On kellelgi selline komplekt siin käigus? Kuidas kogemused on?
Mul on olnud ca 1.5 aastat ja ca 3k km. Tõsi küll nüüdseks juba õrnema poole ratta küljes. Kogemused positiivsed, jaksas ilusti vedada ka minu 110 kg.st keret.
Kui jaksas 110kg keret vedada, siis kuidas nn õrnema poole kere veoga, maksaks ka esile tuua, nokk lennus? St mis sellel õrnemal poolel massi taga on ja kuidas vedu, oluline info antud kontekstis ju .
Kui jaksas 110kg keret vedada, siis kuidas nn õrnema poole kere veoga, maksaks ka esile tuua, nokk lennus? St mis sellel õrnemal poolel massi taga on ja kuidas vedu, oluline info antud kontekstis ju .
Õrnemal poolel massi 55-60 kg. Jaksab seda õrnemalt poolt vedada iga ilmaga, igast mäest, õrnema poole rattale läks lihtsalt selle pärast, et jäi üle. Enda fatbikele läks BBSHD.
Keegi siin vist mainis, et on olemas ka piduriheeblid, milledele halli andur sisse ehitatud, otsisin ebay-st ja ei leidnud ühtegi sellist. Kui eksisteerib midagi sellist, siis keegi linki teab visata ebay omale näiteks?
Kas trossi või hüdraulika jaoks? eBayst ei ole otsinud aga Aliexpressis on mõlemaid saada.
PS. Kui trossiga siis mul jäi seoses ratta vahetusega üle üks komplekt. Kasutuses olnud paar kuud. Kui huvi siis kirjuta.
new1 kirjutas:
Keegi siin vist mainis, et on olemas ka piduriheeblid, milledele halli andur sisse ehitatud, otsisin ebay-st ja ei leidnud ühtegi sellist. Kui eksisteerib midagi sellist, siis keegi linki teab visata ebay omale näiteks?
link see on ilmselt sama asi onju? aga oskab ehk keegi tehnilist inffi ka jagada selle kohta, millised pin-id seal pistikus on toite otsad, st + ja - ja milline on sensori ots ja mis on pinge, 5V? Nimelt mul isearetatud regen pidurdus erattal, aga tahaks halli anduriga sujuvaks pidurduse saada, hetkel tõmbab maksimumiga, mis liiga järsk ja laeb akut ka mitmekümne ampriga suurematel kiirustel, mis pole tegelikult võibolla alati kõige parem.
Aga palun - need on Bafang ühilduvad pidurid. Ostad ära minu omad?
Sul siis üle need? mul tegelikult oleks ainult ühte vist vaja, tagapiduri oma, mõlemit sinna lisaks pookida võibolla liialt tülikas. Mis hinnaga pakud siis neid?
Tegemist on asjakohase foorumiga, siis mõtlen postitada just sobiva teemakohase "Iseehtitatud elektriratta arvele võtmine ARKIS"
Ehitasin endale 2018-2019 talv endale täiesti uue elektriratta. Ehk Hiinlaste/Ukrainlaste toodetud Enduro raami peale. Kes on elektriratastega kursis ei tohiks see võõras olla. Samuti pakub veel tugevaid raami särtsu ratta ehitamiseks ka Vektor ja teised tootjad. Enduro tundus soodne, samas ka ilusa välimusega.
Kuna ma elektriratastega kursis polnud, läks oma kuu foorumitest ja muudest interneti avarustest informatsiooni otsimine, et asi endale selgeks teha, millist ratast ehitada või kuidas seda teha.
Rattale lisasin kõikvõimalikud lisad, sealhulgas: suunatuled, esituled, pidurituled jne.
Lühidalt (3000W mootor magnetitega rear hub motor, sellest kasutatav võimsus 1300W, 3KW mahtuvusega 52V aku). Eesmärk oli ratas, millega võimalik läbida pikad vahemaad, kuna olen matkataustaga ja mul pole probleem mul terve päev sadulas istuda.
Tuli kevad ja mul ratas valmis, mõtlesin minna sellega õige maanteeametisse ja võtaks mopeedina arvele, kuigi karjuvat vajadust selleks polnud.
Seal läks mul oma tund. Võtsin kaasa kõik ostu dok. tolliomad, raami sertifikaadi. Käis üks onu vaatamas, kadus ära, siis tuli teine onu. Proovisid kedagi telefoniga kedagi kätte saada aga edudult (ilmselt mingit spetsialisti, et küsida nõu). Vaatasid ka tulesi, suunatulesi, peegleid.
Ilmnes, et hiinast ostetud tuled, peeglid jne ei sobigi. Suunatuledele, tuledel, peeglil peab olema EU märgis. Pärast selgus üldse, et ei saagi arvele võtta ja anti mulle välja printud paber pealkirjaga "Üksikkorras valmistatud soiduki avaldus".
Seda saab ka mnt amenti kodulehelt PDFina.
https://www.mnt.ee/sites/default/files/content-editors/Failid/blanketid/uued2/uksikkorras_valmistatud_soiduki_avaldus_digi.pdf
Läksid kuud mööda ja olin juba käega löönud... ma polnud rahul oma esituledega ega ka suunatuledega(mis olid ebakvaliteetsed, lihsalt lagunesid ära). Mõtlesin siis need asendada kvaliteetsematega ja millel on ka EU märgistus. Nt. motonet on üks interneti kaubamaja, kus ma enamuse asju tellisin.
Mõtlesin uuesti proovida arvele võtmist, selleks täitsin ära ankeedi "Üksikorras valmistatud soiduki avaldus" ja allkirjastasin selle digitaalselt ning saatsin info(ät)mnt(dot)ee
Kulus kolm nädalat kui mu postkasti postadas järgmine kiri, milles nõuti järmiseid asju:
Palun saatke lisaks esitatud avaldusele järgmised lisad:
1. Raami tööjooniste koopiad;
2. Seletuskiri;
3. Mootori ja kontrolleri spetsifikatsioon ja selle soetamist tõendava dokumendi koopia;
4. Fotod eest, külg ja tagant vaates;
5. Üksikkinnituse riigilõivu 205.- tasumist tõendava maksekorralduse koopia;
Seletuskirjas tuleb ära näidata kelle poolt ja millise perioodi jooksul sõiduk valmistati, millised osad ise valmistati ja millised osteti.
Jooniseid mul polnud, mingid leidsin googeldades, saatsin rida raami kohta spesifilist infot. Kõik muud nõudavad asjad olid 100% täidetavad. Peale portsu dokumentide, piltide ära saatmist tuli umbes nädala pärast järgmine kiri:
Teie seletuskirjast lähtudes on tegemist erinevatest varuosadest komplekteeritud sõidukiga.
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 3. juuni 2011. a määrus nr 37 „Auto, mootorratta, mopeedi ja nende haagiste tüübikinnituse, üksiksõiduki kinnituse ja ümberehituse tingimused, nõuded ja kord“ §9 kohaselt peab üksikkorras valmistatud sõiduki välimus erinema tehases valmistatud sõiduki välimusest.
Teie sõiduki välimus sarnaneb seeriaviisiliselt toodetava Electric Enduro bike Adrenaline mudeliga. Sadula vahetus ja erineva lisavarustuse paigaldamine ei muuda sõidukit omanäoliseks.
Liiklusseaduse §77 kohaselt keeldub Maanteeamet sõiduki registreerimisest, kui see on koostatud varuosadest
Mis siis täpselt juhtus? Ta külastas saiti kus ma olin ostnud raami ja ka muid juppe, seal märkas ühte mudelit paljudest mis oli kokku pandud. Enduro raami peale ehitavad paljud firmad oma rattaid siis näevad sarnased välja ja ise ehitatud ratas näebki enamasti sama välja. Kuigi konkreetne mudel mis välja tõi kasutav motoratta velgesi, mul olid jalgratta omad.
Kui ma oleks ise keevitanud tavalistest torudest raami mis näeb välja nagu igateine ratas linnas? Kus on loogika? Kuidas seda defineerida?
Küsisin lisa, et ta tooks välja mis siis on varuosad? Kokku panemisel kasutatud jupid olid uued, enamuse ratta detaile on võimalik osta igast endast lugupidavast rattapoest ja polnud mõeldud üksnes sellele raamile unikaalselt. Ta jättis selle vastamata... Tuled, suunatuled ei olnud mõeldud konkreetsele mudelile (nt. suzuki, harley jpm).
Mis saab edasi? Sõidan rattaga edasi, samas vahest tahaks kiiremat sõitu teha seal 40+km/h olema natuke ettevaatlikum. Üldjuhul matkades kiirused küündivad 27-30km/h mille pärast väga ei peaks muretsema. Samas mõtlen ka asja vaidlustada, edasi ajada.
Tõesti jääb mulje, et nad ei taha sellega tegeleda üldse, kiiresti kaelast ära, visates paar seaduselõiku, aga sealhulgas mitte põhjalikult ära tuua vead, kus parandusi teha.
Ma olen eelnevalt maanteeametisse saatnud mitmeid arupärimisi, vastuseta on need jäänud...
Eesti liigub kiirel sammul euroopale järgi kus kõik liigutused on reglementeeritud ja isetegijate jaoks keelatud. Vanaeuroopa jaoks on see normaalne kuna nad ei oskagi midagi enamasti aga mind vaadati kui tulnukat kui oma elektra townile mootori peale ise panin.
Pistab jah et ratta isetegijatel tulemas probleeme. Kui poeratas siis nagu probleeme pole. Eks väljamaal panevad juppidest kokku mingid firmad ja töökojad kus on nõudmised täidetud. Sisuliselt on tegemist siis komplekse asja ostmisega mitte ise ehitatud. _________________ Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
Seal vist taoline idee et sa ei või osta konteineritäis autojuppe ja ise hakata skoodasid kokku panema. Isetehtud asi peab nii räbal välja nägema et kaasliiklejad saaksid aru et tegu on kõrgendatud ohuallikaga. _________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Ebay akudes on 18650 elemendid. Vist kollased 1ah. Need on kaalult raskemad oma mahtuvuse kohta.
Olen tellinud neid kollaseid üksikult testisin 0,9ah sai kätte. Aga jah parem ikka kui üks suur 15ah element kui 15x 1ah paralleelis, vähem mässamist ja väiksem feilimisvõimalus IMHO.
Ebay 15ah 48v aku kaalub 11,4Kg
Ev-poweri 15ah aku tuleks ~6,8kg
See oleks nagu ~1 punase telliskivi raskus vähem
Ebays Euroopas on ainukesed mõistliku hinnaga need
Nädalaga oli kohal ja mahtuvus isegi 3,4ah kohe esimesel laadimisel.
Need on mahtuvuse kohta kerged ja oleks hea panna ratta kolmnurgale: ~20ah 48v aku mahuks ära.
Eraldi BMSid on ikka arusaamatult kallid, peab ise ikka ühe leiutama
Akud on rasked, eestis on saada liitium 200ah aku 14,4V kaaluga 20kg. 48v korral tuleks ~60ah! Kindlasti on kuskil ka selliseid 48v saada
Hinnalt kallis, kaal väiksem kui happe 100ah akul.
BAT512120410 LiFePO4 Battery 12,8V/200Ah Smart
1350 + KM.
Head,
Priit Pikk
Helioest OÜ - Päikeseenergia
paikeseenergia.ee
+372 504 0381
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.