praegune kellaaeg 23.06.2025 02:09:34
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
iceincube
HV veteran

liitunud: 18.11.2005
|
29.07.2007 19:41:58
Programmeerimine kubuntus ja muusika tegemine, sooviks infot, kommentaare |
|
|
Kas keegi teab öelda miskit proget kubuntule mis oleks sarnane näiteks selliste muusika tegemise programmidega nagu reason või fruity loops. Võib ka lihtsam olla jne..
Tglt netist leidsin ka mingise linuxi mis on otseselt mõeldudgi sellise asja jaoks, kuid sellega teen proovi kui uue laua arvuti saan.
Teine küsimus, millest tuleks alustada, kui tahaks aplikatsioone linuxile progeda. Näiteks mõnda board game-i, ja ega ka 3D vastu pole midagi.
Googlist tuli igasugust nodi, kuid tahaks lihtsalt vastuseid neilt kes millegagi juba tegeleb ja asi toimib ja saab soovitada- maha teha või abi.
|
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
37 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
29.07.2007 23:20:34
|
|
|
Lauamängude progemiseks oleks ideaalne näiteks teha KDE4 lauamängude mootori otsa midagi. Mänge saad seal kirjutada praktiliselt suvalises keeles (JS, Python, ruby, php, bash, ...) ning neis kasutada kogu KDE poolt pakutavat funktsionaalsust. Loomulikult võid ka ise võtta kätte ja asjad C++'ga nullist üles kirjutada kuid see on juba oluliselt keerukam. Vahepealne variant oleks kasutada kas puhast QT'd või siis KDEGames teegis olevaid funktsioone.
3D puhul on taas valikuid rohkem kui jõuad ära õppida. Esimesena soovitaks taas QT'd koos KDEGames teegiga Järgmine variant oleks näiteks SDL või Allegro+AllegroGL.
IDE'ks sobib lihtsamate projektide puhul näiteks tavaline KWrite või Kate. Veidi suuremate puhul KDevelop või QDevelop. Neist esimene on suurem ja võimsam, teine aga spetsiaalselt C++/QT progemiseks suunatid vidin mis funksib juba praegu wini all.
Loomulikult kõik see eelnev eeldab, et su mäng saab olema opensource. Kui see sulle ei sobi siis on sul näiteks võimalik ~€1000-2000 eest osta QT litsents, KDE'st pead nii ehk naa loobuma.
Vabandan et kogu jutt on nii KDE spetsiifiline, lihtsalt see on asi mida ma olen kasutanud ja milles enam-vähem orienteerun. Samuti on mul kontrollimata kahtlus, et Gnome teekide baasil on asjade tegemine jupp maad töömahukam kuna seal pole arvatavasti nii paljusid asju sinu eest juba ära tehtud. Keegi Gnome asjatundja võiks veidike kommenteerida
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
iceincube
HV veteran

liitunud: 18.11.2005
|
30.07.2007 11:56:40
|
|
|
Oh, nii keeeruline jutt tundub. Üritan siis natuke kaasa mõelda.
Ho Ho kirjutas: |
Lauamängude progemiseks oleks ideaalne näiteks teha KDE4 lauamängude mootori otsa midagi. Mänge saad seal kirjutada praktiliselt suvalises keeles (JS, Python, ruby, php, bash, ...) ning neis kasutada kogu KDE poolt pakutavat funktsionaalsust. Loomulikult võid ka ise võtta kätte ja asjad C++'ga nullist üles kirjutada kuid see on juba oluliselt keerukam. Vahepealne variant oleks kasutada kas puhast QT'd või siis KDEGames teegis olevaid funktsioone.
3D puhul on taas valikuid rohkem kui jõuad ära õppida. Esimesena soovitaks taas QT'd koos KDEGames teegiga Järgmine variant oleks näiteks SDL või Allegro+AllegroGL. |
Ütleme nii, et ma olen täielik noob, Ma sooviks rohkem nagu step-by-step infot, et kuidas alustada ja esimene hello-world valmis pusida. Äkki on kellelgi mõni hea link millest ise sai kõvasti abi. Allegro on kuidagi tuttav nimi. Sai selle peal isegi natuke 3D pusitud, kuid kas see on nüüd sama asi.. ei tea. Mis asi oleks inimkeeles QT?
Ho Ho kirjutas: |
IDE'ks sobib lihtsamate projektide puhul näiteks tavaline KWrite või Kate. Veidi suuremate puhul KDevelop või QDevelop. Neist esimene on suurem ja võimsam, teine aga spetsiaalselt C++/QT progemiseks suunatid vidin mis funksib juba praegu wini all. |
Sellega probleeme pole õnneks, mul omale meeldiv lulla olmas.
Ho Ho kirjutas: |
Loomulikult kõik see eelnev eeldab, et su mäng saab olema opensource. Kui see sulle ei sobi siis on sul näiteks võimalik ~€1000-2000 eest osta QT litsents, KDE'st pead nii ehk naa loobuma. |
Hmm, mind ajab segadfusse see asi nüüd. Eeldades et linux opensource ja vabavara, arvasin ka et progemise vahendid vms on ka vabavaralised. Mismõttes KDE-st loobuma, neist KDE4 jne teekidest? Polegi tasuta?
Ho Ho kirjutas: |
Vabandan et kogu jutt on nii KDE spetsiifiline, lihtsalt see on asi mida ma olen kasutanud ja milles enam-vähem orienteerun. Samuti on mul kontrollimata kahtlus, et Gnome teekide baasil on asjade tegemine jupp maad töömahukam kuna seal pole arvatavasti nii paljusid asju sinu eest juba ära tehtud. Keegi Gnome asjatundja võiks veidike kommenteerida |
Kas muide see KDE teegid ja asjad on muidu seotud sellega ka millist desktop-i kasutan, Kubuntul ju on ka KDE, mida ma praegu kasutan.
Loodan, et kellelgi on aega natuke kätt hoida, et saaks asjad liikuma.
Kuidas muidu JAVA-ga on kubuntus? Windõusis sain asjad liikuma, et kuidas kompileerida jne. Seda kõikep eaks saama ka linuxis kindlasti teha?
|
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
37 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
30.07.2007 12:41:57
|
|
|
iceincube kirjutas: |
Ütleme nii, et ma olen täielik noob, Ma sooviks rohkem nagu step-by-step infot, et kuidas alustada ja esimene hello-world valmis pusida. Äkki on kellelgi mõni hea link millest ise sai kõvasti abi. . |
Sel juhul peaksid kõigepealt mõne keele algteadmised selgeks tegema. Rohkem infot siin. Kui plaanid C++'i õppida siis sobiks näiteks Bruce Eckeli poolt kirjutatud ja tasuta netis jagatav "Thinking in C++". Enne mingisugust keelt õppimata pole mängude tegemiseks piisavalt teadmisi.
Kui sul aga keel selge (allegro kasutamisest järeldan et enam-vähem midagi juba tead) siis võid loomulikult kohe hakata millegi kallal nokitsema.
iceincube kirjutas: |
Allegro on kuidagi tuttav nimi. Sai selle peal isegi natuke 3D pusitud, kuid kas see on nüüd sama asi.. ei tea. |
Arvatavasti räägime tõesti ühest ja samast Allegrost. Vahepeal on viimane päris suure arengu teinud, täpsemalt küll ollakse kohe-kohe saavutamas väga suurt edasiminekut kus vanad tarkvaralised bitmappidega tehtavad operatsionid mapitakse riistvaraliselt kiirendatud OpenGL'i peale saavutades sadu kordi kiirem tulemus. Paraku pole see veel päris valmis. Samas on Allegrol veel olemas objektorienteeritud lisateek nimega OpenLayer. See kasutab Allegrot OS'iga suhtlemiseks kuid graafika käib kõik teiste käsklustega mis jooksevad OpenGL'i peal rauas.
iceincube kirjutas: |
Mis asi oleks inimkeeles QT? |
QT (wikipedia) on üks ilgelt mõnus cross-platform teek GUI tegemiseks. Lisaks omab see ka üsnagi korralikke joonistusfunktsioone mis teeb mängude progemise suht-koht lihtsaks. Üks mu väike QT koodinäide on arutlusel siin, ehk saad sellest enam-vähem aimu, millega tegu.
Muidu otseselt progemisalased küsimused võiks vist edaspidi minna programmeerimise alafoorumisse, pole siin ju suurt midagi Linuxi spetsiifilist, eriti kui hakkad KDE'd kasutama kuna too peaks uuest aastast mingil määral ka wini all töötama
iceincube kirjutas: |
Ho Ho kirjutas: |
Loomulikult kõik see eelnev eeldab, et su mäng saab olema opensource. Kui see sulle ei sobi siis on sul näiteks võimalik ~€1000-2000 eest osta QT litsents, KDE'st pead nii ehk naa loobuma. |
Hmm, mind ajab segadfusse see asi nüüd. Eeldades et linux opensource ja vabavara, arvasin ka et progemise vahendid vms on ka vabavaralised. Mismõttes KDE-st loobuma, neist KDE4 jne teekidest? Polegi tasuta? |
QT ainus probleem on, et see on opensource ainult seni kaua kuni sa sellega raha ei teeni. Kui tahad raha teenida, pead ostma QT litsentsi. KDE kasutab samuti QT'd kuid kuna ta on opensource siis pole probleemi. Kuna KDE on samuti GPL litsentsi all siis saad sa tolle teeke kasutada ainult GPL litsentsiga ühilduva litsentsi all, ehk siis kogu sinu tehtav kood peab samuti opensource olema. Kahjuks ma ei oska öelda et kas QT'l baseeruvaid KDE teeke kasutades võib kirjutada kommertssofti või ei. Samas vaevalt et sa kohe oma hello worldiga kavatsed raha teenima hakata, seega ma ei usu et see litsentsipoliitika sulle erilisi probleeme peaks tekitama
iceincube kirjutas: |
Kas muide see KDE teegid ja asjad on muidu seotud sellega ka millist desktop-i kasutan, Kubuntul ju on ka KDE, mida ma praegu kasutan. |
Teeke saad installida endale olenemata kasutatavast desktopist. Ubuntu alla võid installida KDE ning Kubuntu alla Gnome'i, lisaks võid mõlemale installida veel hunniku pisemaid töökeskkondi. Üksteist nad segama ei hakka ning üksteiste programme saad korraga kasutada.
Kui tahad mingeid teeke kasutada programmeerimiseks siis lihtsalt pead vaatama, et sul oleks masinas ka vastava teegi development paketid. Pakihaldurist peaks need suhteliselt lihtsalt leitavad olema.
iceincube kirjutas: |
Loodan, et kellelgi on aega natuke kätt hoida, et saaks asjad liikuma. |
Küsi konkreetseid küsimusi ning ma vastan kui vähegi oskan. Loodetavasti löövad ka teised kampa
iceincube kirjutas: |
Kuidas muidu JAVA-ga on kubuntus? Windõusis sain asjad liikuma, et kuidas kompileerida jne. Seda kõikep eaks saama ka linuxis kindlasti teha? |
Java töötab Linuxis kenasti, kaasaarvatud suuremad IDE'd (Eclipse, Netbeans, ...)
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
iceincube
HV veteran

liitunud: 18.11.2005
|
11.05.2008 15:50:03
|
|
|
Hmm, ma olen alati mõelnud, et ma polegi vist c++ või miskit näppind, kuid allegro lehel on kirjas, et on c++ library see. Ju siis natuke maitsend olen vms.
Ütleme, et selliseid programmikesi olen teinud küll. Mäletan veel sellist asja nagu blitzBasic ja ka 3D gamestudios progenud mõne asja valmis.
Praegu siis ongi kogu üritus, proovida midagi teha linuxi all.
Üritan nädala jooksul su jutus välja toodud asju vähe seedida, et paremini küsida.
Praegu mõtlen, et üritan hakata pusima QT suunal.
Mis puutub opensourssi, siis jah, ei ole kavas hakata miskit müüma- puhtalt huvi pärast, et vana hobi weebiprogemise kõrvalt elustada.
Samas tahaks ka müstilist C-d näppida.
Ehk õnnestub
-EDIT-
Ehhe, palju aega mõõda läinud ja asjaolud muutunud,
Sain igastahes hello world-i tööle nii commandline-is, kui ka aplikatsioonina allegro libra kaudu.
@ kubuntu 8.04 KDE4
|
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
37 |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|