Avaleht
uus teema   vasta Tarkvara »  Tarkvara »  Probleem Thunderbird iga märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
zeff007
HV kasutaja

liitunud: 14.09.2004




sõnum 09.12.2008 03:26:43 Probleem Thunderbird iga vasta tsitaadiga

Tere, selline mure, et installisin Mozilla Thunderbirdi, seadistasin ära kasutajakonto aga mitte kuidagi ei õnnestu saada tööle smämmifiltrit tuleks ära mainida, et eelpoolnimetatud häälestamine käis kasutaja limiteeritud profiilis. Samas kui annan profiilile administraatori õigused siis asi töötab, ilmselt siis sisselülitamisel ei õnnestu vajalikku kirjutist teha jne. Mida sellel puhul siis teha, kui kindlasti on vaja mailiklient häälestada limiteeritud kasutajale?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004




sõnum 09.12.2008 20:15:05 vasta tsitaadiga

See pole päris kindlasti Thunderbirdi viga. Minu "haldusalas" töötab mitu kõuelinnukest User gruppi (s.o piiratud õigustega kasutaja) kuuluvate kasutajate käes ja midagi sarnast pole esinenud.

Sinu probleem kõlab kangesti sedamoodi, et sul on Windowsi kasutajaprofiilid omavahel sassis - üks konto kasutab teise konto profiilis olevaid faile. Kui see üks konto on admin õigustes, pole probleemi, kuni teise konto tegelik omanik nende failidega midagi ette ei võta. Kui aga admin õigused ära võtta, kaob esimese konto omanikul kohe ligipääs neile failidele, mida ta teise konto alt kasutas.

Kuidas selline asi on võimalik?
Vastus: näiteks kui keegi on ülejala valmis teinud Default User profiili, milles kas mingites konfifailides või registris või mõlemas leiduvad absoluutse teega failinimed sellele kontole, mille alt profiil Default Userile kopeeriti. Sel juhul on iga uue kasutaja profiilis mõned programmid, mille konfi- või muud failid asuvad selle konto profiilis, millelt Default User profiil kopeeriti.

Muide - täpselt selliselt on tehtud Microlingi poolt Tiigrihüppe projekti raames õpetajatele väljajagatud läpakate Windowsi Default User profiil - see on otseselt kopeeritud profiilist Õpetaja ilma oluliste muutusteta. Kui seal luua mõni uus piiratud õigustega kasutaja, siis nende uute kasutajate üsna mitmed programmid kas ei käivitu või töötavad vigaselt, kuna nad kõik üritavad kasutada Õpetaja profiilis asuvaid faile.

Default User profiili loomisel ongi kõige tüütum ja nöögim tavaliselt just nende algprofiili failidele viitavate nimedega, st absoluutse teega osade eemaldamine. Kui seda tehakse hooletult, ongi tulemus just selline.
Tegelikult ei tohiks absoluutset teed üheski profiilis üldse kusagil sisalduda - kõike saaks teha relatiivsete nimede või süsteemimuutujate abil. Aga paraku on ikka veel päris palju programme, sh ka Windowsi enda mitmed osad, mis seda reeglit päris alati ei järgi. See ongi põhjuseks, miks üks profiil teise nime all enam töötada ei taha - näiteks kui Windowsi kasutajaprofiili kausta nime muudad või selle teisele kasutajale kopeerid.

_____________________

Kuidas kontrollida, kas sinu probleemi põhjus on just seal?
Vastus: tee kindlaks, kus asuvad selle piiratud õigustega kasutaja Thunderbirdi profiili failid.
Selleks ava esmalt kaust %appdata% - vaata, kas see kaust ikka asub just selle kasutajaprofiili all, kus ta olema peaks.
Kui profiili %appdata% iseenesest viitab õigele kohale, siis ava sealt kaust Thunderbird ja selle alt mine edasi, kuni jõuad kasutajaprofiili failideni. Ava fail prefs.js Notepadiga või mõne käepärasema lihtteksti või koodi redaktoriga (Notepad++ thumbs_up.gif ) ja otsi sealt failist näiteks muutujaid "mail.server.serverX.directory" (kus X on number) ning vaata nende väärtust - kas need "directory"-d ikka asuvad just käesoleva kasutajaprofiili all.
Võimalusi on muidugi ka teisi, see on vaid üks neist.
Isegi lihtsam oleks ehk Thunderbirdis avada Options -> Advanced -> Config Editor ja selle fitrireale kirjutada see mail.server.server1.directory ja vajadusel ka suuremate numbritega - server2 jne, kui TB-s on seadistatud mitu meilikontot.

_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
HardiH
HV vaatleja

liitunud: 18.08.2008




sõnum 12.12.2008 14:11:17 vasta tsitaadiga

Minul jällegi on probleem kirjade väljatrükiga. TB loobib sisu kirbukirjas mitmele leheküljele laiali, read katkevad kus juhtub. Ei tea, kas taguda peaga vastu arvutit või vastupidi.
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Tarkvara »  Tarkvara »  Probleem Thunderbird iga
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.