui tavalised autod - juba ainult sellepärast, et nende ekspluatatsioonikulud on madalamad.
Sellepärast maksavad diiselautod samaväärsete bensukatega võrreldes rohkem. Sellepärast maksavad CNG autod samaväärsete diislitega võrreldes rohkem.

madoc, vot just selliseid postitusi kohtab auto24 foorumis. Sinna sobivad need paremini.
Sellised sõnad nagu "poolsurnud" ja "aku läbi" on väga umbmäärased, et nende peal mingeid väiteid püsti panna.
Mis sa arvad, kas 9a vanusele masuudipressile, millel lendas automaatkast, oleks mõistlik minna poodi ja osta uus 3-7000€ eest?
Vot nii on ka elektriautode akudega. Tehas ise pakub taastatud pakke 3000€ piires. Pärismaailmas saab kompunnida normaalse aku märksa odavamalt.
Ja tihtipeale ei pea kompunnimagi. Elektriautod teevad ka avariisid.
Kommentaarid: 108 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 105
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
madoc
HV kasutaja

liitunud: 11.07.2003




sõnum 21.10.2018 09:49 vasta tsitaadiga

arnis kirjutas:
madoc, vot just selliseid postitusi kohtab auto24 foorumis. Sinna sobivad need paremini.
Sellised sõnad nagu "poolsurnud" ja "aku läbi" on väga umbmäärased, et nende peal mingeid väiteid püsti panna.
Mis sa arvad, kas 9a vanusele masuudipressile, millel lendas automaatkast, oleks mõistlik minna poodi ja osta uus 3-7000€ eest?
Vot nii on ka elektriautode akudega. Tehas ise pakub taastatud pakke 3000€ piires. Pärismaailmas saab kompunnida normaalse aku märksa odavamalt.
Ja tihtipeale ei pea kompunnimagi. Elektriautod teevad ka avariisid.

Olen sinu auto24 foorumi eluga üsna kursis. Sa räägid väga enda, mitte masside seisukohalt.
50 km sõitu lubav aku on poolsurnud, kui uuena sai samades oludes 100km. Vaidlusesse kas klaas on pooltühi või pooltäis, pole siin väga mõtet laskuda, mõlemal on õigus.
Pärismaailmas ei kompunni inimesed poolkulunud asju kokku, inimesed tahavad uusi asju omada, meelerahu maksab ka midagi.
Sinu loogika järgi, kus 3-7k eur on mõistlik kulutada lihtsama ca 10a vanuse auto elustamiseks, võiksid ICE autode hinnad püsida ka mingilgi määral võrreldavad uute omadega, aga nii see ju pärismaailmas ei toimi.
Uued autod tulevad peale, vanad iganevad. Kasututud autode väärtus kukub eelkõige uute mudelite müükitulekust (ja seni isegi olukorras, kus midagi väga olulist ei ole autode osas muutunud).

arnis kirjutas:
Sellepärast maksavad diiselautod samaväärsete bensukatega võrreldes rohkem. Sellepärast maksavad CNG autod samaväärsete diislitega võrreldes rohkem.

Kas sa elad aastas 2013? Uued diislid on hetkel veel kallimad, aga kasutatud autode seas polegi teatud automudelitel diisli raha eest bensukat saada. Diisel on väga ebapopp juba täna.
Kommentaarid: 28 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
HV Guru
rmc

liitunud: 28.06.2005




sõnum 21.10.2018 12:22 vasta tsitaadiga

arnis, 50km on läbisõiduna muidugi samapalju ka ajahetkel X, ent võrreldes turulolevate toodete läbisõiduga on see 50km ajas edasi aina väiksem.
Nt:
Kona EPA rating:
City range – 284.1 miles
Highway range – 226.0 miles
Combined range – 258 miles (voluntarily lowered from 263 miles)
https://insideevs.com/hyundai-kona-electric-epa-range-breakdown/
NEDC range on 546km ja WLTP 482km
"Leafi aku on 40kWh Kona 64kWh vastu, Eesti oludes tähendab see umbes 100 -150 km sõiduraadiuse erinevust. Kona Electric peaks eri andmetel läbima tavakasutuses ühe laadimisega 470-500 km"
"Kona Electricu hind algab 39 900 eurost, mis on mõni tuhat kallim Nissan Leafi odavaimast, Acenta varustuses versioonist (35 900 €)."
4000€ eest 24kWh, ehk poole võrra suurem akupakk. Ütleks, et R.I.P. Leaf.
2020 tuleb 64kWh kõrvale ka 39,2kWh mudel Kona EVst, mis ilmselt tuleb ka odavam kui Leaf?
https://www.hyundai.ee/mudelid/kona-electric/

_________________
Siit saab mänge
Coinbase, kiireim viis 0'st krüptodesse (LHV kontoga ~h). Sealt altcoinidesse Binance.
M: UUS 3TB väline kõvaketas WD My Passport Wireless Pro
Kommentaarid: 146 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 135
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.10.2018 00:32 vasta tsitaadiga

tsitaat:
50 km sõitu lubav aku on poolsurnud, kui uuena sai samades oludes 100km.

Vot see on see kui praktilist kogemust veel ei ole.
Ei ole poolsurnud.
Võtame 30kWh'se Leafi (kuigi praegu 40kWh'ne müügis).
Kui see aku on veerand oma mahust kaotanud on see SAMAVÄÄRNE tutika minu auto akuga.
Ja nüüd pane juurde teadmine, et aastast 2014 olen ma HARUHARVA laadinud akut üle 80%
vajaduse puudumise tõttu. Ehk siis oli mu auto aku esimesest päevast praktiliselt "veerandsurnud".
Ma alustan 95-97% oma sõitudest nii, et mul on akus 16kWh elektrit, mis teatud ideoloogias
"poolsurnud aku" võrreldes seda 30kWh'se Leafiga.



Ja üldse käib vaidlus ikka veel määramatu sõna üle. Sa ütled, et aku on täiesti surnud siis kui saab sõita 0km.
Mina ütlen, et aku on täiesti surnud kui selle sisetakistus on tõusnud nii suureks, et seda ei saa normaalsetel
talvetingimustel öö jooksul täis laadida või ei saa akust talvistes tingimustes 40-50kW võimsust välja pressida.
Vot siis on aku surnud. Ja siis tuleks "poolsurnud" väärtuse leidmiseks leida poolepealne sisetakistus täiesti uue
ja täiesti "surnud" aku sisetakistuste vahel.

rmc - 5 aastat tagasi oli päevane keskmine läbisõit keskmisel eestlasel üsna sarnane keskmisele päevasele läbisõidule
keskmisel eestlasel 5 aasta pärast. Praktilisest sfääris auto praktilisus ei muutu. Töökoht üldjuhul ei koli kaugemale.
Küll aga suure tõenäosusega tekib töökohale pistik, kus saab auto täis laadida. Saab sõita tööle 40km kaugusele ja tagasi ka.

See, et BMW-d aina võimsamad ja võimsamad on, ei tähenda, et vanad mudelid on mõttetumad.
Kommentaarid: 108 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 105
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 22.10.2018 09:12 vasta tsitaadiga

arnis kirjutas:
Hübriidid, millel ei ole pistikut, ei kuulu ühegi otsaga "elektriauto" kategooriasse - kogu elekter mis akusse tekib, genereeritakse algselt fosiilkütusega.
Toyota on niivõrd vanamoodne, et paljud hübriidid neil ikka veel on NiMH akudega. Minu pikk jutt teatud osas ei klapi nikkel-metallhüdriid akudele.
Ärme liigselt haibi hübriide. Paari aasta pärast on üle poolte müüdavatest autodest hübriidid. Kas täishübriidid või leebehübriidid (48V põhjal).
Kui pistikut ei ole, siis tuleb käia tanklas. Ainukene millega saab priisata on Priiuse-taoline kütusekulu, mis on umbes nagu diiselautol aga bensumootoriga, 4-6l/100km.

Nissan Leafi jaoks 100% on tegelikult 4.135V. Täis aku on aga ametlikult 4.200V. Seega 3-5% jääb kättesaamatuks pikendatud akupaki eluea nimel.
Tesla jaoks 100% on 100%, 4.200V. Aga seda valikut peab käsitsi taasvalima, vaikimisi kukub 90% peale tagasi. Sama jutt - aku kestab märksa kauem.


Asi ei ole vanamoodsuses, vaid esimene asi on aku maksumus, liitium on kallim ja teiseks sobib Nimh hübriidi kasutusprofiiliga natuke rohkem + pikaajaline kogemus ja töökindlus. Hübriidid asendavad järk-järgult diisleid, ja segemendina kindlasti elektriauto neid välja ei söö. Põhjuseks on laadimisvõimaluse olemasolu. Mul ei oleks PHEV'st mitte mingisugust praktilist kasu, kuna mugav laadimisvõimalus puudub. Samal põhjusel ei sobi ka täiselektriline auto, eriti veel selline millel range 100km.
Kommentaarid: 13 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 11
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
madoc
HV kasutaja

liitunud: 11.07.2003




sõnum 22.10.2018 09:19 vasta tsitaadiga

Arnis, ainult sind häirib see sõna poolsurnud.
Palun austa ka nüüd minu personaalset arvamust sinu arvamuse kõrval. Olen käinud elektrileaf-ga sõitmas ja minu jaoks on elektriautode sõiduulatuse langus väga kriitiline.
Ma arvan, et kõik on sellest aru saanud, et sinu jaoks on piisab järgmise 10a jooksul 15 kWh järgijäänud akumahust. Kasutatud autona linnaautoks sobiks selline mullegi, aga ma ei hakka ekstra selleks 2 autot omama (sellise teise auto kasko + liikluskindluse + hooldusraha eest saab sõita esimese (bensu)autoga 400-500 km kuus). Aastal 2018 on selline maht mu jaoks võrreldav poolsurnud akuga.
Elektriautod on väga toredad, aga suurem progress on alles ees (hind/akutehnoloogia). Ilmselt enamus hakkab mõtlema elektriautost kui ainsast isiklikust autost, kui golfi-klassi auto saab kätte 20-25k eur kandis ja sellega saab sõita 300-500 km.
Kommentaarid: 28 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
Kreisi kasutaja
Equinox

liitunud: 04.04.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.10.2018 09:53 vasta tsitaadiga

madoc aga sina osta siis Kona, ei pea ju Leafi ostma icon_smile.gif Väga mõttetu vaidlus jälle viimane lehekülg siin.
_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 25 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
madoc
HV kasutaja

liitunud: 11.07.2003




sõnum 22.10.2018 10:00 vasta tsitaadiga

Equinox kirjutas:
madoc aga sina osta siis Kona, ei pea ju Leafi ostma icon_smile.gif Väga mõttetu vaidlus jälle viimane lehekülg siin.

Tänan asjaliku soovituse eest. Küsimus ei olnud ju selles. HV foorumis peaks suu kinni hoidma, sest mõne arust on see jutt mõttetu?
Mind kriipis kõige enam pigem see väide: "EI SAA järgneva 10 aastaga elektrikat 2-4 tuhande euroga, kui elektrikaga sõidab vähemalt 50km ära."
See on lihtsalt üleküllastunud elektriusust ja leafiarmastusest. 10a pärast on elu hoopis teine nagu see oli ka 10a tagasi.
Kommentaarid: 28 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.10.2018 18:38 vasta tsitaadiga

madoc, ei pea suud kinni hoidma, aga see on vana hea hala mis sobib auto24 foorumisse.
Probleem on selles, et see hala on lõputu, mingit uut infot ei saa ja varsti on siin teemas 47 lehekülge juttu, mis enamuselt
on solk. Jätame selle "mul pole kodus võimalik laadida" ja "ma tahan sõita vähemalt 500km ja laadida 15 minutiga täis"
jutu ära. Ja pigem esitame küsimusi nagu "kuidas ma saaksin kodus mugavalt laadida" ja "kui palju akut mul tegelikult vaja on".
Jäta endale ülesandeks siia teemasse teha kuvatõmmis mõnest elektriautost (mitte rollerauto vms), mis sõidab 50km ning maksab kuni 4000€.
Ja seda siis aastani 2028. Ja 50km talvel. Sest ma ütlesin vähemalt 50km, mitte kuni 50km või "hea ilmaga 50km".

Markos, NiMH saab hakkama hübriidis, aga liitium ei ole kallis. Seda läheb niivõrd vähe, et akupaki hind auto hinnast on marginaalne.
Hübriididel tavaliselt 1-2kWh. Selline aku maksab 200-400€ tootjale. Liitium sobib hästi ka hübriidile , sest liitiumi tsükeldamine
30-80% vahel praktiliselt ei põletagi akumahtu. Liitiumi eelis on väiksem mass, väiksem ruumala, suurem võimekus sisse ja välja.

Vahepeal küsiti mult, kas laen kiirlaadijas või aeglases laadijas.
Igasugustes. Elektriauto on üldiselt loodud kodus laadimiseks. Mugavus ennekõike.
Kuigi taksojuhtide statistika kohaselt kiirlaadimine, tuleb välja, ei tee mitte midagi erilist Nissan Leafi akudega.
Ja ka minu teadmiste kohaselt, aku laadimise kiirus ei muuda MITTE MIDAGI kui temperatuur on fikseeritud normaalsuse piirides.
Kui autoga sõidetakse, siis akule koormus on 20-40kW. See ju ei tee mitte midagi halba. Novot. Laadimine kiirusega 30-45kW ei tee ka.*
Mure tekib siis kui aku kuumeneb ülesse ja jahutussüsteemi ei ole. Näiteks Nissan Leaf, 24kWh, 30kWh ja 40kWh mudelid.
Suvel 20 kraadise soojaga saab laadida 100-200km ja aku läheb täitsa kuumaks. Üks kord kuus nii pole hullu, aga iga nädal mitu päeva
ja akumaht hakkab kolinal kukkuma. Nissan Leaf 24-40kWh versioonid ei ole loodud läbimaks 400+km'seid päevaseid läbisõite.
Kiirlaadijas laen vastavalt vajadusele. 4 aastaga kokku 24 tundi. Mis on 6 tundi aastas või 30 minutit kuus. Millest umbes viiendik
on sedatüüpi, et panen auto laadima ja lähen ise oma asju ajama. Nendest 30'st minutist kuus umbes veerand on selline, et ma ise ka
tahaks puhata 10 minutit, jalga sirutada või põit tühjendada. Ja alles jääb umbes 15 minutit kuus reaalset "lihtsalt ootamist".
Kui mul oleks 30kWh'ne Leaf, siis jääks umbes veerand nendest kiirlaadimispeatustest ära. Kui mul oleks 60kWh-ne elektrikas, jääks
umbes kolm-neljandikku nendest peatustest ära. 80% laadimistest on 10 minutit täpselt. 10% on 20 minutit ja 10% on suva aeg (40-59min).

Kiirlaadijad EI OLE määratud igapäevaseks kasutamiseks. Neid ei jätku selliseks käitumismaneeriks. Isegi 10% elektriautode kasutajatest
ei saa käia laadimas kiirlaadijates. Tesla kasutajad näiteks seda trikki hakkasin kasutama, kuna laadimine on tasuta. Ja pandi piirang peale.
Meil on siin Eestis täpselt sama jama. Linnades on alatihti takso ees. Laeb. Taksosid on alla saja, aga laadimisjaamu on vähem. Taksode osakaal
kõikidest autodest on alla 1%. Ja 1% igapäevaseid kiirlaadijakülastajaid on JUBA probleem. Taksopargid kaaluvad eraldi kiirlaadijaid juba.
Tulevikus elektriautode osakaal tõuseb pauguga. Lühidalt - EI SAA käia kiirlaadijas laadimas kogu aeg. Osta oma kiirlaadija, siis saab icon_lol.gif

Ja üks ääremärkus. Ma lahterdan laadimiskiirusi järgnevalt:

aeglane <3kW
tavaline 3-22kW
kiire >22kW
superkiire/ülikiire >100kW
Enne kui sai paigaldatud mugav posti otsas laadimisliides, kasutasin tavalist auto-pistikupesa juhet mis iga elektrikaga kaasa tuleb.
Meil laeb see 10A'ga, ehk 2.3kW. Mis on natuke vähevõitu mõnes olukorras. Sellest jääb väheks talviseks soojendamiseks näiteks, võtab akust juurde.
Olen käinud veidi kaugemal sõbral rannamajakeses ööbimas. Vältimaks kiirlaadija kasutamist tagasiteel, laadisin aeglaselt, juhe läbi aknaprao icon_cool.gif


*On levinud müüdid, et pliiakud (need tavalised 12V akud autodel), et ka neid tuleb aeglaselt laadida, muidu teeb midagi halba.
Täielik jama. Kui tühjavõitu akuga auto käima saab, siis paar sekundit hiljem laetakse akut TÄIE RAUAGA. 20-200A.
Kes ei usu, pangu amptertangid vahele. Selles pole midagi halba, ega see laadimine sellises tempos kaua ei kesta ja akut ei laeta üle.
Kommentaarid: 108 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 105
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 22.10.2018 18:40 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Markos, NiMH saab hakkama hübriidis, aga liitium ei ole kallis. Seda läheb niivõrd vähe, et akupaki hind auto hinnast on marginaalne.
Hübriididel tavaliselt 1-2kWh. Selline aku maksab 200-400€ tootjale. Liitium sobib hästi hübriidile ka, sest liitiumi tsükeldamine
30-80% vahel praktiliselt ei põletagi akumahtu. Liitiumi eelis on väiksem mass, väiksem ruumala, suurem võimekus sisse ja välja.


Autotootjatel on kindlasti täpsemad andmed, siiamaani on olnud ikkagi põhilisteks argumentideks hind ja vastupidavus. Hübriidi aku kestab 10+ aastat tõestatult, neid andmeid täna liitiumi kohta ei ole, aja jooksul muidugi tekib, eks siis ole näha. Täna on li akud phev'del ja kallimatel hübriididel.
Kommentaarid: 13 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 11
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
HV Guru
rmc

liitunud: 28.06.2005




sõnum 22.10.2018 18:51 vasta tsitaadiga

arnis, midagi akupakkide lisamisest-laiendamisest, jne. ka tead?
Huvitav oleks teada ka, kas keegi homebrew elektrikaid ehitab, USAs korralik liikumine ja Tesla akupakid kõvasse hinda läinud :p ("romulast ostud", siis).

_________________
Siit saab mänge
Coinbase, kiireim viis 0'st krüptodesse (LHV kontoga ~h). Sealt altcoinidesse Binance.
M: UUS 3TB väline kõvaketas WD My Passport Wireless Pro
Kommentaarid: 146 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 135
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.10.2018 19:17 vasta tsitaadiga

rmc,
Siin-seal seda tehakse - Eestis minuteada autode tegijaid pole.
Aga see on ja jääb hobiks. Nagu ka turbode lisamine vanematele püssidele.
Akupakki pole mõtet laiendada. Kaob pagasiruum, mis just pikemal reisil tarvilik olekski.
Mida kehvem on kiirlaadimisvõrgustik, seda rohkem huvi on akupakkide suurendamisest.
Seetõttu võib ka ennustada, et tulevikus see tegevus muutub veel haruldasemaks.

Hetkel on mõned plaanid akupaki ehituseks, jällegi, suht hobi korras. Mitte autole, vaid kodule endale.
Õpin asju juurde. #YOLO pmst icon_biggrin.gif

EDIT: praegu mõtlesin välja, et kui üldse hakkab see asi õitsema, siis pistikhübriididega.
Nende akud on pisikesed ja nende laiendamisest oleks palju materiaalset kasu.
Kommentaarid: 108 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 105
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
beastbeats
HV Guru
beastbeats

liitunud: 26.12.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.10.2018 20:01 vasta tsitaadiga

tsitaat:

Siin-seal seda tehakse - Eestis minuteada autode tegijaid pole.

https://www.mynobe.com

_________________
Päevad lõpevad siis, kui lased neil minna...
O: Euronics kinkekaarte
Kommentaarid: 326 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 249
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
-Kaivo-
HV Guru

liitunud: 22.08.2007




sõnum 22.10.2018 20:06 vasta tsitaadiga

Pangu üks ratas juurde ja oleks täitsa huvitav isend.
Kommentaarid: 16 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
walkman
Kreisi kasutaja

liitunud: 15.02.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.10.2018 21:01 vasta tsitaadiga

beastbeats kirjutas:
tsitaat:

Siin-seal seda tehakse - Eestis minuteada autode tegijaid pole.

https://www.mynobe.com


Neil pole siiamaani ju ühtegi valmis saanud ? Mingi makett oli viimati terevisioonis või kuskil...
Kommentaarid: 75 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 68
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektriautode teema mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17, 18, 19  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.