Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Sults
HV veteran
liitunud: 06.09.2004
|
25.01.2016 20:31:39
|
|
|
Ekaubandus kirjutas: |
Sults kirjutas: |
Huvitab, kuidas saavad e-kaubanduse firmad tagada samal kuupäeval raha tagastuse, kui tagasi saadetud kaup laekub näiteks laupäeval, klient aga kasutab erinevat panka kuhu nädalavahetusel raha üle ei kanta? |
E-kaupleja peab tagasimakse tegema 14 päeva jooksul arvates taganemisavalduse saamisest, tarbija peab omakorda 14 päeva jooksul tagastuse e-kauplejani toimetama. Nädalavahetused ja pühad on valdavalt e-poe klienditeeninduse jaoks puhkepäevad, tagastustega tegeletakse ja tagasimakseid tehakse tööpäeviti. Juhul, kui tarbija ei ole 14 päeva jooksul tagastust e-kauplejani saatnud, on kauplejal õigus tagasimaksega viivitada tagastuse kättesaamiseni. |
Minu küsimus oligi ajendatud sellest, et on võimalik olukord, kus tagastus jõuab müüjani sellisel päeval, kus reaalselt ei ole võimalik sama päeva jooksul kliendile raha tagastada, kuigigi väidetavalt selline nõue on:
tsitaat: |
Tarbija on kohustatud tagastuse kauplejani toimetama 14 päeva jooksul arvates taganemisavalduse saatmisest. Juhul, kui tagastus ei ole nimetatud tähtaja jooksul kauplejani jõudnud, võib tagasimaksega viivitada päevani, kui tagastus on kauplejani jõudnud. Tagastuse kättesaamise päev on siis ühtlasi tagasimakse viimane tähtaeg. |
Täisesti debiilne on see, et kliendi suutmatus tähtaja sees tagastada seab müüjale tagasimaksele nii jäiga ja kitsa tähtaja.
|
|
Kommentaarid: 38 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
|
Ekaubandus
HV vaatleja
liitunud: 19.01.2016
|
26.01.2016 12:01:51
|
|
|
makulatuur kirjutas: |
Ekaubandus,
Kaks küsimust:
1) Kas kaupleja on juba seaduste vastu eksinud olukorras, kus alles 14-ndal päeval pärast taganemisavalduse saamist jõuab toode tagasi kaupleja lattu ning tagasimakse ei laeku kliendi kontole sel samal päeval?
2) Kes, kas ja kuidas arvestab toote väärtuse vähenemist kui toodet on kasutatud kliendi poolt teist moodi, kui ta seda saaks teha tavapärases kaupluses? Nt. mingi arvutihiir on "pommikindlast" pakendist välja võetud. |
Vastan:
1) Eeldan, et kaupleja peab arvestust lattu saabuvate tagastuste üle, mille kohta taganemisavaldus on saadetud. Kui lattu saabunud toote puhul on näha, et see saabus viimasel päeval arvestades taganemisavalduse saamise kuupäeva, siis on mõistlik selline tagasimakse sooritada esimesel võimalusel. Usun, et keegi ei kaeba tarbijavaidluste komisjoni või kohtusse, kui tagasimakse laekub seaduses sätestatust päev-kaks hiljem.
2) Toote väärtuse vähenemise arvestab kaupleja, tarbijal on õigus see vaidlustada või tellida ekspertiis, kui ta kaupleja eksperthinnanguga ei nõustu. Toodet võib proovida samas ulatuses, kui tavakaupluses (VÕS muudatus 2014. aastast). Kui tavakaupluses ei ole arvutihiire pakendist välja võtmine võimalik, pole tarbijal õigus seda ka e-poest ostetud toote puhul teha.
_________________ Aus äri väärib kiitmist. Veelgi parem, kui seda praktiseeritaks. |
|
tagasi üles |
|
|
xecroy
HV kasutaja
liitunud: 23.05.2008
|
01.02.2016 18:35:58
Kasutegur |
|
|
Ekaubandus kirjutas: |
Vastan:
2) Toote väärtuse vähenemise arvestab kaupleja, tarbijal on õigus see vaidlustada või tellida ekspertiis, kui ta kaupleja eksperthinnanguga ei nõustu. Toodet võib proovida samas ulatuses, kui tavakaupluses (VÕS muudatus 2014. aastast). Kui tavakaupluses ei ole arvutihiire pakendist välja võtmine võimalik, pole tarbijal õigus seda ka e-poest ostetud toote puhul teha. |
Siin me jõuame rohkem nagu tarbija petmise juurde, kui reklaamitakse, et 14 päeva jooksul võid tagastada aga reaalsuses on pakutakse inimesele 70% summast tagasi. Samuti pole ma ühegi müüja lehel sellist juhendit näinud.
_________________ Kõige suurem pidur on alati ketas. Naudi inimväärset elu, osta SSD! |
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
19 |
|
tagasi üles |
|
|
Ekaubandus
HV vaatleja
liitunud: 19.01.2016
|
02.02.2016 00:30:59
Re: Kasutegur |
|
|
xecroy kirjutas: |
Ekaubandus kirjutas: |
Vastan:
2) Toote väärtuse vähenemise arvestab kaupleja, tarbijal on õigus see vaidlustada või tellida ekspertiis, kui ta kaupleja eksperthinnanguga ei nõustu. Toodet võib proovida samas ulatuses, kui tavakaupluses (VÕS muudatus 2014. aastast). Kui tavakaupluses ei ole arvutihiire pakendist välja võtmine võimalik, pole tarbijal õigus seda ka e-poest ostetud toote puhul teha. |
Siin me jõuame rohkem nagu tarbija petmise juurde, kui reklaamitakse, et 14 päeva jooksul võid tagastada aga reaalsuses on pakutakse inimesele 70% summast tagasi. Samuti pole ma ühegi müüja lehel sellist juhendit näinud. |
Toote väärtuse vähenemisest räägime juhul, kui 14-päevase tutvumisaja jooksul on tarbija kaupa kasutanud ja kauba e-poele tagastanud. Tagastamisõigus on ikka, kuid kaup tuleb tagastada siltidega, kasutamata, originaalpakendis. Kui neid nõudeid on rikutud, võib kaupleja arvestada toote väärtuse vähenemise. Ei ole kuidagi tarbija petmisega seotud.
_________________ Aus äri väärib kiitmist. Veelgi parem, kui seda praktiseeritaks. |
|
tagasi üles |
|
|
Draqula
HV Guru
liitunud: 29.10.2004
|
02.02.2016 11:29:38
|
|
|
Ekaubandus kirjutas: |
makulatuur kirjutas: |
Ekaubandus,
Kaks küsimust:
1) Kas kaupleja on juba seaduste vastu eksinud olukorras, kus alles 14-ndal päeval pärast taganemisavalduse saamist jõuab toode tagasi kaupleja lattu ning tagasimakse ei laeku kliendi kontole sel samal päeval?
2) Kes, kas ja kuidas arvestab toote väärtuse vähenemist kui toodet on kasutatud kliendi poolt teist moodi, kui ta seda saaks teha tavapärases kaupluses? Nt. mingi arvutihiir on "pommikindlast" pakendist välja võetud. |
Vastan:
1) Eeldan, et kaupleja peab arvestust lattu saabuvate tagastuste üle, mille kohta taganemisavaldus on saadetud. Kui lattu saabunud toote puhul on näha, et see saabus viimasel päeval arvestades taganemisavalduse saamise kuupäeva, siis on mõistlik selline tagasimakse sooritada esimesel võimalusel. Usun, et keegi ei kaeba tarbijavaidluste komisjoni või kohtusse, kui tagasimakse laekub seaduses sätestatust päev-kaks hiljem.
2) Toote väärtuse vähenemise arvestab kaupleja, tarbijal on õigus see vaidlustada või tellida ekspertiis, kui ta kaupleja eksperthinnanguga ei nõustu. Toodet võib proovida samas ulatuses, kui tavakaupluses (VÕS muudatus 2014. aastast). Kui tavakaupluses ei ole arvutihiire pakendist välja võtmine võimalik, pole tarbijal õigus seda ka e-poest ostetud toote puhul teha. |
Võtame selle pakendatud arvutihiire juhtumi:
- Suuremas elektroonikapoes on "pommikindel" pakend avatud ja üks hiir demo-variandina näppimiseks väljas
- Väiksemas salongis ühtegi pakendit naljalt ei avata
Kummast variandist peaks e-poe puhul lähtuma, kui räägime tavapoega võrdsustamisest?
Teine küsimus:
Kas ja kuidas mõjutab kättesaamise viis e-poest ostu puhul tagastusõigust?
St kui ma valin kauba kättesaamise kohaks kaupluse esinduse siis ost on küll tehtud sidevahendi abil (veebipoe tellimus), kuid tegelikult oleks mul võimalik poe ruumis kaubaga tutvuda kättesaamisel.
|
|
Kommentaarid: 42 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
|
Ekaubandus
HV vaatleja
liitunud: 19.01.2016
|
02.02.2016 16:24:59
|
|
|
Draqula kirjutas: |
Ekaubandus kirjutas: |
makulatuur kirjutas: |
Ekaubandus,
Kaks küsimust:
1) Kas kaupleja on juba seaduste vastu eksinud olukorras, kus alles 14-ndal päeval pärast taganemisavalduse saamist jõuab toode tagasi kaupleja lattu ning tagasimakse ei laeku kliendi kontole sel samal päeval?
2) Kes, kas ja kuidas arvestab toote väärtuse vähenemist kui toodet on kasutatud kliendi poolt teist moodi, kui ta seda saaks teha tavapärases kaupluses? Nt. mingi arvutihiir on "pommikindlast" pakendist välja võetud. |
Vastan:
1) Eeldan, et kaupleja peab arvestust lattu saabuvate tagastuste üle, mille kohta taganemisavaldus on saadetud. Kui lattu saabunud toote puhul on näha, et see saabus viimasel päeval arvestades taganemisavalduse saamise kuupäeva, siis on mõistlik selline tagasimakse sooritada esimesel võimalusel. Usun, et keegi ei kaeba tarbijavaidluste komisjoni või kohtusse, kui tagasimakse laekub seaduses sätestatust päev-kaks hiljem.
2) Toote väärtuse vähenemise arvestab kaupleja, tarbijal on õigus see vaidlustada või tellida ekspertiis, kui ta kaupleja eksperthinnanguga ei nõustu. Toodet võib proovida samas ulatuses, kui tavakaupluses (VÕS muudatus 2014. aastast). Kui tavakaupluses ei ole arvutihiire pakendist välja võtmine võimalik, pole tarbijal õigus seda ka e-poest ostetud toote puhul teha. |
Võtame selle pakendatud arvutihiire juhtumi:
- Suuremas elektroonikapoes on "pommikindel" pakend avatud ja üks hiir demo-variandina näppimiseks väljas
- Väiksemas salongis ühtegi pakendit naljalt ei avata
Kummast variandist peaks e-poe puhul lähtuma, kui räägime tavapoega võrdsustamisest?
Teine küsimus:
Kas ja kuidas mõjutab kättesaamise viis e-poest ostu puhul tagastusõigust?
St kui ma valin kauba kättesaamise kohaks kaupluse esinduse siis ost on küll tehtud sidevahendi abil (veebipoe tellimus), kuid tegelikult oleks mul võimalik poe ruumis kaubaga tutvuda kättesaamisel. |
Asi lihtne. Näidis, tester jne ei tähenda, et tarbija võib tootepakendi avada ja seda proovima asuda. Näiteks lõhnadel on suuremates poodides testrid, kuid see ei tähenda, et e-poest parfüümi tellides võib pakendi avada ja piserdama hakata. Seega kui tavapoes ei ole toode mõeldud pakendist välja võtmiseks ja avamiseks (CD-plaadid, sukkpüksid, kosmeetika, hambaharjad, hügieenitooted jne), ei saa tarbija eeldada seda ka e-poe ostu puhul. Sellised erisused tuleb kindlasti e-poe müügitingimustes lahti kirjutada, vastasel korral võib tarnbija kõik e-poest ostetu tagastada. Põhjaliku loetelu toodetest, millele taganemisõigus ei kehti, leiate VÕSist.
Kui tarbija on kauba tellinud ja tasunud veebis, kuid kätte saab kauplusest, kehtib talle taganemisõigus. Kui tarbija on kauba tellimuse vormistanud veebis, kuid ostu sooritab ja maksab kaupluses kohapeal, st tutvub enne makse sooritamist kaubaga ja kohtub kauplejaga, ei näe VÕS taganemisõigust ette. Sellest tuleb tarbijat e-poe müügitingimustes kindlasti teavitada ja paha ei tee vastav avaldus ka kaupluses. Sidevahendi abil ostetud müük/teenus on selline, kus tarbija ja kaupleja müügitehingu vormistamiseks ei kohtu ning tarbija ei saa enne ostmist kaubaga tutvuda.
_________________ Aus äri väärib kiitmist. Veelgi parem, kui seda praktiseeritaks. |
|
tagasi üles |
|
|
jägaja
HV Guru
liitunud: 06.08.2004
|
02.02.2016 19:19:07
|
|
|
See viimane on selline vaidlemise koht kaupmehega. Alles umbes nädala eest oli ühe kaupmehe tingimustes kirja, et kuna kauplusesse tullakse kaubale järgi siis saab kättesaamisel kaubaga tutvuda ja vajadusel küsimusi esitada. Seega nagu on kaubaga tutvutud kättesaamisel.
Tänase seisuga see jutt on eemaldatud.
Ma ise ka ei osanud tarbijana seisukohta võtta, kas selline e-poe ostmine ja füüsilises poes ise kaubale järgi minemine ikka on taganemisõigusega, või mitte.
On see kusagil mingis paragrahvis või selgituses ka eraldi välja toodud, et vajadusel saab viidata mingile ametlikule viitele?
_________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine." |
|
Kommentaarid: 132 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
119 |
|
tagasi üles |
|
|
mikk36
HV Guru
liitunud: 21.02.2004
|
03.02.2016 00:04:18
|
|
|
Tähtis on pigem just see, et sa algatasid ostu ja tasusid ostu eest eemalt kaupa füüsiliselt nägemata.
See, et ise järgi lähed ei muuda asjaolu, et ost on juba teostatud.
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
|
jägaja
HV Guru
liitunud: 06.08.2004
|
09.02.2016 22:55:17
|
|
|
xecroy kirjutas: |
Täpsustuseks veel see, et antud jutt kehtib juhul kui kaupleja ja ostja asuvad mõlemad Eestis. Mis juhtub kui e-poe lehelt pole infot selle kohta kus kaupleja asub? |
tsitaat: |
15. veebruaril avatakse uus elektrooniline keskkond, mille kaudu saab lahendada kõikide Euroopa Liidu e-kauplejatega tekkinud kaebusi. ODR-platvorm hõlbustab nii siseriiklike kui ka piiriüleste tehingutega seotud vaidluste lahendamist. |
http://www.tarbijakaitseamet.ee/et/node/11302
_________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine." |
|
Kommentaarid: 132 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
119 |
|
tagasi üles |
|
|
Hiid
HV Guru
liitunud: 23.03.2002
|
10.02.2016 00:27:19
|
|
|
Kaupa näperdada võib siis või ei või?
Kui midagi teha kaubaga ei tohi, siis milleks see jant kõik üldse?
Mis tagastamisõigusest me räägime?
_________________ Hapud viinamarjad |
|
Kommentaarid: 645 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
502 |
|
tagasi üles |
|
|
jägaja
HV Guru
liitunud: 06.08.2004
|
10.02.2016 00:30:32
|
|
|
Võid kõike seda, mis füüsilises poeski oleks võimalik.
_________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine." |
|
Kommentaarid: 132 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
119 |
|
tagasi üles |
|
|
Hiid
HV Guru
liitunud: 23.03.2002
|
10.02.2016 00:35:38
|
|
|
a kus ma seda tean, mis poes on võimalik?
Täna öeldi mulle poes, kuhu telefoni tagastama läksin, et näperdada oleksid võinud, aga sim kaarti sisse panna ei tohtinud. Seda me ei luba ka poes.
Pärast Smartpostist kätte saamist, sai mulle 0.5h jooksul selgeks, et ostetud kraam mind ei rahulda. 14 päevast on asi kaugel.
Samas, kui ma oma karedate kätega nühiks seda telefoni 14 päeva, ilma SIM kaarti sisse panemata, siis oleks kõik OK?
_________________ Hapud viinamarjad |
|
Kommentaarid: 645 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
502 |
|
tagasi üles |
|
|
sooty
HV veteran
liitunud: 12.06.2004
|
10.02.2016 00:42:49
|
|
|
SIM kaarti ei lubata sisse panna ja ega nad peale demo masinate väga sisse ka lükata ei taha neid. Lisaks siidkinnastega suhtkoht hoitakse kui klaasi tagant tuleb.
Sellisteks puhkudeks ongi ju poes suurem osa poppe mudeleid tolle nõmeda juhtme küljes rippumas. Kui telefonidest räägime vähemalt.
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
Nipi1000
HV kasutaja
liitunud: 25.10.2010
|
10.02.2016 00:47:15
|
|
|
olen ka ise e-poodidega vaielnud tagastuse üle, nüüd siis hea kaupleja suunata nendele linkidele, kui edaspidi peaks probleeme tekkima...samas tundub see e-poodidele üsna suure nuhtlusena. nt. osasid kaupasid ei julge salongist enam üldse osta. viimase monitori tellisin samuti otse koju ja kontrollisin surnud pikslid ja muud probleemid üle, enne kui kleepekaid hakkasin eemaldama, et siis probleemi korral saaks tagastada, kuigi oleks võinud ka salongi järgi minna ja oleks ehk kauba kiireminigi kätte saanud
|
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
19 |
|
tagasi üles |
|
|
Hiid
HV Guru
liitunud: 23.03.2002
|
10.02.2016 00:53:41
|
|
|
mis selle vastu e-pood teha saab, kui ma hakkan iga päev uut asja ostma ja isegi pakist lahti ei võta, saadan aga tagasi.
Peaks kõik OK olema?
_________________ Hapud viinamarjad |
|
Kommentaarid: 645 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
502 |
|
tagasi üles |
|
|
jägaja
HV Guru
liitunud: 06.08.2004
|
10.02.2016 00:58:40
|
|
|
Nad sulle varsti ei müü enam.
See pole mingi vabandus, et nad poes ei lase SIM kaarti paigaldada. Loe nende e-poe kasutustingimused läbi, vaevalt et neil selline klausel sees on.
Mis väärtuse kahanemine selle kaardi sisestamisega tekib ka?
_________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine." |
|
Kommentaarid: 132 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
119 |
|
tagasi üles |
|
|
jägaja
HV Guru
liitunud: 06.08.2004
|
15.02.2016 13:27:24
|
|
|
Erinevaid arutelusid on tihti olnud, kui kusagil veebipoes on kaubal ebareaalselt madal hind (enamasti süstemivea tõttu) ja siis tehakse proovioste, et kas näkkab.
Sõbrapäeval oli samasugune juhus ja tuhanded üritasid seda süsteemiviga ära kasutada. Ei läinud neil õnneks, kõik ostud, mis olid süsteemiveaga, ehk siis ebareaalselt madala hinnaga seotud, tühistati.
http://tarbija24.postimees.ee/3583427/susteemi-vea-tottu-sai-veebipoes-tooteid-suisa-tuhat-korda-odavamalt
tsitaat: |
Shoppa.ee teavitab, et sõbrapäeval ajavahemikul 07.15 kuni 00.25 peale südaööd esinenud süsteemivea tõttu oli e-poe klientidel võimalik teatud tooteid osta märkimisväärselt vale hinnaga, ehk reaalhinnast isegi kuni tuhat korda odavamalt. |
Kevad läheneb
tsitaat: |
Nimetatud ajavahemikul osteti ainuüksi jalgrattaid üle 2,3 miljoni euro eest. |
_________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine." |
|
Kommentaarid: 132 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
119 |
|
tagasi üles |
|
|
Hiid
HV Guru
liitunud: 23.03.2002
|
18.02.2016 17:26:25
|
|
|
mul läks kõik ootuspäraselt.
Lubati raha tagasi kanda.
Telia säästis omale sellega kliendi.
_________________ Hapud viinamarjad |
|
Kommentaarid: 645 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
502 |
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
18.02.2016 17:55:34
|
|
|
Kuidas selliselt tagastatud kauba edasi müümine on reguleeritud? Kas ostjat mitte ei pea teavitama? Ostsin just ühe vidina poest uue pähe aga karp oli seest katki ehk oli näha et enne avatud.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 176 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
143 |
|
tagasi üles |
|
|
jägaja
HV Guru
liitunud: 06.08.2004
|
18.02.2016 19:03:00
|
|
|
elukaz, kasutatud kauba müümisest peab klienti teavitama. Muidu paki kokku ja saada tagasi.
Oli endal aasta tagasi pesumasinaga sama lugu. Saadeti näidistoode, kriim siin-seal. Küsisin, et mis toimub ja kas näidistoote eest allahindlust saab?
Ei miskit, saatsin tagasi ja ostsin mujalt.
_________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine." |
|
Kommentaarid: 132 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
119 |
|
tagasi üles |
|
|
Hiid
HV Guru
liitunud: 23.03.2002
|
18.02.2016 19:08:15
|
|
|
ma olen pooltel kordadel saanud Euronicsist neid kodumasinaid, mis saalis väljas.
_________________ Hapud viinamarjad |
|
Kommentaarid: 645 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
502 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
18.02.2016 19:12:34
|
|
|
Kusjuures, kliendil on õigus nõuda just seda masinat, mis on vitriinil väljas.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
jägaja
HV Guru
liitunud: 06.08.2004
|
18.02.2016 19:35:43
|
|
|
Hiid, sa oled teadlikult ostu teinud, ma olen poes samuti nn. viimase kodumasina ostnud.
E-poest ostes aga ma eeldan, et saan uue ja kasutamata kauba.
Tanel, suht palju on poodides näha, et "näidiseid ei müüda" silti.
_________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine." |
|
Kommentaarid: 132 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
119 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
18.02.2016 19:43:57
|
|
|
tsitaat: |
suht palju on poodides näha, et "näidiseid ei müüda" silti.
|
peaks olema kehtetu see silt.
Keegi targem võiks kommenteerida.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
jägaja
HV Guru
liitunud: 06.08.2004
|
15.03.2016 13:49:53
|
|
|
Veel tarbijakaitse alaseid müüte versus tegelikkus
http://tarbija24.postimees.ee/3618971/muudid-purustatud-vaata-millised-oigused-tarbijal-tegelikult-on
Spoiler
tsitaat: |
Pöördumised tarbijakaitseametisse on näidanud, et nii tarbijate kui kauplejate seas levib müüte, mis tõele ei vasta. Üleilmsel tarbijaõiguste päeval juhib amet tähelepanu eksitavatele müütidele.
Müüt: Kui poeriiulil on tootele märgitud soodsam hind kui kassas, siis on kauplusel kohustus see toode müüa soodsama hinnaga.
Tegelikkus: Kui hind on saalis ja kassas erinev, siis on tegemist tarbijakaitseseaduse rikkumisega, kuid poel ei ole sellest hoolimata kohustust müüa toodet soodsama hinnaga. Küll aga peetakse kaubanduses heaks tavaks, kui hinnaeksimuse korral antakse kliendile õigus osta toode soodsama hinnaga, et hoida temaga head kliendisuhet. Seega tasub taolisesse olukorda sattudes see ettepanek teenindajale teha. Kui kauba hind kassas ja müügisaalis ei ühti, siis võib kaubast kassas enne ostu sooritamist loobuda.
Müüt: Kui ostetud kaup on kvaliteetne, aga tarbija otsustab hiljem, et siiski seda ei soovi, siis on tal õigus see tagastada 14 päeva jooksul ja raha tagasi saada.
Tegelikkus: 14-päevane taganemisõigus kehtib vaid sellistele toodetele, mis on ostetud e-poest, kataloogist või ostetud müügiesitluse käigus. Tavapoest ostes ei ole seadusest tulenevat uutele kvaliteetsetele toodetele 14-päevast taganemisõigust Eestis alates 2004. aastast. Küll aga on see tervitatav hea tava kauplejate poolt, mis on laialt levinud eriti väljaspool Eestit. Sellise võimaluse kohta tasub küsida enne ostu tegemist. Kui seda ei võimaldata, tuleb sellega leppida.
Müüt: Telefonitsi saadud müügipakkumine on jõus kohe, kui tarbija annab oma nõusoleku.
Tegelikkus: Telefonitsi öeldud jah-sõnast ei piisa, et inimesel tekiks maksekohustus. Lepingu sõlmimiseks on vajalik ka kirjalik müügipakkumine, millega nõusolekut on tarbija kirjalikult kinnitanud. Kui kirjalikku kinnitust ei ole, siis saab nii saadetud pakki kui sellele järgnevaid saadetisi pidada tellimata asjadeks, mille vastuvõtmist ning endale jätmist ei saa lugeda lepinguga nõustumiseks.
Müüt: kui ostetud tootel esineb defekt, on tarbijal õigus kauplejalt kohe raha tagasi saada.
Tegelikkus: Kui kaup osutub defektseks, on tarbijal õigus pöörduda pretensiooniga müüja poole ning nõuda kauba parandamist või asendamist. Müüja võib valida esiti ka parandamise. Kui parandamine ebaõnnestub või toote samasugusega asendamine ei ole võimalik, on tarbijal õigus raha tagasi saada. Seejuures peab asendustoode olema sama värvi, mudeli ja suurusega. Kui samasugust toodet ei ole pakkuda, on tarbijal õigus raha tagastamisele.
Müüt: Pretensiooni esitamise õigus on sama mis garantii.
Tegelikkus: Pretensiooni esitamise õigus tuleneb seadusest ning seda ettevõtja tarbijale kitsendada ei tohi. Garantii andmise kohustust ettevõtjal ei ole - kui antakse, peab andma ka garantiitingimused ning sellisel juhul peab garantii pakkuma rohkemat kui seadusest tulenevast pretensiooni esitamisest tulevad võimalused toote parandamise, asendamise või lepingu lõpetamisega.
Müüt: Tarbijaõigused kehtivad nii ettevõtjalt kui ka eraisikult ostes.
Tegelikkus: Kui tegemist on eraisikute vahelise kauplemisega, siis ei laiene tarbijat kaitsvad regulatsioonid, näiteks kaheaastane pretensiooni esitamise õigus või 14-päevane õigus sidevahendi abil sõlmitud või väljaspool äriruume sõlmitud lepingust taganeda. Alati tasub enne ostu sooritamist veenduda müüja isikus ning silmas pidada, et eraisikust müüja puhul saab vaidlusega pöörduda üksnes kohtusse.
Müüt: Defektse kauba puhul peab tarbija nõustuma raha tagasi saamise asemel ettevõtja pakutud kinkekaardiga.
Tegelikkus: Kui defektse toote parandamine või asendamine ei ole võimalik ning tarbijal on soov raha tagasi saada, siis muu toote vastu asendamine ega kinkekaardi pakkumine ei võrdu raha tagastamisega. Kaupleja võib pakkuda kinkekaarti, aga tarbija ei pea sellega nõustuma ning tal on õigus küsida makstud raha tagastamist.
KIRJUTA TOIMETAJALEPRINDI
TARBIJA |
_________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine." |
|
Kommentaarid: 132 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
119 |
|
tagasi üles |
|
|
|