Fanatec Clubsport Handbrake on olnud iga rallisõitja või driftija unistuseks juba aastaid, pakkudes päriselulähedast kogemust mõistliku hinnaga. Käsipidur pakub analoog sensorit (potentsiomeeter, eraldi telg, mitte on/off nupp) ning käsipiduri käepidet saab paigutada nii horisontaalselt kui ka vertikaalselt. Lähemalt saab lugeda Fanateci käsipidurist ja seadistamisest järgnevas ülevaates.
NB! Kuna Fanatec Clubsport Handbrake V1.0 on hetkel tootmiselt maas, siis soovitan uurida mudeli V1.5 infot. V1.5 on täiendustega V1.0, aga põhimõtted jäid samaks. Käesolev ülevaade on just käsipiduri versioonist V1.0!!!
NB! Kõige olulisem on mainida, et tegu on potentsiomeetri põhise käsipiduriga ehk mõõdetakse distantsi, mida rohkem (kaugemale) tõmbate, seda rohkem käsipidur registreerib. Tegemist ei ole loadcellil põhineva käsipiduriga, kus loeb tõmbe tugevus. Lisaks pole tegemist ka hüdraulilise käsipiduriga.
Fanatec ClubSport Handbrake V1.0 (käesolev ülevaade, tootmine lõpetatud)/V1.5 (tootmises) Koduleht
Käsipidur pakub:
Realistlikku käsipidurit nii driftimiseks kui ka rallisõiduks
Käsipidur on valmistatud vastupidavatest materjalidest
Kangi saab kinnitada nii horisontaalselt kui ka vertikaalselt
Analoog sensor
Pehme käepide mugavaks haaramiseks
Võimalik kasutada ka konsoolidel
Kindlamaks kinnitamiseks poldiaugud kolmel küljel
Võimalik kinnitada ClubSport käiguvahetaja külge
Mõõdud: Size (L x W x H) : 48.50cm x 18.00cm x 12.50cm
Tühikaal: 1.50 kg / Pakendiga: 2.18 kg
Erinevused Clubsport Handbrake v1.0 and Clubsport Handbrake v1.5 vahel:
Roostevabast terasest käepide (v1.5), varem alumiinium (v1.0)
Parem potentsiomeeter ja elektroonilised ühendused (v1.5)
Fanateci tootelogo korpusel
Rohkem ühendusvõimalusi pakkuvad adapterid/kaablid
Eraldiseisev adapter või Fanateci tooteperekonnast mõni toode
Win7, Win8, Win8.1, Win10
Interneti ühendus tarkvara allalaadimiseks
Pakendi sisu:
Käsipidur ise
Kiirjuhend
Juhtmed ühendamiseks
Pakendi avamine, esmane ülevaade käsipidurist ning ühendamine pedaalidega:
Toode saabub teieni pappkarbis, mille alt leiab läikiva ning ilusa Fanateci logoga karbi. Lisaks leiab karbilt ka toote nime.
Karpi avades leiate paksu vahulaadse materjali seest käsipiduri. Tõstes käsipidurit karbist välja on lihtne veenduda, et tegemist on üsna raske esemega, niiet ei soovita minna sellega niisama lehvitama. Aga pole midagi öelda, toode õhkab kvaliteedist. Käsipiduri hoovad asetsevad musta pulbervärvi korpuses. Välja ulatub käepide. Käepideme svamm on pehme ja käele mugav ent korjab kergesti tolmu ja karvu.
Kui eemaldada kaas, siis avaneb vaade käsipiduri mehhanismile ja elektroonikakomponentidele. Nagu näha oli väljast, on ka sisu üsna robustne ja midagi seal failima niipea ei hakka.
Kui eemaldada need 2 6mm polti, siis saame muuta käepideme asendit kas horisontaalseks või vertikaalseks. Isiklikult eelistan just vertikaalset asendit.
Simulaatori külge (GT omega Pro racing cockpit) ühendades lisasin 2x 20mmx20mm alumiinium profiili ja puurisin kummagi sisse avad kasutades Fanateci kodulehelt leitud aukude puurimise visandeid. Kindlasti saate simulaatori või laua külge ühendamiseks kasutada ka Fanateci kodulehelt müüdavaid adaptereid või ühendate käsipiduri käigukangi asemele.
Kuna kasutan isiklikult ka Fanateci CSL Elite Loadcell pedaale, siis ühendasin oma käsipiduri otse pedaalide kontrolleri külge, kontrolleri kõige vasakul näeme siis ühenduspistikut käsipiduri jaoks.
Tarkvara:
Kuna isiklikult ühendan käsipiduri pedaalide külge, siis kasutan ka käsipiduri kontrollimiseks pedaalide tarkvara. Käsipidur paistab siis tarkvara jaoks eraldi teljena. Tarkvara on ise üsna lihtsakoeline pakkudes kalibreerimisvõimalust ja uuendusi tarkvarale. Demonstreerisin piltidel siis erinevaid olukordi. Kui käsipidur on normaalasendis, siis liikumist ei registreerita. Tegemist on progressiivse käsipiduriga, mis tähendab, et mida kaugemale käsipidurit tõmbate, seda rohkem ka tarkvara "tugevust" registreerib. Teisel pildil demonstreerisin umbkaudu 25-35% tõmmet. Kui aga maksimaalselt tõmmata, siis registreeritakse 100%. Viimase saavutamiseks tuleb ka natuke jõudu rakendada, mis tõstab usutavust.
Parema visuaali väiksest paindest ning tõmbamisest annab alljärgnev video:
Ega muud siin lisada ei olegi kui et mängudes on teda lihtne seadistada ja kasutada. Ma ei kujuta ette kuidas ilma käsipidurita üldse rallimänge mängisin või driftida sain. Kui sõidate palju just rallimänge või driftite, siis on käsipidur must have. Kui aga olete pigem pühapäeva sõitja, siis saab hakkama ka rooli küljes oleva nupuga. Isiklikult tunnen, et hind ja kvaliteet on paigas. Hüdrauliliste ja paremate loadcell käsipidurite hinnad algavad 200+ eurost ja liiguvad sinna 500-600€ vahele. See jääb aga enamuse jaoks püüdmatuks.
Veel infot kuidas mängudes antud käsipidur käitub, leiate alljärgnevast videost:
Ehituskvaliteet
Lihtne ühendada, kui oled investeerinud Fanateci ökosüsteemi
Progressiivne / Analoog sensor
Tarkvara lihtne kasutada, ei vaja keerukat seadistust
Võimalik käepidet seadistada nii horisontaalselt kui ka vertikaalselt
Tõstab võidusõidu- ja rallisimulaatori mängudes realistlikkust
Konsoolide tugi
Hind
Vasakule ja paremale käsipidurit tõmmates on tunda kerget paindumist ja klikki, aga käsipidurit kasutades seda ei tunne
Kinnituseks on küll omajagu võimalusi, aga aukude kaugus omavahel nõuab täiendavat puurimist, kui just ei osta Fanatecilt spets kinnitusi
Käepideme svamm kogub tolmu
Vajab eraldiseisvaks ühenduseks adapterit
Ehk on mõni neist negatiivsetest punktidest juba lahendatud uue mudeliga, täpsemat infot leiab:
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.