Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Volum
Kreisi kasutaja
liitunud: 18.01.2006
|
10.11.2018 19:38:16
|
|
|
Keegi Tartust saab aidata väikse vidina valmistamisega? Oleks vaja esialgu 10 tükki, tegemist on BMW N57 sisselaskekollektori pöördklappide hoovaga. Peab olema sitke plastik.
_________________ Tellin originaal A-varuosasi saksast. 15-70% soodsamalt kui esindustes!
Teostan diagonstikat tehasetasemel: BMW, VAG (Audi, VW, Seat, Skoda ja kaubikud), Volvo (sõiduautod), Scania - Tartus, Põlvas ja lisatasu eest Võrus. |
|
tagasi üles |
|
|
karumaru
HV kasutaja
liitunud: 20.01.2018
|
10.11.2018 22:30:29
|
|
|
raitl kirjutas: |
Kas keegi oleks nõus aitama jõulukingituse kokku panemisega? Oleks vaja printida kokku paarkümmend erinevat kuju siit: https://www.shapeways.com/designer/mz4250/creations Materjaliks sobib tavaline valge PLA.
Alternatiivina uuriks ehk on kellelgi üle jäänud mõne printeri raudvara? Mootorid ja elektroonika on endal olemas. |
Selliste kujukeste printimiseks oleks selline printer väga hea. Tavalise niidiprinteri puhul läheb viimistlemiseks väga palju aega.
Spoiler
Minu mälu järgi Shapeways tegi printe plastipulbriga. Suur kast oli pulbrit täis ja siis laseriga kuumutati kihiks ja uus pulber kiht peale. Nad kasutasid plastina nailonit, see siis viimistluseks visati poleerimisklotsidest koosnevasse trummlisse.
Kui oli soov print saada mingit värvi, siis jubin pandi värvipotti ja keedeti mingiaeg kuni plast värvus soovitud värvi. Nii keerulised kujud mis on lingil, see eeldab niidiprinterilt kindlasti lahustuva plasti kasutust suppordis. Muidu jääbki kräbusid maha viilima.
|
|
tagasi üles |
|
|
raitl
HV veteran
liitunud: 20.01.2002
|
11.11.2018 04:50:50
|
|
|
karumaru, 1300€ printeri + materjalide soetamine puhtalt ühe jõulukingi tarbeks ei ole eriti mõistlik. Support materjal ei pea olema lahustuv - kogu viimistlustöö jääb minu teha.
|
|
tagasi üles |
|
|
karumaru
HV kasutaja
liitunud: 20.01.2018
|
11.11.2018 14:03:18
|
|
|
Siin on tehnoloogia vahe ja niidiprinteri puhul kui vaadata neid kujukesi, kirvekesed, sauakesed võivad tulla väga nõrgad, murduvad sõrmevahel ära.
Ma ostsin endale kunagi 0.25 nozzle ja proovisin netist tõmmatud väikest kujukest printida fine kvaliteediga. Kui 18 tundi oli ära printinud ja ainult jalad olid valmis, siis katkestasin ära. Elektrikulu on ka lisaks (prusal alus on 60 kraadi ja düüs on 210 kraadi, ca 300 watti tunnis (printer ju ka, mootorid) (PLA puhul)).
Oma lõbuks neid printida võib, aga juba tootmiseks ei tasu ära, sest see on kole ajamahukas ja piisab voolukõikumisest ja alustad uuesti. UPS oleks kindlasti juurde vaja. Youtuubis ilusaid printe küll, aga nad prindivad lausa 60 tundi järjest.
|
|
tagasi üles |
|
|
Rax.
HV kasutaja
liitunud: 09.06.2007
|
11.11.2018 14:10:00
|
|
|
Volum kirjutas: |
Keegi Tartust saab aidata väikse vidina valmistamisega? Oleks vaja esialgu 10 tükki, tegemist on BMW N57 sisselaskekollektori pöördklappide hoovaga. Peab olema sitke plastik.
|
Nailon või delrin võiks sobida?
_________________ 3D print 200x200x190mm.
Elektroonika remont, sh. SMD, BGA, jm. jootetööd. PS. |
|
tagasi üles |
|
|
raitl
HV veteran
liitunud: 20.01.2002
|
11.11.2018 17:50:31
|
|
|
karumaru, tootmiseks kindlasti ei ole mõistlik. Hetkel oli mureks lihtsalt suguvõsa pisiperele ühe keskmisest huvitavama jõulukingi kokku panemine. Aga võtsin oma vana isetehtud printeri juppideks lahti ja käisin kõik üle. Ei olnudki nii halvas seisus kui kartsin. Nakitsen sellega need kujud valmis.
|
|
tagasi üles |
|
|
karuke
Kreisi kasutaja
liitunud: 14.01.2003
|
|
tagasi üles |
|
|
NightStriker
HV veteran
liitunud: 24.07.2007
|
14.11.2018 05:34:37
|
|
|
Tasub lugeda ka algallikaid ehk neid uurimusi endid. Keskmine ajakirjanik viskab kiirelt printimine = formaldehüüd =vähk artikli valmis, aga paneb samal ajal kõik materjalid samasse patta.
Lõpetasin just natuke vastiku umbes 180 tunnise farmimise. Õnneks jagunes see kahe masina peale.
Printerid lasid päevad ja ööd. Magama minnes panid taimeri käima printimise lõpuks. Õnneks oli üks 6tunnine kombo mille ööseks sai jätta. Üldjuhul printer maha ei jahtunudki. Viimase liigutuse ajaks ronid kohale, paned kohe uuesti preheat ja tõmbad magnetplaadi laua peale jahtuma. Minutiga jupp maha, plaat isopropiga üle ja masinasse tagasi. Pahna farmimine ei ole lõbus
_________________ Allverelaev sukeldub määramata ajaks. |
|
tagasi üles |
|
|
maxfox04
HV veteran
liitunud: 08.02.2010
|
14.11.2018 07:08:17
|
|
|
Ka see, et printerist tuleb "niipalju osakesi" ei anna selget pilti.
Oleks hea, kui juurde oleks kirjutatud "võrreldes puhta õhuga, tee ääres, magistrali juures jne" vms...
Millelegi pärast tundub, et kui sama test teha näiteks mööbli tehases, siis neid samu osakesi loeb seal kordades rohkem. Aga keegi ei karju, et mööbli tehases töötajad on kõik surma lapsed ja kamikadze-d...
_________________ Hobielektroonik. Parandan katki läinud elektroonikat.
Huvid: mikrokontrollerid, DIY, IoT, CNC, 3D printer: Prusa i3. |
|
tagasi üles |
|
|
mighty
HV veteran
liitunud: 14.01.2004
|
|
tagasi üles |
|
|
typical
HV kasutaja
liitunud: 01.06.2002
|
|
tagasi üles |
|
|
maxfox04
HV veteran
liitunud: 08.02.2010
|
17.11.2018 13:49:53
|
|
|
Hmmm... Iseeneset pole keeruline.
Aga mõte tekkis, kui seda teha TPU-st või Ninjaflex-st (kummitaoline filament), kas siis mingi müra/vibro isolatsioon tuleb ka?
3d printer on ikka väga tõhus abivahend:
https://youtu.be/8x7Gi_hm_1s
_________________ Hobielektroonik. Parandan katki läinud elektroonikat.
Huvid: mikrokontrollerid, DIY, IoT, CNC, 3D printer: Prusa i3. |
|
tagasi üles |
|
|
Laurman
Kreisi kasutaja
liitunud: 08.06.2007
|
17.11.2018 17:16:12
|
|
|
typical, ma olen suht kindel, et need peenikesed pulgad seal peal ei jää 3D printimisega piisavalt tugevad. Ilmselt oleks mõttekas väike modifikatsioon sisse viia, et selle jala saaks sinna nt kruviga kinnitada.
|
|
tagasi üles |
|
|
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
17.11.2018 18:20:10
|
|
|
või liimiga
|
|
tagasi üles |
|
|
jt234
HV veteran
liitunud: 12.04.2005
|
18.11.2018 00:15:49
|
|
|
Tasub ehk enne proovida kui modima hakata. Idees võiksin kasvõi ise katsetada, aga vaba ajaga on kitsas.
_________________ Dima oli siin |
|
tagasi üles |
|
|
NightStriker
HV veteran
liitunud: 24.07.2007
|
18.11.2018 01:31:33
|
|
|
Leidsin hetke kus see 180 + tunnine farmi tulemus kasutusel ei olnud ja sai pilti teha:
0,1 mm kihiga 2mm paksused plaadid. 2 seina, viis kihti üles, kaks alla. 0,2 või 0,15 oleks juba liiga kandiline jäänud. Lähemalt mõned välja praagitud isendid:
Peamine praagi põhjus oli PINDA sensori temperatuuritundlikkus. Plaadi all on ainult kaks kihti. Kui seal jääb esimene kiht gramm liiga kõrgeks, siis on ka teine kiht tiba õhuline. Kahjuks ei ole ka MK3 ja MK2,5-l kasutatav PINDA V2 temperatuuri suhtes ükskõikne. Kui printer vahepeal maha jahtub, siis on esimese kihi kõrgus grammike erinev pool päeva kapis kuuma andnud ja kohe uuesti printima pandud esimesest kihist. Päris lõpmatuseni ei viitsi ka kell kolm öösel printi alustades printerite kõrval passida ja mõned vead lipsasid sisse.
Esialgses versioonis lasin mustri üle kogu plaadi. Hiljem kustutasin üleliigsed augud ära. Fusion 360-s on see mustri tööriist kohati PITA. Iga kord kui edit vaja teha, tuli kogu muster ükshaaval uuesti üle klikkida. Seda sai natuke liiga palju tehtud
Siis kui tellimus veel täiega pekkis ei olnud sai ka teisi, rohkem inimlikke lahendusi aretatud.
Tegin mustrirulli mingi küpsisemustri rulli idee järgi. Sellega pressisin voolimismassi mustri sisse. Sellest omakorda kõva jäljend. Sealt edasi tegin kummmijäljendeid nii palju kui süda lustis.
See idee töötas umbes nädala kuni selgus, et kummimattide keemia on kiiksuga ja puhast pinda saab neilt alles järgmisel nädalal. Muster ise oli ka tiba mööda. Tähtaeg peksis juba jalaga tagumikku ja olin sunnitud printerid uuesti kuumaks ajama, et saada keemiliselt neutraalset pinda mida saaks kohe kasutada.
Üldiselt täiesti mõttetu jebimine ainult selle pärast, et Saksa Raudtee ei suuda oma tellimusi inimese moodi planeerida.
_________________ Allverelaev sukeldub määramata ajaks. |
|
tagasi üles |
|
|
von Wu
HV Guru
liitunud: 11.10.2007
|
18.11.2018 17:19:03
|
|
|
Võin proovida printida. Musta värvi sobib?
|
|
tagasi üles |
|
|
typical
HV kasutaja
liitunud: 01.06.2002
|
18.11.2018 18:08:31
|
|
|
Tänud kes kaasa mõtlesid. Hetkel tegi üks abivalmis kasutaja kiirelt prindi ära ja mure lahendatud.
Tundub, et see kruviga mõte oleks parem tõesti, sest hetkel vaadates on need teised ka suht nikatsid seal all.
Igastahes said enda 3D printeri mõtted uue hoo sisse. Tuleb lugemise pealt tegudele asuda.
|
|
tagasi üles |
|
|
raitl
HV veteran
liitunud: 20.01.2002
|
19.11.2018 14:32:32
|
|
|
Ega kellelgi juhuslikult upgrade käigus üht Prusa MK2 (või klooni) raami üle ei juhtunud jääma?
|
|
tagasi üles |
|
|
karumaru
HV kasutaja
liitunud: 20.01.2018
|
20.11.2018 12:34:39
|
|
|
radist87 kirjutas: |
Kui printer vahepeal maha jahtub, siis on esimese kihi kõrgus grammike erinev pool päeva kapis kuuma andnud ja kohe uuesti printima pandud esimesest kihist |
Prusal on Advance all elevandi jala kompensatsioon. Ma olen ise seda kasutanud, sa pead seda ise katsetama, sest PLA ja ABS on see erinev. Aga see vähendab esimeste kihtide laienemist.
Kindlasti Prusal first layer height sama mis teised layerid. Defaultis on esimene layer natuke suuremaks pandud, vast parema nakkumise jaoks kui on väga peenikesed detailid.
-----
Aga ma ostsin Prusa lehelt 3M kleepsu ja buildtac mulle ei sobi. PLA ei võta üldse kinni, saan ainult kontoriliimiga printida. Lisaks vorbid mis tekkisid ABSi printimisel. Uurisin ka upgrade võimalust prusa 2/5 peale, aga nende terasplaatide kohta on samuti negatiivseid kommentaare.
Plekk venib ära kui pidevalt printe küljest võtmiseks painutada ja hiljem ei pidavat prindid jääma enam plaadile kinni, st tekib nagu lainetus ja kuumus on ka ebaühtlane. Ühel oli seal juba 3 plaat kasutusel.
Lugesin selle 3d printeri toksilisuse kohta. PLA on kõige puhtam, aga ABS on kindlasti mürgine. Tavaliselt on printer inimesel toas ja eriti suuremaid printe printides need gaasid jäävadki tuppa. Tegelikult ABS soovitatakse printida hästi ventileeritavas ruumis või kast peale ja sinna ventilatsioon.
Ma ise usun, et ega see nali ei ole kui tõsiselt printimisega tegeleda. Pidevalt uurid printimist ja paned nina sinna düüsi lähedale...
|
|
tagasi üles |
|
|
von Wu
HV Guru
liitunud: 11.10.2007
|
20.11.2018 13:06:56
|
|
|
Wanhao kleeps võtab PLA nii kõvasti kinni, et ainult skalpelliga urgitsedes saad lahti. Soojendusega plaadi puhul.
|
|
tagasi üles |
|
|
karumaru
HV kasutaja
liitunud: 20.01.2018
|
20.11.2018 13:57:55
|
|
|
Sellisel juhul kõik need kleepsud on erinevad, sest ma olen kaks tükki ostnud. Üks oli Buildtac ja teine EasyPad.
Aga nii ei saa midagi teha kui pärast plaadilt lahti ei saa. Lõhud detaili ära või äkki oled liiga tugeva survega printinud? Siis võib pla ka väga kõvasti jääda, ei vaidle vastu.
Õige kihi paksuse saad näpuga aru. Üks layer ja kui niit on kumer ja hoiab kinni, siis ongi hea. Aga kui ta on lapik, siis on halvasti ja detailide seinad ei tule sirged vaid lähevad kummi.
|
|
tagasi üles |
|
|
raitl
HV veteran
liitunud: 20.01.2002
|
22.11.2018 10:25:17
|
|
|
All-metal hotendide kasutajad - kas PLA printimisel "Heat creep" probleeme tekitab ja kuidas selle vastu võitlete? Hetkel prindin järjest pisikesi kujukesi kus on väga palju pisikesi törtsutamisi pikalt lastava joone asemel ja heat creep on tõsine nuhtlus. Jahutus peaks viisakas olema - 40mm miniPC toite vurr. Heatbreaki ja radika vahel on termopasta, vask nozzle ja heater blocki vahel samuti. Temperatuuridest olen proovinud vahemikku 165 - 210. Kõige töökindlam on vahemik 170 - 185. Retraction kahandatud 0.5mm-ni. Aga umbes iga teine print jääb poolikuks kuna alumised ~8mm PLA'd paisub heatbreakis niipalju et poob kinni.
Ahjaa, heatbreak samuti poleeritud poleerpastaga.
|
|
tagasi üles |
|
|
Laurman
Kreisi kasutaja
liitunud: 08.06.2007
|
22.11.2018 10:36:47
|
|
|
raitl, kui sul on E3D brändi heatbreak siis seda ei tasu ise poleerima hakata. Ühes intervius nad rääkisid, et see peab olema teatud karedusega, milles siledama ja karedamaga hakkab probleeme tekkima.
Kuna sa oled juba oma heatbraki ära vussinud siis järgmiseks võid proovida titaani sulamist heatbreaki: link
Ise olen seda paar kuud jooksutanud ilma ühegi probleemita.
|
|
tagasi üles |
|
|
raitl
HV veteran
liitunud: 20.01.2002
|
22.11.2018 12:17:07
|
|
|
Laurman, kasutan hiina klooni. Need heatbreakid on seest ikka päris koledad karbist võttes
|
|
tagasi üles |
|
|
|