Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Kütuse hindade vaatlus (Küsitlus: Tankima asudes, kas enne püstol paaki või kaart pilusse?) märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 373, 374, 375 ... 604, 605, 606  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing

Automaattanklas tankima asudes, kas enne püstol paaki või kaart pilusse?
Püstol paaki
55%
 55%  [ 88 ]
Kaart pilusse
44%
 44%  [ 70 ]
hääli kokku : 158

autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 31.08.2021 20:47:31 vasta tsitaadiga

Nõel kinni. Lahendus sama.
_________________
Hooldatud (puhastatud, installitud) sülearvutid - https://www.yaga.ee/mox-fulder
https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. ca 100km raadiuses võin täna/homme ära ka tuua.
Kommentaarid: 1104 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 704
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
priit
Kreisi kasutaja

liitunud: 14.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 31.08.2021 21:01:21 vasta tsitaadiga

On's kellelgi kogemus, kaua bensiin üldse tarbimiskõlbulikuna säilib? Umbes 20 aasta eest oli kurb kogemus, kui sai varutud oma "mänguauto" jaoks A-76/80 bensiini, enne kui see müügilt kadus. Üle talve seistes sellega enam normaalselt ei käinud ei GAZ 69 ega Niva...
Kommentaarid: 193 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 162
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
KillFrenzy
HV Guru
KillFrenzy

liitunud: 05.04.2003




sõnum 31.08.2021 21:03:20 vasta tsitaadiga

Aasta vanusel olerexi 98 pole midagi häda, peakski selle autosse valama ja kanistrisse uue panema.
_________________
M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€
Kommentaarid: 151 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 133
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
BrutaH
HV vaatleja

liitunud: 10.05.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 31.08.2021 21:10:14 vasta tsitaadiga

2 serti. Kumbki meil hästi tunnustatud kütusemüüjate toodangi kohta. Üks ilma piiritusega bensiin 95, teine piiritusega bensiin 95.

Olulisemad asjad mida lisaks oktaanile vaadata on tihedus, hapnikusisaldus ja aururõhk.

Aururõhk on oluline, kuna bensiin peab vastama teatud lenduvuse klassile. Suvisel ajal peab meil olema B klassi bensiin, talvel E või E1. Aururõhk peab jääma õigesse üsna kitsasse vahemikku. Suvine bensiin peab olema madalama aururõhuga, et kütusesüsteemis ei tekiks aurukorke ja kuuma ilmaga aurustumise tõttu ülerõhku paaki ei tekiks. Talvel peab bensiin olema kergemini aurustuv, et parandada külmkäivituse omadusi.
Miks aururõhk oluline on? Üksi eriti ei olegi. Kui vastab standardile, siis ei ole vahet. Aga on olemas seos tihedusega.

Hapnikuühendite sisaldus bensiinis on oluline - rohkem hapnikku kütuses endas, seda kergem süttimine, parem põlemine, vähem põlemata jääke väljalaskegaasides, puhtam õhk, kliima ei soene nii palju ja jääkarud on õnnelikud. Kui kütus süttib paremini ja põleb paremini, siis on süüteprotsessi kergem kontrollida, mootor on teravam ja reageerib paremini.
Hapnikuühendid vähendavad pisut kütuses talletatud puhast energiat või kütteväärtust.
Hapnikuühendid ei ole bensiini "normaalne" osa. Neid lisatakse erinevate lisandite näol bensiini hulka. Parim näide neist on etanool (C2H6O, piiritus, biokomponent, solk - kuidas kellelegi ) aga laialt levinud on ka metanool ( Euroopas keelatud aga näiteks Hiinas laialt kasutusel ) MTBE (C5H12O), ETBE (C6H14O) ja vähemal määral TAME (C6H14O). Hapnikuühendid on ka suurepärased oktaanarvu parandajad.

Tihedus - otsene näitaja, kui kvaliteetset bensiini sa saad. Standardi järgi peab tihedus olema vahemikus 720-775 kg/m3 mõõdetuna temperatuuril 15 kraadi juures. Mida suurem tihedus, seda rohkem energiat liitris bensiinis on. Miks selline vahemik vajalik on? Sest bensiin ei ole kunagi ainult üks kindel aine. See on väga paljude erinevate süsivesinike segu ja ükski partii bensiini, mis tehasest välja tuleb, ei ole kunagi täpselt sama. Nafta omadused varieeruvad, tehase protsessides on varieeruvused, üks kord jääb ühte süsivesinikku üle, teinekord teist süsivesinikku jne. Selle pärast ongi olemas standard - kui vastab vahemikule, võib müüa. Sertifikaadil märgitud tihedus kehtib kogu bensiini segu kohta, ehk siis juba sisse segatud hapnikulisandid ja oktaaniparandajad on seal kajastatud. Etanooli tihedus on 789 kg/m3.


Kaasa pandud sertide pealt on kenasti näha, et bensiin 95 E0 sisaldab 10.25% MTBE või ETBE lisandit. Seda pole kahjuks märgitud kumba, aga neil erilist vahet pole. ETBE on pisut kõrgema tihedusega ja sisaldab pisut rohkem "kütteväärtust".
Fun fact - MTBE on odav lisand, tehakse seda metanoolist. Metanooli on lihtne maagaasist sünteesida ja siis edasi protsessida nii, et sellest saaks meie vahva kütuselisand. ETBE tehakse - etanoolist ( biolisandist, solgist, piiritusest ) ja see on märksa kallim kraam. MTBE on teatud piirkondades nagu USAs keelatud, kuna MTBE'l on paha omadus põhjavette sattuda ja seda kõlbmatuks muuta. ETBE'l sellist annet ei ole. TAME on nendest lisanditest kõige parem, kuid selle tootmine on veel kallim ja vähem levinud.

Bensiin 95 E10 sisaldab 9.32% etanooli ja väga vähesel määral mingit 5 süsinikuga eetrit. Mina ütleks, et "solki" on selles kütuses vähem.





Nüüd huvitav seos tihedusega ja aururõhu vahel. Bensiin on lenduv kraam aga kuna bensiin ei ole kunagi "sama" siis annab selle lenduvust väga erinevalt timmida. Piiritus on alati üks ja sama - tal on oma kindel keemiline valem ja piiritus ei varieeru. Tulgu ükskõik missugusest tehasest, 100% piiritus on 100% Piiritus.
Piiritusel on oma lenduvuse omadused ja oma kindel tihedus.

Kuidas tehakse E10 bensiini? Võetakse kvaliteetne toorbensiin, visatakse ~10 % piiritust sisse, segatakse läbi ja ongi valmis.
Aga mingil põhjusel, kui bensiin ja piiritus kokku segada, siis piirituse lisamine tõstab kogu segu lenduvust üsna suurel määral. Mis selle vastu aitab – tuleb kasutada kvaliteetsemat tihedamat pikemate süsinikuahelatega süsivesinikke toorbensiini kokkusegamiseks. Toorbensiini aururõhk peab olema väga madal selleks, et etanooliga segunedes ikka vastavasse vahemikku jääda. Siit tekib olukord, kus etanoolisisaldusega bensiini tihedus on 757kg/m3 aga ilma etanoolita bensiinil ainult 730kg/m3.

Kumba liiter nüüd siis lõpuks rohkem energiat sisaldab? Arvestagem seda ka, et etanool on pisut tihedam kui bensiin, siis 10% lisamine tõstab kogu segu tihedust umbes 4-5 ühiku võrra. ETBE ja MTBE tihedus on etanoolile sarnane, kuid need ei tekita seda aururõhu tõusu, seega saab kütusemüüja võtta tõelise “barrel scrape” odavaima toorbensiini, visata sinna sünteetilist hapnikuühendit sisse ja müüa kõigile standarditele vastavat mootorikütust. Etanooliga bensiini müüja peab sealjuures rohkem vaeva nägema.

Kiire matemaatika näitab, et arvestades E10 segu 3% väiksemat energiasisaldust, on 757kg/m3 tihedusega bensiinis ikkagi vähemalt 0.6% rohkem kütteväärtust. Siinkohal ma ei viitsi isegi arvestada MTBE või ETBE erinevusi, vaid läheme selle populaarse arvamusega “fossiilbensiini” puhul kaasa.. Pole neid andmeid hetkel käepärast ja otsida neid täna enam ei viitsi.


Kui soov tekib, võin millalgi etanooli positiivsetest omadustest ja müütidest ka pajatada. Praegu rohkem ei viitsi.

https://www.upload.ee/files/13439415/AN-S_52555_kutus_95__1_.pdf.html

https://www.upload.ee/files/13439416/be95_sert.pdf.html
Kommentaarid: 5 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 5
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
KillFrenzy
HV Guru
KillFrenzy

liitunud: 05.04.2003




sõnum 31.08.2021 21:30:16 vasta tsitaadiga

BrutaH kirjutas:

Kiire matemaatika näitab, et arvestades E10 segu 3% väiksemat energiasisaldust, on 757kg/m3 tihedusega bensiinis ikkagi vähemalt 0.6% rohkem kütteväärtust.


Ja ikkagi kõik väidavad, et E10 kulub 1-3% rohkem.


Lahe pikk jutt, keegi pädev võiks selle paikapidavust hinnata.

_________________
M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€
Kommentaarid: 151 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 133
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
Aeg maha 1p
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002




sõnum 31.08.2021 21:37:15 vasta tsitaadiga

Ei oska kaasa rääkida sissepritsega mootori kogemust, sest ei omanud enam bensiini autot kui seda solki hakati segama aga käpaga tsikkel sõitis selle etanooliseguga üle 30% väiksema distantsi (300km vs 200). Õnneks oli reservi asend olemas.
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
BrutaH
HV vaatleja

liitunud: 10.05.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 31.08.2021 21:42:48 vasta tsitaadiga

KillFrenzy kirjutas:

Ja ikkagi kõik väidavad, et E10 kulub 1-3% rohkem.
Kes kõik? Kütusemüüjad? Gubrmint? Kasutaja tolbajoob kuskil foorumis?

Kütusemüüjad ei viitsi selle piirtusega majandada. Ega ilmaasjata Alexela, Circle K ja Olerex sellest loobunud pole. Nende jaoks on keerulisem, peab kallimalt sisse ostma, piiritust hankima ja segama, marginaal ju väheneb. Pole nende huvides, kui saab odavamat sodi edasi müüa. Müües 100 miljonit liitrit 0.5 senti suurema marginaaliga annab 0.5 milli puhast. Vägev ju.

Gubrmint ei viitsi keskmise autoomaniku harimisega tegeleda. Neil piisavalt tegemist sellega, et ise nätsu närida ja sirgelt käia. Arvata on, et keskmine ministeeriumiametnik ei saa nendest numbritest ja keemilistest omadustest mitte midagi aru, samal ajal ei ole poliitiliselt kasulik vaeva näha kampaaniate tegemisega. Hääli ju juurde ei too aga niigi peenikest riigieelarvet ei taha ka venitada. Keskmine eestlane kuuleb sõna "bio" ja on kohe tagajalgel. Pigem vait olla.

Õnneks välismaised gubrmintid on pisut progressiivsemad ja üritatakse oma elanikkonda siiski harida.

Kasutaja tolbajoob kuskilt foorumist? Korra guugeldas, leidis 1000tulemuse seast üles murica Hiluxi meeste foorumi, kes kiidavad, et puhast preemiumit tankides läheb paremini edasi ja MPG tõuseb 2 ühiku võrra. WÄUUU. Must be true...
Kommentaarid: 5 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 5
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
KillFrenzy
HV Guru
KillFrenzy

liitunud: 05.04.2003




sõnum 31.08.2021 21:55:34 vasta tsitaadiga

BrutaH, katsu olla. Sa väidad siis, et 1-3% kütusekulu tõusu on vale?
Ehk endine väide, et kulu hoopis langeb siis?

_________________
M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€
Kommentaarid: 151 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 133
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
BrutaH
HV vaatleja

liitunud: 10.05.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 31.08.2021 22:13:35 vasta tsitaadiga

KillFrenzy kirjutas:
BrutaH, katsu olla. Sa väidad siis, et 1-3% kütusekulu tõusu on vale?
Ehk endine väide, et kulu hoopis langeb siis?

Mingitel juhtudel kütusekulu tõenäoliselt tõuseb. Ega ma päris 100% kõiki nüansse pole välja selgitanud veel endale. Üks aspekt, mis mind väga huvitab, näiteks, on see, kumba kütusega talvel mootor kiiremini üles soojeneb ja maksimaalse efektiivsuse saavutab. Soojenemise vahe võib lühikesi sõite harrastava juhi puhul tõesti suurt vahet tekitada.

Kindlasti ei ole karbussiga masinad võimelised E10 kütust optimaalselt kasutama, vähemalt mitte ilma karbussi ja süüdet seadistamata. Võimalik, et ka vanemad vabalthingavad, potentsiaalselt ka kulunud mootorid, võivad pisut kannatada. Uued mootorid on E10'le optimeeritud ja oskavad seda hästi ära kasutada. Väidan, et vahe on minimaalne - 1% vahet võib tekkida kas või sellest, kas sul on karteris uus või vana õli. Teine % võib tekkida sellest, et kevadel alla pandud suverehvid on suve jooksul rõhku kaotanud ja pisut pehmemaks läinud jne. Kolmas näide on see, mu enda auto pealt, kus pardakompuuter näitab E10ga sõites kulu 6.5 aga tankides liitrid kokku lüües on kulu 6.7. E0 kütusega näitab 6.2 aga tankides liitrid kokku lüües on ikka 6.7. Kui palju on tegelikult inimesi, kes pidevalt kütusekulu sedasi arvestavad? Kas äkki selle pealt tekib juba inimesi, kes ütlevad, et nende kütusekulu on E10ga suurem, kuigi võib-olla on kompuutri näit lihtsalt täpsem ja kulu on sama?

Viimati käisin Põltsamaal, lasin paagi CK's täis, tegin tiiru ära, läksin järgmisel hommikul sama tankuri alla ja lasin uuesti täis. Kiirusepiirangule vastav maanteesõit ja kompuuter manas ette numbrid 5.9. Fantastiline! CK kütus on parim! Ökopill! Ainult tankuri alla minnes oli tegelik tulemus 6.4.
Käin tegelt üsna tihti sealkandis, E10'ga paagis pikka maanteesõitu tehes ei pane kompuuter kunagi reaalsusest mööda.
Pole sellest mehhanismist ka siiani aru saanud, mis seda pardakompuutri hajumist põhjustab. Pole täpset infot, kuidas seda kulunumbrit üldse arvestataksegi.
Kommentaarid: 5 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 5
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
KillFrenzy
HV Guru
KillFrenzy

liitunud: 05.04.2003




sõnum 31.08.2021 22:21:43 vasta tsitaadiga

BrutaH kirjutas:
[
Viimati käisin Põltsamaal, lasin paagi CK's täis, tegin tiiru ära, läksin järgmisel hommikul sama tankuri alla ja lasin uuesti täis. Kiirusepiirangule vastav maanteesõit ja kompuuter manas ette numbrid 5.9. Fantastiline! CK kütus on parim! Ökopill! Ainult tankuri alla minnes oli tegelik tulemus 6.4.
Käin tegelt üsna tihti sealkandis, E10'ga paagis pikka maanteesõitu tehes ei pane kompuuter kunagi reaalsusest mööda.
Pole sellest mehhanismist ka siiani aru saanud, mis seda pardakompuutri hajumist põhjustab. Pole täpset infot, kuidas seda kulunumbrit üldse arvestataksegi.


Pika teadusliku laadi jutule selline väide otsa.
Sellest saad ikka aru, et sellisel meetodil ei ole võimalik kulu täpselt mõõta?


Väga lihtsustatult. Kuna kütuserõhk on fikseeritud, on teada palju kütust igakord pihusti avanedes pihustatakse ja läbisõit on ka teada, ning ongi olemas.

_________________
M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€
Kommentaarid: 151 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 133
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 31.08.2021 22:25:28 vasta tsitaadiga

Liiga keeruliseks läheb. Mõttekam vist elektriauto osta. Seal need füüsikalised suurused paigas. 220V on 220V.
Kommentaarid: 691 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 533
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
KillFrenzy
HV Guru
KillFrenzy

liitunud: 05.04.2003




sõnum 31.08.2021 22:26:21 vasta tsitaadiga

Betamax, jep, lisaks see pluss, et elekter on tasuta.
_________________
M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€
Kommentaarid: 151 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 133
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
BrutaH
HV vaatleja

liitunud: 10.05.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 31.08.2021 22:41:55 vasta tsitaadiga

KillFrenzy kirjutas:
BrutaH kirjutas:
[
Viimati käisin Põltsamaal, lasin paagi CK's täis, tegin tiiru ära, läksin järgmisel hommikul sama tankuri alla ja lasin uuesti täis. Kiirusepiirangule vastav maanteesõit ja kompuuter manas ette numbrid 5.9. Fantastiline! CK kütus on parim! Ökopill! Ainult tankuri alla minnes oli tegelik tulemus 6.4.
Käin tegelt üsna tihti sealkandis, E10'ga paagis pikka maanteesõitu tehes ei pane kompuuter kunagi reaalsusest mööda.
Pole sellest mehhanismist ka siiani aru saanud, mis seda pardakompuutri hajumist põhjustab. Pole täpset infot, kuidas seda kulunumbrit üldse arvestataksegi.


Pika teadusliku laadi jutule selline väide otsa.
Sellest saad ikka aru, et sellisel meetodil ei ole võimalik kulu täpselt mõõta?


Väga lihtsustatult. Kuna kütuserõhk on fikseeritud, on teada palju kütust igakord pihusti avanedes pihustatakse ja läbisõit on ka teada, ning ongi olemas.
See oli ühekordne näide enda kogemusest näitlikustamaks ühte hüpoteesi. Ei taotlenud sellega mitte mingit teaduslikku tõde.

Lihtsustada oskab igaüks ja isegi sellega paned sa päris korralikult mööda. Kütuserõhk ei ole fikseeritud. Selle jaoks on olemas kütuserõhu regulaator, mis annab oma parima, et hoida kütuserõhku võimalikult stabiilsena, kuid kütuse rõhk kõigub vastavalt sisselaskekollektoris olevale vaakumile või ülerõhule. Samuti ei ole iga pihusti pihustus võrdne, sest silindrisse lastavat kütust ei mõõdeta ruumalas ehk liitrites, vaid massis ehk grammides. Kütuse ruumala mõjutab temperatuur, mis töösooja otsepritsega mootori puhul võib läheneda 100 kraadile, kuna pihustid asuvad plokikaanes sees olles ühendatud jahutussärgiga ja temperatuuri varieeruvus sissepritsitava kütuse puhul on külma käivituse puhul alates õues olevast temperatuurist kuni mootori töösooja temperatuurini + põlemiskambrist pihustitesse lekkiv jääksoojus. Samuti on kõrgsurve kütusepump plokikaane küljes ja seda käitatakse nukkvõlli pealt.
Nagu enne mainitud, ei ole kütus kunagi üks ja see sama, kuna varieerub oma koostiselt ja eelpoolmainitud tiheduselt päris tugevasti. Seega ei saa võtta "lihtsustatult", et pihusti on nii kaua lahti, seega kulus nii palju benssu.
Kommentaarid: 5 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 5
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Flab
HV Guru

liitunud: 09.10.2005




sõnum 31.08.2021 22:42:32 vasta tsitaadiga

Betamax kirjutas:
Liiga keeruliseks läheb. Mõttekam vist elektriauto osta. Seal need füüsikalised suurused paigas. 220V on 220V.


Vähe kiiremini sôidad laseb kohe kulu duublisse icon_confused.gif .
Segadust kui palju.
Kommentaarid: 962 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 765
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
KillFrenzy
HV Guru
KillFrenzy

liitunud: 05.04.2003




sõnum 31.08.2021 23:04:40 vasta tsitaadiga

BrutaH, joppen puhh, kirjutasin ju et lihtsustatult.
_________________
M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€
Kommentaarid: 151 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 133
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
Aeg maha 1p
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002




sõnum 01.09.2021 06:37:20 vasta tsitaadiga

Ei usalda seda akuautot. Bensiinimootorit oskab igaüks ise remontida ja midagi valesti ei saa minna aga kui akuauto midagi hakkad ehitama, siis võid surmava elektrilöögi kohe saada
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.09.2021 07:02:17 vasta tsitaadiga

Sold OUT kirjutas:
Ei oska kaasa rääkida sissepritsega mootori kogemust, sest ei omanud enam bensiini autot kui seda solki hakati segama aga käpaga tsikkel sõitis selle etanooliseguga üle 30% väiksema distantsi (300km vs 200). Õnneks oli reservi asend olemas.

Mootorratas on mootorratas. Vfr iga korra saaks aurude peal tartu-tallinn-tartu, korra on ühe otsa peale kolmveerand paaki otsas.

_________________
Hooldatud (puhastatud, installitud) sülearvutid - https://www.yaga.ee/mox-fulder
https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. ca 100km raadiuses võin täna/homme ära ka tuua.
Kommentaarid: 1104 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 704
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
Aeg maha 1p
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002




sõnum 01.09.2021 07:50:09 vasta tsitaadiga

No mul oli suht tavaline Pärnu ots ja alati hakkas tühja paagi tuli ~300 +/- 10 km peal põlema. Edaspidi läks 98 sisse ja probleem kadus.

Nüüd vist võib jälle 95 peale tagasi kolida

_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 04.09.2021 16:42:16 vasta tsitaadiga

Cirkle K äpp sa paigaldatud ja maksekart lisatud. Küll aga ei leia ma kohta, kuidas olemasolevat ExtraClub kaarti lisada nende programmiga. Kas saab ja kui ei, siis miks?
Muidu oleks ju tore, et saad nii äpi kui ka sirkli enda plastikkaarti kasutada sama lojaalsusprogrammi raames. Või viskan nende kaardi minema nüüd? Siis viskan pigem äpi minema.
Muidu kirjutavad, et saad lisada kuni kümme kaarti, aga mul ole vaja lisada kümmet pankakaarti doh.gif
Kommentaarid: 133 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 120
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Renka
HV Guru
Renka

liitunud: 01.04.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 04.09.2021 16:43:53 vasta tsitaadiga

Miks ExtraClubi kaarti üldse vaja on?
Seod selle ju pangakaardiga ja pole mingit eraldi kaarti vaja.

_________________
There is no place like 127.0.0.1
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 61
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 04.09.2021 16:52:18 vasta tsitaadiga

Kui poleks vaja, ei küsinuks ju.
Ühel eraisikust võib mitu autot olla ja seetõttu iga auto jaoks on sama programmi raames oma kaart. Kõik ei pea telefonis käima. Kui neid kaarte ühtsesse gruppi liita ei saa, pole ju sellel lojaalsusprogramml mingit pointi.
Äpi tirisingi seepärast, et üks kaart on alati vales autos, kui tankida on vaja. Aga ei, nii hästi nüüd ka ei läinud, nagu lootsin.
Kommentaarid: 133 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 120
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
Aeg maha 1p
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002




sõnum 04.09.2021 17:47:49 vasta tsitaadiga

Mida ja miks sa teha tahad. Ühe äpiga saad kümme autot tankida. Mingit kaarti pole vaja. Pangakaardid seod oma kontoga.
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 04.09.2021 17:57:53 vasta tsitaadiga

Sa annad oma telefoni või äpi õigused üle teisele isikule?
Ja nagu kirjutasin, telefon pole alati eelistatud vahend kliendikaardi ees.

Ega selline ebamugavus ka eriti tervitatav pole.
tsitaat:
Muidu hea ja mugav tankida, aga liiga tihti peab erinevaid aega nõudvaid tegevusi tegema, enne kui tankima saab... küll jälle autentima, siis värskendama.
Kommentaarid: 133 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 120
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
Aeg maha 1p
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002




sõnum 04.09.2021 18:42:28 vasta tsitaadiga

Teisel isikul on ju oma konto. Miks sa peaksid oma kaardi või äpi talle andma?

Äpiga pead vaeva nägema? Kaartidega veel hullem ju. Esmalt vea neid kaasas, siis sisesta sooduskaart, siis sisesta pangakaart, sisesta PIN ja hakka tankima. Samas telefon on alati kaasas. Valid äpist pumba ja asi vask. Pole pidanud midagi autentima või värskendama aasta jooksul. Vaata oma telefon üle.

_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 04.09.2021 19:27:42 vasta tsitaadiga

Tore, et sul kõik alati hästi on.
Kirjelda siis mulle saamatule, kuidas Nokia 3310 peale saab selle äpi paigaldada, nii, et need erinevad kontod moodustavad ühe terviku?

PS. Autodele on tihti pandud nn. kaarditaskuid standardisse kaasa, kus saad mugavalt oma deebetkaarte hoida. Tõmbad selle auto kaardipilust välja, torkad selle tankuri pilusse, tangid ja sõidad minema (kaart autosse tagasi icon_razz1.gif ). Ma ei tea, mis jebla sa nende kaartidega teeksid, kui sul need oleks olemas.

PS2. Muuseas on Neste selle asja lihtsalt lahendanud, saad sisuda oma eraisiku kaardi äpiga. Ja mida sirkel teeb?
Kommentaarid: 133 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 120
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Kütuse hindade vaatlus (Küsitlus: Tankima asudes, kas enne püstol paaki või kaart pilusse?) mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 373, 374, 375 ... 604, 605, 606  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.