Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Arvutifirmade, sidefirmade, logistikafirmade ja tootjate foorum »  Probleem Intraliga (aspit.com) märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
group
HV vaatleja

liitunud: 18.04.2004




sõnum 07.08.2008 23:14:18 Probleem Intraliga (aspit.com) vasta tsitaadiga

Oleme firma Intraliga (Aspit.com) püsti hädas ja viimane lootus on, et ehk oskab keegi siit foorumist nõu anda. Meie koostöö antud firmaga on kestnud ligi 4 aastat
ja ikka tõusude ja mõõnadega. Kuid viimased aasta poolteist on ikka tõeline õudus.

Kogu probleem sai alguse sellest, et tellides kodulehte, ei osanud tähelepanu pöörata asjaolule, et leht, mis meile valmistatakse, kuulub küll meile aga me
ei saa vahetada serverit ja loomulikult kõik lisatööd tuleb tellida aspitist.

Probleemid:

Pidevad probleemid serveri tööga, leht on olnud 2 päeva maas (tegemist on e-kaubandusega). Vähe sellest, et ise pean pidevalt meelde tuletama, siis ei suvatseta isegi teabenõudele
vastata, et milles oli probleem ja kuidas/kas seda tulevikus vältida proovitakse.

Lisatööd ja hinnad. Ootasin hinnapakkumist septembrist-veebruarini ning kui lõpuks peale pikka nurumist pakkumise sain (mega kirve) siis selgus, et uuest aastast hinnad kahekordistusid.

Tellisin jaanuaris nn. tasuta "Kliendihalduse" ja ostsin juurde lao mooduli (7000.-) ning kasutama sain hakata vist oli august või september. Mitmekordsel järelepärimisel
selgitati, et tegemist on pisiveaga ja homme saab korda. Homsest sai aga üle poole aasta. Veel pool aastat edasi ja sain ka arve (1700.-) nn. tasuta teenuse eest, mis oli mulle unustatud saata.
Vinge!!!

Siiamaani on tegemata lisatöö, mille eest on ka juba raha makstud. Ei aita ka see kui rääkida kõik asjad silmast-silma selgeks, järgmisel päeval on juba kõik unustatud. Suured suured lubajada aga tehtud ei saa mitte midagi. Kiituseks pean ütlema, et ära on tehtud suur ja tubli töö, tarkvara on asjalik ning väga mugava aga kahjuks lonkab klienditeenindus kahte, kui mitte kolme jalga.

Koduleht on läinud koos lisatöödega maksma u. 80000-90000 tuhat ja praegu tundub, et siiski ei jää muud üle kui tellida uuesti uus koduleht mõnest teisest firmast.
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
dellu
Kreisi kasutaja

liitunud: 07.01.2005




sõnum 08.08.2008 00:35:23 vasta tsitaadiga

Kõvasti on küll juttu "et oli juttu", aga kas mõni nendest asjadest siis paberile ka sai? Lepingu k.a lisatööde jaoks pannakse tavaliselt ka sisse tähtajad ja sanktsioonid. Samuti on korralikul majutuslepingul olemas SLA-d (Teenustaseme kokkuleped - käideldavus, taasteaeg jne jne). Loomulikult selliste asjade küsimine/nõudmine maksab ka kordades rohkem kui tavaline paarisajakroonine virtuaalmajutus, aga see on võimalik.
Kas see muutmise keeld on siis lepingus sees? Autorikaitseseaduse järgi kuulub jah autoriõigus tootjale, ehk sina ei tohi seda omakorda kolmandale isikule edasi müüja (kui pole kokku lepitud teisiti), aga see ei tohiks keelata hilisemaid töid tellimast kolmandalt isikult. Majutuse osas peaks tegelikult ka sama teema olema, et nemad ei saa küll ette öelda, kus majutad. Samas kui nad oma scripti sellega valedesse kätesse sattumast kaitsevad on see arusaadav. Igatahes viskaks huviga pilgu peale selle lepingule (IT poolepealt). Juriidilise poole pealt võin sõpra soovitada, kes võiks ka siis oma arvamuse öelda. Samas on kindlasti ka lepingus sees, et see on samuti konfidentsiaalne icon_smile.gif. Samas kui lepingus kõikide tingimustega nõustutud, siis vast pole enam suurt midagi teha. Kui siis loota, et mõni neist õigustühine ja seadustega vastuolus (juristide pärusmaa juba). Hetkel jääb mulje, et lepingu on ikka väga arendaja/majutaja poolne ja kliendile ei lubata midagi, ainult kohustatakse.
Kommentaarid: 150 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 1 :: 134
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
group
HV vaatleja

liitunud: 18.04.2004




sõnum 08.08.2008 12:20:51 vasta tsitaadiga

"Oli juttu" on selles mõttes, et tööde tellimine käis(b) e-maili teel, lisaks on kohal käidud ja veel üle täpsustatud soovid. Meil ei ole eraldi lepingut lisatööde tarbeks tehtud. Arvan, et sellega saaks küll fikseerida tööde tunni hinna kuid ei ole võimalik ju tegelikult üheselt määrata kui palju võtab tellitud töö tegelikult aega. Sama kehtib ka hinna suhtes, sest ei saa võrrelda teiste pakkujatega.

Kõike asju ei saa lepingutega katta, õige partnerlus põhineb usaldusel, mis meie puhul on täielikult kadunud. Põhilepingus on kirjas, et leht on üleval 24/7. Meil oli leht maas pea kaks päeva ja mul on ju põhimõtteliselt võimalus kohtusse pöörduda aga mis ma sellega siis saavutaks? Samas esineb sageli ka lühemaid katkestusi, mis mahuvad antud aja raamidesse aga mis arvavad kliendid, kui lehega on pidevalt probleeme, kliendi silmis see usaldust juurde ei too.

Arvatavasti on kõik probleemid seotud progejate põuaga aga seda kõike annab ju inimlikult selgitada ja on arusaadav.
Minu eesmärk kindlasti ei ole hakata kohtuga mässama vaid antud probleemile lihtsalt tähelepanu juhtida ja teisi hoiatada sarnase rumaluse eest.
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
dellu
Kreisi kasutaja

liitunud: 07.01.2005




sõnum 08.08.2008 15:25:24 vasta tsitaadiga

tsitaat:
"Oli juttu" on selles mõttes, et tööde tellimine käis(b) e-maili teel, lisaks on kohal käidud ja veel üle täpsustatud soovid. Meil ei ole eraldi lepingut lisatööde tarbeks tehtud. Arvan, et sellega saaks küll fikseerida tööde tunni hinna kuid ei ole võimalik ju tegelikult üheselt määrata kui palju võtab tellitud töö tegelikult aega. Sama kehtib ka hinna suhtes, sest ei saa võrrelda teiste pakkujatega.

Kuidas te neid lisatöid siis tellite? Et tehke midagi, läheb palju läheb? tunnihinna võite ju kokku leppida, aga pakutakse ju ka tööde maht. Kui läheb rohkem, siis täitja probleem, kui vähemaga suudetakse teha, siis täitja lisatulu. Ma võiks ka teile arendusi teha, pärast kirjutan arve 1000 tunni peale.

tsitaat:

Kõike asju ei saa lepingutega katta, õige partnerlus põhineb usaldusel, mis meie puhul on täielikult kadunud. Põhilepingus on kirjas, et leht on üleval 24/7. Meil oli leht maas pea kaks päeva ja mul on ju põhimõtteliselt võimalus kohtusse pöörduda aga mis ma sellega siis saavutaks? Samas esineb sageli ka lühemaid katkestusi, mis mahuvad antud aja raamidesse aga mis arvavad kliendid, kui lehega on pidevalt probleeme, kliendi silmis see usaldust juurde ei too.

Nagu sa näed, siis siiski tuleb kõik lepinguga kehtestada, siis sellist jama pole. Võtame näite, on 5 klienti, kelle server maha kukub. 3-l on leping, 2-l ei ole. Mis sa arvad kelle omad esimesena korda tehakse? Tegelikult veel hullem, kui su leppetrahv on väiksem kui näiteks kellelegi midagi uut progeda, siis võetakse ka need enne teha. Usu mind, see on nii. Ma olen ise ühe suht suure ettevõte lepingutega tihedalt seotud ja näen seda. Oli siin ka ühe suure kohaliku arvutitootjaga jagelemist. Meil leping, mis nõuab arvuti garantiiremonti umbes 1 tööpäevaga. Kõigepealt jagelesin ma tükk aega nende esimese taseme helpdeskiga, et selline leping üldse saab olemas olla, peale seda nende helpdeski peamehega. Ühesõnaga saatis ka tema mind pikalt. Veast sai teavitatud teisipäeval ja inimene lubati saata esmaspäeval (on-site garantii). Peale pikki vaidlusi saime siis mehe reedeks. Hiljem kirja saates sanktsioonide kohta sai loomulikult vaadatud, et leppetrahv oleks 81.- päevas. Mida sa ikka sanktsioneerid ja arusaadav miks neil savi. Samas on seadus meie poolt, kuna lepingu korrektne mittetäitmine võimaldab vajadusel neil edasise pakkumise ära rikkuda.

tsitaat:
Arvatavasti on kõik probleemid seotud progejate põuaga aga seda kõike annab ju inimlikult selgitada ja on arusaadav.
Minu eesmärk kindlasti ei ole hakata kohtuga mässama vaid antud probleemile lihtsalt tähelepanu juhtida ja teisi hoiatada sarnase rumaluse eest.

Jah nii ta on, et viisakas oleks kohe öelda, et meil tööd palju ja ei jõua. Kahjuks aga haaratakse liiga palju teha ja pärast ei jõua täita. Ka nn "parimad tavad" sätestavad probleemide korral näiteks lahendamisaja ja samuti ka teavitamise. Ehk kui probleemi lahendamise lõpptähtaeg on ülehomme, siis viisakas oleks kliendiga homem suhelda ja seletada kui kaugel ollakse ja milliseid probleeme võib veel lahendamisel tekkida. Kohtus käimine on loomulikult pikk ja kulukas protsess. Samas tihtipeale aitab ka enda nn näitamine, esmalt siis mõni juristi poolt kirjutatud sanktsioneeritud nõudmine, milles lubatakse ka mittetäitmisel asi kohtuni viia. Ise hiljuti Sampo Liisinguga jagelnud, küll mitte IT vallas, aga ka üks müügilepingu mittetäitmine. Esimene kord saadeti ka väga pikalt väga pimedasse kohta põhimõtteliselt. Sai siis veel sama sõbrast juristiga korra kohal käidud ja vähe parandatud nõue esitatud ja voila. Järsku oli nõus kiirelt probleemi lahendama. Loomulikult algul kõik vaatavad, ah las loll hüppab seal omaette. Kui aga on näha, et asi kisub juriidiliseks ära, hakkavad ka asjad liikuma.
Kommentaarid: 150 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 1 :: 134
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
group
HV vaatleja

liitunud: 18.04.2004




sõnum 08.08.2008 16:15:06 vasta tsitaadiga

Lisatöid tellisime nii, et saatsime oma soovid ja saime vastava töö maksumuse ja teostus aja. Nii ka kõik toimis ja võis rahul olla. Aga kui pakutud hind tundus liialt soolane siis teha pole ju midagi, mujalt tööd sisse tellida ei saa. Seega kui on progejate põud või tekib erimeelsusi nendega siis kajastub see ka hinnas. Take it or leave it!

Ma toon väga lihtsustatud näite aga vajasime (tegelikult senimaani) klientide registreerimise liidest, et saaks määrata klientidele erinevaid allahindlusi. Selline moodul on tavaliselt sellistes e-poe lahendustes juba defauldina sees aga selle töö eest küsiti pea 40 000 krooni. Ma saan aru, et neid näiteid ei saa võtta 1/1-le aga näiteks A. Roosaare poolt pakutav e-poe lahendus maksab 10 000.- krooni omades seda ja veel palju häid omadusi. Mis ma nüüd siis teen, kas jäävad kliendid allahindlusteta või viskan 80 000.- põõsasse ja teen uue lehe?

See lepingute asi on ikka nii, et alati on keegi kuskil parem/tugevam jne. Oluline on, et eksisteeriks valiku vabadus. Kui ei saa üks firma hakkama serverite haldamisega siis ei ole ju mõtet hakata neid ja nende probleeme ravima juristidega vaid lihtsalt vahetada serveri pakkujat. Meil see võimalus kahjuks puudub.
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
markopolo
Piiratud kasutaja
markopolo

liitunud: 12.05.2008




sõnum 17.08.2008 06:38:03 vasta tsitaadiga

tingimus, et tellitakse ka majutus nendelt - on küll kliendi jäoks ebamugav ja ebameeldiv, aga see on sama, mis automüüjad - tingimus, et autohooldatakse ainult nendel, vähemalt garantiijooksul.
AGA SEE ON LEPINGUS EELNEVALT KIRJAS - kas Aspiti lepingus oli see kirjas?
Kuid tõesti kurb ja madal see, et nad küll küsivad raha aga ei suuda ju ka korraliku teenust pakkuda... see kokkuvõttes küll thumbs_down.gif
kas on suur saladus, mis leht sul on? huvi pärast vaataks seda tööd ja ka su ekaubandust thumbs_up.gif ja edu probleemi lahendamisel, ei oska muud soovitada, kui paluda vaadata - kas oli lepingus EELNEVALT kirjas tingimuseks, et majutusnende poolt, ja ka hinnatõstmine - ei ole ilus, ja äkki ka alusetu?

_________________
UUEM PSÜHHOLOOGIA XXII www.küsimind.ps
kuhu kadus: tervis? edu? menu? armastus? õnne? töö? jpm
enamus vastususi kus neid leida on olemas.
Kommentaarid: 6 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 5
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 17.08.2008 08:19:06 vasta tsitaadiga

Ja miks siis lepingus sanktsioone pole? V6i kirjutati sinisilmselt alla lepingule mis kedagi millekski ei kohusta.

Postitatud mobile device
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
group
HV vaatleja

liitunud: 18.04.2004




sõnum 24.08.2008 19:52:31 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Ja miks siis lepingus sanktsioone pole? V6i kirjutati sinisilmselt alla lepingule mis kedagi millekski ei kohusta.


Ei ole ise eriline tülikiskuja ja eks sellepärast ei osanud sellistele ebakohtadele tookord ka tähelepanu pöörata. Eks see kirjutis ole ka rohkem selleks siin, et teised oskaksid selliseid olukordi vältida.

Olen vahepeal uurinud uusi tegijaid ja nende tooteid ning avastanud palju põhjalikumaid e-poe valmislahendusi. Sisimas vist on otsus uue lehe kasuks juba tehtud, ootan veel paremaid aegu, kuna tundub, et e-kaubanduses ei ole praegu kõige paremad ajad.

Siiski puutusin jälle kokku selle rentimise jamaga, kuna firmad, kes on arendanud endale valmis toote, ei taha seda kliendile anda avatud koodiga, kartes, et mõni värske progejast koolilõpetaja selle pihta paneb. Saan sellest aru aga mulle tähendab see jälle seda, et pean kõik lisatööd nendelt tellima. Ühel juhul oli ka e-lahendust pakkuv firma ise sarnases olukorras olnud ja mõistis mind hästi aga ega päris head backup-i ta mulle siiski pakkuda ei osanud.
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Arvutifirmade, sidefirmade, logistikafirmade ja tootjate foorum »  Probleem Intraliga (aspit.com)
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.