praegune kellaaeg 25.04.2024 14:45:31
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
11.02.2019 21:59:28
|
|
|
ma olen aastaid mootorratastega sõitnud igalpool ja igatmoodi, peamiselt sõidan nüüdsel ajal ringrajal. päris hea on, ei kujutaks küll ettegi, et gaas põidla all oleks
huvitav et seal EV lehel nende mootorite/rataste specides antakse täpselt ühesugused max speedid nii 26 kui 28 tollisele rattale, sama mootori võimsuse ja pinge juures. mida siis uskuda? tegelikult ju 750w ja 48v'ga peaks olema vabalt võimalik sõita ~50ga. kui miski jääb piirama siis mootori max pöörded aga suurema velje läbimõõdu puhul peaks samad max pöörded ikka erineva lõppkiiruse andma
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
tagasi üles |
|
|
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
11.02.2019 22:40:26
|
|
|
Tea kas saab ikka, kujutan ette et 50ga võib üle 750W isegi olla tarbimine. Ehk on kontrolleril ka siis miski 750W kandis piiraja peal, seega kui ikka see limiit ette tuleb, siis pole vahet kas mootor käib natu kiiremini või aeglasemalt, lõppkiirus saavutatakse ikka sama W juures.
|
|
tagasi üles |
|
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
11.02.2019 22:49:38
|
|
|
saab...ilma, et ise juurde väntaks
https://www.gribble.org/cycling/power_v_speed.html
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
tagasi üles |
|
|
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
12.02.2019 00:21:36
|
|
|
Nojah see ehk siis miski eriti nobedate rehvidega tehtud? Okey tegelikult ma enda 1000W mootoriga pole max kiirust veel eriti proovind aga linnavahel minu arust heal juhul 50 kiltsa tunnis kogub ära. Aku tegelikult 50,4V ja tõmbab ca 25A akust, seega kW peaks julgelt rauas olema.
|
|
tagasi üles |
|
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
12.02.2019 01:41:53
|
|
|
seal saab ise valida, mis rehviga simuleerida (rolling resistance põmst). ega ei pea olema mingi hirmus kitsas rehv, võid ka suht tavalisse rehvi lihtsalt 5 atti lükata ja tulemus on käes. aga lõppude lõpuks ikkagi rolling resistance nii ehk naa ei määra seal suurt erilist midagi. tuuletakistus on see, mis määrab. eks need suuremad kiirused tulevad jah hea väikse tuuletakistuse puhul, kus asend on nokamüts vastu lenksutoru, liibukad jalas rattal tahavaatepeeglid küljest ära võetud
linnavahel ei olegi väga võimalik koguda eriti suuri kiirusi sest eks kogumise ise võtab ju ka aega ja selleks ajaks kui oled 50 kätte saanud on raudselt vaja juba pidurdama hakata mis iganes põhjusel. aga mine proovi maanteel, tuulevaikse ilmaga. 1000w'ga peaks tulema juba 55+ ka. no juhul muidugi kui mootori max pöörded seda ära ei piira.
ma ise vaatan mootorit just selle mõttega, et maanteel saaks ka ~50ga sõita, tänu millele jõuaks ikka nii 45 minutiga suvilasse kohale. pole ju mõtet seda energiat seal nii hirmsasti ka kokku hoida sest elektrirattaga 40km sõites kulutab ikka kokkuvõttes rahaliselt arvatavasti mitmeid ja mitmeid kordi vähem kui sama otsa autoga ja 90ga sõites linnas sõitmiseks on 45kmh'st muidugi küllalt, linnas tuleb kiirus nagunii sellest, et foorid kaovad ära ja kuskil kunagi seisma ei pea
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
tagasi üles |
|
|
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
12.02.2019 08:56:07
|
|
|
Hmm, kuhu need foorid sul siis kaovad?
|
|
tagasi üles |
|
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
12.02.2019 17:12:01
|
|
|
minul kaovad nad ära sest seal enamasti ei ole vaja oodata, ammugi ei eksisteeri muidugi seda, et peaksid kuskil foori taga ummikus ootama nutitelefonisitide ja uimode järel, kes hakkavad autost käigukangi taga otsima siis kui nende ees on roheline juba 5 seki põlenud. kuhu need foorid sinul kaovad või ei kao, seda ma samas ei tea muidugi teatud kohad on, kus ei saagi ei ajastada oma foori taha jõudmist ega kuidagi optimeerida selle läbimist, aga neid ristmikke/foore on pigem suht harva seega see ei mõjuta eriti keskmist sõidukiirust.
toon ühe näite, ütleme sõidad mööda vabakat ajal mis seal ei ole kollased vilkurid vaid tavalise roheline/punane tsükkel või mis iganes seal on (väidetavalt roheline laine). no sõidad, rattaga, kõige paremal pool servas paremal autorajal. järsku näed ees mõni neist jalakäija fooridest lööb sulle punase ette. üks jalakäija kes selle vajutas ja seal foori taga on, läheb üle enne kui sa foorinigi jõuad...või siis polegi ühtegi jalakäijat läheduses, mis on ka seal täiesti tavaline nähtus kas sa nüüd jalgrattaga sinna foori taha jõudes jääd siis seisma ja ootad koos autodega rohelist?
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
tagasi üles |
|
|
PAUKA
HV veteran
liitunud: 22.07.2003
|
12.02.2019 20:32:10
|
|
|
autoteel rattaga sõitmine on eriti f'ed up, arvestades et meil on rattateid murdu.
|
|
tagasi üles |
|
|
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
12.02.2019 20:38:44
|
|
|
Rattateid pole s1ttagi, on mingid kergliiklusteed, kus tegelikult täielik porno normaalselt liikuda(kanad ees ja üldse lõppevad lambi kohtadel jms) ,rattateid näha tahad siis vaata Hollandisse, seal näed misasi on üks õige rattatee. Wiltzi teemal pidasin silmas, et tema jaoks foore pole ala see tähendaks siis umbes seda, et kui autodel on roheline siis tõmbad läbi ja kui parasjagu jalakäijatel loheline siis põikad jalakäijate rajale? Vot selline asi on väga nahaalne ja ei kiida kohe üldse heaks.
|
|
tagasi üles |
|
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
12.02.2019 21:13:29
|
|
|
misasi täpsemalt on "eriti fd up"? kas jalgratas, mis sõidab samuti 50ga nagu autod (no tegelikult tallinna linnas autod sõidavad keskmiselt 30-40, seega rattaga sõidaks autodest enamasti mööda), kiirendab selle kiiruseni sama kiirelt kui autod (reaalselt kiiremini, sest suurem osa autojuhte on idiootidest "ökotajad") ja millel on ilusti tuled viled küljes, on millegi konkreetse tõttu oluliselt rohkem fd up liiklusvahend kui mõni neljarattaline? mind pole küll kunagi seganud kõrval sõitvad autod ja ei tea nagu, et mina neidki seganud oleksin...kui üks tola välja arvata kunagi aastaid tagasi, tema probleemist muidugi lõpuks aru ei saanudki.
ma ei tea kus linnas sina elanud oled (pakun, et mitte tallinnas) aga mina olen tallinnas elanud 30+a ja väide "rattateid murdu" ajab ikka päris hüsteeriliselt naerma. mitte, et see mind absull morjendaks...vastupidiselt nüüdisaja lumehelbekestele, pole mul mitte kunagi olnud probleemi rattaga ükskõik kust ükskõik kuhu sõitmisega tallinnas. ka 20a tagasi ei olnud sellist probleemi, siis kui mõistet rattatee vist siinmail ei eksisteerinudki. kui ütleksid, et autoga autoteel sõitmine on tallinnas täiesti fd up, vot siis juba oskaksin kuhjaga kaasa mõelda! sel põhjusel ka igal võimalikul võimalusel väldin autoga linnas sõitmist..
aga jah new1, umbes midagi sellist ma silmas pidasin või noh, võimalusel ma ei põika mitte kuskile. kui näiteks olen autoteel ja ees on autodele punane, jalakäijatele roheline siis ma lihtsalt lasen eest jalakäijad läbi ning jätkan oma sõitu peatumata. va juhul kui neid jalakäijaid on tõesti massiliselt kes minu ees risti liiguvad - praktikas sellist olukorda näeb ikka ÜLIharva isegi tallinna kesklinnas päevasel ajal. tõesti ei näe mitte mingisugust põhjust miks ma oma jalgrattaga peaksin selle foori ees koos autodega seisma jääma sest tegelikult ma olen oma jalgrattaga ju võrdne jalakäijaga. ja kui ma keeraks/põikakski selle foori ees jalakäija tee peale siis mis täpsemalt selle juures valesti on? kas seadus keelab seda teha?
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
tagasi üles |
|
|
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
12.02.2019 21:24:46
|
|
|
Ma ei tea kas keelab või mitte, aga minu arvates see vähe kahtlane on, jalakäijatel justkui foorid mille järgi käivad, autodel teised ja siis rattaga tõmbad selle järgi mis sulle soodsam on . Idee poolest peaksid siis vist käekõrvale ratta võtma ja oleks okei? Kuigi ikkagi imelik on, siis võiksid samahästi rollerid ja võimekamad mootorrattad ka samamoodi teha ju, nemad mahuks ka sealt vabalt läbi.
|
|
tagasi üles |
|
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
12.02.2019 21:45:30
|
|
|
no mootorrattaga jalakäija tee peal sõitmine minu teada on siiski konkreetselt keelatud seaduses, küsimus ei ole mahtumises. kuigi jah, käekõrval võid seda seal ilmselt lükata ja näiteks parkida. jalgrattaga ei keela ju seadus sõita jalakäijate vahel? või keelab? ega ma kõiki neid uusi seadusi muidugi omale pähe õppinud ei ole aga pole nagu sellisest keelust küll kuulnud, see oleks ikka päris ulmeline fantaasia juba.
selles osas ei oska kommenteerida, et kas see on kahtlane või mitte. ma alustaks ja lõpetaks siiski sellega, et keda see segab kui ma rattaga kasutan neid võimalusi, mis olemas on? autosid ega autojuhte see nagu segada ei saa. ja kui ma jalakäijaid samuti ei ohusta siis milles on probleem? selles, et kellelgi on kahju kui ma jõuan varem kuskile sihtpunkti kui tema? enamasti tundub asi just täpselt taolisele argumendile taanduvat.
Rattaga sõites ja autoteed ületades oli viimati selline kord, et kui sa võtad ületamise ajal ratta käe kõrvale siis oled de facto ja de jure jalakäija selle igas võimalikus tähenduses. ehk ülekäigurajal peab auto sind igal juhul üle laskma ja sulle teed andma jne. aga sul ei ole kohustust ratas käekõrval teed ületada. sõites sul lihtsalt ei ole seda "jalakäija staatuse" eelist autode ees. Seda pole ka vaja kui hoiad silmad lahti ja vaatad, kuhu ja millal sõidad
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
tagasi üles |
|
|
PAUKA
HV veteran
liitunud: 22.07.2003
|
12.02.2019 21:52:28
|
|
|
Mul ei ole ka üldse tlnas probleemi ühest kohast teise sõitmisega, ja suudan teha seda jummala edukalt ilma autoteele sõitmata (noh v.a. nõmme tänavad jms värk)
Aga ma lähen ka võimalikult läbi metsa ja selliste kohtade alati.
Ei oska nautida neid bussidiislist musti hambaid.
|
|
tagasi üles |
|
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
12.02.2019 22:21:19
|
|
|
Muidugi on hea sõita seal kus on puhtam, parem, rohkem ruumi jne. Aga noh...vahel on inimestel lihtsalt vaja sõita konkreetsest punktist a kuskile teise konkreetsesse punkti ja kui seda teed ikka muudmoodi läbida pole võimalik kui läbi linna ning sinna mingisugust metsa parasjagu ei jää siis nii lihtsalt on. Vahel on seda vaja teha iga päev, või lausa 2 korda päevas. Mis elektrirattaid puudutab siis mina olen nende peale alati mõelnud rohkem kui praktiliste vajaduste katmise sõiduvahend, auto asendus. Lihtsalt lõbusõitu tegemas käia on minumeelest mõistlikum ikkagi tavalise jalgrattaga. Või siis juba üldse mootorrattaga
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
tagasi üles |
|
|
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
13.02.2019 00:26:52
|
|
|
Tegelikult seaduse järgi see 50kmh lippav ratas ei ole ka enam ratta alla kuuluv vaid mopeed vist ju, ratta alla kuulub siis kui üle 25kmh ei lähe ja siis ka pead kaasa väntama umbes. Mis seis sellega üldse on ja kas on kedagi kotitud ka? Ise käin poes Tartu linnas rattaga aegajalt ja ei viitsi seal kõnniteedel jms logistada vaid tõmban kohe sõiduteele ja uhan seal siis nii palju kui välja veab, tsirka kuni 50-ga siis. Mul poolteist kiltsa ehk poeni ja mingit kiivrit ega midagi ei viitsi seal kandma küll hakata, vahest olen mõelnud küll, et suht tihti mendid sõidavad siinkandis ja kas võib mõni neist ohkima ka tulla, kui linnas ala 50-ga sõidan ja ise ei vänta, peaks aru saama küll, et niiöelda standarditele mittevastav tegelikult ju .
|
|
tagasi üles |
|
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
13.02.2019 01:00:16
|
|
|
see aeg ilmselt ei ole eestis veel käes, et 50ga sõitvaid rattureid kottima hakataks...aga küll ta tuleb muidugi, ilmselt üsna varsti selleks on vaja lihtsalt piisavalt suurt arvu selliseid rattureid ja seda, et mõni loll saaks hakkama piisavalt meedia tähelepanu saava õnnetusega. samas noh ma ei tea, olen ka jala jõul sõitnud 50+, mis siis nüüd saab, tehakse trahvi ja küsitakse mopeedijuhi lube, numbrit kindlustust ja ülevaatust?
aga noh, eks see 50 on nii ehk naa pigem kiirus mingitel teatud lõikudel, teatud momendil. linnas tiheda liikluse sees sellist püsivat kiirust ju ei hoiaks ikkagi nii ehk naa. ja kui üritad hoida siis tõenäoliselt saadki varsti surma
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
tagasi üles |
|
|
mdgfa
HV vaatleja
liitunud: 02.04.2016
|
13.02.2019 08:51:54
|
|
|
new1 kirjutas: |
Tegelikult seaduse järgi see 50kmh lippav ratas ei ole ka enam ratta alla kuuluv vaid mopeed vist ju, ratta alla kuulub siis kui üle 25kmh ei lähe ja siis ka pead kaasa väntama umbes. |
Tegelikult on liiklusseaduse järgi nii, et abimootoriga jalgrattal on piiratud vaid püsinimivõimsus, max 0,25kw. Liiklusseadus ei tee 25 km/h kiirusest mingit juttu. Küll aga peab elektriratas vastama EL määrusele 168/2013, seal sätestatud alakategooria L1e-A määrab tõesti kiirusepiiranguks 25 km/h ja max püsinimivõimsuseks 1kw. Lisaks peab masinal olema tüübikinnitus, määrust ei rakendata EU pedelecidele, ilma istekohata sõidukitele ja muudele määruse artiklis 2 väljatoodud eranditele. Kui olla piisavalt leidlik, siis on võimalik sõita täiesti legaalselt elektrijalgrattaga 50 km/h.
|
|
tagasi üles |
|
|
kalvis
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.10.2009
|
13.02.2019 11:13:42
|
|
|
Ma sain liiklusseadusest nii aru:
kui sul on max 250W püsinimivõimsusega mootor, kiirusepiirangut pole.
Kui sul on 1 kW püsivõimsusega mootor siis on kiirusepiirang max 25 km/h
Kui politsei sind kõnniteel kiiruse kihutamise juhul kinni peab siis loeb seadus, mitte EL määrus.
EL määrus on mõeldud poemüüjatele - määrusele mittevastavaid jalgrattaid ja sellelaadseid tooteid müüa ei või. Kuid määrusele mittevastavate toodetega võid sõita julgelt - pead vaid liiklusseadusega kooskõlas liiklema.
|
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
|
tagasi üles |
|
|
-vodafone-
HV Guru
liitunud: 26.04.2005
|
13.02.2019 11:56:38
|
|
|
Küsin vahele ühe veidi OT rumala küsimuse.
Garaaži nurgas jäi silma üks lapsepõlve kardiraam (ning sügisel jäi pargis silma el. 850w laste atv) ... Fantaasia hakkas kohe tööle ja mõtlesin, et küsiks siit targematelt:
Kas on mõtet sinna mingi el. mootor peale aretada, et naine ikka aduks, et mehel on keskeakriis saabumas...
Eesmärk=rehv suitsema saada. Tippkiirust ja maratoni taga ei ajaks.
Kui on mõtet, siis mis mootorit koos vajalikuga peaks vaatama? Kui ei ole mõtet siis annan relakale kuuma ja läheb kokkuostu.
|
|
tagasi üles |
|
|
rmc
Aeg maha 1p
liitunud: 28.06.2005
|
13.02.2019 14:10:26
|
|
|
"Elektrijalgrataste puhul lubab EL-i regulatsioon mootor rataste edasi tõugata ainult kuni kiiruseni 25 km/h, kiiremal sõidul peab mootor välja lülituma."
_________________
|
|
tagasi üles |
|
|
Etsike
HV veteran
liitunud: 24.12.2004
|
13.02.2019 14:10:58
|
|
|
-vodafone-, üks asi on kindel. Kui sa ise seda projekti teoks ei tee, siis keegi teine teeb küll ja tasub raami eest märksa rohkem kui kokkuost.
|
|
tagasi üles |
|
|
PAUKA
HV veteran
liitunud: 22.07.2003
|
13.02.2019 14:44:57
|
|
|
-vodafone- kirjutas: |
Küsin vahele ühe veidi OT rumala küsimuse. |
https://www.youtube.com/results?search_query=electric+go+kart
neid videoid vaadata siis peaks täpselt ära nägema, mida vaja on nii tõsisemaks kui vähem tõsisemaks lähenemiseks.
Aga relaka jutt on rumal tõesti, kardiraamid on suht minev kaup.
|
|
tagasi üles |
|
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
13.02.2019 18:10:06
|
|
|
just üleeile mõtlesin, et oleks vist mingit kardiraami vaja! nii et millega täpsemalt tegu on? kas esipiduritega või esipiduriteta kaadervärk?
aga kui tehnilisest poolest rääkida siis juhul kui mõtlesid sinna peale mingi laste atv 850w mootori panna...seda tasub kindlasti teha, juhul kui hakkad ehitama karti lapsele, kes on mitte vanem kui ehk 7-8a või nii kummi suitsema saamiseks oleks sul vaja umbes sellist 15-20kw mootorit minimaalselt, vastavat kontrollerit ja akut. ma võin sulle nende komponentide ligikaudse hinnaklassi ka välja tuua sest olen asja natuke uurinud. mootor on kuskil sinna 800 kanti, kontroller minimaalselt 500 ja kui tahad akut millega ikka vähemalt paarkümmend minutit sõita ka saab siis sinna läheb samuti minimaalselt tonn. laadijat on nähtavasti ka vaja aga selle hinda ma ei ole uurinud. ilmselt lisanduvad sinna mingid summad veel sest ega neid komponente selliste hindadega paraku eestis ei müüda (tea, kas selliseid komponente eestis üldse müüakse, pigem ilmselt mitte..)
teisisõnu, kui sa tahad lhitsal kummi suitsema panna siis rahalises mõttes on elektrikardi ehitamisel üsna vähe pointi. isegi kui sa hangib kuskilt "tasuta" mingi mootori, korraliku võimsa ja vastupidada moto asemel siis kontrolleri ja aku pealt ilmselt väga midagi kokku ei hoia ikka. mõni sisepõlemismootor peale panna oleks palju lihtsam ja ka odavam. kasutatud krossikaid näiteks müüakse juba alates 1000'st umbes.
üks link kah sissejuhatuseks http://motenergy.com/me1114.html
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
tagasi üles |
|
|
mdgfa
HV vaatleja
liitunud: 02.04.2016
|
13.02.2019 19:19:33
|
|
|
kalvis kirjutas: |
Ma sain liiklusseadusest nii aru:
kui sul on max 250W püsinimivõimsusega mootor, kiirusepiirangut pole.
Kui sul on 1 kW püsivõimsusega mootor siis on kiirusepiirang max 25 km/h
Kui politsei sind kõnniteel kiiruse kihutamise juhul kinni peab siis loeb seadus, mitte EL määrus.
EL määrus on mõeldud poemüüjatele - määrusele mittevastavaid jalgrattaid ja sellelaadseid tooteid müüa ei või. Kuid määrusele mittevastavate toodetega võid sõita julgelt - pead vaid liiklusseadusega kooskõlas liiklema. |
Liiklusseadus, § 87, (11) : Lisaks käesoleva paragrahvi lõikes 1 sätestatule peab elektrimootoriga jalgratas ja pisimopeed vastama ka Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruses (EL) nr 168/2013 sätestatud nõuetele. Seega määruse reguleerimisalasse mittekuuluv 250W/25 km/h pedelec või kiiruspiiranguta ilma sadulata jalgratas kuni 250w ei pea määrusele vastama, muudel juhtudel peab. Kuni 1 kw mootoriga ratas on Eestis pisimopeed, max liikumiskiirusega 25 km/h
|
|
tagasi üles |
|
|
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|