Avaleht
uus teema   vasta Raud »  Kõvad kettad »  ketas tuksis? märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
masterax
Kreisi kasutaja

liitunud: 06.09.2007




sõnum 24.10.2007 13:25:56 ketas tuksis? vasta tsitaadiga

et eile panin arvuti kinni.Ommikul käima pannes tegi ketas nagu saagimist! aga läks ka käima!
pooled asjad on kettalt kadunud,windowsisse sisse läheb!kuidas kontrollida,kas ketas hakkab katki minema vms?
Või mida teha!
ketas muidu Hitachi desktar 80gb


et kuidas kontrollida seda ketast+_

_________________
O:ID kaardi lugeja!KIIRE!!!
Kommentaarid: 34 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 4 :: 18
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
NoMilleks
HV kasutaja

liitunud: 04.04.2007




sõnum 24.10.2007 15:47:31 vasta tsitaadiga

Head crash! Kui ketas juba saagimise häält teeb, siis on lood väga pahasti. Selline heli tekib siis, kui lugemispead puutuvad vastu platterite pinda ja selline asi kraabib neilt õhukese andmekihi maha. Seega vii se ketas garantiisse, või kui garantiiaeg läbi, osta uus ketas. Selle vanaga pole sul enam midagi peale hakata.
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
masterax
Kreisi kasutaja

liitunud: 06.09.2007




sõnum 24.10.2007 15:57:38 vasta tsitaadiga

ok!
aga vahel kaob ära icon_smile.gif kui nn soojaks läheb icon_biggrin.gif

_________________
O:ID kaardi lugeja!KIIRE!!!
Kommentaarid: 34 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 4 :: 18
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
8
HV Guru

liitunud: 27.04.2005




sõnum 24.10.2007 20:39:24 vasta tsitaadiga

masterax kirjutas:
ok!
aga vahel kaob ära :) kui nn soojaks läheb :D

Igati loogiline - soojuse mõjul peade liuguri nurk võib muutuda ja sedasi pea taas veidi kõrgemale lennutada. Aga see ei tähenda, et asi korda läheks...
Kommentaarid: 37 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 37
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
NoMilleks
HV kasutaja

liitunud: 04.04.2007




sõnum 24.10.2007 21:24:48 vasta tsitaadiga

Ma olen ise oma kõrvaga kuulnud, kui ketas teeb saagimise häält. Normaalne töökorras ketas ei tee kunagi midagi ligilähedastki. Ja see, et pooled asjad kettalt on kadunud, näitab väga ilmekalt, et selle kettaga on kõõks. See on see kuulus Death Star seeria ketas icon_smile.gif
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
masterax
Kreisi kasutaja

liitunud: 06.09.2007




sõnum 24.10.2007 21:29:15 vasta tsitaadiga

icon_biggrin.gif aa nu selge enam siis sellist pläusti ei osta icon_biggrin.gif thumbs_up.gif
_________________
O:ID kaardi lugeja!KIIRE!!!
Kommentaarid: 34 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 4 :: 18
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
NoMilleks
HV kasutaja

liitunud: 04.04.2007




sõnum 24.10.2007 23:10:43 vasta tsitaadiga

muretse edaspidi Western Digital või siis Seagate. nendega ei tohiks naljalt probleeme tekkida. On sul mingi vanemat sorti see Hitachi ketas? Uued hitachi vindid peaksid ka praegu olema palju töökindlamad, kui vanad IBM omad, mille tootmist Hitachi praegu jätkab. Aga igatahes väldi maxtorit, kui probleeme ei taha.
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
8
HV Guru

liitunud: 27.04.2005




sõnum 25.10.2007 01:05:29 vasta tsitaadiga

Selliseid crash'e võib juhtuda iga tootja kettaga. Absoluutset töökindlust ja kvaliteeti ei suuda keegi pakkuda. Pigem on see kõik juhuse asi...

Hetkel tootmises olevad kettaseeriad (kõigilt neljalt põhiliselt tootjalt) on suhteliselt sarnase töökindlusega, vähemalt mingeid eriti õnnetuid surmaseeriaid nende hulgas ei ole. Muidugi, igasugused keskmisest suurema tavalise töömüra ja vibratsiooni ja kuumenemise probleemid on hoopis levinumad nähtused ja need olenevad küll ka palju konkreetsest mudelist, kuid need ei pruugi enamasti ketta surma tähendada (mõnikord aga siiski).
Kommentaarid: 37 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 37
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
NoMilleks
HV kasutaja

liitunud: 04.04.2007




sõnum 25.10.2007 01:36:05 vasta tsitaadiga

crashid ei ole tõepoolest nii tõenäolised. Pigem on levinud sellised probleemid, et BIOS ei tunne ketast ära, ketas ei võta tuure üles jne... tundub, et levinumad on mootori ja elektroonikaga/firmwarega seotud jamad. Kuna lugemispea toetub platteri pöörlemisel tekkivale õhuvoolule, siis ei enamasti ei saagi see sinna vastu puutuda muudmoodi, kui mingi põrutuse tõttu või siis ketta sisemusse sattunud tolmuosakese süül. Aga kes teab, siin päikese all on kõik võimalik...
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
8
HV Guru

liitunud: 27.04.2005




sõnum 25.10.2007 01:59:27 vasta tsitaadiga

Kõige levinumad on DOA (Dead-On-Arrival) probleemid. Selle alla käivad nii surnult saadud kui ka esimestel tundidel-päevadel-(nädalatel) ärasurevad kettad. Põhjusteks transpordil saadud kahjustused (kõige suurem % alati, kusjuures eriti suur probleem USAs kus transpordi-lihttöölised midagi enamat kui jalgpalli kastidega mängivad) ja lisaks ka eksemplari tootmisvead mis tehases lõpp-testimisel kohe ei jõudnud veel ilmneda. Üldiselt kui ketas on mõne nädala (aktiivsel kasutamisel mõne päeva) töötamist edukalt vastu pidanud, siis edasi on tema riknemise tõenäosus juba väga väike (juhul kui kasutaja talle ise shokke ei tekita). Vigade esinemise tõenäosus hakkab tõusma taas kusagil kolmandal-neljandal kasutusaastal, siis juba tööressursi tasapisi ammendumise tõttu.
Kommentaarid: 37 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 37
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
NoMilleks
HV kasutaja

liitunud: 04.04.2007




sõnum 25.10.2007 02:50:24 vasta tsitaadiga

kõvaketta konstruktsioon ja muu säärane on tänapäeval piisavalt tugev, et transpordi käigus see naljalt vigastada ei saa. väljalülitatud ketta mahapillamisel ei juhtu sellega tõenäoliselt midagi hullu, ühenda aga ära ja naudi kasutamist. väljalülitatud kettas ei asu lugemispead üldse platterite kohalgi, sestap pole sellisel viisil võimalik ketast eriti rikkuda. Muidugi, väga tugevat matsu ei tasu anda kunagi, aga üldjuhul see transport nii hooletult ikka ei toimu, et kõvakettaid rikuks.
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
8
HV Guru

liitunud: 27.04.2005




sõnum 25.10.2007 04:02:41 vasta tsitaadiga

Casanova kirjutas:
kõvaketta konstruktsioon ja muu säärane on tänapäeval piisavalt tugev, et transpordi käigus see naljalt vigastada ei saa. väljalülitatud ketta mahapillamisel ei juhtu sellega tõenäoliselt midagi hullu, ühenda aga ära ja naudi kasutamist. väljalülitatud kettas ei asu lugemispead üldse platterite kohalgi, sestap pole sellisel viisil võimalik ketast eriti rikkuda. Muidugi, väga tugevat matsu ei tasu anda kunagi, aga üldjuhul see transport nii hooletult ikka ei toimu, et kõvakettaid rikuks.

Ära ikka nii optimistlik ole... kettatootjatele tagastatavatest ketastest umbkaudu kolmandik on just transpordivigastustega! Seda peetakse praegu konkurentsitult suurimaks probleemiks kõvaketaste tootmise-turundamise-tarbimise maailmas.

Ja mahapillatud ketta kohta - see on juba paras loterii, ütleksin 50:50 (aga ma ei kinnita seda statistikat) on nii ja naa võimalused pärast seda. Oleneb kuidaspidi kukub, millise pinna peale kukub jne... Olen näinud isegi lõhkikukkunud kestaga (tükk välja lennanud - see valatud korpus on tegelikult üpris habras) ketast, mis siis veel seal sees toimuvast rääkida.

Ning ka täna asuvad veel enamike 3,5" kettamudelite pead ka väljalülitatud olekus vahetult platterite peal (CSS ehk "contact start-stop")! Erandiks on olnud pikemat aega juba Hitachi ja nüüd viimase põlvkonna juures võttis ka WD kasutusele peade eraldi väljaspool plattereid asuvasse parklasse viimise. Aga varem oli 3,5" ketaste juures ikka üldlevinud standard peade otse platterile kriuksuga maandamine (siseringile, mootori lähedusse).

Sellegipoolest, kui vaatad ketaste spetsifikatsioonides "non-operating" shock väärtusi, siis ega need midagi head ei lubagi. Ameerika (valdavalt mustadest ja mehhiklastest koosnevad) transpordimeeste hordid harrastavad aga suhteliselt sihilikult kaubapakkidega jõu ja osavusviskeharjutuste tegemist... ning ega ka muu maailma transad just õrnalt ei käitu...
Kommentaarid: 37 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 37
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
NoMilleks
HV kasutaja

liitunud: 04.04.2007




sõnum 25.10.2007 14:35:26 vasta tsitaadiga

Njah, aga isegi CSS tehnoloogia puhul pole platteri vigastamise tõenäosus väljalülitatud ketta puhul nii suur kui töötava ketta korral. Kiirus, millega platteri pind peade alt läbi liigub, on ikka päris suur, seega igasugune kontakt kraabiks sealt magnetkihi maha. Seisvalt platterit ei saa sellisel moel ära rikkuda, et sealt midagi maha kaabitaks. Päid võib see muidugi vigastada küll, seda jah.
Midagi teemakohast: head crash
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 25.10.2007 15:41:58 vasta tsitaadiga

Endal kukkus 80GB Excelstor maha ja töötab ptüi-ptüi siiamaani(kokku 4 aastat, kukkus pool aastat tagasi). Seega on ikkagi suhteliselt vastupidavad asjad. Maha kukkus laua pealt, ehk umbes 1m.
_________________
Tsensuur HinnaVaatluse foorumis
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
masterax
Kreisi kasutaja

liitunud: 06.09.2007




sõnum 25.10.2007 16:46:19 vasta tsitaadiga

oleneb ka kukkumisest jne! minu oma ei kukkund kuskile,,,lihtsalt kööga ja kõik icon_biggrin.gif thumbs_up.gif
eks ostan uue ja parema icon_smile.gif

_________________
O:ID kaardi lugeja!KIIRE!!!
Kommentaarid: 34 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 4 :: 18
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Raud »  Kõvad kettad »  ketas tuksis?
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.