18.02.2016 20:57:23
Eesti firma alustab lähiajal Tallinna-Helsingi liinil hõljukireise
Eelmise aasta suvel asutatud Eesti transpordifirma Sea Wolf Express soetab Venemaa ettevõttelt RDC Aqualines kuni 15 hõljuklennukit, millest esimesega loodab tänavu septembrist alustada Tallinna-Helsingi vahel reisijate teenindamist.
Tegemist ei ole siiski päris tavalise hõljukiga, kuna sellel puudub klassikaline õhupadi. «Õhupadi tekib meie hõljukitel õhuvooluga. See on nagu lennuk, millel on tiibu kärbitud ja mis õhku ei tõuse, vaid lendab vee kohal,» rääkis Sea Wolf Expressi juhatuse liige Tanel Jõeäär.
«Reis hakkab välja nägema selline, et inimene tuleb meie sadamasse, astub hõljukisse ja me viime ta umbes 30 minutiga Soome,» ütles Jõeäär ja lisas, et esialgu ei kavatse Sea Wolf Express reisijatele pardateenuseid pakkuda, kuna reisi kestvus on väga lühike.
Kõik on nagu tore, aga kas on reaalselt testsõidud ja vajalikud protseduurid tehtud?
Hetkel neil pakkuda ainult animatsiooni... _________________ eriti julm
ja kuidas see antud teemasse puutub? antud aparaat liigub ju siiski avamerel või mis?
Ja avamerel sõitvatel laeval ei tekki käigulainet?
Mine sõida korra elus laevaga kasvõi Soome...
Ehkki ma ei näe küll momendil ainumastki moodust, et see antud aparaadi põhja peaks ajama. _________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
ja kuidas see antud teemasse puutub? antud aparaat liigub ju siiski avamerel või mis?
Ja avamerel sõitvatel laeval ei tekki käigulainet?
Mine sõida korra elus laevaga kasvõi Soome...
Ehkki ma ei näe küll momendil ainumastki moodust, et see antud aparaadi põhja peaks ajama.
saan ma praegu õigesti aru, et sinu väide on, et avamerel tekib laevadel selline järellainetus, mis muudab väiksemate aluste (kalapaadid, jahid jms) liikumise võimatuks.... riiiight.
avamerel on käigulaine täiesti lame ja olematu lainekõrgusega moodustis isegi kiiretel reisilaevadel, rääkimata siis aeglastest kaubalaevadest. asukoht on sul küll mere ääres, aga paadiga merele ise pole saanud, nagu näha.
edit: ok täiendasid oma posti, järelikult saad ikka asjast õigesti aru
renx09, Väike paat kõigub vee peal ilma probleemideta. Antud masin on siiski vee kohal aga samas väga lähedal. Seega laine antud aparaadi pihta võib küll päris katastroofiliselt lõppeda.
Kui ta piisavalt kõrgel vee kohal lendab siis vast laevade käigulained ei häiri. Küll aga ei sõida see masin tuulise ilmaga mitte kuhugi.
viimati muutis ArvQ 19.02.2016 11:17:46, muudetud 1 kord
Postimehe kommentaarides keegi väitis, et kuni 2,4m lainet kannatab, kuid allikat polnud lisatud.
Suurem mure peaks olema, et kui sellise kiirusega asi lendab siis kuidas tagatakse turvaline sõidukoridor - TLN-HLL vahel käib ju väga tihe sebimine.
ilmselt on siin mõeldud mudelit EP-15
lennukõrgus: 0 - 5m
max kiirus: 201 km/h
stardivõimekus: kuni 1m lainega (selle võiks keegi üle kontrollida, kas ma sain õigesti aru)
My name is Ville Högman and I represent Sea Wolf Express, it's interesting to be able to read what people say here and get opinions from the public.
My Estonian is very rusty so I hope it's okay that I answer to some of your questions and concerns in English.
- Weather
We will be able to operate all year round with little limitation to weather, we can choose the height we fly at to be able to adapt according to the current wave height. Our maximum flying altitude is about 5m.
Statistically we will have to cancel about 6 days a year.
We will always fly high enough to avoid swell and wakes from other ships.
- Safety
We operate within a VTS (Vessel Trafic Service) area which works similar to the way airplanes are monitored by control towers. In addition to that we will have modern radar and navigational equipment so that we can operate safely.
The IMO (International Maritime Organisation) have approved and have regulations in place when it comes to WIG Crafts.
The craft will be containing the same safety equipment as ships such as liferafts, lifejackets and etc.
- The technology
Ekranoplans/WIG Crafts have been around for a long time but few have been operated commercially. We hope to change this as ekranoplans are fuel efficient, fast and considered a safe mode of transportation.
In addition to the low fuel consumption we do not produce any swell during operations, this helps to limit erosion on the coast line and islands.
VilleH, Thank you for the reply
Nii, et statistiliselt 6 lendu aastas jääb ära. Tavalised laevad jätavad vast 3 sõitu aastas ära?
Muidugi oleks huvitav näha kuidas ta talvel jää sogas õhku suudab tõusta? Stardib mööda lund? Videod kõik näitavad alati ideaal tingimusi.
Igatahes jääme põnevusega oodama
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.