Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 388, 389, 390 ... 421, 422, 423  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 03.11.2023 13:14:25 vasta tsitaadiga

Oleneb millist autot ego lubab valida aga EV mõistlikkus hakkabki keskeltläbi seal ~20000-30000km aastas kandist.
Kasutatud väiksema akuga ja elekter 0€ puhul on see muidugi oluliselt väiksem.
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.11.2023 13:37:39 vasta tsitaadiga

DVDRW kirjutas:
Termomeetriga mõistlik testida. Pakun, et sõltuvalt asukohast vahe vabalt võib olla 15+ kraadi. põrand vs lagi.


Õhuniiskust peaks ka vaatama võibolla mingi omapära tõttu on see ICE ja EV puhul erinev.
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 03.11.2023 13:42:48 vasta tsitaadiga

DVDRW kirjutas:
Oleneb millist autot ego lubab valida aga EV mõistlikkus hakkabki keskeltläbi seal ~20000-30000km aastas kandist.
Kasutatud väiksema akuga ja elekter 0€ puhul on see muidugi oluliselt väiksem.


Nagu öeldud, elektri osakaal on väga väike, olgu ta kummaski suunas +-10s, pilt oluliselt ei muutu. Amortisatsioon ja finantskulud, aga ka kõrgem kindlustuse maksumus on põhilised. Ma arvutasin igaks juhuks ca 100 eur aastas hooldusele ka, mis 5a jooksul ei muuda pilti jällegi kuigi palju. Ma ei tahaks aruteluga jõuda jälle sinna punkti, kus "odavam" tuleb vaid pruugitud 10a vana Leaf. Tahaks ikka normaalse autoga sõita, millel on range ja mis katki ei lähe. Arvestades, et eestis Teslal esindust ei ole ja, kui peab hakkama soome vahet käima, siis see võib tekitada päris korraliku lisa aja ja rahakulu.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Indrek67
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.11.2023 14:29:49 vasta tsitaadiga

Markos, Tesla puhul see remondiskäimise X faktor(tühja läinud päev+laevapiletid) ka kuidagi juurde vaja arvutada, ofc oponeerida võib alati, et Tesla ei lagune garantiiajal, aga pigem tuleb ikka mingite tootmisdefektide korrektsioonidega arvestada.

napoleon kirjutas:
DVDRW kirjutas:
Termomeetriga mõistlik testida. Pakun, et sõltuvalt asukohast vahe vabalt võib olla 15+ kraadi. põrand vs lagi.


Õhuniiskust peaks ka vaatama võibolla mingi omapära tõttu on see ICE ja EV puhul erinev.


Omal isiklikult 22kraadi peal kliima aastaringselt, täpselt sama mis ICE puhul aastaid koguaeg olnud ja ei tuvasta mitte mingit vahet, et ühes nüüd külmem või soojem.
Kommentaarid: 13 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.11.2023 14:39:39 vasta tsitaadiga

Indrek67 kirjutas:
Markos, Tesla puhul see remondiskäimise X faktor(tühja läinud päev+laevapiletid) ka kuidagi juurde vaja arvutada, ofc oponeerida võib alati, et Tesla ei lagune garantiiajal, aga pigem tuleb ikka mingite tootmisdefektide korrektsioonidega arvestada.


Selleks et garantii kehtiks peab vist ikka hoolduses käima isegi kui otseselt midagi häda ei ole.
Ja alati võib olla mingeid kiikse, millest müügimees sulle ei räägi. Näiteks et esitule pirni vahetamiseks tuleb pool autot lahti lammutada jms. icon_biggrin.gif

Aga kas keegi teab, mille poolest see Tesla nii eriline on, et Eestis hooldust/remonti ei tehta? Saan aru, et autosid on Eestis vähe, samas nad ei peaks ju enda dedicated esindust avama vaid võiks mõne muu firmaga diili teha, et koolitavad nad välja ja saavad lisaks mõnele muule margile Teslat ka hooldada.
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002



Online

sõnum 03.11.2023 14:48:50 vasta tsitaadiga

Kui Teslast rääkida siis tol ei ole kohustust garantii ajal hoolduses käia või et garantii kehtiks. Muidu esinduse kohta on liikunud jutud, et mingi 1000 autot kuus peab riigis ostetama, et Tesla kaaluks esindust. Kui palju selles tõde on ei tea. Mingid jutud on aasta liikunud, et Riiga tuleb esindus. Samas vahemaa poolest Tartust võttes poleks väga vahet, kuigi laevareis jääks ühel juhul ära. Aga need on vaid jutud kõik, Tesla Supercharger Pärnu tuleb ka juba 5ndat aastat vist icon_lol.gif
_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.11.2023 15:11:37 vasta tsitaadiga

Ma arvutasin uue Ioniq5 (4WD Premium) ja oma praeguse Tarraco pealt.

Kui samadel tingimustel (50% sissemaks ja 5ks aastaks) võtaksin nagu Tarraco on siis liising oleks sama mis praegu, kasko ja liiklus oleks ~2x kallim. Kütuselt säästaks aastas umbes 1.5k kui läbisõit jääks samaks ~1300km kuus.

Igakuiselt võidaks ~100.

Saaks isegi praegused talvekad alla panna, rehvisuurus sama ja täismass sama.

Kuna see oleks mul neljas uus auto Topautost siis saaks hinnas ka eeldatavalt soodustust.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 03.11.2023 15:16:49 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Ma arvutasin uue Ioniq5 (4WD Premium) ja oma praeguse Tarraco pealt.

Kui samadel tingimustel (50% sissemaks ja 5ks aastaks) võtaksin nagu Tarraco on siis liising oleks sama mis praegu, kasko ja liiklus oleks ~2x kallim. Kütuselt säästaks esimesel aastal umbes 2k ja järgmistel 3k kui läbisõit jääks samaks ~1300km kuus.

Igakuiselt võidaks ~200.

Saaks isegi praegused talvekad alla panna, rehvisuurus sama ja täismass sama.

Kuna see oleks mul neljas uus auto Topautost siis saaks hinnas ka eeldatavalt soodustust.


TCO ei ole liisingu kuumakse!. Ioniq5 maksab samapalju, kui Model Y ja tõenäoliselt saab ka amort olema samas suurusjärgus, nagu elektrikatel ikka. Minu aruvutuste järgi tuleks liisingu kuumakse mingi 366+kasko+kindlustus. See number oleks ka väiksem, kui seni makstud, aga see pole see teema, tegelikult midagi odavamaks ei lähe, kuna amort pistab kõik nahka ja uue auto puhul on finantskulu ka, mida olemasolevaga enam ei kaasne. Toonitagem ka, et sissemakse on 50%!!! Kui sa maksad 10 nagu senine praktika on, siis lähevad numbrid märksa hullemaks.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.11.2023 15:23:51 vasta tsitaadiga

Ma olen iga kord 50% maksnud sisse ja madala intressi saanud. Elektriautol võidaks kohe 1% intressi vs ICE.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 03.11.2023 15:27:30 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Ma olen iga kord 50% maksnud sisse ja madala intressi saanud. Elektriautol võidaks kohe 1% intressi vs ICE.


Minu arvutused on tehtud 5% intressiga, koos eriboriga, peaks olema väga soodne, odavamaks vaevalt midagi lähitulevikus läheb. Ja ärgem liikugem teemast välja, algne teemapüstitus keskendus sellele, kas on mingi benefit sellest, kui praegust autot vahetada ja milline on seis 5a pärast. See on siis -12,6k elektrika kahjuks paraku.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.11.2023 15:29:03 vasta tsitaadiga

Ei tule sellist vahet kuskilt kui ei kasuta vägivaldselt ühekülgseid numbreid.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
HV kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 03.11.2023 15:33:36 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
~10s, nagu ta hetkel olnud on, aga kindasti ainult sellega ei piirdu ja reaalsel kasutamisel on vaja ka mujal laadida. Aga see on üsna olematu muutus, kui see ka kümmekond senti siia või sinna kõigub, mõjutades kogukulu mingi paarkümmend eurot maksimaalselt.

Mis elektrihind see ~10s on, enda toodang või elektrikate laadimisjaamad müüvad selle hinnaga?

_________________
---
Kommentaarid: 16 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
bladerunner
HV Guru

liitunud: 17.01.2002



Online

sõnum 03.11.2023 15:34:03 vasta tsitaadiga

Peaks raha peale vihane olema et praeguses majandussituatsioonis 50% sissemakset teha. Mis see madal intress on? Mul on augustis võetud liising ~1.5+EURIBOR. 0% sissemakse. Kõik varasemad on <1%+EURIBOR olnud.
_________________
Experience is what you get when you don't get what you want.
Kommentaarid: 162 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 03.11.2023 15:46:41 vasta tsitaadiga

Prillpapa kirjutas:
Markos kirjutas:
~10s, nagu ta hetkel olnud on, aga kindasti ainult sellega ei piirdu ja reaalsel kasutamisel on vaja ka mujal laadida. Aga see on üsna olematu muutus, kui see ka kümmekond senti siia või sinna kõigub, mõjutades kogukulu mingi paarkümmend eurot maksimaalselt.

Mis elektrihind see ~10s on, enda toodang või elektrikate laadimisjaamad müüvad selle hinnaga?

Laadimisjaamad müüvad 0-1€ kWh hinnaga. Levinum ehk ~0,4€/kWh ümber
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 03.11.2023 15:57:18 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Mis elektrihind see ~10s on, enda toodang või elektrikate laadimisjaamad müüvad selle hinnaga?


Võtsin selle aasta keskmise, millega ma ise võrgust olen ostnud. EV'sse õnnestub tõenäoliselt odavamalt ka toppida, kui siin need 0'sed hinnad on. Samas vähese läbisõidu tõttu ilmselt saab see kõik väga juhuslik olema, st pole alati vaja laadida siis, kui on väga odav ja samas võib olla vaja laadida just siis, kui on kallis, ehk siis keskmine on väga aus parameeter.

tsitaat:
Peaks raha peale vihane olema et praeguses majandussituatsioonis 50% sissemakset teha. Mis see madal intress on? Mul on augustis võetud liising ~1.5+EURIBOR. 0% sissemakse. Kõik varasemad on <1%+EURIBOR olnud.


Absoluutselt mitte keegi ei keela sul oma raha ära andmast pangale makstava intressi näol. Tuletagem meelde, et täna on euribor 4%, mis teeb su liisingu intressiks 5.5%. Mine võta see raha hoiuselt tagasi, kui suudad. See ei muuda aga lõpptulemust, sinu KULU on ikkagi see, mille moodustab auto TCO. Sa võid maksta raha autosse sisse, võid mitte maksta ja maksta intressi, liidetavate järjekord ei muuda lõppsummat.

tsitaat:
Ei tule sellist vahet kuskilt kui ei kasuta vägivaldselt ühekülgseid numbreid.


Mis ühekülgseid numbreid. Võta auto24 lahti ja vaata autode hindu, jälgi trende, uus vs kasutatud hinnavahest leiad amortisatsiooni, kõrvuta erinevaid mudeleid, modelleeri. Minul mingit erilist optimismi EV amortisatsiooni osas käesoleval hetkel ei ole, seda on näidanud vanemad mudelid ja näed, üks näide jälle varrukast võtta, hp vs ptc, ole lahke, võib arvata, et ptc on meie kliimas kõvaks vastuargumendiks, mis tirib auto järelturuhinda ja amortisatsiooni alla. Neid asju aga tuleb riburadapidi juurde, mis hinda mõjutavad, sest keegi ju ei taha "vana", kõik tahavad võimalikult uut ja vana ollakse nõus ostma vaid märgatavald odavamalt.


viimati muutis Markos 03.11.2023 16:14:10, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
HV kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 03.11.2023 16:07:40 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
tsitaat:
Mis elektrihind see ~10s on, enda toodang või elektrikate laadimisjaamad müüvad selle hinnaga?


Võtsin selle aasta keskmise, millega ma ise võrgust olen ostnud. EV'sse õnnestub tõenäoliselt odavamalt ka toppida, kui siin need 0'sed hinnad on. Samas vähese läbisõidu tõttu ilmselt saab see kõik väga juhuslik olema, st pole alati vaja laadida siis, kui on väga odav ja samas võib olla vaja laadida just siis, kui on kallis, ehk siis keskmine on väga aus parameeter.

Jälgin ka börsihinda aga 10s ei õnnestu väga saavutada, sest ülekandetasud ja maksud ise on juba 7-7.5s, kui arve jagan tarbitud kWh, saan elektrihinnaks pigem sinna 15..18s ja seda ka paraja börsi järgi võimlemisega.
Kui täna-homme elektriauto õue peale tooks, ei õnnestuks mul mingi nipiga sinna ~10s elektrit tankida, pigem pea topelt kallimalt tuleb see elektrikulu..

Kas EV ja ICE hinnavõrdluses laadimise seadmestikuga seotud kulutusi ka arvestati. Praktikas vist soovitatakse selle peene kaasaoleva juhtmega mitte jännata ja tuleb soetada ja välja ehitada kodune laadimisjaam, olenevalt mida tahta ja palju tuleb ehitada, on meediast käinud läbi hinnad 700..2500€ pelgalt EV laadimisjaama rajamine.

_________________
---
Kommentaarid: 16 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.11.2023 16:11:29 vasta tsitaadiga

Prillpapa kirjutas:

Kas EV ja ICE hinnavõrdluses laadimise seadmestikuga seotud kulutusi ka arvestati. Praktikas vist soovitatakse selle peene kaasaoleva juhtmega mitte jännata ja tuleb soetada ja välja ehitada kodune laadimisjaam, olenevalt mida tahta ja palju tuleb ehitada, on meediast käinud läbi hinnad 700..2500€ pelgalt EV laadimisjaama rajamine.


Ja kui peakaitse välja ei vea, siis.... hullemal juhul saab see number üsna kole olema
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 03.11.2023 16:29:32 vasta tsitaadiga

tsitaat:
älgin ka börsihinda aga 10s ei õnnestu väga saavutada, sest ülekandetasud ja maksud ise on juba 7-7.5s, kui arve jagan tarbitud kWh, saan elektrihinnaks pigem sinna 15..18s ja seda ka paraja börsi järgi võimlemisega.
Kui täna-homme elektriauto õue peale tooks, ei õnnestuks mul mingi nipiga sinna ~10s elektrit tankida, pigem pea topelt kallimalt tuleb see elektrikulu..


See on elektri hind (koos km'ga), ülekandetasu ei ole siin sees. Mul tuleb alati börsi keskmisest madalam tulemus tänu nordpooli automaatikale, eelkõige np järgi juhitud küte, sest see on külmadel talvekuudel kuni 80% kogu energiatarbest. EL autoga oleksin optimistlik, sest hõlbus oleks see sama süsteemiga liita, st tegemist on hõlpsasti juhitavad tarbijaga, va erijuhtumid.

tsitaat:
Kas EV ja ICE hinnavõrdluses laadimise seadmestikuga seotud kulutusi ka arvestati. Praktikas vist soovitatakse selle peene kaasaoleva juhtmega mitte jännata ja tuleb soetada ja välja ehitada kodune laadimisjaam, olenevalt mida tahta ja palju tuleb ehitada, on meediast käinud läbi hinnad 700..2500€ pelgalt EV laadimisjaama rajamine.


Laadimisjaama pole sisse arvestatud aga see ei teeks muud, kui muudaks asju veelgi rohkem EV kahjuks.

tsitaat:
Ja kui peakaitse välja ei vea, siis.... hullemal juhul saab see number üsna kole olema


Jep, see võib täiesti teema olla. Lähtudes sellest, et odaval ajal tahan ma talviti ka maja kütta.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 03.11.2023 16:55:48 vasta tsitaadiga

Prillpapa kirjutas:
700..2500€ pelgalt EV laadimisjaama rajamine.

Kui portatiivset laadijat seinale kardad kinnitada, siis nn "laadimisjaam" kaabliga maksab ~250-400€. Midagi ei pea rajama. Vähe normaalsemal majapidamisel on jõupesa välisseinal juba olemas.
Tühja pole ka mõtet maksta.
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 03.11.2023 18:15:15 vasta tsitaadiga

https://auto.pub/elektriautod-saavad-uue-polvkonna-mootorid/ Et püsimagneteid rootoril pole ja kasutatakse elektromagnetit nagu fossiilikate genekates siis ilmselt? Kas siis on uuesti harjad kasutusse võetud, millede abli sellesse rootori elektromagnetisse energiat viiakse või on mingi kavalam nipp kasutusse võetud, kus niiöelda harjavabalt see elektromagnet rootoris toidetud saaks? Näiteks staatori tekitatud magnetvälja abil seal tekitatakse esmalt alalisvool rootoris sellesama magnetvälja abil näiteks, mis siis rootori elektromagnetit toita võiks, ma ei tea kas selline asi oleks reaalne, ent esimene uitmõte mis pähe tuli, harjasid ei taha millegipärast eriti uskuda. Ja teisalt sellise mootori kasutegur siis ilmselt kehvem, kuna vaja rootori magnetit ka veel seal aktiivsena hoida?
Ja lisaks saaks rootori magnetvälja tugevuse muutmisega mootori väänet/pöördeid äkki ka vähe paremini vastavalt vajadusele sättida?
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.11.2023 18:18:50 vasta tsitaadiga

Kui eramaja ja 16A peakaitse (kolm faasi) siis saab 11kw laadija panna, nagunii autod väga rohkem ei võimalda.

Ega see autolaadija seda 16A lukku pane, paned kilpi ühe julla juurde ja kõik.

Näiteks https://www.vool.com/et/tooted/vool-lmc/

Laadija enda paigaldamine on sõltuvalt sellest, kas kilbis kaitse paigas ja sobiva ristlõikega kaabel garaaži veetud, lausa max poole tunni töö.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Indrek67
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.11.2023 18:48:51 vasta tsitaadiga

Tuleb muidugi juurde mainida, et kui peakaitse 16A, siis seda 11kw laadimisvõimsust ei näe sa mitte kunagi, DLM paned vahele laadijale mis seda toetab ja autosse söödab ta voolu alati kõige vähem koormatud faasi järgi(3f puhul laadimine kõigilt faasidelt võrdselt), ehk kui maja poolt kasutuses mõnel faasil üle 2,3kw, siis laadija ei tööta enam, faaside summaarne võimekus 16A puhul 11kw, lahti jagatuna 3,6kw per faas, laadimisstandarti järgi peaks kõikidel autodel minimaalne laadimisvool per faas olema 1,4kw. Kui laadija oskab vahetada 1F/3F vahel, siis veidi lihtsam, aga siis peab ka laadija 1F reziimis olema faasi taga mille puhul tead, et see on kõige vähem koormatud.
Kommentaarid: 13 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 03.11.2023 19:07:00 vasta tsitaadiga

Kui offgrid ja vaja 3x32A siis https://vi.aliexpress.com/item/1005005872125609.html?
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
HV kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 03.11.2023 19:29:03 vasta tsitaadiga

Hiina elektrikad ka nüüd saada: https://maxus.ee/
_________________
---
Kommentaarid: 16 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 04.11.2023 02:14:01 vasta tsitaadiga

Hiinalad pidid ju jõle odavad olema. Hinnakirja vaadates küll ei paista
_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 388, 389, 390 ... 421, 422, 423  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.