Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Arvuti ja internet »  Euroopa parlament võttis vastu kogu ELis kehtivad internetimüügi reeglid märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.06.2011 21:08:50 Euroopa parlament võttis vastu kogu ELis kehtivad internetimüügi reeglid vasta tsitaadiga

link :: Euroopa Parlament


Tarbijate jaoks kogu ELis kehtiv õigus taganeda internetis tehtud ostust 2 nädala jooksul pärast toote kättesaamist ning müüja kohustus anda ostjale täpset teavet koguhinna, tellitud kauba ning müüja kontaktandmete osas on neljapäeval vastu võetud uute reeglite peamised eelised.

"Me soovisime reguleerida peamiselt väljaspool äriruume toimuva müügi ning kaugmüügi lepinguid, näiteks internetimüüki, sest enamik piiriülestest tehingutest tehakse sel moel," ütles parlamendi raportöör ning läbirääkimiste meeskonna juht Andreas Schwab (Rahvapartei, Saksamaa). Ta lisas, et "uus direktiiv on seega ehe näide sellest, kuidas rohkem Euroopat toob kasu nii tarbijatele kui ka kauplejatele. Me jõudsime tasakaalustatud kokkuleppeni, mis vastab nii tarbijate kui ka ettevõtete huvidele."

Uute reeglite poolt hääletas 615, vastu 16 ja erapooletuks jäi 21 saadikut.

Kuna praegu kehtivad tarbijate õigusi reguleerivad direktiivid võeti vastu enne digitaalrevolutsiooni, ei ole tarbijad internetimüügi puhul hetkel piisavalt kaitstud. Tellitud kaupade hilinemine või mitte kohale jõudmine ning liikmesriikide kaupa erinevad tarbijakaitse reeglid pärsivad piiriülest internetimüüki. Samal ajal ütlevad ka ettevõtted, et erinevused liikmesriikide seadusandluses on peamine põhjus, miks nad ei müü kaupu välismaale.

Järgmised sammud

Järgmisena peab eelnõu ametlikult vastu võtma ka nõukogu ning seejärel on liikmesriikidel kaks aastat aega direktiivi üle võtmiseks.

Mõned tähtsamad kehtestatud ja muudetud punktid:

(36) Kauglepingute puhul tuleks kohandada teavitamisnõudeid nii, et arvesse võetaks teatavate meediakanalite puhul ette tulevaid tehnilisi piiranguid, näiteks teatavate mobiiltelefonide ekraanidel kuvatavate tähemärkide piiratud arv või telepoodide reklaami piiratud kestus. Niisugustel juhtudel peaks kaupleja täitma teavitamise miinimumnõudeid ja andma tarbijale viite muude teabeallikate kohta, näiteks pakkuma välja maksuvaba telefoninumbri või kaupleja veebilehe aadressi, kus asjakohane teave on vahetult ja hõlpsasti kättesaadav. Mis puudutab nõuet teavitada tarbijat niisuguse kauba tagastamise kuludest, mida nende olemuse tõttu tavaliselt ei saa posti teel tagastada, määrab kaupleja kauba tagastamiseks näiteks ühe tagastamisviisi (nt selle, mida ta kasutab kauba kohaletoimetamiseks) ja ühe hinna. Kui kaupleja ei kauba tagastamise tasu mõistlikel põhjustel eelnevalt arvutada, näiteks põhjusel, et kaupleja ei tegele kauba tagastamise korraldamisega ise, peaks kaupleja teavitama, et niisugune tasu tuleb maksta ja see võib olla kõrge, samuti tuleks esitada hinnanguline tasu ülempiir, mis võiks põhineda kauba tarbijale kohaletoimetamise tasul.

(37) Kuna kaugmüügi puhul puudub tarbijal võimalus kaupa enne lepingu sõlmimist näha, peaks tarbijal olema lepingust taganemise õigus. Samal põhjusel peaks tarbijal olema võimalus kaupa enne ostmist proovida ja uurida selles ulatuses, mis on vajalik kauba olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks. Väljaspool äriruume sõlmitud lepingute puhul peaks tarbijal olema õigus lepingust loobuda võimaliku üllatusmomendi ja/või psühholoogilise surve tõttu. Lepingust loobumine peaks lõpetama lepinguosaliste kohustuse lepingut täita.

(38) Interneti teel sõlmitud lepingute puhul tuleks kaubandusele pühendatud veebilehtedel hiljemalt tellimise protsessi alguses selgelt ja loetavalt märkida võimalikud tarnimise piirangud ja vastuvõetavad maksevahendid.

(39) On oluline tagada, et interneti teel sõlmitud kauglepingute puhul oleks tarbijal võimalik enne tellimuse esitamist lepingu põhiosad läbi lugeda ja neist aru saada. Seega on vaja sätteid, mis nõuaksid nende osade kuvamist tellimuse kinnitamise vahetus läheduses. Samuti on oluline tagada, et tarbija saaks niisugustes olukordades aru, missugusel hetkel ta võtab endale kohustuse teha kauplejale makse. Seepärast tuleks juhtida tarbijate tähelepanu üheselt mõistetavas sõnastuses asjaolule, et tellimuse esitamine toob kaasa kohustuse teha kauplejale makse.

(40) Praegune taganemisperioodi pikkuse varieerumine nii liikmesriigiti kui sõltuvalt sellest, kas tegemist on kauglepingu või väljaspool äriruume sõlmitava lepinguga, toob kaasa õigusliku ebakindluse ja eeskirjade järgimise kulud. Nii kauglepingute kui ka väljaspool äriruume sõlmitavate lepingute suhtes peaks kehtima ühesugune lepingust taganemise tähtaeg. Teenuslepingute puhul peaks taganemisperiood lõppema 14 päeva pärast lepingu sõlmimist. Müügilepingute korral peaks taganemisperiood lõppema 14 päeva pärast päeva, mil tarbija või tema määratud kolmas isik, kes ei ole kauba kättetoimetaja, sai kauba füüsiliselt kätte, samas peaks tarbijal olema võimalik kasutada taganemisõigust enne kauba kättesaamist. Kui tarbija on tellinud ühes tellimuses mitu kaupa, kuid need toimetatakse kohale eraldi, tuleks taganemisperioodi alguseks lugeda päeva, mil tarbija sai füüsiliselt kätte viimase kauba. Kui kaubad tarnitakse mitmes osas, peaks taganemisperiood algama päevast, mil tarbija saab kätte viimase osa tellitud kaubast.

Kui kaupleja ei ole enne kauglepingu või väljaspool äriruume sõlmitava lepingu sõlmimist tarbijat piisavalt teavitanud, tuleks taganemisperioodi pikendada. Ent õiguskindluse tagamiseks tuleks kehtestada taganemisperioodi suhtes kaheteist kuu pikkune ajaline piirang.

(44) Erinevused viisides, kuidas liikmesriigid taganemisõigusi teostavad, on põhjustanud piiriülese müügiga tegelevatele kauplejatele kulusid. Ühtlustatud taganemisvormi mudeli kasutuselevõtt, mida tarbijad võivad kasutada, peaks lihtsustama lepingust taganemist ja suurendama õiguskindlust. Seetõttu ei tohiks liikmesriigid kehtestada ELi mudelile mingeid nõudeid selle välise kuju kohta (näiteks seoses tähemärgi suurusega). Siiski peaks tarbijale jääma õigus teatada taganemisest vabas vormis, kui tema avaldus kauplejale on ühemõtteline. Seda nõuet oleks võimalik täita kirjaga, telefonikõnega või kauba tagastamisega selge avaldusega, kuid kohustus tõendada, et taganemine toimus direktiivis määratletud tähtaegade jooksul, lasuks tarbijal. Seetõttu on tarbija huvides kasutada kauplejale oma taganemisest teada andmiseks püsivat andmekandjat.

(45) Kogemuste põhjal on teada, et paljud tarbijad ja kauplejad eelistavad suhtlemist kaupleja veebilehe kaudu, ning seetõttu peaks kauplejal olema võimalik anda tarbijale võimalus täita lepingust taganemise vorm veebipõhiselt. Sel juhul peaks kaupleja tarbijat viivitamatult taganemisvormi kättesaamisest näiteks e-kirja vahendusel teavitama.

(46) Lepingust taganemise korral peaks kaupleja tagastama kogu tarbijalt saadud raha, sealhulgas summa, mis katab kaupleja kulutused seoses kauba tarnimisega tarbijale. Hüvitada ei tohiks vautšeriga, kui tarbija ei ole sellega selgesõnaliselt nõustunud. Kui tarbija valib sõnaselgelt teatud tarneviisi (näiteks 24 tunni kiirkullerteenuse), ehkki kaupleja on pakkunud tavalist ja üldiselt kasutatavat tarneviisi, mille kulud on väiksemad, peaks tarbija katma nende tarneviiside hinnavahe.

(47) Mõned tarbijad kasutavad taganemisõigust, olles kaupa kasutanud kauem, kui see on vajalik kauba olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks. Sel juhul ei tohiks tarbija kaotada taganemisõigust, vaid peaks vastutama kauba väärtuse mis tahes vähenemise eest. Et veenduda kauba olemuses, omadustes ja toimimises, peaks tarbija käsitlema ja uurima kaupa üksnes nii, nagu tal lubataks seda teha poes. Näiteks peaks tarbija rõivast ainult selga proovima, kuid ei tohiks seda rõivast kanda. Seetõttu peaks tarbija kaupa taganemisperioodi jooksul käsitsema ja uurima väga ettevaatlikult. Artikli 14 sätted ei tohiks tarbijat mõjutada taganemisõiguse kasutamisest loobuma.

(48) Tuleks nõuda, et tarbija saadab kauba tagasi mitte hiljem kui 14 päeva pärast seda, kui ta on teatanud kauplejale oma taganemisotsusest. Kui kaupleja või tarbija ei täida taganemisõiguse kasutamisega seotud kohustusi, tuleks kohaldada kooskõlas artikliga 24 siseriiklikes õigusaktides sätestatud karistusi ja lepinguõiguse sätteid.

(49) Nii kauglepingutest kui ka väljaspool äriruume sõlmitud lepingutest taganemise õiguse suhtes peaksid kehtima teatavad erandid. Taganemisõigus võib näiteks teatud kauba või teenuse olemust arvestades olla ebakohane. Erandit kohaldataks näiteks veini puhul, mida tarnitakse pika ajavahemiku järel pärast spekulatiivset laadi lepingu sõlmimist ning kus sellise veini väärtus sõltub turu kõikumisest (vin en primeur). Taganemisõigust ei tohiks kohaldada kauba puhul, mis on valmistatud tarbija esitatud kirjelduse kohaselt või mis on valmistatud konkreetsele isikule, näiteks tellimuse järgi tehtud kardinad, ega ka näiteks kütusega varustamise puhul, mis oma olemuselt on kaup, kuid pärast tarnimist ei ole see muudest esemetest enam eraldatav. Taganemisõiguse kohaldamine oleks ebakohane teatavate teenuste puhul, kui lepingu sõlmimine tähendab teatud vahendite reserveerimist, millele oleks raske uut tarbijat leida. Selliseks näiteks oleks hotellide, puhkemajade, kultuuri- või spordiüritustega seotud reserveerimine.

(50a) Ühest küljest peaks tarbija saama taganemisõigust kasutada ka juhtudel, kui ta on palunud teenuste osutamist enne taganemisperioodi lõppu. Teisest küljest peaks kaupleja olema kindel, et juhul kui tarbija kasutab oma taganemisõigust, makstakse talle piisavalt tema poolt osutatud teenuse eest. Proportsionaalse määra arvutamine peaks põhinema lepingus kokkulepitud hinnal, juhul kui tarbija ei tõesta, et koguhind ise on ebaproportsionaalne; viimasel juhul arvutatakse proportsionaalne määr kättesaadud osa turuväärtuse alusel. Turuväärtuse määramiseks võrreldakse teiste kauplejate poolt lepingu sõlmimise ajal samaväärse teenuse eest küsitud hindasid. Seetõttu peaks tarbija taotlema teenuse osutamist enne taganemisperioodi lõppu selgesõnaliselt kauglepingute puhul või püsival andmekandjal väljaspool äriruume sõlmitud lepingute puhul. Samamoodi peaks kaupleja tarbijale teatama püsival andmekandjal igast kohustusest maksta proportsionaalne osa kuludest juba osutatud teenuste eest. Lepingute puhul, mille objektiks on nii kaubad kui ka teenused, peaksid käesolevas direktiivis sätestatud eeskirjad kaupade tagastamise kohta kehtima ainult kaupade osas, ning teenuste osas peaks kehtima kompenseerimise kord.

Loe lähemalt siit.
Manus

Lae alla
Internetimüügi reeglid (koopia)


_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
libe
kvaliteetne mees
libe

liitunud: 04.11.2001




sõnum 27.06.2011 17:57:21 vasta tsitaadiga

nagu otse piiblist: "sa ei pea..."
kõik tingivas kõneviisis

_________________
☠
Kommentaarid: 82 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 70
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Arvuti ja internet »  Euroopa parlament võttis vastu kogu ELis kehtivad internetimüügi reeglid
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.