Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Tesla asub akupakkidega maailma muutma märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
scrapper
HV kasutaja

liitunud: 09.01.2006




sõnum 14.09.2015 15:10:18 vasta tsitaadiga

jnt kirjutas:
Vahelduvvoolu on üle pikkade distantside (Ja ka mõned sajad meetrid on selles kontekstis pikk) kanda on oluliselt efektiivsem/väiksemate kadudega. Seepärast AC nii "äge" ongi, vii teist kasvõi kilomeetrite taha. (Loomulikult on ka siin kaod, aga tohutult väiksemad)


Jah olen nõus 400V kontekstis aga merekaablid on ju alalisvoolu peal meil just seetõttu et odavam ja väiksemate kadudega.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jnt
HV Guru
jnt

liitunud: 10.05.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 14.09.2015 15:17:03 vasta tsitaadiga

BTW, Harju elekter ja Skeleton Technologies teevad koostöös sarnast asja, aga täislahendusena: Kõik inverterid ja asjad on juba olemas. Praktiliselt plug&play.

Küll aga tegemist suhteliselt äritegelastele mõeldud asjaga ja ei tea täna veel plaane eraklientide jaoks.

(Erinevatest artiklitest ja aruannetest jäänud erinevad asjad silma. Igaüks googledab ise täpselt, kui huvi suurem)

scrapper, näedsa, uurisin, sain targemaks: https://en.wikipedia.org/wiki/Submarine_power_cable

Tundub, et kõige suurem probleem on vee enda mahtuvus, mis muudab AC kasutamise mõttetuks. Eks ole ka teisi nüansse (Keegi alajaama keset vett ju ei ehita), kuid see tundub see AC "killer" olevat.

_________________
Seisab keldris vana 386-486-Pentium1? Räägime! Ehk saan vanakesele uue elu anda. icon_wink.gif
Vaata siia, äkki müün midagi põnevat -> https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=listing.seller&q[seller]=jnt
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 99
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 14.09.2015 17:22:01 vasta tsitaadiga

Mis kaod seal alalisvoolul suuremad on, kui vahelduvvoolul? Kui teha kõrgepingeliin 300kV vahelduv või alalispingel, siis alalispingel peaks seal siiski ainult kaabli aktiivtakistus ju olema, vahelduvpingel idee poolest peaks veel lisaks miski induktiivsus ja mahtuvus midagi segama, alalispinge korral neid hädasid ju ei ole. Pinge üles/alla muundamine pigem on see murekoht, mis alalispingel on tunduvalt keerulisem ja ilmselt ka vähem töökindel, sellepärast ehk kasutatakse põhiliselt vahelduvpinget. Sünkroon-/asünkroonmootoreid ka muidugi tunduvalt lihtsam käima ajada vahelduvpingel, viska otse pinge peale või siis 1-faasi korral läbi kondeka, alalispinge puhul oleks vaja kas harjadega mootoreid kasutada sama lihtsaks lahenduseks(tunduvalt vähem kestvad) või siis läbi sagedusmuunduri, mis jällegi keerukas ja kallis variant. Samas tänapäeval muutuvad need sagedusmuunduridki järjest soodsamateks ja lisatakse päris paljudele seadmetele juba vahele see vidin.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 14.09.2015 19:00:29 vasta tsitaadiga

jnt kirjutas:
BTW, Harju elekter ja Skeleton Technologies teevad koostöös sarnast asja, aga täislahendusena: Kõik inverterid ja asjad on juba olemas. Praktiliselt plug&play.
Küll aga tegemist suhteliselt äritegelastele mõeldud asjaga ja ei tea täna veel plaane eraklientide jaoks.


Kipun arvama, et juhtub sama asi mis tuulikutega, et kohe kohe tuleb eesti firma ja teeb massiliselt odavalt elektrituulikud tavamaijapidamistele - tutkit.

Kas mitte DC ohtlikum pole, mõtlen kaarleegi mittekustumine. Tõmbad koormuse all midagi stepslist välja ja sinine kaarleek ulatub 10cm kaugusele icon_razz1.gif
Sulavkaitsmed on peopesa suurused ja lüiliteid ei saaks üldse kasutada.

ot:
Kas harjadega 220V AC mootoritega tavatööristad töötaks ka DC-ga? Kui siis mitu V peaks andma? Ja kas madalam DC pinge rikuks mootori?
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 25
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 15.09.2015 10:32:06 vasta tsitaadiga

Vastupidi DC kaod ülekandeliinides on väiksemad kui AC. DC ülekanne on kõrgepingel üksjagu õkonoomsem (on ka madalamal pingel aga seal rohkem teoreetiliselt). Seejuures isegi siis kui AC/DC ja DC/AC muundurid kogu naha ja karvadega (ja kõik nende kaod juurde lisada). Praegu on iga 300 km pikem kõrgepingeliin odavam särtsu DC ga edastada kui AC-ga. Täna on just muundurite ehitus kallis, mistõttu vaid uued võimsad liinid ehitatakse DC-na.
Kuna DC liinidel on transistorid või türistorid vahel siis liini vool katkestatakse nendega ja pärast lahutatakse tavalülititega ära.

Ka tavaelektris on tõesti nii, et DC lahutamine vooluga (eriti suurega) on problemaatiline. DC Kaart võib väga pikalt välja venitada ja raibe ikka ära ei kustu. Vahelduval käib vool alati nullist läbi ja just see kustutab kaare, lisaks saab kaart keerutada ja teha muid imetrikke. Ka DC kaart on võimalik kustutada aga see on kallis ja mitte nii odav kui AC
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004




sõnum 16.09.2015 19:18:26 vasta tsitaadiga

Nii ongi. AC ülesehitamise kulud on väiksemad, kasutegur kehvem.
DC ülesehitamine on kallim, kuid tulevikule mõeldes tasub ära.
Hetkel on veel muresid elektroonika töökindlusega, küll see laheneb vaikselt.

Ükspäev hakkavad domineerima ka DC elektrijaamad (päikesepaneelid ja akupargid),
ja kuna roheenergia kaod on "rohkem hinnas", siis diskussioon konverteerimisest
hakkab süvenema.

Millegipärast arvan, et mõnekümne aasta pärast AC ja DC on mõlemad turul,
sest paugupealt üleminek on üsna võimatu, kuid üle on vaja minna.

Lõpuks sureb AC välja ja adapterit hakkavad olema vahelduvvoolu seadmetel.


Mitu traati DC tegelikult vajab? Ja kui AC ja DC käiksid käsikäes, kas ühest lisatraadist piisaks?

_________________
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Carl
HV kasutaja

liitunud: 16.11.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 25.03.2017 00:35:47 vasta tsitaadiga

new1 kirjutas:
Mis kaod seal alalisvoolul suuremad on, kui vahelduvvoolul? Kui teha kõrgepingeliin 300kV vahelduv või alalispingel, siis alalispingel peaks seal siiski ainult kaabli aktiivtakistus ju olema, vahelduvpingel idee poolest peaks veel lisaks miski induktiivsus ja mahtuvus midagi segama, alalispinge korral neid hädasid ju ei ole. Pinge üles/alla muundamine pigem on see murekoht, mis alalispingel on tunduvalt keerulisem ja ilmselt ka vähem töökindel, sellepärast ehk kasutatakse põhiliselt vahelduvpinget. Sünkroon-/asünkroonmootoreid ka muidugi tunduvalt lihtsam käima ajada vahelduvpingel, viska otse pinge peale või siis 1-faasi korral läbi kondeka, alalispinge puhul oleks vaja kas harjadega mootoreid kasutada sama lihtsaks lahenduseks(tunduvalt vähem kestvad) või siis läbi sagedusmuunduri, mis jällegi keerukas ja kallis variant. Samas tänapäeval muutuvad need sagedusmuunduridki järjest soodsamateks ja lisatakse päris paljudele seadmetele juba vahele see vidin.


Ilgelt vana teema, aga mõtlesin ikkagi kommenteerida.
Alalisel ja ja vahelduval on see erinevus, et vedades vahelduvale vaid ÜHE soone juurde (kolmefaasiline süsteem), siis energia läbilaskevõimsus kolmekordistub ning samal ajal kaod ei suurene kolm korda (st. energiaühiku kohta vähenevad ka kaod)
Kommentaarid: 48 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 45
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 25.03.2017 10:43:42 vasta tsitaadiga

Nii AC kui DC saab energiat ühtemoodi üle kanda vaid ühe traadiga kasutades teiseks maad. Täna on maa ühe juhtmeks kasutamine põlu all, sest see tekitab igasugustele metallist torustikele täiendavaid voole. AC süsteemis saab 3 juhiga kasutada lihtsat nippi erinevate pinget saamiseks (127/220/380 V) mida nii vabalt DC süsteemis ei saa.
Reeglina on DC süsteemis energiakaod ülekandel väiksemad, sest puuduvad isolatsiooni ümberpolariseerimise kaod, reaktiivenergiast tingitud lisakaod ja maaga üle mahtuvuse tekkivad lisakaod. AC eelis ja DC puudus on lihtne pingemuutmise puudulikkus. AC kasutad trafot ja saad lihtsalt pinget muuta. DC saab teatud nippidega ka muuta aga need on veel täna kallid (türistor või transistoriga hakkimine ja siis pingemuutmine).
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Tesla asub akupakkidega maailma muutma mine lehele eelmine  1, 2, 3
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.