Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
priit
Kreisi kasutaja
liitunud: 14.11.2001
|
10.01.2022 16:42:37
Traktorite teema |
|
|
prtv kirjutas: |
ma ei viitsi googeldada, kas mõni r4 diisel on ka deaktiveeritavate silindritega?
Sain modernse bensukaga sõita ning täitsa meeldis |
Noh, vene suuremate linttraktorite T-100/130/170 mootorid on 4-silindrilised (töömaht 14-15 liitrit) ja tühikäigul koormuseta olekus lülitatakse 2. ja 3. silindrisse kütuse pihustamine välja - nii et cylinder deactivation juba aastast 1963
|
|
Kommentaarid: 193 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
162 |
|
tagasi üles |
|
|
degreal
HV veteran
liitunud: 07.01.2002
|
10.01.2022 16:56:06
|
|
|
Hakkas huvitama mis häält see 2 silindri peal teeb, nagu T25 traktor? VW ACT tehnoloogia pidi selline olema aga ei leidnud ühtegi videot mis 2 silindri peal töötamist demostreeriks.
|
|
Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
23 |
|
tagasi üles |
|
|
Dogbert
HV Guru
liitunud: 03.05.2004
|
10.01.2022 17:06:19
|
|
|
priit kirjutas: |
prtv kirjutas: |
ma ei viitsi googeldada, kas mõni r4 diisel on ka deaktiveeritavate silindritega?
Sain modernse bensukaga sõita ning täitsa meeldis |
Noh, vene suuremate linttraktorite T-100/130/170 mootorid on 4-silindrilised (töömaht 14-15 liitrit) ja tühikäigul koormuseta olekus lülitatakse 2. ja 3. silindrisse kütuse pihustamine välja - nii et cylinder deactivation juba aastast 1963 |
Ah sellepärast nad nii mõnusat häält teevad tühikäigul? Ma väikese poisina õppisin seda jäljendama, kui 500m kaugusel liivakarjääris päevade ja nädalate kaupa üks mütsus. Sellel oli veel buldooser trossiga tõstetav, hüdrosüsteem nii vanal masinal puudus.
Sinnasamasse karjääri see ka surema jäeti, pärast sai veel kümmekond aastat biolagunevas masinas ronimas käidud.
T25 tööjärjekord oleks nagu 1-2-0-0, mitte 1-2. Sellepärast teeb "kummalist" häält. Sisuliselt on see "pooleks saetud" T40 mootor, st pooled silindrid on "puudu" ja allesjäänud töötavad samas järjestuses mis "terves" mootoris. Kas 4-taktiliste V2 mootoriga tsiklite puhul midagi sarnast ei toimu? Et kaks matsu on üksteise järel ja siis teeb väntvõll ühe pöörde "tühjalt" (väljalaske- ja sisselasketakt)
_________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus. |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
|
priit
Kreisi kasutaja
liitunud: 14.11.2001
|
10.01.2022 17:51:39
Traktorite teema |
|
|
Dogbert kirjutas: |
priit kirjutas: |
Noh, vene suuremate linttraktorite T-100/130/170 mootorid on 4-silindrilised (töömaht 14-15 liitrit) ja tühikäigul koormuseta olekus lülitatakse 2. ja 3. silindrisse kütuse pihustamine välja - nii et cylinder deactivation juba aastast 1963 |
Ah sellepärast nad nii mõnusat häält teevad tühikäigul? Ma väikese poisina õppisin seda jäljendama, kui 500m kaugusel liivakarjääris päevade ja nädalate kaupa üks mütsus. Sellel oli veel buldooser trossiga tõstetav, hüdrosüsteem nii vanal masinal puudus.
Sinnasamasse karjääri see ka surema jäeti, pärast sai veel kümmekond aastat biolagunevas masinas ronimas käidud.
T25 tööjärjekord oleks nagu 1-2-0-0, mitte 1-2. Sellepärast teeb "kummalist" häält. Sisuliselt on see "pooleks saetud" T40 mootor, st pooled silindrid on "puudu" ja allesjäänud töötavad samas järjestuses mis "terves" mootoris. Kas 4-taktiliste V2 mootoriga tsiklite puhul midagi sarnast ei toimu? Et kaks matsu on üksteise järel ja siis teeb väntvõll ühe pöörde "tühjalt" (väljalaske- ja sisselasketakt) |
See "josside" spetsiifiline tühikäigu "tsuh-tsuh" on jah just cylinder deactivation'i teene Erinevalt T-25 mootori "lombakast" tööst käivad need ka 2-püti-režiimis ühtlaselt ja sujuvalt, kuna tööjärjekord on 1-3-4-2 - 2. ja 3. silindri "kadudes jääb töötaktide vahele ühtlaselt 360 kraadi.
Sinu kirjeldatud hüdraulikata (sahka tõsteti-langetati traktori päras paikneva vintsi ja trossisüsteemi abil) buldooser oli ilmselt T-100 või T-100M.
|
|
Kommentaarid: 193 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
162 |
|
tagasi üles |
|
|
Sold OUT
no credit
liitunud: 30.07.2002
|
10.01.2022 17:53:16
|
|
|
Ou kutid tehke traktorite teema. Oleks huvitav lugeda traktoritest.
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
Dogbert
HV Guru
liitunud: 03.05.2004
|
10.01.2022 18:01:35
|
|
|
priit kirjutas: |
See "josside" spetsiifiline tühikäigu "tsuh-tsuh" on jah just cylinder deactivation'i teene Erinevalt T-25 mootori "lombakast" tööst käivad need ka 2-püti-režiimis ühtlaselt ja sujuvalt, kuna tööjärjekord on 1-3-4-2 - 2. ja 3. silindri "kadudes jääb töötaktide vahele ühtlaselt 360 kraadi.
Sinu kirjeldatud hüdraulikata (sahka tõsteti-langetati traktori päras paikneva vintsi ja trossisüsteemi abil) buldooser oli ilmselt T-100 või T-100M. |
"Lombakas" on hea kirjeldus T25 mootori kohta
Sold OUT, ise räägite traktoritest kogu aeg. Natuke kiiremini sõidavad need ainult. Transporditraktorid.
_________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus. |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
|
Sold OUT
no credit
liitunud: 30.07.2002
|
10.01.2022 18:05:12
|
|
|
Mu lemmik on praegu JCB 4CX
Panen pildi ka. Istusin Komatsus ise
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
10.01.2022 18:41:33
|
|
|
~10 aastasena oli mul massey ferguson tef 20, avalikel teedel jms sai üksi või sõpradega ringi kärutatud ja tööd tehtud, kedagi ei kottinud. Olid ajad
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
10.01.2022 18:43:07
|
|
|
80 ja 90-ndatel T-16 töövahendiks.
Sai ka rallitatud ja tagaratas pooleks sõidetud
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Sold OUT
no credit
liitunud: 30.07.2002
|
10.01.2022 18:45:47
|
|
|
T16 oli endal ka vist selline millega sai sõitma õpitud. Vanasti oli nagu normaalne, et kui jalad pedaalideni ulatusid, siis lasti külavahel asju vedada.
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
priit
Kreisi kasutaja
liitunud: 14.11.2001
|
10.01.2022 20:09:14
|
|
|
Dogbert kirjutas: |
T25 tööjärjekord oleks nagu 1-2-0-0, mitte 1-2. Sellepärast teeb "kummalist" häält. Sisuliselt on see "pooleks saetud" T40 mootor, st pooled silindrid on "puudu" ja allesjäänud töötavad samas järjestuses mis "terves" mootoris. Kas 4-taktiliste V2 mootoriga tsiklite puhul midagi sarnast ei toimu? Et kaks matsu on üksteise järel ja siis teeb väntvõll ühe pöörde "tühjalt" (väljalaske- ja sisselasketakt) |
T-25 mootori (D-21) tööjärjekord on jah 1-2-0-0, ehk kaks töötakti @180 ja siis 540 kraadi "vaikust". Ma varem polnud selle peale mõelnudki, T-25 oli lapsepõlvest peale nii default traktor, et hääl tundus normaalne - nüüd kontrollisin raamatust üle Niigi mitte-kõige-paremini tasakaalus mootoril oli tasakaalustusvõlli-laadne mehhanism, mis rappumist aitas leevendada. Sama mootor käis ka T-16 peale. Raamat räägib ka selle "unifitseeritud" mootori 2,3,4 ja 6-silindrilistest variantidest. 4-pütine käis koos T-40 ja selle variatsioonidega, 3 ja 6-silindrilist pole vist kohanud.
Vanaisal oli 1968. a. T-25, millena mind tatikana sõitma õpetati. Niikaua, kui jalad pedaalideni ei ulatunud, sai süles rooli keerata - kui ulatuma hakkasid, lasti ka üksi pulti. Onu oli samuti nõukaaja lõpus/Eesti aja alguses traktorist, kellega sageli kaasas sai jõlgutud, et erinevate massinatega sõita saaks. Põhitöövahendiks oli T-150K, aga sai proovida ka sõitmist-töötamist liikurniidukite, kombainide, TD-75 linttraktori ja JUMZ'ide-belarussidega.
PS: T-150(K) mootor (SMD-62) on ka omapärase konstruktsiooniga asi - tegemist on V6 turbodiisliga, millel nii välja- kui sisselaskekollektorid paiknesid V "sees": "väliskülgedel" olid ainul pihustid.
|
|
Kommentaarid: 193 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
162 |
|
tagasi üles |
|
|
Hiid
HV Guru
liitunud: 23.03.2002
|
10.01.2022 20:31:42
|
|
|
Keegi T40am määrimise kohta head joutube videot leiab?
Raamatus on küll sõlmed näidatud, aga ebaülevaatlikud ja kehva kvaliteediga pildid.
_________________ Hapud viinamarjad |
|
Kommentaarid: 645 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
502 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Hiid
HV Guru
liitunud: 23.03.2002
|
10.01.2022 20:35:13
|
|
|
Tanel, abiks ju on, aga selline mul ongi, mis ebakvaliteetseete ja väikeste pildinässidega
_________________ Hapud viinamarjad |
|
Kommentaarid: 645 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
502 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Hiid
HV Guru
liitunud: 23.03.2002
|
10.01.2022 20:37:09
|
|
|
_________________ Hapud viinamarjad |
|
Kommentaarid: 645 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
502 |
|
tagasi üles |
|
|
ykshuntka
HV kasutaja
liitunud: 15.01.2007
|
10.01.2022 21:29:49
|
|
|
Elu esimene masin millega üksi sõitsin oli T150.
14a poisikese jaoks päris hirmus.
Lambi käik sisse ja minek. Hullult vingerdasin teel.
Kopaga K700 sain ka 100m proovida, jube.
T16 sai külili aetud, olin abipiloot driftimisel, õnneks kõik jäid terveks.
|
|
Kommentaarid: 53 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
47 |
|
tagasi üles |
|
|
mcmudakäkk
HV vaatleja
liitunud: 08.12.2012
|
11.01.2022 21:35:21
|
|
|
T-25 kõlab ju väga ilusalt Endalgi oli see esimene masin millega sõitma sai õpitud. T-16 peal pole vist kordagi isegi istunud, T-40 roolis olen korra kivipõllul olnud, veel vene masinatest olen russi roolis olnud, t-150 ja 700 kõrval on saanud tatikana päris palju kaasa loksutud. Näpuotsaga ka lääne masinaid saanud proovida, kõige mugavamaks kogemuseks saab vist pidada eelmise generatsiooni Fendt 936 oma topelt õõtsadega ees, sellega oli küll tunne, et hõljud tee kohal.
|
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
Look Right
Anna vin
liitunud: 05.02.2007
|
11.01.2022 21:38:58
|
|
|
Lapsena õppisin sõitma sellisega
_________________ Ehitusprojektid ja konstruktiivsed lahendused HV kasutajatele soodsamalt
M: Zafira A/Astra G põhjakaitse - 30€ |
|
Kommentaarid: 19 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
18 |
|
tagasi üles |
|
|
priit
Kreisi kasutaja
liitunud: 14.11.2001
|
11.01.2022 23:09:35
|
|
|
mcmudakäkk kirjutas: |
T-25 kõlab ju väga ilusalt Endalgi oli see esimene masin millega sõitma sai õpitud. T-16 peal pole vist kordagi isegi istunud, T-40 roolis olen korra kivipõllul olnud, veel vene masinatest olen russi roolis olnud, t-150 ja 700 kõrval on saanud tatikana päris palju kaasa loksutud. Näpuotsaga ka lääne masinaid saanud proovida, kõige mugavamaks kogemuseks saab vist pidada eelmise generatsiooni Fendt 936 oma topelt õõtsadega ees, sellega oli küll tunne, et hõljud tee kohal. |
Maal naabritel tänapäevani ДТ-20 kasutuses - niidavad sellega heina ja veavad väiksemaid asju. Tegemist on T-25 eellasega, 1-silindrilise vedelikjahutusega diiselmootoriga. Teeb lahedat "duk-duk-duk" häält
|
|
Kommentaarid: 193 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
162 |
|
tagasi üles |
|
|
ahoioi
HV kasutaja
liitunud: 22.11.2017
|
12.01.2022 00:09:20
|
|
|
ДТ-14 oli vahva, lõid bensuga vändast käima ja siis diisli peale.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
Scart
HV Guru
liitunud: 04.02.2002
|
12.01.2022 00:11:46
|
|
|
Noorena sai nõuka aja lõpul kohalikus kolhoosis suht kõigi masinatega kaasa sõidetud. Rooli ei lastud, ma olin siis allameetrimees alles kahjuks. Trakatsid, kombainid, niidukid ja värgid, suvel sai ikka päevade kaupa kaasa jõlgutud
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
|
Equinox
HV veteran
liitunud: 05.04.2002
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
|
Raiku
HV Guru
liitunud: 13.11.2001
|
12.01.2022 10:32:41
|
|
|
ahoioi kirjutas: |
ДТ-14 oli vahva, lõid bensuga vändast käima ja siis diisli peale. |
Lahe jah.
Spoiler
Alates 1:05 umbes
_________________ Честных психов можно не лечить... |
|
Kommentaarid: 58 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
45 |
|
tagasi üles |
|
|
|