Ehk siis mõnisada tegelike kulutuste järgi?
Mitte ei pidanud 156 euri ampri eest maksma nagu muidu, kui tahad juurde saada. _________________ M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€
Elektrisüsteemis oli suuremad muudatused vaja teha, kuna oli ühefaasiline ja 20A peakaitse.
Ehk siis elektrisüsteemis said suured muudatused tehtud kuid arvestades tööde mahtu ei läinud see niipalju maksma kui ma kartsin. Ise ei teinud midagi ja kõik on lepingute ja garantiidega kaetud ning kindlustatud. Pikaajaline investeering oma maakodusse ja pensionipõlve. Üldjoontes läheb vanale põllule lõunasuunas 2x15kw ja maja katusele 11kw ning kõrvalhoone/saun kui püsti saab tuleb ka katus paneelidega. Kokku max 50kw.
viimati muutis anubis 16.11.2019 21:54:14, muudetud 1 kord
Mind lihtsalt huvitab, et mis on tegelik kulu 100km kohta.
20kWh/100km keskmisel elektrikal, kui arvestada kõik sisse.
Parimad saavad 18kWh/100km hakkama Eestis.
Väga suurel elektrikal nagu eTron või Model X võib see olla kuni 30kWh/100km.
Mind lihtsalt huvitab, et mis on tegelik kulu 100km kohta.
20kWh/100km keskmisel elektrikal, kui arvestada kõik sisse.
Parimad saavad 18kWh/100km hakkama Eestis.
Väga suurel elektrikal nagu eTron või Model X võib see olla kuni 30kWh/100km.
Kontekstiks:
"Gasoline is rated at about 46 MJ per kg, and a kWh is 3.6 MJ, so there’s about 13 kWh in every kilo of gasoline. But gasoline is less dense than water, so a liter only holds 719 g of gasoline. So, call it about 9kWh in a liter of gasoline.
A quick google shows that gasoline engines range from 20–40% efficiency, so you can expect to get 2–4 kWh from a liter of gas, very roughly speaking." _________________
Soomes on 2000€ toetus alla 50k€ autodele, mis on ostetud vahemikus 1.1.2018-30.11.2021. Täishind sellel Seatil siis kriips alla 20k€. Škoda ekvivalent peaks järgmisel aastal ka sarnase hinnaga tulema.
Huvitav saab olema näha, mis hinnaga Eesti automüüjad need turule toovad ja kuidas/kas see lubatud 5000€ toetus nende ja teiste elektriautode hinnastust mõjutab. _________________
Ensimmäiset autot toimitetaan tilaajille ensi keväänä. Seat Miin Electricin listahinta on halvimmillaan 19 989 euroa, mutta kun hinnasta
vähennetään valtion sähköautoille osoittama 2 000 euron hankintatuki ja Seatin oma kampanja-alennus, jää auton perusmallin hinnaksi 15 989 euroa.
See matemaatika tekitab küll segadust.. aaa seati poolt siis lisaks 2k alla eeltellimuse puhul?
Soomes on 2000€ toetus alla 50k€ autodele, mis on ostetud vahemikus 1.1.2018-30.11.2021. Täishind sellel Seatil siis kriips alla 20k€. Škoda ekvivalent peaks järgmisel aastal ka sarnase hinnaga tulema.
Huvitav saab olema näha, mis hinnaga Eesti automüüjad need turule toovad ja kuidas/kas see lubatud 5000€ toetus nende ja teiste elektriautode hinnastust mõjutab.
Meil siis valem läbisõit + hind ilmselt. Aga üldine loogika peaks see olema, et soodsam hind ja suurem läbisõit mõlemad on eeliseks.
VW ID.3 reklaam mida suvel siin Eestis filmiti. Postimees tegi autost ilma camota detailsed pildid (filmisid Maakris) ja avaldas need paariks tunniks oma kodulehel enne kui need jäädavalt sealt kadusid
Üks stseen mille filmimist nägin on aga hoopis välja jäänud reklaamist. Võibolla kasutavad mõne tulevase klipi tarbeks. _________________ There is no place like 127.0.0.1
Ja nüüd hea uudis kõigile neile, kes virisevad, et elektriautod maksavad liiga palju:
Honda nuriseb, et CO2 normid kergitasid korralikult Eestlaste lemmiku CR-V tehasehinda - 10% võrra.
Kui kellelgi on ligipääsu tervele tekstile, saatke mulle privasse ümberjutustus
Järgmisel aastal tõusevad CO2 karmistuvate nõuete tõttu paljude sisepõlemismootoriga uute autode hinnad ning väheneb ka nende valikut.
Nii mitmegi autotootja mudelite hinnad hakkasid ülespoole rallima juba tänavu sügisest, nõnda on muutunud kallimaks näiteks eestlaste üks armastatum linnamaastur Honda CR-V.
“Olukord on raske, tehas tõstis tänavu hindu kohati 10 protsenti,” tõdeb Honda Balticu juht Tõnu Vahtel.
Tema sõnul on tootjatel valida, kas drastiliselt vähendada ettekirjutatud normist suurema süsinikdioksiidi (CO2) heitega autode müüki või tõsta nende hinda ja maksta tuleva aasta lõpus Euroopa Liidule trahvi. Honda valikusse kuulub küll ka väiksema süsinikdioksiidiheitega hübriidmootoriga CR-V versioon, kuid see on juba tehnoloogia tõttu kallim ning lisaks suurest nõudlusest tulenevalt defitsiit.
2021. aastal ei tohi Euroopa Liidus esmakordselt arvele võetud uute sõiduautode keskmine heitkogus ületada 95 grammi CO2 kilomeetri kohta, mis kütusekulusse ümber arvutatuna tähendab bensiinimootorite puhul 4,1 l/100 km ja diiselmootoritel 3,6 l/100 km kohta. Järgmisel aastal peab sellest eesmärgist olema täidetud 80 protsenti.
Nõuetele vastab vähe autosid
Enamiku populaarsete autode näitajad ei küüni sellele ligilähedalegi, eriti kui arvestada, et nii Eestis kui ka kogu Euroopas armastatakse praegu kõige rohkem linnamaastureid. Normi suudavad täita vaid väikese töömahuga bensiinimootor, keskmine diiselmootor, hübriidajam või siis gaasilahendus.
Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu (AMTEL) juht Arno Sillat ei pea selle nõude saavutamist realistlikuks.
Sillati väitel on viimasel paaril aastal müüdud sõiduautode süsinikdioksiidi näitajad hoopis suurenenud, sest mitmel pool Euroopas panid poliitikud väiksema CO2-heitega diiselmootorid põlu alla, piirates või keelates nende kasutamist. Selle surve tõttu on mitmed autotootjad diiselmootoritest üldse loobunud ja ostjate huvi selliste autode vastu raugenud. Sillati hinnangul peaks trahvidest pääsemiseks olema Euroopas müüdavatest autodest 15–18 protsenti elektrisõidukid.
Ka konsultatsioonifirma PA Consulting prognoosib, et enamik autotootjaid ei suuda aastal 2021 neid norme täita ja peavad maksma hiigeltrahve. Iga ületatud gramm üle piirnormi maksab autotootjale 90 eurot.
“Kui arvestada, et praegu on müüdud autodel CO2-heide keskmiselt 118 grammi, siis selle järgi peavad paljud tootjad maksma trahvi vahemikus 1–1,5 miljardit eurot,” ennustab Sillat. Lisades, et see tuleb kinni maksta tarbijatel ning ka autode maaletoojate ja edasimüüjate rahakott muutub kõhnemaks. Kuna müüjate marginaalid kahanevad, vähenevad ka eripakkumiste tegemise võimalused, mis muu hulgas kajastub riigihangete hinnas.
Sillat pakub, et järgmisel aastal võivad sisepõlemismootoritega autode hinnad tõusta 3–4 protsenti, äärmisel juhul 5–6 protsenti. Sõltuvalt auto hinnaklassist tähendaks see 500–5000 eurot. Samas ta rõhutab, et see ei tähenda, et kõik autotootjad hinda tõstavad.
Näiteks väidab Auto 100 Škoda müügijuht Gert Rohtla, et eelmisel esmaspäeval Prahas esitletud eestlaste lemmikauto Škoda Octavia järgmise põlvkonna mudel ei pruugi sugugi senisest kallim tulla.
“Octavia moodustab Eestis Škoda müügist 40% ja tootja ei hakka seda hinnatõusuga lõhkuma,” selgitab Rohtla. Samas lisab ta, et aprillis müüki jõudev auto on vähemalt esimesel aastal varustatud vaid CO2-sõbralike mootoritega. Lahtiseletatult tähendab see pisemaid jõuallikaid, CNG gaasiautot ning ehk ka hübriidi.
Lootus elektriautodel
Tema sõnul on autotootjad, sh Volkswagen Grupp, kuhu kuulub ka Škoda, kogunud juba viimased viis aastat trahvide jaoks reserve ja praegu sellest lähtuvat hinnatõusu ei tule.
Rohtla hinnangul on tootjatele kõige keerulisem CO2 piiridesse mahtumine just järgmisel aastal, sest 2021. aasta eesmärkide täitmiseks jõuavad müügile juba elektriautod. “Neil on lihtsam, kellel elektriautod juba valikus olemas.”
Samas ei tähenda elektriautode olemasolu veel seda, et inimesed neid ka ostma hakkavad. Trahvi arvestus ei käi mitte toodetud autode, vaid registris arvele võetud uute sõidukite järgi. Elektriautode kõrge hinna tõttu sõltub nende müük eelkõige valitsuste ostutoetustest.
Paljud automüüjad on plaanitava hinnatõusu teemal kidakeelsed, ent mitmed tõdesid, et kui on plaanis autot poole aasta jooksul vahetada, siis tasuks seda teha praegu.
Eestis enim erinevaid automarke müüva Autospiriti ja Autospirit Tartu juhatuse liikme Marko Viirandi sõnul on praegu selles vallas hästi palju teadmatust.
“Kes ikka tahab rääkida, et hind tõuseb, aga kindlasti see uuel aastal juhtub. Juba praegu on näha, et kui mõnel automargil tuleb uus mudel, siis on ka hind kallim. Ringiga jõuavad hinnatõusud ka kasutatud autode turule,” ütleb ta.
Viirandi sõnul ei tea keegi, milliseks kujuneb reaalselt müüdud autode keskmine CO2 ning kas õnnestub müüa selle alla saamiseks piisavalt elektrisõidukeid.
“See võib tähendada, et teatud sisepõlemismootoriga mudelite saadavust võivad tootjad hakata kunstlikult piirama,” lisab ta.
“Eks need hinnatõusud peidetakse mudelivahetuse või inflatsiooni egiidi alla,” tõdeb ka Sillat, kuid tema ei usu, et kunstlikult piiratakse suurte mootoritega mudelite saadavust, küll aga hakatakse boonuste või muude vahenditega survestama edasimüüjaid keskenduma keskkonnasõbralikumate autode müümisele.
Trahvide mõjul võib Sillati sõnul osa USA ja Jaapani tootjaid Euroopa turult hoopis lahkuda või ka teatud mudelid valikust kaduda. Näiteks lõpetatakse Euroopas uuest aastast SsangYong Rextoni müük.
Tootjad, kes müüvad suure mootori ja kütusekuluga maastureid, mille heide jääb ca 400 grammi CO2 kilomeetri kohta, peaksid selle silumiseks müüma neli elektriautot.
Hullem seisab veel ees tarbesõidukitega
Aastal 2025 karmistuvad märgatavalt ka tarbesõidukitele kehtestatud CO2 nõuded. Uute kaubikute keskmine heitkogus ei tohi siis ületada 146 grammi CO2 kilomeetri kohta.
Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu (AMTEL) juht Arno Sillat tõdeb, et selle saavutamine on tootjate jaoks veelgi hullem. Sisuliselt peaks kaubik tarbima kütust viis liitrit saja kilomeetri kohta.
“Arvestades, et mitmes Euroopa riigis tahetakse diiselmootorid üldse keelustada, siis ma ei kujuta ette, millega hakkavad prantslased oma croissant’e laiali vedama,” on Sillat nõutu.
Elektriautodel ei ole kauba vedamiseks piisavalt kandevõimet.
“Kui tahetakse säilitada praeguste tarbesõidukitega võrreldav kandevõime, suudaks elektrikaubik sõita ühe laadimisega vaid sada kilomeetrit,” kirjeldab ta akutehnoloogia praeguseid võimalusi.
Sillati sõnul on mõistetamatu, kuidas saavad poliitikud võtta vastu selliseid otsuseid, mille teostamiseks puuduvad tehnilised lahendused.
Lugesin ise ka ennist, et kena EV-de dotatsioon ;D _________________
"Elektriautodel ei ole kauba vedamiseks piisavalt kandevõimet."
"Kui tahetakse säilitada praeguste tarbesõidukitega võrreldav kandevõime, suudaks elektrikaubik sõita ühe laadimisega vaid sada kilomeetrit"
Ok, see tähendab seda, et herr Vahtel ei mõista asja absoluutselt
Jätkuvalt ennustan, et 48V-sed süsteemid vallutavad täie pauguga 50+% autodest, aga vist kiiremini kui arvasin.
Diisliga saab rahulikult edasi sõita. Keelud tulevad alles "pärast"
"Elektriautodel ei ole kauba vedamiseks piisavalt kandevõimet."
"Kui tahetakse säilitada praeguste tarbesõidukitega võrreldav kandevõime, suudaks elektrikaubik sõita ühe laadimisega vaid sada kilomeetrit"
Ok, see tähendab seda, et herr Vahtel ei mõista asja absoluutselt
Noh täna on Tesla Cybertruck event juhtumisi - eks saab näha mida seal head on. _________________ There is no place like 127.0.0.1
Kui vintsi ei tule siis ma olen pettunud
Ma peidaks vintsi kapoti alla, lisaks suurema klapi stangele, et miskit poleks näha kui kasutusel pole.
Ja võibolla tõmbaks veel trossi tahapoole ka, et saaks ka taga vintsitada. Eraldi spindlil kapoti all.
Elektrikal annaks teha sellist asja vabalt kui soovi on. _________________ Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
There are three versions of the truck available:
Single motor rear-wheel drive with 250 miles of range, 7,500-pound towing capacity, and 0-60 mph capabilities in under 6.5 seconds, for $39,900.
Dual motor all-wheel drive with 300 miles of range, 10,000-pound towing capacity, and 0-60 mph in under 4.5 seconds for $49,900.
Triple motor all-wheel drive with 500 miles of range, 14,000-pound towing capacity, and 0-60 mph in under 2.9 seconds for $69,900. (Though this version won’t start production until late 2022.)
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.