Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
lauri
HV veteran
liitunud: 05.11.2001
|
07.08.2017 10:34:14
|
|
|
Magic kirjutas: |
See eeldaks väga tugevat standardiseerimist ja hetkel oleks see veel nuhtluseks. Las arendavad vähemalt 10a ja siis vaatab kelle lahendus on kõige edukam.
|
Nad ei suuda ju laadimispistikutki kõikidele ühesugust teha.
Jaapanlastel üks, Eurooplastel teine, Teslal veel omamoodi.
Eesti valis omal ajal Jaapani standardi, kuna Euroopas polnud seda üldse olemaski. Nüüd on nii, et Euroopa elektriautod saavad kiirlaadida ainult ühes kohas Eestis.
_________________ Powered by MacBook Pro.
The sh*t has hit the fan. |
|
Kommentaarid: 89 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
07.08.2017 11:38:00
|
|
|
sooty kirjutas: |
Kuniks me taskukohaseid hõljuvaid rekkaid ei leiuta, peame mingi reostusega leppima. Hipsterite pärast ühiskonda seisma panna ei saa. |
Kui taevas kord hõljuvaid täis saab, hakkab lindude arvukus vähenema ja põllumehed tõstavad kisa, et pilved aetakse laiali ja vihma enam ei tule. Pole kunagi head ilma halvata...
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
sooty
HV veteran
liitunud: 12.06.2004
|
14.08.2017 15:48:47
|
|
|
...
viimati muutis sooty 02.07.2020 14:30:04, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 30.09.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Magic
HV Guru
liitunud: 28.12.2001
|
18.08.2017 15:51:00
|
|
|
Ka tasuvuspunktini on kõvasti minna. Aga meil hakata põlevkivi ahju ajama oleks parajalt arutu.
Viimast tuleks väärtustada oluliselt rohkem.
viimati muutis Magic 18.08.2017 15:52:17, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 30.09.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Magic
HV Guru
liitunud: 28.12.2001
|
18.08.2017 15:59:19
|
|
|
Nohh see selline erim seal jah... üritavad arukamalt seda "öko" teemat lahata.
Eks kui ümbritsev tehnoloogia saadakse paika, siis võib ka see auto solar roof tõsta vastavat tootjat.
Mingi reklaam oli ju 1000km nädalas "tasuta".
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
|
Raiku
HV Guru
liitunud: 13.11.2001
|
20.08.2017 21:36:14
|
|
|
Tanel kirjutas: |
http://www.aripaev.ee/borsiuudised/2017/08/18/elektriauto-on-suur.keskkonnasaastaja
tsitaat: |
Kuigi elektriautode ja liitiumakude tootmine aitab vähendada otsesest CO2 emissiooni, siis elekter, mida kasutatakse autode käivitamiseks ja tootmiseks, tuleb suuresti fossiilkütustest. Nimelt põhineb 72% energiakasutusest Ameerikas fossiilkütustel, Hiinas 75%. Võrdluseks Eestis toodetakse põlevkivist 2015. aasta andmetel 77% elektrist. |
Norras muidugi teine asi, seal pea 100% taastuvenergia. |
Ja alati unustatakse ära see pisiasi kui palju energiat kulub näiteks bensiini rafineerimisele
Pisike guugeldamine ja leiate vastuse... võrdluseks, minu elektriauto kulutab suvisel ajal 10-12 kW/h energiat 100 kilomeetri läbimiseks.
_________________ Честных психов можно не лечить... |
|
Kommentaarid: 58 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
45 |
|
tagasi üles |
|
|
riaak
HV Guru
liitunud: 21.09.2002
|
20.08.2017 23:28:06
|
|
|
Palju siis kulub rafineerimisele?
Sinu 10-12 kWh on elektrienergia. Fosiilsetest kütustest tehtud elektri korral on tegelik energia kulu märgatavalt suurem.
_________________ ¯\_(ツ)_/¯ |
|
Kommentaarid: 118 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
104 |
|
tagasi üles |
|
|
mikk36
HV Guru
liitunud: 21.02.2004
|
20.08.2017 23:31:28
|
|
|
Kui efektiivne on kütuse kulutamine automootoris ja sellele eelnevas töötluses vs elektrijaamas ja sellele eelnevas töötluses?
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
|
riaak
HV Guru
liitunud: 21.09.2002
|
21.08.2017 00:15:07
|
|
|
Kui minult küsid, siis ma ei tea ja olen liiga rumal, et see välja arvutada. Tõin lihtsalt välja, et see 10-12 kWh energiat 100 kilomeetri kohta ei ole üldjuhul kõige õigem.
Leidsin väikse arvutuse antud teemal:
https://www.masterresource.org/electric-vehicles/energy-usage-cost-gasoline-vs-electric/
Spoiler
The U.S. Environmental Protection Agency (EPA) determined in its tests that the average Nissan Leaf consumed 19 kWh/100 km which is 0.68 megajoules per kilometre (MJ/km). That is the average record of several drivers. But it is not clear if that number includes also related effects, such as the self-draining from the battery when it is not in use, heating the passenger compartment in cold weather, and the influence of the speed of charging on the efficiency of charging.
This loss amounts to 5 percent at slow charging and up to 40 percent for the rapid one. The car electricity consumption should refer to the electricity flow from the “wall” outlet to the charger, not just from the battery to the motor and auxiliaries. We arbitrarily assume a 20 percent penalty for those three losses which then changes the number to 0.85 MJ/km. When considering the 33 percent efficiency in electricity generation from fossil fuels, the number grows to 2.5 MJ/km.
My Honda Civic, a bigger car than the Leaf and not designed for the extra low friction of electric and hybrid cars, has been getting 39 mls/gal which is 2.0 MJ/km. Gasoline refineries and distribution burn about 15 percent of the energy in the fossil fuel, a consideration that raises the number to 2.3 MJ/km. But since I drive in the style of a “driver who does not need brakes,” I looked up the dealer advertised numbers and found 36 mpg. That mileage brings the number to 2.5 MJ/km.
By coincidence those final numbers for both cars are exactly the same. Their closeness confirms the obvious: If the origin of the energy for powering either car is based on fossil fuels, the energy consumed per distance will not differ much.
Taastuvenergia korral läheks elektrikal ilmselt märgatavalt paremini.
_________________ ¯\_(ツ)_/¯ |
|
Kommentaarid: 118 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
104 |
|
tagasi üles |
|
|
stks
HV kasutaja
liitunud: 28.01.2007
|
22.08.2017 08:11:35
|
|
|
riaak kirjutas: |
Kui minult küsid, siis ma ei tea ja olen liiga rumal, et see välja arvutada. Tõin lihtsalt välja, et see 10-12 kWh energiat 100 kilomeetri kohta ei ole üldjuhul kõige õigem.
Leidsin väikse arvutuse antud teemal:
https://www.masterresource.org/electric-vehicles/energy-usage-cost-gasoline-vs-electric/
Spoiler
The U.S. Environmental Protection Agency (EPA) determined in its tests that the average Nissan Leaf consumed 19 kWh/100 km which is 0.68 megajoules per kilometre (MJ/km). That is the average record of several drivers. But it is not clear if that number includes also related effects, such as the self-draining from the battery when it is not in use, heating the passenger compartment in cold weather, and the influence of the speed of charging on the efficiency of charging.
This loss amounts to 5 percent at slow charging and up to 40 percent for the rapid one. The car electricity consumption should refer to the electricity flow from the “wall” outlet to the charger, not just from the battery to the motor and auxiliaries. We arbitrarily assume a 20 percent penalty for those three losses which then changes the number to 0.85 MJ/km. When considering the 33 percent efficiency in electricity generation from fossil fuels, the number grows to 2.5 MJ/km.
My Honda Civic, a bigger car than the Leaf and not designed for the extra low friction of electric and hybrid cars, has been getting 39 mls/gal which is 2.0 MJ/km. Gasoline refineries and distribution burn about 15 percent of the energy in the fossil fuel, a consideration that raises the number to 2.3 MJ/km. But since I drive in the style of a “driver who does not need brakes,” I looked up the dealer advertised numbers and found 36 mpg. That mileage brings the number to 2.5 MJ/km.
By coincidence those final numbers for both cars are exactly the same. Their closeness confirms the obvious: If the origin of the energy for powering either car is based on fossil fuels, the energy consumed per distance will not differ much.
Taastuvenergia korral läheks elektrikal ilmselt märgatavalt paremini. |
Transport ka lihtsam/säästlikum mööda kaablit
_________________ Minu loogika jääb minu loogikaks |
|
Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
23 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
25.08.2017 13:56:36
|
|
|
Lisaks energia tootmise efektiivsusele (stabiilselt ja hulgi vs külmkäivitustega ja kompromissiga portatiivsuse ning efektiivsuse vahel) on oluline ka see, kus saastamine toimub. Globaalselt ehk ei ole vahet, aga iseka inimkonna jaoks on suur erinevus, kas teha seda väikese inimkontsentratsiooniga ääremaal või kesklinnas.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 30.09.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
27.08.2017 17:43:06
|
|
|
Lambo võitis P100D ees vaid parema stardi tõttu, hinnanguliselt kaotas Tesla terve sekundi.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 30.09.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
sooty
HV veteran
liitunud: 12.06.2004
|
31.08.2017 07:19:16
|
|
|
.....
viimati muutis sooty 02.07.2020 14:28:58, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
31.08.2017 10:05:21
|
|
|
Ega ikka ei anna küll, mootor ei tohi olla külm, ega ülekuumenenud, vaid kindlas temperatuurivahemikus. Lambod armastavad ülekuumenedes lihtsalt maha põleda.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
sooty
HV veteran
liitunud: 12.06.2004
|
31.08.2017 10:35:33
|
|
|
.....
viimati muutis sooty 02.07.2020 14:29:12, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
Equinox
HV veteran
liitunud: 04.04.2002
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 30.09.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Max Powers
liitunud: 21.03.2003
|
|
Kommentaarid: 215 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
2 :: |
182 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 30.09.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Equinox
HV veteran
liitunud: 04.04.2002
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
|
oliver.
HV Guru
liitunud: 04.09.2003
|
|
Kommentaarid: 280 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
239 |
|
tagasi üles |
|
|
|