praegune kellaaeg 19.06.2025 01:00:03
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
02.02.2015 19:10:56
Kristjan Port: arvuti õõnestab loengus õpivõimet |
|
|
Kaasaegse juhtimisteooria suurkuju Peter Drucker ennustas ajal, kui koolis käimist võeti peaasjalikult noorte tööna, et õppimine on elukestev protsess, ilma milleta jäädakse jätkuvas muutustega arengus hätta. Ta lisas, et seetõttu on meie ees kõige pingelisemaks ülesandeks õpetada inimestele, kuidas õppida. Kas me siis ei teagi, kuidas seda teha?
Loe edasi ERR Novaatorist.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
ihvike
HV Guru
liitunud: 01.04.2002
|
02.02.2015 20:10:26
|
|
|
Huvitav lugeda, et ikka veel peetakse loengu teksti ümberkirjutamist õppemeetodiks. Vahet pole, kas käsitsi või arvutisse, tegelikult soodustab see "asjast arusaamise" lükkamist konspekti lugemise aega, mitte põhjalikku kuulamist ja seoste loomist loengu käigus. Jutumärkides asjast arusaamise seetõttu, kuna hiljem on see palju keerulisem.
Oma viimase ülikooliskäigu ajal õnnestus konspekteerimist praktiliselt vältida, kuid auditooriumis loengu ajal esineva arvutikasutuse ja loengu kvaliteedi vahel oli minu hinnangul otsene seos. Mida igavam loeng, seda rohkem töötavaid arvuteid.
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
kriimsilm
HV kasutaja

liitunud: 19.05.2002
|
02.02.2015 21:06:24
|
|
|
ihvike kirjutas: |
Huvitav lugeda, et ikka veel peetakse loengu teksti ümberkirjutamist õppemeetodiks... |
Kes seda õppemeetodiks peab? Artiklis ju just räägitaksegi, et sellisest ümberkirjutamisest pole nii palju kasu.
tsitaat: |
Loengust käsitsi märkmete tegijad koostavad lauseid teisiti, enamasti kuuldust arusaadut ümber kirjutades, samal ajal kui arvutisse teksti kirjutajate puhul kaldutakse peamiselt ümberkirjutama õppejõu lauseid. Seetõttu on esimestel lihtsam kirjutatust hiljem õppides aru saada, sest need on tema enda mõtted. Arvutisse talletatud õppejõu lausefragmentidest on samas vähem kasu. Kes ei usu, siis nähtust on lihtne katseliselt kontrollida. |
Loomulikult esitab lektor info nii, et see oleks võimalikult suurele arvule arusaadav- tuues näited ja seletades seoseid. Konspekteerimise ehk märkmete tegemise ajal võikski kirja saada ainult asjad, mille peale kuulaja ise ei tulnud või mida ei teadnud. Seda siis sellisel moel ja sõnastuses, mis on kirjutajale kõige paremini arusaadav.
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
D3ff
HV kasutaja

liitunud: 14.01.2007
|
02.02.2015 21:24:41
|
|
|
Kui küsimuseks on see, kuidas õppida õppima, siis ei saa arvutiga konspekteerimist kõrvale heita. Need õppijad, kes arvutit loengus sihtotstarbeliselt kasutavad, on ilmselt oma õppima õppimise käigus kujundanud oma õpistiili ning arvutiga konspekti kirjutamine on selle osa. Muidugi ei saa seda väita nende õppurite kohta, kelle tähelepanu arvuti tõttu hajub. Õppima õppimise (või õpetamise) juures valikute piiramine sellele kohe kindlasti kaasa ei aita. Konspekti kirjutamine on tegelikult üldse väga individuaalne - mõnele on tõesti kasuks see, kui õppejõu lauseid üles kirjutab, teisele piisab märksõnadest või huvitavamatest mõtetest. Vahend nende ülestähendamiseks võiks ikkagi õppija otsutada jääda.
|
|
Kommentaarid: 7 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
7 |
|
tagasi üles |
|
 |
entr0cks
HV kasutaja

liitunud: 01.08.2006
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
7 |
|
tagasi üles |
|
 |
Hazar
Kreisi kasutaja

liitunud: 24.08.2004
|
04.02.2015 02:53:10
|
|
|
Mulle ei meeldinud loengud õppematerjalina üldse. Pmst oli tegu kas raamatu maha lugemisega või libiseti slaididega kõigest pealiskaudselt üle. Esimese puhul oskan ise ka lugeda, viimase puhul ütleks, et mis teha, lektorit on üks, õpilasi sada tükki ja igal ühel oma küsimus milleks aega pole. Kui tegu on nii ühepoolse kommunikatsiooniga siis pole seda õppejõudu saali ette üldse taidlema vaja, pigem võiks seda aega kasutada väiksemate gruppidega tegelemiseks.
|
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|