Ligipääs sadadele tuhandetele Facebooki kontodele võis mõnedes rakendustes esinenud vea tõttu lekkida, väidab turvatarkvarafirma Symantec. Lekke avastanud Symanteci teatel võimaldas veel eelmisel kuul umbes 100 000 rakendust andmete lekkimist ja seda võisid reklaamijad ära kasutada, vahendas BBC.
Symanteci esindaja Nishant Doshi sõnul käituvad rakenduste ligipääsuload nagu varuvõtmed Facebooki kasutajate kontodele. Neid nn võtmeid jagab kasutaja tavaliselt omal loal selleks, et Facebooki platvormil olevad rakendused saaksid toimida. Selliste võtmetega pääseb rakendus kasutaja profiili ja fotode juurde ja saab tema seinale teateid postitada.
Avastatud viga lubab aga neid nn varuvõtmeid edastada ka kolmandatele osapooltele, sealhulgas reklaamifirmadele.
"Meie hinnangul võivad aastate jooksul olla sadade tuhandete rakenduste kaudu lekkinud kolmandatele osapooltele tahtmatult miljonid ligipääsuload," nentis Dosh, kuid lisas, et õnneks ei pruukinud paljud neist taibata, et pääsevad kasutajate infole ligi.
Facebooki esindaja Naitik Shah kirjutas blogipostituses, et suhtlusportaal uurib koostöös Symanteciga probleeme, et tagada turvalisus. Ettevõtte arendusdirektor Kevin Purdy aga ei pidanud probleemi tõsiseltvõetavaks.
"Viisime läbi põhjaliku uurimise, mille käigus ei ilmnenud mingeid tõendeid, nagu oleks kasutajate privaatne info sattunud lubamatult kolmandatele osapooltele," lausus ta.
Facebook api andis kunagi suuremad õigused kasutaja info saamiseks. Kui kasutajal oli teatud info varjatud, siis juba ilma tema loata nägid läbi api mõnda varjatud asja. Aga see auk pandi kiirelt kinni.
PS! Facebook minu teada teenibki suure osa oma kasumist kasutajate andmete "lekitamisega".
Kust need teadmised tulevad? Tahaks ka targaks saada. Palun ütle!
No vaata kui sellele asjale mõelda tundub see üsna loogiline. Suured firmad maksavad FB'le kõva raha, et too siis jagaks kasutajate käitumisharjumisi, valikuid, eelistusi jpm. Selline tegutsemine on ka neile firmadele palju odavam ja tulusam, kui vanamoelisi meetmeid kasutada. Tehes FB-sse kasutaja, siis on isegi kasutajatingimustes mingi asjakohane punkt sees, mis kõik legaalsena hoiab. Aga eks see kõik on ka suhtumise küsimus, mis nurga alt seda "probleemi" vaadata.
Yuutuubis on üks hea video ka selle kohta:
No vaata kui sellele asjale mõelda tundub see üsna loogiline. Suured firmad maksavad FB'le kõva raha, et too siis jagaks kasutajate käitumisharjumisi, valikuid, eelistusi jpm. Selline tegutsemine on ka neile firmadele palju odavam ja tulusam, kui vanamoelisi meetmeid kasutada. Tehes FB-sse kasutaja, siis on isegi kasutajatingimustes mingi asjakohane punkt sees, mis kõik legaalsena hoiab. Aga eks see kõik on ka suhtumise küsimus, mis nurga alt seda "probleemi" vaadata.
Yuutuubis on üks hea video ka selle kohta:
Enne, kui tuled "tarkade" videodega hüppama, tee endale selgeks, millega Accel tegeleb.
Läbi aegade on nad investeerinud erinevatesse internetiäridesse ning see ongi nende põhiline tegevusala.
Accel on investeerinud ka Loghtboxi, Roviosse, Metacafesse ja veel sadadesse erinevatesse netiäridesse.
Ja palun otsi mulle see koht Facebookis, kus on videos viidatud tekst "Terms Of Service". Kogu see video on välja mõeldud sinusuguste nõrkade hirmutamiseks.
Kui kardad, siis lihtsam on netijuhe seinast tõmmata, mitte paanitseda, et suurkorporatsioonid nuhivad meie järel!
Suured firmad maksavad FB'le kõva raha, et too siis jagaks kasutajate käitumisharjumisi, valikuid, eelistusi jpm
Täpsemalt siis inimmasside. Neit huvitavad üldised käitumisharjumused ning mis neid harjumusi mõjutab. Üksikisiku isiklik data ei huvita ühtki ettevõtet kuna see ei oma mingit praktilist väärtust. _________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Ja palun otsi mulle see koht Facebookis, kus on videos viidatud tekst "Terms Of Service". Kogu see video on välja mõeldud sinusuguste nõrkade hirmutamiseks.
Kui kardad, siis lihtsam on netijuhe seinast tõmmata, mitte paanitseda, et suurkorporatsioonid nuhivad meie järel!
Ja palun otsi mulle see koht Facebookis, kus on videos viidatud tekst "Terms Of Service". Kogu see video on välja mõeldud sinusuguste nõrkade hirmutamiseks.
Kui kardad, siis lihtsam on netijuhe seinast tõmmata, mitte paanitseda, et suurkorporatsioonid nuhivad meie järel!
Selle lingi title tekstina on FB avalehel kirjas "Review our terms of service". Seega täpselt see mida sa ise leida ei suuda Kui nüüd kõik selle lehe tekst ja ka kõik viidatud tekstid läbi lugeda põhjalikult, siis saame aimu kuhu meie andmed kõik jõuda võivad _________________ Olgem sõbralikud!
Seal videos tekst: "...by posting member content blablablaa..."
Sellist ei hakka kusagil silma ning ka Google ei leia seost Facebookiga.
Vahepeal on FB kõvasti raha kokku ajanud ning kallid juristid on sõnastust palju "silunud", see ei tähenda et kasutustingimuste mõte ja sisu oleks kadunud või suuresti muutunud _________________ Olgem sõbralikud!
Ja see ei tähenda, et igasugustesse videotesse ei mõelda mis iganes teksti välja.
Küllalt neid vandenõuteoreetikute videosid nähtud (siin foorumis lingitud kusjuures), kus on fakte väänatud või üldsegi kokku valetatud. Ilmselt lootuses, et vaataja ei lähe kontrollima.
Mul oli vahepeal hobiks neid lollusi tõestada.
Niipalju vihjeks, et sellised keskkonnad saavad eksiteerida ikkagi Backooride olemasolul. Iseasi, kellele milliseid andmeid v2lja antakse.
Ja mis kasutajate harjumuste monitoorimisse puutub, siis siin on viimase aja suurim Marketingi-mall justnimelt see, mida yksikindiviid teeb ja siis kogu planeering seostatakse selle yksikindiviidiga.
Mind marketingi inimesena küll ei huvitaks, mis ühe konkreetse John Smithi käitumisharjumus on. Tuhande John Smithi käitumise järgi saaks aga mingi plaani teha.
You will keep your contact information accurate and up-to-date.
Ja mis probleemi see täpselt tekitab? _________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Mind marketingi inimesena küll ei huvitaks, mis ühe konkreetse John Smithi käitumisharjumus on. Tuhande John Smithi käitumise järgi saaks aga mingi plaani teha.
Lõppkokkuvõtteks tahab marketingi nimene ikkagi sellele konkreetsele John Smithile, Juulile või Maalile midagi pähe määrida. Mida määrida, selle teeb marketingi inimene selgeks kui jälgib tuhande Juuli ja Maali ja John Smithi käitumist ja andmeid. Olles nii välja raalinud MIDA määrida, määrib ta seda pähe ikkagi juba konkreetsetele John Smithidele, Juulidele ja Maalidele Seega marketingi inimesele on ülioluline teada millisesse Johnide gruppi mingi konkreetne John ikkagi kuulub See aga välistab ju otseselt vabanduse, et SINU andmed meid ei huvita - kuidas siis näiteks konkreetne reklaam ikkagi täpselt minuni jõuab? Teatakse ikkagi et mina olen konkreetne John, selle ja selle käitumisega ning kuulun suuremasse Johnide gruppi. _________________ Olgem sõbralikud!
mnjah, mina näen tulemusi facebooki nuhkimisest juba oma silmaga. mingid mulle senini tundmatud kohalikud teenustepakkujad on hakanud usinalt pommitama pakkumistega- alates autohooldusest ja lõpetades kodusisustusega. _________________ dumb...dumber...dumbest.......................................................microsoft
-Koppel-. igatahes, näiteks, kaupluste tarbeks töötatakse juba üsna usinasti välja individuaal-marketingi strateegiaid. Ja nii võid tulevikus poes kohata olukorda, kus teatakse väga hästi, et millist vorsti eelistad ja siis sind sinna vorstileti juurde ka meelitatakse - heli ja valguse vms. kaasabil.
Sina ostad vorsti, arvad, et ise otsustasid, aga ei - marketing teab, milline vorst sulle hea on...
-Koppel-. igatahes, näiteks, kaupluste tarbeks töötatakse juba üsna usinasti välja individuaal-marketingi strateegiaid. Ja nii võid tulevikus poes kohata olukorda, kus teatakse väga hästi, et millist vorsti eelistad ja siis sind sinna vorstileti juurde ka meelitatakse - heli ja valguse vms. kaasabil.
Sina ostad vorsti, arvad, et ise otsustasid, aga ei - marketing teab, milline vorst sulle hea on...
Njah.. aga kas see ongi alati halb?
Küll mitte vorsti aga yuoutube näitel mulle väga meeldib, et mulle osatakse soovitada avalehel videosid, mis mulle meeldida võiksid.
Mulle jääb alati võimaluls videot mitte vaadata ja ka pakutud vorst ostmata jätta.
PS! Facebooki kontot mul ei ole ja seda peamiselt just sellepärast, et see selline marketingi tööriist ja fake-mina loomise koht on.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.