Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Kristjan Port: arvuti õõnestab loengus õpivõimet märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.02.2015 19:10:56 Kristjan Port: arvuti õõnestab loengus õpivõimet vasta tsitaadiga


Kaasaegse juhtimisteooria suurkuju Peter Drucker ennustas ajal, kui koolis käimist võeti peaasjalikult noorte tööna, et õppimine on elukestev protsess, ilma milleta jäädakse jätkuvas muutustega arengus hätta. Ta lisas, et seetõttu on meie ees kõige pingelisemaks ülesandeks õpetada inimestele, kuidas õppida. Kas me siis ei teagi, kuidas seda teha?

Loe edasi ERR Novaatorist.

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
ihvike
HV Guru

liitunud: 01.04.2002




sõnum 02.02.2015 20:10:26 vasta tsitaadiga

Huvitav lugeda, et ikka veel peetakse loengu teksti ümberkirjutamist õppemeetodiks. Vahet pole, kas käsitsi või arvutisse, tegelikult soodustab see "asjast arusaamise" lükkamist konspekti lugemise aega, mitte põhjalikku kuulamist ja seoste loomist loengu käigus. Jutumärkides asjast arusaamise seetõttu, kuna hiljem on see palju keerulisem.
Oma viimase ülikooliskäigu ajal õnnestus konspekteerimist praktiliselt vältida, kuid auditooriumis loengu ajal esineva arvutikasutuse ja loengu kvaliteedi vahel oli minu hinnangul otsene seos. Mida igavam loeng, seda rohkem töötavaid arvuteid.
Kommentaarid: 12 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kriimsilm
HV kasutaja
kriimsilm

liitunud: 19.05.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.02.2015 21:06:24 vasta tsitaadiga

ihvike kirjutas:
Huvitav lugeda, et ikka veel peetakse loengu teksti ümberkirjutamist õppemeetodiks...


Kes seda õppemeetodiks peab? Artiklis ju just räägitaksegi, et sellisest ümberkirjutamisest pole nii palju kasu.

tsitaat:
Loengust käsitsi märkmete tegijad koostavad lauseid teisiti, enamasti kuuldust arusaadut ümber kirjutades, samal ajal kui arvutisse teksti kirjutajate puhul kaldutakse peamiselt ümberkirjutama õppejõu lauseid. Seetõttu on esimestel lihtsam kirjutatust hiljem õppides aru saada, sest need on tema enda mõtted. Arvutisse talletatud õppejõu lausefragmentidest on samas vähem kasu. Kes ei usu, siis nähtust on lihtne katseliselt kontrollida.


Loomulikult esitab lektor info nii, et see oleks võimalikult suurele arvule arusaadav- tuues näited ja seletades seoseid. Konspekteerimise ehk märkmete tegemise ajal võikski kirja saada ainult asjad, mille peale kuulaja ise ei tulnud või mida ei teadnud. Seda siis sellisel moel ja sõnastuses, mis on kirjutajale kõige paremini arusaadav.
Kommentaarid: 12 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
D3ff
HV kasutaja
D3ff

liitunud: 14.01.2007




sõnum 02.02.2015 21:24:41 vasta tsitaadiga

Kui küsimuseks on see, kuidas õppida õppima, siis ei saa arvutiga konspekteerimist kõrvale heita. Need õppijad, kes arvutit loengus sihtotstarbeliselt kasutavad, on ilmselt oma õppima õppimise käigus kujundanud oma õpistiili ning arvutiga konspekti kirjutamine on selle osa. Muidugi ei saa seda väita nende õppurite kohta, kelle tähelepanu arvuti tõttu hajub. Õppima õppimise (või õpetamise) juures valikute piiramine sellele kohe kindlasti kaasa ei aita. Konspekti kirjutamine on tegelikult üldse väga individuaalne - mõnele on tõesti kasuks see, kui õppejõu lauseid üles kirjutab, teisele piisab märksõnadest või huvitavamatest mõtetest. Vahend nende ülestähendamiseks võiks ikkagi õppija otsutada jääda.
Kommentaarid: 7 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 7
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
entr0cks
HV kasutaja
entr0cks

liitunud: 01.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.02.2015 10:40:13 vasta tsitaadiga

Otsige jah süüdlast icon_wink.gif
Minu jaoks peab õppejõul olema hea huumorisoon ja/või töökogemus õpetatavas (kust ta seda huumorit reaalsetest näidetest ammutab).

Ütleks ka, et see on õpilase enda teha, kas tahab õppida või mitte.
Selletõttu ei tohiks keelde rakendada - võtta õpihimulistelt tööriist ära.

_________________
VULTR - proovimiseks krediiti - igasugu serveri/pilve teenuseid, üldiselt suhteliselt parem jõudlus
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 7
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Hazar
Kreisi kasutaja
Hazar

liitunud: 24.08.2004




sõnum 04.02.2015 02:53:10 vasta tsitaadiga

Mulle ei meeldinud loengud õppematerjalina üldse. Pmst oli tegu kas raamatu maha lugemisega või libiseti slaididega kõigest pealiskaudselt üle. Esimese puhul oskan ise ka lugeda, viimase puhul ütleks, et mis teha, lektorit on üks, õpilasi sada tükki ja igal ühel oma küsimus milleks aega pole. Kui tegu on nii ühepoolse kommunikatsiooniga siis pole seda õppejõudu saali ette üldse taidlema vaja, pigem võiks seda aega kasutada väiksemate gruppidega tegelemiseks.
Kommentaarid: 29 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 28
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Kristjan Port: arvuti õõnestab loengus õpivõimet
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.