Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Kopterite ja muu lennunduse teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 25, 26, 27
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 13.06.2025 14:23:14 vasta tsitaadiga

mikk36 kirjutas:
Markos, jah, kuid ka need sekundaarradarid ei mõõda ise kõrgust vaid võtavad seda vastu transponderilt. Tsiviillennunduses pole vajadust maapealse kõrguse mõõtmise järele piisavalt, et seda lisakulu katta.
Dogbert, just, need kõrgusmõõteradarid täiendasid primaarradareid.


No, mida just ennist öeldud sai. Sekundaar võtab alates Mode C transpondri pealt QNE korrigeeritud näidu, märgin siinkohal eraldi, et QNE, mitte QNH, ega QFE, mis on mõlemad tegeliku õhurõhuga korrigeeritud näidud vastavalt siis, kas merepinnast (QNH) või maapinnast (QFE), QNE põhineb standardrõhul (1013,25 hPA).
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 13.06.2025 14:33:40 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:
Aga kuidas lennuk ise oma kõrgust teab? Õhurõhu järgi saab tuletada, aga see pole eriti täpne.

Justnimelt õhurõhust tuletataksegi, lendamiseks on piisavalt täpne, maapinna lähedal lisaks veel raadioaltimeeter (sisuliselt radar mis mõõdab maapinna kaugust).
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 13.06.2025 15:42:25 vasta tsitaadiga

1hPa = ~30ft, piisavalt täpne ja altimeetrid töötavadki õhurõhu pealt. Samas peab pidevalt korrektuure sisse viima ja seetõttu edastatakse lennumasinatele pidevalt uusi qnh väärtuseid, põhimõtteliselt igal uuel seansil on kaks asja, mida pidevalt uuendatakse. qnh ja kõrgus. See pole muidugi veel elupäästev, pead teadma, et kui temperatuur peaks järsult muutuma, siis tekib ka õhurõhus järsk muutus, rõhk suurneb, gradient muutub ja lennumasin ilma korrektuurita paigutub maapinna suhtes virtuaalselt kõrgemale, kui ta tegelikult on, cold kills.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Kopterite ja muu lennunduse teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 25, 26, 27
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.