Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Pressiteated »  Mobiilsed maksed - turg, mille kasvust ei soovi maha jääda ükski kaupmees märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 09.07.2012 22:52:10 Mobiilsed maksed - turg, mille kasvust ei soovi maha jääda ükski kaupmees vasta tsitaadiga

link :: Swedbank


Igapäevased ostud ja maksed kolivad üha enam mobiiltelefoni. Sellest on aru saanud kaupmehed ning sellega püüavad kaasas käia teenuste arendajad.

Olgu siinkohal näiteks mõne nädala eest avatud Swedbanki mobiilne pangalink ehk m-pangalink, mis on osa sellest väärtuste ahelast. Tänu nutitelefonide võidukäigule tõotab kujuneda mobiilimaksetest igapäevaelu lahutamatu osa – pangalink taskutelefonis tähendab mugavat tuvastamist ning maksmist, kaupmehele annab aga võimaluse viia kogu ostuprotsess mobiili. Et kumbki osapool – ei kaupmees ega ostja – ei pea selle makselahenduse jaoks midagi täiendavalt seadistama, tehakse tuleviku osas juba julgeid prognoose.

Olles vahendajaks nii kaupmeestele kui klientidele, moodustab Piletilevi piletikäibest internetipoe osakaal täna täpselt poole, millest omakorda on pangalingi kaudu tehtud maksete osakaal 96%. Kuid kiireima kasvuga on hetkel just mobiilne kanal. Aastases võrdluses – mai 2011 versus mai 2012 – kasvas Piletilevi.ee külastuste maht mobiilsete vahendite kaudu mitte pelgalt protsentides, vaid 4 korda. Täna moodustab see küll napilt peale 5% meie külastustest, kuid olen kindel, et 2012. aasta lõpuks vaadatakse Piletilevi.ee-d mobiilsetest seadmetest juba osakaaluga 10-15%.

Mille arvelt tuleb kasv?

Mobiilsed vahendid kasvatavad suure tõenäosusega impulssostude osakaalu, sest kuuldud ja nähtud reklaami ajel saab tekkinud pileti- või muu ostusoovi lihtsalt realiseerida. Toome ka ise juba sel suvel välja oma mobiiliaplikatsiooni, pärast mida vahetub senine 50%-ne PDF-piletite osakaal ilmselt üsna kiiresti mobiilis asuvate piletite vastu.

Kui seniajani on olnud näiteks suvistel vabaõhu üritustel piletite väravas sularahas ostmine suhteliselt suure osakaaluga, siis koos m-vahendite ja ennekõike keskkondade arenguga vabanevad inimesed ka järjekordades seismisest. Vaadates telefonist, kas soovitud üritusele on veel pileteid müügis, omandatakse ilmselt need sealsamas vaid paari lisaliigutusega.

Suurte kaupmeeste jaoks tähendab mobiilne makse kindlasti võimalust mõõta ka oma suure silmapaistvuse praktilist väärtust. Iga reklaamitulp on potentsiaalne „kuum koht“, mis aitab viia huvitatud kliendi reaalse ostuni sealsamas, kohapeal – olgu selleks näiteks bussioote paviljonis särav ürituse valgusreklaam. Ehk suurematki lisaväärtust võiks see pakkuda aga väiksematele kaupmeestele, kelleni jõudmine on klientidel samuti senisest oluliselt lihtsam.

Lihtsus ja mugavus on ka põhjused, miks tasuks kaupmeestel kohandada oma e-poed ja muid mobiiliteenuseid väiksematele ekraanidele – see aitab elavdada nii m-kaubandust kui mobiilsete teenuste kasutamist laiemalt. Tugistruktuur on selleks loodud, edasine sõltub kaupmeeste poolsest aktiivsusest – m-pangalink avaneb mobiiltelefonis makset alustavale kliendile sõltumata sellest, kas kaupmehel on oma teenus mobiili jaoks kohandatud või mitte.

Kanalite arendamise kolm vaala - uued võimalused, mugavus ja turvalisus

Piletilevi kogemus e-kanalite kasutamisest lubab väita, et ettevõtja jaoks võimaldab see vähendada ka jooksvaid kulusid. Samas tähendavad e-kanalid pidevat arendustööd, serverite võimsuse hoidmist ja nende haldamist. Olukorras, kus muud kulud pidevalt kasvavad, võimaldab äri liikumine e-kanalitesse kulusid paremini kontrolli all hoida.

Ehkki vajalikud arendused võimaldavad suuremat säästu pigem ostjale kui müüjale, lubavad e-kanalid tarbekaupade ja elektroonikamüüjatele seoses füüsilise müügipinna ja müüjate vajaduse vähenemisega oluliselt suuremat säästu.

Pingutamine e-poe toodete disaini, kasutusmugavuse ning turvalisuse nimel kindlasti jätkub – küll on asendunud investeeringud printeritesse ja edasimüüjate koolitusse nüüd tarkvara kasutajaliidese disainiga.

Swedbanki klient Jaanus Beilmann, ASi Piletilevi juhataja ja ASi Baltic Ticket Holdings äriarendusjuht

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Cancer
HV kasutaja

liitunud: 03.12.2002




sõnum 10.07.2012 04:19:16 vasta tsitaadiga

m-makse uus tulemine? icon_rolleyes.gif Samas silutakse teed NFC ja Apple Passbook taolise teenuste jaoks?
_________________
D I G I T A L L Y - I M P O R T E D ● Electronic Dance Music with Highly Addictive Elements
Kommentaarid: 13 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 10.07.2012 13:47:44 vasta tsitaadiga

See on m-makse on suht arusaamatu asi. Taastulemisest rääkides, sai unustustehõlma vajunud 1. põlvkonna mobiilimakse kunagi tehtud. Aga kuigi kaupmehed reklaamplakateid poodidesse riputasid sellise makse võimalikkusest, ei saanud sellest asja.
Siil tuli, nägi ja võitis.

Mobiilset makset saan ka praegu teha, kasutades mobiilis panga sisselogimise koode(eriti tüütu) või siis Mobiil-ID on makse sooritamiseks telefonis mugavaim hetkel.
Lisaks veel meelde jätta kolmanda maksevõimaluse jaoks mingeid koode on liiga palju tahetud.
Ei näe, et toidupoes hakkaksin telefoniga maksma. NFC kiibi ja vastava rakenduse olemasolul telefonis võib selline variant veel kõne alla tulla, seda koos iseteeninduskassaga. Peaks poeskäigu ja kassast läbipääsemise aega kordades lühendama.

Kuidas vabaõhuüritusel peaks see pileti ostmine mobiilimaksega käima hakkama? Pank saadab mulle piletiostu kinnituseks ribakoodi? Vabaõhuetenduse piletikontrollijal siis veel vaja koodiskannerit ligipääsuga kusagile reaalaja piletiserverisse.
Sellist suht mugavat rakendust, nagu Solaris kinol kusagil muruplatsil oleks palju tahta ühekordse ürituse jaoks.

_________________
" Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
Kommentaarid: 141 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 126
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Pressiteated »  Mobiilsed maksed - turg, mille kasvust ei soovi maha jääda ükski kaupmees
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.