Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 417, 418, 419, 420  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.04.2024 11:36:23 vasta tsitaadiga

Päris õudne oleks elektriautot laadides surnuks külmuda icon_lol.gif
Kommentaarid: 686 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 532
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002




sõnum 01.04.2024 12:35:38 vasta tsitaadiga

Enda test siin -20...-25C külmadega mis sai tehtud, panen uuesti siia. Lisaks sai tehtud veel test ka kiirlaadijas sellise külmaga kus auto oli seisnud 2 päeva. Sai siis enamvähem sõidetud kohe kiirlaadijasse ning kulus kuskil 40 minutit ennem kui aku hakkas voolu sisse võtama niiöelda. Kogu see aeg kuulus aku soojendamiseks 0C-ni, kui oli paar esimest kraadi akus sees siis hakkas aku ka vaikselt laadima. Kogu laadimise pikkuseks näitas 2 ja pool tundi. Aku soojendus napsas kuskil 8kW. See siis LFP aku kohta jutt. Külm LFP aku - very bad icon_biggrin.gif Samas sai tehtud ka teine test, kus siis kiirlaadijasse jõudmist sai aku ennem soojendatud. Sellisel juhul tuli sealt akkusse koheselt 120kW-i ja 100% laadimine 40 minutit.

Equinox kirjutas:
Sai siin vahepeal oma Teslaga tehtud testi ja keskmine kulu arvutatud kui sai sõidetud ilma aku soojendamiseta s.t auto ei ei istunud juhtme otsas. Iga sõidu alguses sai kasutatud salongi/aku eelsoojendust ja lühikesed linna otsad (hommiku tööle siis 8tundi masin seisab siis töölt koju/poodi jne). Ehk kõik wurts tuli siis akust. Keskmine kulu (mitte ainult sõit vaid siis kõik kokku) 43kwh/100km kohta. Aku suurus 57kwh. Kuskil 130km siis sõiduulatus sellisel juhul. Suvel ideaaltingimustes sai 430km ühe akutäiega. Külm aku ja lühikesed linna otsad kombinatsioon - bad, bad, bad icon_lol.gif Ahjaa talvine teine usecase -15C eelsoojendatud solong/aku ja ühtlane maanteesõit 95-100km/h Tartu-Tallinn kulu 19.5kwh/100km kohta seega kuskil 280-300km sõiduulatust.

_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
rtfm99
HV kasutaja

liitunud: 08.04.2007




sõnum 01.04.2024 20:31:45 vasta tsitaadiga

-45 ei lähe enamus diisleidki eriti lihtsalt tööle. aga õnneks ei ole siis ka enam kütusekulu.
_________________
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002




sõnum 02.04.2024 19:53:26 vasta tsitaadiga

Tesla eri mudelite ja akude degradeerumise analüüs. LFP on kunn..

Link

_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Kristoferr
HV Guru
Kristoferr

liitunud: 26.11.2006




sõnum 02.04.2024 22:28:05 vasta tsitaadiga

Spoiler Spoiler Spoiler

No täis porr ikka meie oludes. Vast mõne aasta pärast on parema külmataluvusega ja mahutuvusega akud seeriatootmises. Ise hakkan elektrikale mõtlema alles siis kui >150kwh keskklassi sõiduauto akusse mahutatakse.

_________________
Ostan 400-650W PSU (Platinum-Titanium)
Liitu Binance'ga
Liitu Honey'ga
Kommentaarid: 251 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 4 :: 0 :: 203
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002




sõnum 02.04.2024 23:00:45 vasta tsitaadiga

Eks ootame naatriumioon akusi. Esimesed tootjad on lubanud 2025-2026 aastaks tootmiskõlbulikke variante. Ilmselt mõned aastad veel otsa kui reaalselt keskmises elektriautos ka need akud sees istuvad.
_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 05.04.2024 08:45:04 vasta tsitaadiga

https://www.err.ee/1609302444/hollandi-kastirataste-firma-kutsub-tagasi-ligi-22-000-ratast
_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 05.04.2024 09:28:12 vasta tsitaadiga

See Babboe kastirataste defektse raami teema pole vist eriti elektriautode (ja muude alternatiivide) teema. Või vähemasti elektriteema. Kui oled elektri kastirattaga sõitnud, siis tead, et see raam on paratamatult selliselt lahendatud, et ainult üks kastialune tala peab andma jäikuse iga suunas. Nagu jalgratas, millel ülemist pulka ei oleks. Umbes nagu olid "naisterattad" ... kindlasti veidi lõdi raamiga. Ja samamoodi nagu kabriod, millel siis katus läbi lõigatud olid lõdima raamiga.
Selline tsükliline koormus tapab seal keevisliited ära ja raam läheb katki.


=====
Teisel teemal - Tesla akude kulumise statistika video ülevaltpoolt.
Jõhkralt hea ülevaade ju. Keskmiselt miski 10% mahtuvuse kadu 100'000 miili järel... ehk 160'000 kilomeetri järel. Ja sellestki enamus esimese paarikümne tuhande miili järel. Mahtuvuse kadu küll väga kartma ei pea.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 05.04.2024 18:24:50 vasta tsitaadiga


Link


Vahva, kui pappi oleks, siis võiks sellisega sõita küll icon_redface.gif
Kommentaarid: 157 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 149
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Winterwind
One
Winterwind

liitunud: 19.05.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 05.04.2024 18:50:31 vasta tsitaadiga

Ma ka, loodetavasti jõuavad tavalised ka kunagi vähemalt poolele tasemele.
Kommentaarid: 1007 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 1 :: 727
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 05.04.2024 19:03:36 vasta tsitaadiga

Mida sellise autoga Eestis teha? Kasutad vaid murdosa selle võimsusest icon_rolleyes.gif
Kommentaarid: 686 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 532
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 05.04.2024 20:32:31 vasta tsitaadiga

sakinaga kirjutas:

Link


Vahva, kui pappi oleks, siis võiks sellisega sõita küll icon_redface.gif

Vaatasin läbi, tundub väga edev ja tehnoloogiliselt tõesti vinge thumbs_up.gif
Iseasi, et kahjuks rahakott sellisele peale ei hakkaks ja mis pärast garantiid sellest saab icon_biggrin.gif

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002




sõnum 05.04.2024 23:50:26 vasta tsitaadiga

käisin leafiga linnas poes 20+20 km umbes. alustasin siis oli 118 km ranget, lõpetasin, siis oli 40 km... soojendus oli 22 kraadi peal, poeskäigu ajal panin äpist soojenduse sisse, maanteel uhasin 146ga... nüüd läheb teppslisse ja hommikuks on piisavalt rangei
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
degreal
HV veteran

liitunud: 07.01.2002




sõnum 06.04.2024 11:59:34 vasta tsitaadiga

Sold OUT kirjutas:
käisin leafiga linnas poes 20+20 km umbes. alustasin siis oli 118 km ranget, lõpetasin, siis oli 40 km... soojendus oli 22 kraadi peal, poeskäigu ajal panin äpist soojenduse sisse, maanteel uhasin 146ga... nüüd läheb teppslisse ja hommikuks on piisavalt rangei

Nüüd lõppes garantii kehtivuse kuna Leafi top speed on 144 kmh!
Kommentaarid: 25 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 23
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002




sõnum 07.04.2024 00:45:22 vasta tsitaadiga

Nagunii oleks augustis läbi saanud
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rtfm99
HV kasutaja

liitunud: 08.04.2007




sõnum 08.04.2024 07:49:35 vasta tsitaadiga

õnneks hommikuks on see sul maha põlenud.
_________________
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
greaper
HV kasutaja
greaper

liitunud: 27.06.2005




sõnum 08.04.2024 09:09:56 vasta tsitaadiga

tsitaat:

Mida sellise autoga Eestis teha? Kasutad vaid murdosa selle võimsusest


Mida sa eestis kõikide lambode, ferraride jms asjadega teed? Kasutad teslal kogu võimsust pidevalt eestis? Millise auto koguvõimsust sa eestis üldse pidevalt kasutad? Mopeedauto, invaauto?
Keegi tahab ja saab seda endale lubada, siis milles probleem? Pidevalt oli ju kiun, et elektrikad nõrgad ja kehvad, nüüd kohe uus kiun, et võimsad, mida te tahate siis icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif

_________________
I am patient with stupidity but not with those who are proud of it.
Kommentaarid: 25 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.04.2024 10:46:54 vasta tsitaadiga

greaper kirjutas:
tsitaat:

Mida sellise autoga Eestis teha? Kasutad vaid murdosa selle võimsusest


Mida sa eestis kõikide lambode, ferraride jms asjadega teed? Kasutad teslal kogu võimsust pidevalt eestis? Millise auto koguvõimsust sa eestis üldse pidevalt kasutad? Mopeedauto, invaauto?
Keegi tahab ja saab seda endale lubada, siis milles probleem? Pidevalt oli ju kiun, et elektrikad nõrgad ja kehvad, nüüd kohe uus kiun, et võimsad, mida te tahate siis icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif

Elektrikad ongi praegu kehvad ja nõrgad. See, et nüüd mingid luksusmudelid vingeks tehakse ja neid loetud arv müüakse, ei anna sellele elektriautodega seonduvale ärile absoluutselt mitte midagi. Tõsine nišitoode jälle. Varsti saame jälle mõne kopterimehe taolise uusrikka kiidulaulu rohepöördele kuulda, kus antud mudel tuuakse selle parimaks näiteks.
Meil ja lähiriikides on see pigem poosetamiseks...
Kommentaarid: 686 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 532
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
greaper
HV kasutaja
greaper

liitunud: 27.06.2005




sõnum 08.04.2024 13:48:55 vasta tsitaadiga

tsitaat:

Elektrikad ongi praegu kehvad ja nõrgad. See, et nüüd mingid luksusmudelid vingeks tehakse ja neid loetud arv müüakse, ei anna sellele elektriautodega seonduvale ärile absoluutselt mitte midagi. Tõsine nišitoode jälle. Varsti saame jälle mõne kopterimehe taolise uusrikka kiidulaulu rohepöördele kuulda, kus antud mudel tuuakse selle parimaks näiteks.
Meil ja lähiriikides on see pigem poosetamiseks...


No ei ole ju kõik kehvad, Hyundai ja kia on hinna ja kvaliteedi mõistes väga ok, skoda ka vaikselt pusib. On juba välimust ja ka sõiduulatus on ok. Vinged luksusmudelid on ka ju omal kohal, kui sihtgrupp olemas, kes ostab, siis milles probleem, kes tahab poosetada jumala eest, miks mitte, ka siin foorumis on ju teema, kus vennad poosetavad arvutitega (kellel on 3dmark 5 punkti rohkem icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif päriselus pole mingit vahet), see väga eestlaslik. Luksus ongi ju poosetamiseks.

_________________
I am patient with stupidity but not with those who are proud of it.
Kommentaarid: 25 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.04.2024 14:39:42 vasta tsitaadiga

Noh, eks ajalugu kordub https://en.wikipedia.org/wiki/La_Jamais_Contente
Küsimus on ainult selles, mis neist elektrilistest edasi saab. Pikemas plaanis tundub vesinik loogilisem lahendus.
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Winterwind
One
Winterwind

liitunud: 19.05.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 08.04.2024 16:02:52 vasta tsitaadiga

Hyundai ja Kiaga lased talvel eessõitva rekka alt kukkunud jääkamakast(või mingi muu asi jääb ette) üle ja garantii läbi sest põhjaplekk muljuda saanud. Tundub tõesti hea hinna-kvaliteedi suhe.
Kommentaarid: 1007 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 1 :: 727
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Kristoferr
HV Guru
Kristoferr

liitunud: 26.11.2006




sõnum 08.04.2024 16:47:50 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:
Noh, eks ajalugu kordub https://en.wikipedia.org/wiki/La_Jamais_Contente
Küsimus on ainult selles, mis neist elektrilistest edasi saab. Pikemas plaanis tundub vesinik loogilisem lahendus.

Lingi või kirjelda põhjused, miks vesinik on loogilisem lahendus?
Ma kirjutan oma arvamuse kohe ette ära, et vesinik ei saa kunagi olema piisavalt ohutu ja mugav kütus. Miks? Füüsika.

_________________
Ostan 400-650W PSU (Platinum-Titanium)
Liitu Binance'ga
Liitu Honey'ga
Kommentaarid: 251 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 4 :: 0 :: 203
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.04.2024 16:52:26 vasta tsitaadiga

Saad oma päikesepaneeli või tuuliku tööle panna ja sellega vesinikku toota. Vett on planeedil piisavalt ja põletatud vesinik muutub jälle veeks. Elektri salvestamisega on keeruline....
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rtfm99
HV kasutaja

liitunud: 08.04.2007




sõnum 08.04.2024 17:05:09 vasta tsitaadiga

mulle eriti ei meeldiks kui naabrid ümberringi endale vesinikku vaaritaks.
_________________
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002



Online

sõnum 08.04.2024 17:25:20 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Elektrikad ongi praegu kehvad ja nõrgad. See, et nüüd mingid luksusmudelid vingeks tehakse ja neid loetud arv müüakse, ei anna sellele elektriautodega seonduvale ärile absoluutselt mitte midagi.


Tesla ei ole ühestki otsast luksusudel, aga edasi käib päris hästi. "Nõrgad ja kehvad" on ikka ühed ja samad säästuautod, sõltumata, mis mootor seda veab. Kui üritad soetada 25k'ga elektrika, mis 2.5s 100'ni läheb, siis unista edasi. OK, pruugitud 10a+ vana Model S'i saab 25k'ga kätte küll kenasti jah.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 417, 418, 419, 420  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.