Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Tesla S akuvahetusjaam avatakse järgmisel nädalal märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
scrapper
HV kasutaja

liitunud: 09.01.2006




sõnum 22.12.2014 19:18:13 vasta tsitaadiga

Maiku007 kirjutas:
Kuigi ma pole mingi eriline spetsialist, siis minu meelest ei muutu keskkonnasäästu poolest midagi enne, kui autod töötavad vesiniku peal. Mulle isiklikult jääb arusaamatuks reklaam, et elektriauto on keskkonnasõbralik. Eks ta ongi võrreldes bensiini või diiselkütte autoga, aga kui vaadata kogu kütuse kui toote elutsüklit, siis on kuidagi ära unustatud, millisel moel elektrit ikka toodetakse veel jätkuvalt valdavalt maailmas, ja see ei ole igal pool veel päikese, ega tuule, ega vee energia.

PS. kes teab muidugi mil moel muidugi see vesiniku kütuse värk detailselt analüüsides välja nägema hakkaks icon_wink.gif



Link

TL;DR: http://youtu.be/YfTiRNzbSko?t=6m2s (6min 2 sek)

Suurusjärkudest rääkides on meie põlevkivi ca 10% saastvam kui kivisüsi - jääme ikka sinnamaale, et elektrikas saastab 10x vähem. Kui sa aga hüdrost või tuulest teed siis on hoopis teine pilt. Fossiilsetel kütustel autod vajavad lisaks regulaarset õli ja filtrite vahetust. Lisaks ka palju vähem töökindlam(keerulisem) mootor.

Ja siis tuleb kohe: Aga akud ja nende tootmine saastab!

Modernsetel akudel on väga kõrge eluiga ja normaalsed autod hoiavad neid nagu kulda (suur reserv, kliimaseade). Tesla annab muide 85kwh'le 8 aastat/piiramatu. Peale seda kas saadad taastamisse(95-99%) või paned oma maja akupangaks.

Nii et pole midagi hullu. icon_rolleyes.gif
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 23.12.2014 04:53:09 vasta tsitaadiga

Olen arvamusel, et akuvahetusjaamad jäävad siiski eksootilisteks.
Neil puudub reaalne vajadus. Kuigi võib arvata, et nende olemasolu
aitab elektriautodele ülemineku perioodil muretsejaid rahustada
(need, kes arvavad, et peavad elektriautole ülemineku puhul iga päev
istuma laadija taga tundide kaupa keset põldu ja küüsi närima).

Pigem jään arvamusele, et 120-150kW-ne vool saab olema mõistlikuks
pikemate reiside puhul. Mul ei ole midagi selle vastu, et ma pean kusagil
seisma jääma peale 3-4 tunnist sõitu. Ma olen niikuinii nii teinud kui
sõidan enda masuudipressiga. Nüüd siis pausitan elektrivõrriga. Ainuke
vahe on selles, et enne jäin seisma suvaliselt, nüüd määratud kohtades.
Küll aga 50kW tundub veidi hädine (kui rääkida suurtematest riikidest,
mitte Eesti). Ma rahustan ennast sellega, et 50kW-sed külmkapid on
"esimese põlvkonna sünnitusvaludes". Küll tuleb parem aeg. Praeguse
seisuga olen ma rahul. 2016. aastal on võimalik Tesla-ga sõita Tallinnast
näiteks Portugali. Kui sõita nagu segane (ilma peatumata) läheb sellega
42 tundi. Kui sõita Teslaga siis tuleb 5 tundi juurde liita. Reaalsuses ei
saa ega tohi üks juht nii teha. 5 tundi võib 3 päeva peale ära jaotada
üsna kergelt. 1-2 tundi laadimisaega mahub magamise sisse.
Enne kui mokk lahti läheb, tuleks mainida 250 liitrisest kütusesäästust beer_yum.gif
Rahaga saab suu kinni panna küll icon_biggrin.gif
Ja kui ei saa, siis pigem minna lennukiga, odavam ja kiirem.

Ja nüüd tuleb küsimus: kes on nõus maksma kuutasu akuvahetusteenuse
eest; kes on nõus maksma 20-25$ (Elon mainis) iga vahetuse eest.
Kes on nõus tegema 2-minutilise akuvahetuse ja kohe peale seda süüa
kohvikus pontsikuid 25 minutit.
Mitte keegi. Või ainult need, kes pigem valivad lennuki icon_wink.gif
Kui aga rääkida veel lühematest sõitudest (Tallinn-Kaunas) siis kaob vapsee
kogu asja mõte. 30 minutit Riias burksi.

_________________
Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 23.12.2014 13:03:03 vasta tsitaadiga

Praegu on elektrikaid vähe ja sul on veel lahedalt ruumi laadimisposti juures pool tundi molutada. Mõtle sellele, milline mass sinna ootejärjekorda koguneb, kui neid oluliselt rohkem olema saab. Loomulikult saab paarkümmend boksi kõrvuti rajada, aga see kõik võtab ruumi. Eriti oluline linnades, kus maa on kallis. Ja kui sul on vaja ikkagi kiirelt Tallinnast Võrru minna, siis sa ei pea pooletunnist molutamist enesestmõistetavaks. Tihti on nii, et tähtaeg oli juba eile. Laadimisvoolu ei saa ka piiramatult tõsta, sest elemendid ei võta seda mingist hetkest enam vastu ja kuumenevad üle.

Ma ei tea täpselt, kui suur see akupaki hind on, aga see moodustab ikka väga suure osa (odavama klassi) elektriauto hinnast. Elektrimootor iseenesest on palju odavam kui SPM. Käigukast ei ole vajalik. Ei ole vaja õli- ega rihmavahetusi teha. Vahetad vaid harjasid (kui on harjadega mootor), laagreid ja rehve. Nii et kui kalkullida mingi tüüpilise 60-kuise liisinguperioodi peale kulusid, võib akupaki rentimine koos autoga ostmisest odavamgi tulla.
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 23.12.2014 13:15:30 vasta tsitaadiga

Arusaadav, et Tallinn-Võru ei ole mingi pisikesele elektrivõrrile optimaalne, eriti kui vaja
kiiresti kohale jõuda. Kellel kiirus on oluline, ostab endale suurema akuga auto.

Kui elektriautode osakaal tõesti hakkab pürgima 5% kanti, siis on loomulik, et olemasolev
algne taristu laiendatakse. Hetkel on veel ruumi 3-4x paisumiseks, isegi sellele algsele
taristule. Praegu on harv nähtus isegi kõrvaltanklas kedagi kohata.

Jällegi õige, laadimisvool ongi pisivõrridele juba maksimaalne. Tesla Model S puhul on
seesama 135kW ülemiseks piiriks. Elonilt küsiti ka aasta tagasi, kas on oodata laadimise
kiiruse eksponentsiaalset suurenemist ja ta vastas ausalt, et 10% veel ja suht vsjoo.

Akupakk ei ole enam nii kallis kui siis kui auto välja anti. Arvestame 200€/kWh kohta.
Pisipõnnidel on neid 20-25kWh, Teslal 60-85kWh. 10 aasta pärast peaks hind lähenema
Tesla puhul 100€/kWh kanti.
Elektriautode mootorid on alati harjavabad 3-faasilised vahelduvvoolumootorid.
Laagrite arvestatav eluiga läheneb sõiduki elueale, ehk vana mersu "miljon kilomeetrit" icon_lol.gif

Boksid ei võta erilist ruumi. Võrdleme näiteks ühe tankuri pindalaga, mis tanklal kulub.

_________________
Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 23.12.2014 13:52:13 vasta tsitaadiga

arnis kirjutas:
Arusaadav, et Tallinn-Võru ei ole mingi pisikesele elektrivõrrile optimaalne, eriti kui vaja
kiiresti kohale jõuda. Kellel kiirus on oluline, ostab endale suurema akuga auto.

See on veel üks koht, kus renditava modulaarse aku plussid välja tulevad: põhja all oleva akukasti suurus võib olla sellise arvestusega, et ütleme, kui sinna mahub kümnest moodulist koosnev aku, siis validki laadimisjaamas endale igapäevaselt linnas lühikesi otsi tehes vastavalt enda rutiinsele tarbimisele vähem mooduleid, mis on kergemad ja odavama rendihinnaga. Kui on ees pikem ots, lased neid lihtsalt rohkem alla panna. Kõige (distantsi arvestuse, tellimuse ja maksmise) eest hoolitseb loomulikult pardaarvuti, ise annad vaid sihtpunkti ette.



arnis kirjutas:
Boksid ei võta erilist ruumi. Võrdleme näiteks ühe tankuri pindalaga, mis tanklal kulub.

Boksid peavad olema siiski arvestatud sellise suurusega, et sinna elektrilimusiin ja -kaubik ka ära mahuvad, päris iMIEV-i suuruste tikutoosidega arvestada ei saa. Läbi tuleb mõelda ja rajada ootejärjekord, sest kui bensukas sätid end lühemasse sappa arvestusega, et iga auto mõne minutiga tangitud saab, siis proovi valida õige järjekord kohas, kus eelmisel võib aega kuluda veel ühest minutist poole tunnini. icon_smile.gif Eks vastavad tablood oleks muidugi asjakohased. Ühel hetkel ületavad elektriautod kriitilise massi ja neid saab olema palju. Kuna nad niipea veel 600-700km "paagis" kaasa vedada ei suuda, külastavad nad "tanklaid" tihedamini, seega on sinna ruumi ikkagi päris palju vaja.
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
soomer
HV vaatleja

liitunud: 07.05.2006




sõnum 23.12.2014 13:55:56 vasta tsitaadiga

arnis kirjutas:
Boksid ei võta erilist ruumi. Võrdleme näiteks ühe tankuri pindalaga, mis tanklal kulub.


Pindala pindalaks, arvuta parem läbilaskevõime. Mitu autot tunnis suudab praegu tankla teenindada tunnis? Mitu elektriautot suudaks?
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 23.12.2014 15:27:36 vasta tsitaadiga

Ärge nüüd liiga unistustesse kukkuge. Seda, et meil kümned tuhanded
elektriautod 2018. liikuma hakkavad, on vast liiga "optimistlik".

700-800km vaevalt enne 2020 hakatakse kaasas kandma, kuid
Tesla praegune 400-500km on juba selline number, et iga kuu tanklasse
ei satu. Pisipõnnide 100-150km puhul minu kogemused ütlevad, et
keskmiselt kord nädalas võib 10 minutiline seanss ette tulla küll. Kuid pean
tunnistama, et olen väga aktiivne kasutaja, aastas 40 000km tuleb kindlasti.
Bensukate puhul on "kord nädalas" minek täiesti vältimatu. Suur osa
töristavad 20€ sisse, mille tõttu käiakse isegi tihedamini tankimas kui mina
jõuan kiirsöögirestoranides käia.

Ärge oletage, et kiirlaadijaid kasutatakse tihedamini kui tanklaid, see on
väga vale arusaam elektriautoelust. Iga hommik alustatakse ikka
"paak kõrini". Ja kui kõri on 450km, siis kiirlaadija on haruldus,
rääkimata akuvahetusjaamast.

Kaubikud/rekkad on veel 10+ aasta kaugusel elektriautondusest,
selleks ajaks on taristu meeletult muutunud, seda näeb ette isegi
EU liit oma "euronõuetega" icon_biggrin.gif
Suurte autode puhul modulaarsus on võibolla tõenäosuslikum.
Väikestel autodel on standardit liiga raske luua. Ühed pole
nõus Tesla plaadi disainiga, teised ei ole nõus e-Golfi kütusepaagi
kujulise disainiga. Ja kui huvi ka madal, siis keegi maksta ka ei taha.

_________________
Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 23.12.2014 15:47:01 vasta tsitaadiga

arnis kirjutas:
Ärge nüüd liiga unistustesse kukkuge. Seda, et meil kümned tuhanded
elektriautod 2018. liikuma hakkavad, on vast liiga "optimistlik".

700-800km vaevalt enne 2020 hakatakse kaasas kandma, kuid
Tesla praegune 400-500km on juba selline number, et iga kuu tanklasse
ei satu. Pisipõnnide 100-150km puhul minu kogemused ütlevad, et
keskmiselt kord nädalas võib 10 minutiline seanss ette tulla küll. Kuid pean
tunnistama, et olen väga aktiivne kasutaja, aastas 40 000km tuleb kindlasti.
Bensukate puhul on "kord nädalas" minek täiesti vältimatu. Suur osa
töristavad 20€ sisse, mille tõttu käiakse isegi tihedamini tankimas kui mina
jõuan kiirsöögirestoranides käia.

Ärge oletage, et kiirlaadijaid kasutatakse tihedamini kui tanklaid, see on
väga vale arusaam elektriautoelust. Iga hommik alustatakse ikka
"paak kõrini". Ja kui kõri on 450km, siis kiirlaadija on haruldus,
rääkimata akuvahetusjaamast.

Kaubikud/rekkad on veel 10+ aasta kaugusel elektriautondusest,
selleks ajaks on taristu meeletult muutunud, seda näeb ette isegi
EU liit oma "euronõuetega" icon_biggrin.gif
Suurte autode puhul modulaarsus on võibolla tõenäosuslikum.
Väikestel autodel on standardit liiga raske luua. Ühed pole
nõus Tesla plaadi disainiga, teised ei ole nõus e-Golfi kütusepaagi
kujulise disainiga. Ja kui huvi ka madal, siis keegi maksta ka ei taha.

Tibatilluke asi, mida ei tasu ära unustada, on siis selline tore asi nagu elektrivool ja teine, veel toredam asi, et praegused elektrivõrgud ei pea vastu mingitele autode mass-laadmisele. Kas lendavad alajaamas välja kaitsed või siis põlevad elektrikaablid maha kui laadmisvoolud liialt suureks kasvavad. icon_cool.gif
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 23.12.2014 17:47:46 vasta tsitaadiga

Bla-Bla-Bla. Et energiataristust rääkida,
tuleb vähemalt natuke süveneda sellesse.
Täiesti loogiline, et ei hakata tooma
madalpinget kusagilt paarikilomeetri-
tagusest alajaamast. Sellise amperaaži
puhul on see väga kallis ja raisku läheb
ka piisavalt. Küll aga 10KVA transformaator,
mis on nii mõnelgil haruküla elanikul posti
otsas. 3x7A peakaitsmega saab edukalt
autot kiirlaadida. Keskpingeliin on ka Eestis
absoluutselt igal pool kus autodega liigeldakse,
ei saa öelda, et see on mingi haruldus.

Usas oli tehtud uuring, et kui TÄNA kõik
autod oleksid elektriautod, siis elektrit
on vaja toota umbes viiendiku võrra rohkem.
Enamjaolt (90+%) seda muidugi öösel, mille
tulemusena tegelikult mingit lisakoormust
ei tekigi.

Maailmas* kujuneb juba praegu standardiks
koduses laadimises 16A ühele faasile või
võimsatel/kallitel autodel 16A igal faasil.
See ei ole mingi tea-mis vool. Veekeetjad,
boilerid on samas klassis.

*USA v.a. Neil üldse pole normaalset elektrit.

_________________
Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 23.12.2014 19:34:40 vasta tsitaadiga

arnis kirjutas:
Ärge oletage, et kiirlaadijaid kasutatakse tihedamini kui tanklaid, see on
väga vale arusaam elektriautoelust. Iga hommik alustatakse ikka
"paak kõrini". Ja kui kõri on 450km, siis kiirlaadija on haruldus,
rääkimata akuvahetusjaamast.

Ainult juhul, kui sul on eramaja või kindla parkimiskohaga kortermaja.
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
scrapper
HV kasutaja

liitunud: 09.01.2006




sõnum 24.12.2014 08:58:12 vasta tsitaadiga

rex kirjutas:
arnis kirjutas:
Ärge oletage, et kiirlaadijaid kasutatakse tihedamini kui tanklaid, see on
väga vale arusaam elektriautoelust. Iga hommik alustatakse ikka
"paak kõrini". Ja kui kõri on 450km, siis kiirlaadija on haruldus,
rääkimata akuvahetusjaamast.

Ainult juhul, kui sul on eramaja või kindla parkimiskohaga kortermaja.


See on nagu: Toidu kasvatamine? Selle jaoks on ju maaaaad tarvis! icon_smile.gif
Different strokes for different folks
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SurfData
HV Guru
SurfData

liitunud: 19.05.2006




sõnum 29.12.2014 13:44:32 vasta tsitaadiga

tahanteada kirjutas:
arnis kirjutas:
Ärge nüüd liiga unistustesse kukkuge. Seda, et meil kümned tuhanded
elektriautod 2018. liikuma hakkavad, on vast liiga "optimistlik".

700-800km vaevalt enne 2020 hakatakse kaasas kandma, kuid
Tesla praegune 400-500km on juba selline number, et iga kuu tanklasse
ei satu. Pisipõnnide 100-150km puhul minu kogemused ütlevad, et
keskmiselt kord nädalas võib 10 minutiline seanss ette tulla küll. Kuid pean
tunnistama, et olen väga aktiivne kasutaja, aastas 40 000km tuleb kindlasti.
Bensukate puhul on "kord nädalas" minek täiesti vältimatu. Suur osa
töristavad 20€ sisse, mille tõttu käiakse isegi tihedamini tankimas kui mina
jõuan kiirsöögirestoranides käia.

Ärge oletage, et kiirlaadijaid kasutatakse tihedamini kui tanklaid, see on
väga vale arusaam elektriautoelust. Iga hommik alustatakse ikka
"paak kõrini". Ja kui kõri on 450km, siis kiirlaadija on haruldus,
rääkimata akuvahetusjaamast.

Kaubikud/rekkad on veel 10+ aasta kaugusel elektriautondusest,
selleks ajaks on taristu meeletult muutunud, seda näeb ette isegi
EU liit oma "euronõuetega" icon_biggrin.gif
Suurte autode puhul modulaarsus on võibolla tõenäosuslikum.
Väikestel autodel on standardit liiga raske luua. Ühed pole
nõus Tesla plaadi disainiga, teised ei ole nõus e-Golfi kütusepaagi
kujulise disainiga. Ja kui huvi ka madal, siis keegi maksta ka ei taha.

Tibatilluke asi, mida ei tasu ära unustada, on siis selline tore asi nagu elektrivool ja teine, veel toredam asi, et praegused elektrivõrgud ei pea vastu mingitele autode mass-laadmisele. Kas lendavad alajaamas välja kaitsed või siis põlevad elektrikaablid maha kui laadmisvoolud liialt suureks kasvavad. icon_cool.gif


tesla tasuta laadimisvõrgud on päikeseenergial toimivad
Kommentaarid: 84 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 74
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
al101
HV vaatleja

liitunud: 29.08.2011




sõnum 04.01.2015 22:28:50 vasta tsitaadiga

Selline akuvahetusjaam on hea lahendus küll jah, aga tomib ainult siis, kui kõik oma akusid ainult seal vahetavad.
Sest muidu tekib selline olukord, kus mõni laeb oma akut ainult kodus pikka aega ja siis vaatab, et aku hakkab kehvaks minema, lähen vahetan jaamas ära, saan parema, see on ju jama.
ning just nimelt näiteks meie talvised olud on küsimus.

Kui rääkida sellest, et vesiniku tootmiseks kulub vähem energiat, kui sealt kätte saab, siis akuga on ju sama teema, kui sa akut laed, siis kulub sul selleks rohkem energiat, kui sa sealt kätte saad.
Samuti elektrimootorikasutegur, mis on muidugi väga suur midagi 90% vist.
Kuid vesiniku tootmiseks kulub ilmselt tõesti rohkem energiat, kui aku laadimiseks, pean silmas kasuteguri vahet.

Kuid selline akuvahetus on vist praegusel juhul tõesti kõige toimivam lahendus, aga siis tuleb sisse seada süsteem, mis keelab akut üle mingi aja enda käes hoida, et lihtsalt pead ära vahetama.
Kuid ilmselgelt hakkab akude seisukorda olema erinev, see on selge.
Ehk siis ei tule alati akut vahetades, sulle sama hea aku, ehk siis niiöelda paagitäis kütust hakkab kõikuma.

Kuid seal videos ei arvestatud näitekse sellise asjaga, nagu akuvahetuse eest maksmine, see võtab ju ka aega, samuti see, et bensukaid on ilmselt tihedamalt, kui akuvahetusjaamu hakkab olema.

Kuid arvata on, et elektri ja vesinikuautod on tulevik ning akude osas tuleb kindlasti midagi ette võtta.
Ilmselt akud arenevad ka, kuid akuvahetusjamaade tekkimine on väga tõenäoline ja ilmselt üks parimaid variante.
Kui just ei leiutata akusid, mis väga kiiresti täis laevad, kuid ma ei tea kui ohutu see oleks ja kui reaalne.

Kuid kui autosid hakatakse müüma ilma akuta, siis see akurent peaks ikka päris suur olema, et akuhind ikkagi tasa saada, seda peab ju tasuma väljarentida.
Akujaama pluss on see ka, et seal saab rahulikult pikalt akusid laadida.
Kuid akudevaru peab siis päris suur olema, et need otsa ei saaks.

Kuid see on tõesti oluline küsimus, et kui auto on alt, lumine, jääs või porine jne, et mis siis saab.
Kommentaarid: 4 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
scrapper
HV kasutaja

liitunud: 09.01.2006




sõnum 05.01.2015 18:24:30 vasta tsitaadiga

al101 kirjutas:
Selline akuvahetusjaam on hea lahendus küll jah, aga tomib ainult siis, kui kõik oma akusid ainult seal vahetavad.
Sest muidu tekib selline olukord, kus mõni laeb oma akut ainult kodus pikka aega ja siis vaatab, et aku hakkab kehvaks minema, lähen vahetan jaamas ära, saan parema, see on ju jama.
ning just nimelt näiteks meie talvised olud on küsimus
...

...Kuid see on tõesti oluline küsimus, et kui auto on alt, lumine, jääs või porine jne, et mis siis saab.


Sa ei saa akut endale vaid vahetad hiljem enda oma vastu tagasi või maksad mingi summa olenevalt akude seisukorrast. Survepesuriga on jää ja pori lihtne töö. Kindlasti on ka erandeid kus on vaja käsitsi sekkuda aga eks see ole üks akude lapsepõlve värk et neid veel piisavalt kiirelt laadida ei saa. Ilmselt tekivad tanklad sest kes see jõuab 400V, 250A(Supercharger) tellida EElt?
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
al101
HV vaatleja

liitunud: 29.08.2011




sõnum 05.01.2015 21:40:12 vasta tsitaadiga

Ütleme nii, et sellise aku näiteks 5 minutiga täis laadimine nõuaks tõsist võimsust ja tõsiseid klemme ning juhtmeid, samuti oleks sel ilmselt omad riskid ja aku päris suur soojenemine.
Samuti nõuab see hoopis teistsugust akutehnoloogiat, mitte praegust.

Mina küll ei ütleks, et talvel külmaga auto külge jääb jää survepesuriga lihtsalt maha tuleb, ainult soe vesi võiks aidata.

See oma aku tagasi saamise teema on tülikas, see vähendab asja efektiivsust ja siis pead sinna samma sellele järele minema või tuleb see kuhugi saata.

Igal juhul tekib paratamatult olukord, kus akude seisukord on erinev ja igaüks saab ka akut erinevalt kasutada, mis mõjutab selle aku eluiga.
Ehk siis see toimiks ainult siis, kui kõigil on sund käia akut vahetamas ainult selles jaamas ja mujal seda laadida ei tohi.
Sest muidu nagu ütlesin, kui laeb ja kasutab pikalt ise siis aku kulub erinevalt ja on võimalus seda rungata.
Kas kiire testiminie kogu aku seisukorra välja toob on iseasi ja selline natuke runkamine ei pruugi kohe välja ka tulla ,kuid võib avalduda näiteks hiljem.

Ehk siis see akudevahetus ja kasutus tuleb väga ära reguleerida, et see toimiks, aga seni on see tõesti parim lahendus, kuna tankimine on väga kiire sedasi.
Kommentaarid: 4 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 09.01.2015 15:51:55 vasta tsitaadiga

rex kirjutas:
arnis kirjutas:
Ärge oletage, et kiirlaadijaid kasutatakse tihedamini kui tanklaid, see on
väga vale arusaam elektriautoelust. Iga hommik alustatakse ikka
"paak kõrini". Ja kui kõri on 450km, siis kiirlaadija on haruldus,
rääkimata akuvahetusjaamast.

Ainult juhul, kui sul on eramaja või kindla parkimiskohaga kortermaja.

See on ja jääb alatiseks - elektriautoomanikul on kodus võimalus igal ööl laadida.
Kui ei ole kindla parkimiskohaga autot, siis võib öelda, et auto on kodutu.
Küll see parkimiskoht paika loksub, olgu siis 2015 või 2025, teistmoodi ei lähe.
Elasin ka paar aastat Tallinnas kortermajas, kus maja ees oli teatud arv parkimiskohti
ja igaüks parkis sinna kuhu sattus. Pole vaja elektriautot isegi omada, et oma parkimiskoht
paika sättida. Talvel tuleb lumelabidas kätte võtta, oma koht ära koristada ja fikseerida asi
nii, et kõigile oleks selge. Korteriühistu võib "informeerimises" isegi abiks olla.
Hetkel ei ole veel § olemas, kuid ühel päeval kriitiline mass saab ületatud ja sel juhul on
MuPo-l rohkem tööd.

_________________
Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004




sõnum 09.01.2015 16:15:18 vasta tsitaadiga

icon_lol.gif
arnis kirjutas:
Talvel tuleb lumelabidas kätte võtta, oma koht ära koristada ja fikseerida asi
nii, et kõigile oleks selge.


Kui kohti on vähem kui autosid siis ei saa sul olla oma kohta. Kühvelda või terve parkla tühjaks.

_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Kommentaarid: 188 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 152
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 09.01.2015 17:53:40 vasta tsitaadiga

Kui kohti on vähem kui autosid, siis tehakse kohti juurde, kasvõi haljasalale.
Ma pole veel kunagi näinud seda, et auto jääb õhku rippuma. Ikka leitakse
endale koht ja jäetakse auto ööseks puhkama.

_________________
Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pois11
HV Guru

liitunud: 11.10.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 09.01.2015 18:19:56 vasta tsitaadiga

Ostsin 5a. tagasi 10 000€ eest kaks auto kohta. Praegu kahetsen, et oleks pidanud külalistele ühe veel lisaks ostma. Keset mustamäge. Aga hea on tulla küll, labidaga koht lumest puhtaks ja auk on alati vaba.
Kommentaarid: 112 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 109
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
NATAS999
HV Guru

liitunud: 02.04.2007




sõnum 09.01.2015 18:55:21 vasta tsitaadiga

see bena tankimine tundub küll täielik bs olema seal. nagu oleks audil kõige vähem 300L paak või siis tankuril äärmiselt sitt pump või voolik/püstol mingi sodi täis. ma krt k**** tühja põiega ka kiiremini selle paagi täis icon_lol.gif

mis keskkonna ja energia säästlikkusse puutub, siis see akumajandus on üks kõige raiskavamaid lahendusi üldse, mis eales välja mõeldud tänaseni. kõigepealt tuleb seda elektrit kuidagi toota, suurusjärgus julgelt pool kütteväärtusest läheb õhu/jahutusvee jms. soojendamiseks. akude tootmine, usun ma jee, et mingi ulmesäästu on + akude eluiga ei ole siiamaani mitte midagi positiivset. ok, akusi mingil määral ehk annab ümbertöödelda, aga see ei käi ka päris nii, et võtame kaks oma elu ära elanud akut, paneme kokku ja saame ühe uue aku. ei, ei ole nii, kullakesed.

keegi rääkis siin vesiniku tootmisest, et rohkem energiat kulub selle tootmiseks, kui sealt kätte saab. kas energia jäävuse seadus on kellelegi nüüd suureks uudiseks? loodan et mitte.

see, et me ei suuda energiat tühjast juurde toota ja minu teada ka seda kuskilt väljast poolt Maad märkimisväärseid koguseid sisse ei tarni, on ainult positiivne. vastasel juhul me tõesti hävitaks ära maapealse elu sellisena, nagu me seda siiani teame-tunneme.
Kommentaarid: 41 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 39
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 09.01.2015 20:01:42 vasta tsitaadiga

NATAS999 kirjutas:

mis keskkonna ja energia säästlikkusse puutub, siis see akumajandus on üks kõige raiskavamaid lahendusi üldse, mis eales välja mõeldud tänaseni. kõigepealt tuleb seda elektrit kuidagi toota, suurusjärgus julgelt pool kütteväärtusest läheb õhu/jahutusvee jms. soojendamiseks. akude tootmine, usun ma jee, et mingi ulmesäästu on + akude eluiga ei ole siiamaani mitte midagi positiivset. ok, akusi mingil määral ehk annab ümbertöödelda, aga see ei käi ka päris nii, et võtame kaks oma elu ära elanud akut, paneme kokku ja saame ühe uue aku. ei, ei ole nii, kullakesed.


Tuleb ikka asju enamvähem teada, et neid kritiseerida. Umbes enda suva järgi pakkumine läheb täppi samamoodi nagu bingo täismäng.
Seda on korralikult jahutud. Pikalt ei hakka plämama. Kuldreegliks võime võtta lihtsa ja ümmarguse arusaamise.
Aku elutsükkel (alates toormaterjali kaevandamisest kuni ümbertöötlemiseni) saastab umbes samapalju kui benaauto
kütus oma garantiiaja jooksul. Kui elektriauto kestaks tõesti nii vähe, siis oleks tolku väga vähe. Tegelikkuses kogu
see "elektriauto on jama ja akusid tuleb vahetada kohe peale garantii lõppu" on debiilsuse puhas näide.
Kuidas sa saad öelda "akude eluiga ei ole siiamaani mitte midagi positiivset"? Tartus on olemas taksod, kes
räigelt panevad ühe möku elektriauto akud proovile. Üle 100 000km ja paarkümmend protsenti täismahust.
Arvestades, et akud vananevad "alguses kiiremini ja hiljem väga aeglaselt", siis pool miljonit on täiesti arvestatav.
Lisaks on LÕPUKS välja tulemas info, palju siis maksab uus aku? Keskmisel elektriautol 5000€ kanti.
Sellise raha eest saab kütust osta paariks aastaks. Ja aku "uueks tegemine" on kordades puhtam kui uue tegemine.


Mis puutub kokku elektri "kuidagi" toomise peale, siis isegi kui seda võtta kõige räpasemast allikast on edumaa jõhker.
Enda harituse mõttes võiks mõttega vaadata järgnev mõneminutiline informatiivne video:
https://www.youtube.com/watch?v=BQpX-9OyEr4

_________________
Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004




sõnum 10.01.2015 03:12:36 vasta tsitaadiga

Suht meelevaldne numbrite lahmimine käib seal. 280kWh kulub üheks elektriauto laadimiseks ja sellega saab läbida miljon miili?
Oletades et mõni number seal tõele vastab siis liitri kütte jaoks kulub 1kWh elektrit. Elektriauto saab sellega miski 5km kaugusele, samal võimsusel diisel läheb liitriga 20km. Ei saa öelda et see jõhkralt elektriauto kasuks on.

_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Kommentaarid: 188 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 152
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 10.01.2015 07:29:51 vasta tsitaadiga

Esimese poolega on sul midagi "tõlkes kaduma läinud".

See teine osa läks juba enamvähem hästi. Võtame keskmise auto, 10 liitrit 100km läbimiseks.
10 liitri rafineerimisele on vaja 10 kWh elektrit. Keskmine elektriauto sõidab selle elektri
kogusega natu üle poole vahemaast ära.
Kas sa tõesti arvad, et kütus tekib maagiliselt tanklatesse rafineerimisprotsessi tulemusena?
Kõik ülejäänud protseduurid töötavad siis tuuleenergial või icon_lol.gif
Demonstreeri mulle oma teadmisi. Loetle vähemalt 15 erinevat protseduuri, mis on ilmtingimata
vajalikud selleks, et bensiinikütus jõuaks sõiduauto paagipõhja (v.a. rafineerimine).

_________________
Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004




sõnum 10.01.2015 12:30:12 vasta tsitaadiga

Ei ma ei arva et piim tuleb piimakombinaadist või et raha tuleb seinast, sa väitsid et on elektriautol on elektritarbimises räme edumaa ja tõid näite mis seda ei tõestanud.

Ole hea tõlgi siis ise ära kui 5,6 miljardi kWh-ga saab laadida 20 miljonit elektriautot mis läbivad kokku 20 triljonit miili.

_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Kommentaarid: 188 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 152
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 10.01.2015 21:15:31 vasta tsitaadiga

Ma ei öelnud otseselt "elektritarbimises" edumaa. Ma ütlesin " isegi kui seda võtta kõige räpasemast allikast on edumaa jõhker".
Edumaa siis räpasuse mõttes. Võtame kasvõi NOx ühendid või tahma kogus. Teisisõnu energiatarbimise edumaa.
Ja antud video on spetsiifiliselt nendele, kes mögisevad suhtumisega: "vahet pole, kas bensiin või elekter, mõlemad reostavad".
Konkreetselt on selgitatud, et bensiini/diisli ainuüksi rafineerimine reostab juba rohkem kui 50% elektriauto elektri tootmisest.



Näiteks kui kWh jagada autodega, saab iga auto 282kWh elektrit iga kuu (aastane läbisõit 20 000km).
See aga summeerub sellise auto arvuga 20 miljardi miili peale (miljard, mitte triljon) kuus.
Nullid on alati probleemiks, aga seletada tavainimesele asja astmetega teeb asja veel hullemaks,
nüüd ongi nullidega möödas, tüved on õiged.

Elektrimootori võimsus ja sisepõlemismootoriga sõiduki piikvõimsus ei rehkendu üks ühele.
80kW-ne elektrimootor teeb 120kW-sele masuudipressile 0-100 puhul ära. 0-50 puhul isegi 160kW-sele.
Sellised mittemökud bensukad ei võta reaalses elus 1 liitri 20km peale. Head diislid jah, aga seda ka maanteel,
mitte aeglases tipptunnis. Manuaalkast ei ole kohaldatav võrdluses. Olen suht haritud sel teemal, 5+ aastat yawn.gif

_________________
Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Tesla S akuvahetusjaam avatakse järgmisel nädalal mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.