Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Seadusega pahuksis »  Mida teada ja kuidas käituda kahtlaste (töödeldud) pakkide saamisel / abipalve süüdlas(t)e väljaselgitamiseks märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: m.hv.ee :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Hents3
HV vaatleja
Hents3

liitunud: 05.09.2009




sõnum 15.10.2016 02:43 Mida teada ja kuidas käituda kahtlaste (töödeldud) pakkide saamisel / abipalve süüdlas(t)e väljaselgitamiseks vasta tsitaadiga

Tellisin Amazon.de e-poest 02. oktoober 960GB SSD kõvaketta. Amazon'i töötajad panid SSD paki teele standardse pakisaatmisteenusena, mille liikumist pole võimalik jälgida (viimane nimetatud nüanss tuli välja pärast kõvaketta ja transpordikulude eest tasumist).
14. oktoober kell 15:16 sain enda mobiiltelefonile SMS'i, et minu saadetis nr 1 saabus XXX postkontorisse. Ca kell 16:50 kohale minnes selgus, et lausa kaks pakki ootavad mind. Nimelt olla saadetis nr 2 saabunud XXX postkontorisse juba 10. oktoober, kuid saabumise teadet minule SMS'i ega kirja teel ei edastatud.
Kuna Omniva klienditeenindaja andis mulle mitu pakki korraga, siis avastasin alles kodus, et saadetis nr 2 on väga kerge (alla 100 grammi). Tegelikkuses peaks olema paki kaal ca 220 grammi.
Kuna aimasin kõige halvemat tegin paki avamisest video:
https://youtu.be/itHsBN2oR7c
Kohesest pärast video tegemist läksin tagasi XXX postkontorisse ja rääkisin sama klienditeenindajaga, kes mind varasemalt oli teenindanud. Klienditeenindaja ütles, et neil varasemalt selliseid juhtumeid esinenud pole ja Omniva ei saa vastutust võtta, sest pakk saadeti lihtsaadetisena ning et ma avasin paki kodus, mitte Omniva klienditeenindajate silme all.

Mind paneb kummastama, et saadetise nr 1, mille väärtus on alla 10 €, saabumise kohta XXX postkontorisse saadeti koheselt SMS, kuid saadetise nr 2, mille väärtus on enam kui 200 €, saabumise kohta ei saadetud ühtegi teavitust nelja tööpäeva jooksul.

Politseisse avaldus on tehtud.

Hetkel on kaks küsimust:
1) Miks ei saadetud mulle paki saabumise kohta XXX postkontorisse ühtegi teadet?
2) Kas postkontori laoruumides asuvate turvakaamerate salvestiste põhjal on võimalik midagi tõestada ja kas saadetis oli juba enne XXX postkontori lattu saabumist eelnevalt lahti võetud (üle kleebitud läbipaistva kleeplindiga) või võttis keegi Omniva töötajatest selle laos lahti, eemaldas pakendist kõvaketta, pani asemele pakkimispaberi ja taassulges pakendi läbipaistva kleeplindiga?

Karistusseadustiku § 218. lõike 4 kohaselt: Väheväärtuslikuks asjaks või väheoluliseks varaliseks õiguseks loetakse asja või õigust, mille rahaline väärtus ei ületa kahtekümmend miinimumpäevamäära.
Karistusseadustiku § 44. lõike 2 kohaselt: Miinimumpäevamäära suurus on 10 eurot.
Kuna SSD väärtus ületab 200 € on tegemist kuriteole viitava stsenaariumiga ja seadusest tulenevalt on menetlejatel rohkem hoobasid, et paharetid kätte saada.


Kirjutasin koheselt pärast teistkordset külaskäiku postiasutusse Amazon’ile eelkirjedatud probleemist nii:

“Dear Sir/Madam,

Today I received a package, but the box included only packaging paper so the parcel was basically empty.
What should I do?

Faithfully yours,
X”

Mõned tunnid pärast politseile avalduse saatmist saatis Amazon.de sellise kirja:
“Dear Mr X,

thank you so much for taking your time to write to us and for bringing this case to our attention.

I will gladly assist you with this matter.

I regret everything you have gone through!

I have placed a new order #xxx-xxxxxxx-xxxxxxx to be sent to the same delivery address free of charge.

Our fulfillment centre will dispatch the new shipment as soon as possible. The current dispatch time and all further details concerning the replacement order can be found in "Your Orders".

I have selected the fastest shipping method available so that the item reaches you as soon as possible.

I want to use this opportunity to thank you for your understanding, patience and cooperation.

Should you need any further assistance, please do not hesitate to contact us back.

I wish you an amazing weekend, Mr X!

We sincerely apologize for any inconvenience and we thank you for your understanding.

Amazon.de”

Mis sellest kirjavahetusest võib järeldada?
1) Amazon.de on tasemel – klienditeenindajad töötavad ka reedel, pärast tööpäeva lõppu
2) Amazon.de hoolib enda klientidest pannes teele sama toote, kasutades seekord teist postifirmat (loodetaasti koos trackinguga), mis toimetab selle saajale mitu korda kiiremini kui standardne pakisaatmisteenus. Seetõttu ei juhtu olukord, kus klient saab saatetise oodatust mitu nädalat hiljem.

Millised uued küsimused tekivad?
1) Jääb segaseks, mis asjaoludel saadetisest SSD eemaldati?
2) Kas Amazon.de oli enne minu kirja saatmist kirjeldatud vahejuhtumist teadlik?
3) Millises riigis süütegu toime pandi?
jne


Resümee:
Väärtuslikumat pakki vastu võttes tuleks veenduda enne allkirja andmist ja/või paki saamist, et pakki ei ole varasemalt lahti võetud ja kui tekib selline kahtlus, tuleks fikseerida paki kaal, mis on trükitud pakile ja võrrelda seda reaalse kaaluga (digitaalsed kaalud on tavaliselt igas postiasutuses). Kui kaal jääb selgelt alla pakil kirjutatu, on selge, et saadetis ei ole enam komplektne st kolmas osapool on käinud paki kallal ja omaniku (antud kontekstis paki saaja) tahte vastaselt omastanud paki sisu. Sellisel juhul oleks tark saadetist mitte vastu võtta, tõmmata kätte kindad, fikseerida paki visuaalne seisukord ja paki etikettidel kirjutatu digitaalset taasesitamist võimaldava fotoaparaadiga ning paluda, et klienditeenindaja ladustaks paki puhtasse kilekotti teistest pakkidest eraldi. Politseile avaldust kirjutades tasuks avalduse juurde lisada postiasutuses tehtud pildid.
Miks selline teguviis oleks parim?
Sellisel juhul ei saa postiasutus ega politsei väita, et saaja ise avas saadetise, eemaldas sisu ja kleepis saadetise taas ning tegeleb pettusega. Lisaks on kriminalistidel / menetlejatel lihtsam leida saadetiselt ja saadetisest asitõendeid, mis aitaksid leida kolmandat osapoolt, kes pakki "töötles".

Kuna hetkel on asjaolud segased, siis palun kõikidel foorumlastel antud teemasse või PM-na teada anda, kui keegi Eesti järelturule Sandisk SSD Ultra II 960GB kõvaketta müüki paiskab.
Antud isik (http://www.okidoki.ee/item/5494272 ja https://goo.gl/73KoeF) selle episoodiga seotud ei ole, kuid hoolimata käimasolevast kriminaalmenetlusest müüb ta jätkuvalt seadmeid, mille päritolus ega legaalsuses ei luba ta ostjatel enne ostu veenduda.

Siinkohal meenub vanasõna - Üheksa korda kontrolli, üks kord lõika.
Kommentaarid: 4 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk55
HV veteran

liitunud: 27.08.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.10.2016 12:03 Re: Mida teada ja kuidas käituda kahtlaste (töödeldud) pakkide saamisel / abipalve süüdlas(t)e väljaselgitamiseks vasta tsitaadiga

Hents3 kirjutas:



1) Jääb segaseks, mis asjaoludel saadetisest SSD eemaldati?
2) Kas Amazon.de oli enne minu kirja saatmist kirjeldatud vahejuhtumist teadlik?
3) Millises riigis süütegu toime pandi?


1) Keegi postisorteerija vms kuskil riigis tee peal otsustas lisaraha teenida.
2) Väheusutav, et nad ennem sellest teadlikud olid, kuna saadetis polnud jälgitav (kerged pakid pole enamjaolt jälgitavad).
3) Kindlalt ei saagi teada, kus riigis see süütegu toime pandi.

Ma soovitaks Samsungi kaudu uurida, kas antud kõvaketta seerianumbri saab nn musta nimekirja panna (ehk kui keegi miskise Samsungi tarkvara alla laeb tuleks kiri ette, et ketas on a la varastatud vms).

_________________
M: 7970 reference jahuti
Ostan vigaseid videokaarte: AMD puhul: 7990; R9 280(x); R9 290(x); R7 370; R9 380(x); 390(x) RX470/480. nVidia puhul võimsuselt võrdväärsed kaardid. Võib pakkuda ka muud vigast, mitte veel moraalselt vanenud, elektroonikat.
Kommentaarid: 28 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ipp
HV kasutaja

liitunud: 25.03.2005




sõnum 15.10.2016 12:18 Re: Mida teada ja kuidas käituda kahtlaste (töödeldud) pakkide saamisel / abipalve süüdlas(t)e väljaselgitamiseks vasta tsitaadiga

mikk55 kirjutas:

Ma soovitaks Samsungi kaudu uurida, kas antud kõvaketta seerianumbri saab nn musta nimekirja panna (ehk kui keegi miskise Samsungi tarkvara alla laeb tuleks kiri ette, et ketas on a la varastatud vms).


Moodsama Samsungi paneb tehas musta nimekirja järgi plahvatama icon_smile.gif
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 14
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Hents3
HV vaatleja
Hents3

liitunud: 05.09.2009




sõnum 15.10.2016 12:23 Re: Mida teada ja kuidas käituda kahtlaste (töödeldud) pakkide saamisel / abipalve süüdlas(t)e väljaselgitamiseks vasta tsitaadiga

mikk55 kirjutas:
Ma soovitaks Samsungi kaudu uurida, kas antud kõvaketta seerianumbri saab nn musta nimekirja panna (ehk kui keegi miskise Samsungi tarkvara alla laeb tuleks kiri ette, et ketas on a la varastatud vms).

Amazon.de ei ole mulle seeriakoodi edastanud, st isegi kui see peaks neile teada olema, tegelevad nad "musta nimekirja teatamisega" ise.
Kommentaarid: 4 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
eweb
HV kasutaja

liitunud: 28.10.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 18.10.2016 10:58 vasta tsitaadiga

Endal oli septembri alguses juhus, kus Ebayst tellitud (trackinguga) pakk Omniva kaudu kohale ei jõudnud. Paki hinnaks koos transpordiga umbes 25€. Nii ebay poolne kui omniva tracking näitavad, et pakk on saajale postkasti kohale toimetatud. Tegu 4 korteriga majaga, naabritega suheldud, kes kindlalt pakki omandanud pole.



Olgu märgitud, et väidetav paki vastuvõtja on sama, kellele pakk pidigi jõudma. Samas aliexpressist tellitud ~1.50€ paki kohta tuli pakiteade postkasti. Mine võta kinni.. kuna Omniva jaoks on "pakk postkasti väljastatud", siis jokk ja kooliraha... Aga keegi neid pakke omastab jah...
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 2 :: 33
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Rasmus
HV veteran

liitunud: 30.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.10.2016 08:11 vasta tsitaadiga

Eks igaüks saabki oma õppetunni Omnivaga. Mina jäin kunagi arvutikaupluses ilma saadetud protsessorist, kus minuni jõudis ainult tühi karp... Nüüd ei lase enne kullerit ära, kui olen kauba üle vaadadanud. Neid ärritab see väga, sest nende tööaeg jookseb, aga mina ei ole ka süüdi selles, et transpordiettevõte ei ole usaldusväärne. On sellel teemal olnud ka sõdimist, aga ma ei anna järele ja nad endiselt ei ole nõus pimesi vastutama.
Kommentaarid: 50 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
shushlik
HV vaatleja

liitunud: 26.09.2014




sõnum 23.10.2016 21:22 vasta tsitaadiga

Mul inglise Amazonist tulnud pakiga selline juhus, et originaalpakendil oli turvakleeps lihtsalt ümber karbi keeratud, seadme ekraani kaitsekile eemaldatud ja puudus laadimisjuhe. Samas väline pakend oli Amazoni enda kleepribaga kinni. Seega oli saadetud kas kellegi tagasisaadetud asi või laos juba pakend avatud. Amazoni sai kohe teavitatud ja nad palusid seadme tagasi saata ning ise saatsid uue paki vastu. Hüvitati ka minu saatmiskulu.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Hents3
HV vaatleja
Hents3

liitunud: 05.09.2009




sõnum 26.10.2016 10:08 vasta tsitaadiga

Vahepealsetest arengutest:
Kriminaalmenetlust ei alustatud, sest puudub objektiivne tõend, et pakk oli enne minule üle andmist avatud. Oleksin pidanud postkontoris koheselt paki avama ja see oleks pidanud jääma video'le, kus oleks üheselt mõistetavalt näha, et kõnealune pakk oli juba avatud ja taas kinni kleebitud.
Eile sain Amazon.de'lt uue SSD kätte, pakk oli õiges kaalus ja Amazon kleeplint terve.
Minul pretensioone enam ei ole.

CASE CLOSED
Kommentaarid: 4 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
indrekp
HV Guru

liitunud: 14.11.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.10.2016 11:59 vasta tsitaadiga

Ma sinu asemel järgmine kord vaataks selgelt pakil näha olnud kileteipi. Ma ei tea kas sa tellisid esmakordselt Amazonist aga neil on pakendid kinni pandud spetsiaalselt selle amazoni teibiga millel on ka võrk sees, kui see lahti rebida siis korralikult kinni enam ei saa. Samas mingit tavalist kileteipi nemad ei kasuta.

Postkontoris pakki kätte võttes, kaalu tundes ja teipi nähes oleks raksaki selle sealt pealt ära käristanud ja postitöötajatega koos üllatusmuna otsinud.
Siis oleks edaspidi vähem probleeme ja muresid.
See tagantjärgi kodus avamise video on rohkem naljategu. Võin neid karbikesi nurgast hunnikus võtta, teipida ja avada. Mina sind usun aga see video lihtsalt pole usutav.
Kolmas osapool nagu postkontori tädi või video on 100% kindel tõestus, juhuks kui tegemist oleks olnud hullema müüjaga. Amazon on usaldusväärne diiler.

Samas, ise üllatusin just eile Amazonist pakki saades, oli selline A4 karp nagu ikka, teip ümber nagu alati aga ainult ühtepidi. Karbi otstest sai karbi kenasti avada ja sulgeda nii, et sellest ei jää märkigi. Õnneks olid kõik odavad telefoni kestad ja vidinad sees olemas, seega ei pidanud aru pärima hakkama.

_________________
M: Apple Watch 2 42mm
M: WD Red 6TB HDD
Kommentaarid: 183 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 166
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
radist87
Kreisi kasutaja
radist87

liitunud: 24.07.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.10.2016 02:31 vasta tsitaadiga

Kui tellimuse täitjaks pole amazon, siis võib karp olla x formaadis suvalise teibiga.

Selle võrguga teibi kohta: kasutan ise sarnast 50 mm laiusega klaaskiud teipi (kiud pikki teipi). Suhteliselt kallis, aga kui kleebib siis on kinni. Paki avamine ilma karpi rebestamata üldjuhul ei õnnestu. Kahjuks ei tööta selle teibi liim meie laiuskraadidel vähegi talvise ilma korral. Toasoojas kinni pandud teibi võib väljas miinuskraadides vabalt papilt maha tõmmata ilma et jälgi jääks. Viid tuppa tagasi ja paned sama teibi uuesti kinni. Lennureisi elab see teip kenasti üle, sest üksiku karbi ümber on koormus staatiline ja keegi servast ei sikuta. Mõnel juhul on karbi sisu võõraste eest hoidmiseks isegi turvalisem kasutada ilma armeeringuta õhukest kileteipi. Kile läheb suurema tõenäosusega katki ja tagasi kleepida pole midagi. Muidugi ka selle teibi jälgedeta avamiseks on olemas lihtsad moodused. Sarnaselt madalale temperatuurile ei kannata liimid ka kõrgeid temperatuure. Peab teadma kui palju kuuma teip tahab ja see tuleb papilt maha ilma liimijälgi jätmata. Liiga kõrge temperatuur ja liim on papi küljes/liiga vähe ja tõmbad papi katki. Kui termpoprinditud sildid teibi ümber puuduvad, siis karbile avamisest jälgi ei jää. Uuesti sulgemiseks tuleb muidugi panna uus teip.
Spoiler Spoiler Spoiler


Kiire googeldus:
tsitaat:
http://www.adchem.com/main/faqs.aspx
Application Temperature: Adchem recommends that our products be applied between 60°F and 80°F. Product should not be applied at temperatures below 50°F.

Alla 10 kraadi teibi töökinduse osas pakule ei pane. Meie mõistes siis alates sügisest kuni poole suveni.
Ka Tesa arvab, et me elame miskis maailmalõpus kus teibid ei peagi funktsioneerima:
http://www.tesatape.com/featured/TechnologyJournal_3233652/download/6782731/3879860/the-effects-of-low-temps-on-psas.pdf
Spoiler Spoiler Spoiler

_________________
Please don't follow me into the sun.
Tsüklis töönarkomaan. Öös on asju mida magajad ei näe...
Kommentaarid: 50 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 49
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
indrekp
HV Guru

liitunud: 14.11.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.10.2016 06:24 vasta tsitaadiga

radist87, see on nüüd teooria mida paki teekonnal võiks kasutada, sügavkülma või keevitust, et pakk avada ja sulgeda nii, et kauba kättesaaja arvaks, et amazon ei pannudki asja sinna sisse. Praktikas on sisu varastamine lihtsam ja keegi isegi ei viitsi mõelda paki viisaka sulgemise peale. Iseasi kuidas teatakse kas pakis on väärtuslik kraam või lihtne telefoni silikoonist kest.

Samas selline pakk kus amazoni teip on all läbi lõigatud ja kile teip peale paigaldatud, siis see võiks kliendis alarmi tekitada.
Mingitel saatjatel oli samuti spets teip millel ilutses veel kiri, et kui see teip on vigane, kontrolli paki sisu. Oli vist Synology või Cisco seadmete pakenditel, sest see ei ole odav kaup.

_________________
M: Apple Watch 2 42mm
M: WD Red 6TB HDD
Kommentaarid: 183 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 166
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Hents3
HV vaatleja
Hents3

liitunud: 05.09.2009




sõnum 27.10.2016 13:47 vasta tsitaadiga

indrekp, jah ise olin loll, et paki sedasi (loe: läbipaistva teibiga kinniteibitult) vastu võtsin (pole Amazon'ist varemalt midagi erilist tellinud).
Paki kaalust rääkides, "avatud paki" reaalne kaal oli 120 grammi, paki peale oli märgitud kaaluks 220 grammi st SSD pakend ise kaalub ca 100 grammi. Ütleme ausalt, mina nii kõva vend pole, et 120 ja 220 grammil käe tunnetuse järgi vahet teeks.
Mainin ära, et "avatud paki" Omniva postkontorisse kohaletoimetaja on postifirma nimega ASENDIA.
Tänan, radist87, informatiivse postituse eest!
Kommentaarid: 4 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
radist87
Kreisi kasutaja
radist87

liitunud: 24.07.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.10.2016 15:03 vasta tsitaadiga

indrekp, täiesti nõus. Karbi lahti kangutamiseks ja sisu tuuri panemiseks pole vaja niipalju vaeva näha. Tavalise posti kaosesüsteem oma korratusega annab piisavalt mängimisruumi, et enne lõppklienti keegi midagi pärima ei hakka.

Ka garantiikleepekad on lahti võetavad. Mõtlen neid mis jätavad lahti tõmbamisel liimiga teksti karbi külge. Märksõnaks siin puhtast teflonist nuga/labidas. Tekstiga liimile ja teibile kahjustusi ei jää. Kui kogu 50 mm pakketeip on selle liimiga on muidugi teine teema. Seda ei viitsiks küll lammutada.

_________________
Please don't follow me into the sun.
Tsüklis töönarkomaan. Öös on asju mida magajad ei näe...
Kommentaarid: 50 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 49
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
newarvuti
HV kasutaja

liitunud: 24.04.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.11.2016 15:29 vasta tsitaadiga

Hents3 kirjutas:
indrekp, jah ise olin loll, et paki sedasi (loe: läbipaistva teibiga kinniteibitult) vastu võtsin (pole Amazon'ist varemalt midagi erilist tellinud).
Paki kaalust rääkides, "avatud paki" reaalne kaal oli 120 grammi, paki peale oli märgitud kaaluks 220 grammi st SSD pakend ise kaalub ca 100 grammi. Ütleme ausalt, mina nii kõva vend pole, et 120 ja 220 grammil käe tunnetuse järgi vahet teeks.
Mainin ära, et "avatud paki" Omniva postkontorisse kohaletoimetaja on postifirma nimega ASENDIA.
Tänan, radist87, informatiivse postituse eest!


Tänud mainimast, tellisin ise ka just UK Amazonist paki, sama postifirma on märgitud, hoian siis silma peal. thumbs_up.gif
Kommentaarid: 61 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 54
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Märt.
HV Guru
Märt.

liitunud: 17.01.2004




sõnum 02.11.2016 08:43 vasta tsitaadiga

Seni ASENDIA käideldud pakid on korras olnud, alati on olnud ka Amazoni oma pakendis, mida teist korda enam jäljetult sulgeda ei saa.
_________________
https://www.facebook.com/tiinahuvikeskus
Albert Einstein: "Vaid kaks asja on lõpmatud, universum ja inimlik rumalus, ja selles esimeses pole ma nii kindel."
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 21
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Seadusega pahuksis »  Mida teada ja kuidas käituda kahtlaste (töödeldud) pakkide saamisel / abipalve süüdlas(t)e väljaselgitamiseks
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.