Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Pressiteated »  Goodyear esitleb Genfis sensortehnoloogiaga varustatud ideerehvi isesõitvatele sõidukitele märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 03.03.2016 15:50:18 Goodyear esitleb Genfis sensortehnoloogiaga varustatud ideerehvi isesõitvatele sõidukitele vasta tsitaadiga


PRESSITEADE - Goodyear tutvustab Genfi rahvusvahelisel autonäitusel sensortehnoloogiaga varustatud ideerehvi IntelliGrip, mis on mõeldud toetama tuleviku isesõitvate autode juhtimissüsteeme.
Kuna Goodyeari hinnangul sõltuvad isesõitvad autod andmetest, mida nad saavad teistelt sõidukitelt, juhtidelt, jalakäijatelt ja nutikatelt linnadelt, siis võivad tulevikus sellised rehvid nagu Goodyeari ideerehv IntelliGrip mängida olulist rolli antud teabevahetuses.

Maailma Majandusfoorumi uuringust selgub, et mitmete linnade arvates võivad isesõitvad sõidukid saada reaalsuseks juba järgmise kümne aasta jooksul[1]. 2015. aastal läbiviidud tarbijauuringust J.D. Power U.S. Tech Choice Study[2] ilmnes, et autotööstuse muutudes tähtsustavad tarbijad aina enam kokkupõrgete vastast tehnoloogiat.
"Kuna isesõitvates sõidukites väheneb juhi osalus ja sekkumine, on tulevikus üha suurem roll kanda rehvidel kui auto peamisel ühendusel teega," ütles Goodyeari asepresident ja tehnikajuht Joseph Zekoski. Seetõttu kannavad Zekoski sõnul Goodyeari ideerehvid kahte eesmärki: olla loominguliseks platvormiks, et laiendada traditsioonilise mõtlemise piire, ning teha katsetusi järgmise põlvkonna tehnoloogia loomiseks.
Täiustatud sensortehnoloogia ja spetsiaalselt disainitud turvisemuster võimaldavad Goodyeari uuel ideerehvil reageerida erinevatele teeoludele, sealhulgas erinevatele ilmaoludele ja teekattele. Rehvi ja sõiduki seisundi hindamiseks kasutab IntelliGrip nn aktiivse kulumise tehnoloogiat, mis põhineb Goodyeari kulumise ja rehvirõhu jälgimise süsteemi sensortehnoloogial. Goodyear töötas välja spetsiaalsed algoritmid selliste muutujate jälgimiseks nagu rehvirõhk ja - temperatuur, mis võimaldab paremini hinnata rehvi seisundit ja selle tulemusena optimeerida sõiduki autonoomset kontrollsüsteemi.

Ideerehv reageerib teeoludele ja rehvide seisundile ning suhtleb sõiduki keskse arvutisüsteemiga, mis peaks parandama sooritusvõimet ja suurendama turvalisust. Kui andur annab märku märjast või libedast teekattest, kohandab isesõitev auto kiirust vastavalt teeoludele. Lisaks peaks isesõitva auto rehv lühendama pidurdusteekonda, tagama hea juhitavuse ka kurvides, optimeerima stabiilsust ning toetama ka kokkupõrke vältimise süsteeme.

Goodyear teeb koostööd mitme autotootjaga, et veelgi paremini kohandada antud tehnoloogiat autotööstuse vajadustele ning suurendada ühenduvust elektroonilise vedrustuse, stabiilsus- ja pidurikontrollsüsteemiga.
IntelliGripi mikrokiip töötati välja koostöös Hufiga, kes on üks maailma juhtivaid mehaaniliste ja elektriliste lukustussüsteemide, rehvirõhu jälgimissüsteemide ja telemaatikasüsteemide tootjaid.

Kui soovite lisainfot Goodyeari kohta Genfi rahvusvahelisel autonäitusel, külastage meid 2. hallis asuvas messiboksis nr 2056. Meid saab jälgida ka Twitteris: @Goodyearpress ning ühineda meie LinkedIni grupiga: ThinkGoodMobility. Pressimaterjale saab alla laadida leheküljelt news.goodyear.eu

Goodyearist
Goodyear on üks maailma suurimaid rehviettevõtteid. Ettevõtte pakub tööd ligikaudu 66 000 inimesele ja valmistab oma tooteid 49 tootmisüksuses 22 riigis üle kogu maailma. Kaks innovatsioonikeskust Ohios Akronis ja Luksemburgis Colmar-Bergis töötavad selle nimel, et arendada tipptasemel tooteid ja teenuseid, mis panevad oma valdkonnas paika kõrgeimad kvaliteedistandardid.

Lisainfo saamiseks Goodyearist külastage veebilehte: www.goodyear.ee
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004



Online

sõnum 04.03.2016 11:09:19 vasta tsitaadiga

Kas nende rehvidega sõitma hakkavatel isesõitvatel autodel on mingi spetsiaalne liides, mille kaudu need nutirehvid toite saavad või peab rehvide akusid kord ööpäevas laadima hakkama icon_rolleyes.gif
_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.


viimati muutis Dogbert 04.03.2016 11:18:20, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 04.03.2016 11:16:26 vasta tsitaadiga

Teine huvitav asi magnetleviteerivad kerakujulised rattad icon_arrow.gif http://news.goodyear.eu/Latest-News/innovation--automated-driving--autonomous-vehicles--self-driving-cars--goodyear--future-mobility--co/s/87437154-19D9-4F0D-B7DD-FC6CF1309467
_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 04.03.2016 11:22:04 vasta tsitaadiga

Mote: miks ei voiks olla isesoitval autol pohja all mingi lisaratas mis siis haarduvust jms hindab. Nagu vanasti sigullidel maandusvarras. Tuleks nagu odavam lahendus kui spetsrehvid
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Osiris
HV Guru
Osiris

liitunud: 12.08.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 04.03.2016 11:44:59 vasta tsitaadiga

Dogbert kirjutas:
Kas nende rehvidega sõitma hakkavatel isesõitvatel autodel on mingi spetsiaalne liides, mille kaudu need nutirehvid toite saavad või peab rehvide akusid kord ööpäevas laadima hakkama icon_rolleyes.gif

Ostad garaaži lisavidina mis nagu mobiilidelgi laeb rehvide sees olevad akud täis juhtmevabalt icon_lol.gif
Kommentaarid: 115 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 103
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004



Online

sõnum 04.03.2016 11:51:49 vasta tsitaadiga

Selliseid kerakujulisi "rattaid" võis näha filmis I, Robot (2004), ainult et seal mitte ainult auto ei leviteerinud rataste kohal, vaid lisaks leviteerisid need rattad millegipärast veel ka tee pinna kohal.
Et see esimene on palju mõistlikum ja igati realistlik lahendus, siis paneb mõtlema, et tõenäoliselt sattus see idee filmi sisse mõne visionääri kontseptsioonist või firma (Goodyear?) salajasest uuringute laborist 12 aastat tagasi lekkinud kuulduste põhjal kerakujulistest ratastest, mille kohal auto leviteerib.
Paraku aga filmi kallal tegutsenud CGI mehed ei saanud päris hästi aru, kus kohas see leviteerimine ikkagi toimub, kas rataste ja kere või rataste ja tee pinna vahel, või siis mõni produtsent arvas, et kuigi kerakujulised rattad on coolid, võiks need lisaks veel ka tee pinna kohal hõljuma panna.

Kui need rattad filmis ikkagi korralikult tee pinnal oleksid veerenud selle kohal hõljumise asemel, siis oleks olnud see igati loogiline ja realistlik lahendus, aga juba filmi vaatamise ajal oli see üks neist asjadest, mis häirima jäid - et mis pagana mõte sellel on, et filmis on selgesti näha, et need rattad pöörlevad seal autode all, aga samas tee pinda ei puuduta. Pöörlemine on siiski ju vajalik vaid juhul kui ratas veereb tee pinnal. Kui ta juba nagunii hõljub, siis pole pöörlemisel enam mingit mõtet. Oleks nad valinud kas hõljumise või pöörlemise, siis kuigi esimene neist oleks olnud raskemini teostatav ja vajaks erikonstruktsiooniga teid, poleks see nii karjuvalt ebaloogiline paistnud. Aga mõlemad korraga on mehaaniliselt ja füüsikaliselt täiesti mõttetu overkill, mis kohe silma hakkas sealt.

_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk36
HV Guru
mikk36

liitunud: 21.02.2004




sõnum 04.03.2016 12:21:54 vasta tsitaadiga

Dogbert kirjutas:
Kas nende rehvidega sõitma hakkavatel isesõitvatel autodel on mingi spetsiaalne liides, mille kaudu need nutirehvid toite saavad või peab rehvide akusid kord ööpäevas laadima hakkama icon_rolleyes.gif
Miks eraldi laadima? Saavad praegugi ju rõhuandurid hakkama ilma lisavooluta ja edastavad edukalt seda infot juhtmevabalt auto ajule.
Kommentaarid: 85 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004



Online

sõnum 04.03.2016 13:39:01 vasta tsitaadiga

Minu küsimus ei olnud just päris tõsine, kui kerge sarkasm uute ja energianäljaste, akudel töötavate nutilahenduste pihta piisavalt ilmne ei olnud. icon_lol.gif

+ praegused andurid edastavad ainult rõhuinfot ja ilmselt mitte väga aktiivselt. Mina sain aru, et need rehvid on kordades nutikamad ja seega võib oletada, et nad ei töötaks praeguste andurite viisil patareide pealt piisavalt kaua, et isegi sesoonse rehvivahetuseni vastu pidada.
Kontaktivaba laadimine on mõeldav, aga praegused lahendused eeldavad laadija ja vastuvõtja vahel enam-vähem vahetut (küll mitte elektrilist, vaid puute-) kontakti, mis rehvi puhul peaks tähendama tervet rehvi protektoriosa pinda katvat vastuvõtjat ja võrdlemisi suure pinnaga saatjaid-laadijaid garaaži põrandas. Mõeldamatu see ei ole jah. Aga nagu ma juba kirjutasin, ei mõelnudki ma küsimust tõsiselt.

_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 04.03.2016 13:39:18 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Pressiteade 4.03.2016
Goodyear esitleb Genfis kerakujulist ideerehvi Eagle-360
Goodyear tutvustab tänavusel Genfi rahvusvahelisel autonäitusel oma uusimat rehvikontseptsiooni – 3D-prinditud kerakujulist rehvi Eagle-360 isesõitvatele autodele.
Uuringufirma Navigant Research poolt hiljuti läbi viidud uuring prognoosib, et aastaks 2035 müüakse aastas 85 miljonit täielikult või osaliselt autonoomset sõidukit.[1] Juba 2005. aasta tarbijauuringust J.D. Power U.S. Tech Choice Study ilmnes, et tarbijad tähtsustavad tehnoloogiat, mis tagab isesõitvate autode ohutuse.[2]
"Kuna isesõitvates sõidukites väheneb juhi osalus ja sekkumine, on tulevikus üha suurem roll kanda rehvidel kui auto peamisel ühendusel teega," ütles Goodyeari asepresident ja tehnikajuht Joseph Zekoski. Seetõttu kannavad Zekoski sõnul Goodyeari ideerehvid kahte eesmärki: olla loominguliseks platvormiks, et laiendada traditsioonilise mõtlemise piire, ning teha katsetusi järgmise põlvkonna tehnoloogia loomiseks.
Kerajas kuju tagab suurepärase manööverdusvõime ja turvalisuse
Goodyeari rehvi Eagle-360 unikaalne kuju võib aidata suurendada turvalisust ja parandada manööverdusvõimet ning vastab seega isesõitva auto vajadustele. Kerajas kuju võimaldab rehvidel liikuda igas suunas, suurendades seega ka reisijate turvalisust. Aktiivne tehnoloogia võimaldab rehvil reageerida vastavalt olukorrale, muuhulgas vähendades võimalikest ohuteguritest nagu must jää või ootamatud takistused põhjustatud libisemist.
Lisaks tagab ideerehvi kerajas kuju sujuva liikumise ka külgsuundades, aidates autol mööduda takistustest sõidusuunda muutmata. Kuna rehviga on võimalikud ka 360-kraadised pöörded, võib see aidata lahendada parkimisprobleemi, sest kerakujuliste rehvidega varustatud autod vajavad parkimiskohale manööverdamiseks vähem ruumi. Seega võib tulevikus parklatesse mahtuda rohkem autosid.
Autoga ühendab magnetväli
Sarnaselt magnethõljukrongile on Goodyeari ideerehv Eagle-360 ühendatud autokerega magnetvälja abil. See vähendab müra ja pakub reisijatele suuremat mugavust.
Goodyeari Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika piirkonna juhi Jean-Claude Kihni sõnul illustreerib ideerehv Goodyeari uuenduslikku mõtlemist tuleviku autojuhtide vajadustele vastamiseks. „Meie hiljutised uuringud on näidanud[3], et autojuhid soovivad tulevikus sõita arukate ja säästvate autodega, mille puhul on tähtsam sõiduki töökindlus ja turvalisus.4 Usume, et Eagle-360 ideerehvist võib kujuneda turvaline ja säästev lahendus autojuhtide jaoks, kes sõidavad tulevikus isejuhtivates autodes. Samuti loodame, et see annab inspiratsiooni ka ülejäänud autotööstusele koos tulevikulahenduste otsimiseks," ütles Kihn.
Andurid tagavad ühenduvuse autoga ja suurendavad turvalisust
Goodyear peab isesõitva sõiduki juhitavuse optimeerimisel oluliseks ka ühenduvust, mis tagatakse kolme funktsiooni kaudu. Esiteks registreerivad Eagle-360 ideerehvi sees olevad andurid teeolud, sealhulgas ilma- ja teekatteolud, ning edastavad selle teabe autole ning ohutuse suurendamiseks ka teistele sõidukitele. Teiseks registreerivad ja reguleerivad Eagle-360 andurid Goodyeari turvisemustri kulumise ja rehvirõhu mõõtmise abil rehvi kulumist, et suurendada rehvi läbisõitu. Kolmandaks, kuna turvisemuster prinditakse 3D-printeriga, saab turvisemustri kohandada vastavaks autojuhi elukohale ja piirkondadele, kus ta liigub.
Biomimikri – inspiratsioon loodusest
Eagle-360 disainielemendid põhinevad looduse imiteerimisel ehk biomimikri põhimõttel. Turvisemuster jäljendab ajukoralli: mitmesuunalised klotsid ja sooned aitavad luua turvalise kontaktpinna. Soonelisel pinnal on samad elemendid, mis naturaalsel käsnal, mis muutub kuivana kõvaks, kuid märjana pehmeneb – see tagab piisavad sõiduomadused ja vastupidavuse vesiliule. Samuti imab see tekstuur teelt vett ja väljutab tsentrifugaaljõu abil rehvijäljest vett, vähendades seega vesiliu ohtu.
Kui soovite lisainfot Goodyeari kohta Genfi rahvusvahelisel autonäitusel, külastage meid 2. hallis asuvas messiboksis nr 2056. Meid saab jälgida ka Twitteris: @Goodyearpress ning ühineda meie LinkedIni grupiga: ThinkGoodMobility. Pressimaterjalid saab alla laadida leheküljelt news.goodyear.eu.
Goodyearist
Goodyear on üks maailma suurimaid rehviettevõtteid. Ettevõtte pakub tööd ligikaudu 66 000 inimesele ja valmistab oma tooteid 49 tootmisüksuses 22 riigis üle kogu maailma. Kaks innovatsioonikeskust Ohios Akronis ja Luksemburgis Colmar-Bergis töötavad selle nimel, et arendada tipptasemel tooteid ja teenuseid, mis panevad oma valdkonnas paika kõrgeimad kvaliteedistandardid. Lisainfo saamiseks Goodyearist külaste veebilehte: www.goodyear.ee.
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
mikk36
HV Guru
mikk36

liitunud: 21.02.2004




sõnum 04.03.2016 15:02:35 vasta tsitaadiga

Dogbert, ilmselt ei oleks probleem ka kineetilise energia kinni püüdmine pöörlevast rattast.
Kommentaarid: 85 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 05.03.2016 14:01:01 vasta tsitaadiga

mikk36 kirjutas:
Dogbert, ilmselt ei oleks probleem ka kineetilise energia kinni püüdmine pöörlevast rattast.

Miks sa küll nii hirmsasti IoT (Asjade internet) tehnilisi tingimusi kardad? icon_cool.gif

1. tuleb kasutada patareisid millede eluiga on 10 aastat.
2. ja kõik tootjad peavad tagama tehniliselt nii ökonoomsed lahendused mis tagavad patarei vastupidavuse 10 aastat.

Aga õnneks on veel aega. IoT peab lõplikult valmima ja tööle minema koos 10-15 aasta pärast valmiva 5Gga kuna IoT on osa 5G-maailmast.

Ten-year battery life for "internet of things" devices
http://www.alphr.com/news/377971/ten-year-battery-life-for-internet-of-things-devices
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 06.03.2016 11:20:14 vasta tsitaadiga

Energia rattasse saamiseks piisab püsimagnetist ratta rummu juures ja iga pöördel läbib rattas asuv induktsioonantenn seda püsimagneti magnetvälja ning genereerib emj. Tõenäoliselt väike aku vajalik. Saaks ka kasutada kahte induktsioonmähist, selle pluss oleks samas andmete ülekanne.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.03.2016 16:27:28 vasta tsitaadiga

Tänapäeva rehvirõhuandurid mõõdavad nii rõhku kui temperatuuri ja seda mitmeid kordi minutis.
Toiteks kasutatakse pisikest liitiumipõhist patareid (või paari), millest jätkub 5-10 aastaks. Seade läheb unerežiimi kui ratas seisab.
Lihtsast rehkendamisest võib selgusele jõuda, et andur võib vabalt kesta rehvimustri lõpuni ja värskenduskiirust võib tõsta mitmekordselt.

Hetkel GoodYear midagi targemat välja ei mõelnudki kui teekatte temperatuuri, niiskust ja rehvirõhku mõõtvaid andureid.
Ma lisaks sinna juurde ebavajaliku rehvimustri jäägi anduri.

Kontseptsiooni üleüldine latt on üsna madalale sätitud.
Nokiani väljalükatavate naeltega rehvi prototüüp jättis märksa viisamaka mulje.

_________________
Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004



Online

sõnum 06.03.2016 19:21:11 vasta tsitaadiga

arnis, thumbs_up.gif
_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 10.03.2016 10:10:09 vasta tsitaadiga


Link
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Pressiteated »  Goodyear esitleb Genfis sensortehnoloogiaga varustatud ideerehvi isesõitvatele sõidukitele
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.