Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
mryx
HV kasutaja
liitunud: 14.03.2005
|
28.11.2019 13:21:34
|
|
|
Selle CO2 grammide mõõtmisega seoses tekkis mul üks kiuslik küsimus planeedipäästjatele:
Kas keegi on arvutanud, kui palju lisa CO2 õhkupaiskumist põhjustavad pisikesed maanteeringid?
Sellised, mille läbimiseks peab suur veoauto peaaegu seisma jääma, et siis peale ringi läbimist hoogu kogudes tahmapilv seljataha jätta.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
28.11.2019 13:23:43
|
|
|
Sama asi ju nende magavate politseinike osas.
Pidurdamised, kiirendused, müra.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Reaper
Kreisi kasutaja
liitunud: 29.08.2005
|
28.11.2019 14:15:34
|
|
|
mryx: Ilmselgelt ring on odavam, kui korralik mitmetasandiline ristmik.
A varsti keelatakse veoautod ära, siis probleem lahendatud
degreal: Ma oletan, et Sahara probleem on looduslik: liivatormid.
|
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
|
mryx
HV kasutaja
liitunud: 14.03.2005
|
28.11.2019 14:59:15
|
|
|
Reaper kirjutas: |
mryx: Ilmselgelt ring on odavam, kui korralik mitmetasandiline ristmik. |
Ma sihtisin oma küsimusega pigem selles suunas, kas neid ringikesi nii palju on vaja ning miks nad nii väiksed peavad olema.
Ühest küljest pingutatakse CO2 emissiooni vähendamisega nii, et piltlikult öeldes ninast veri väljas. Samas võiks liikluse mõistliku korraldamisega palju rohkem CO2 emissiooni piirata. See praegune kliimahüsteeria on ikka väga silmakirjalik.
Näiteks Raplast läbi sõites on teel viis või kuus pisikest ringikest - seal tekib küll kahtlus tee projekteerija terves mõistuses.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
28.11.2019 15:06:48
|
|
|
Ringtee on igast asendist etem kui foor. Tahaksid 6 foori taga istuda Raplast läbi sõites?
Tanel kirjutas: |
Veelkord õhusaaste kaart - meil Põhja-Euroopas ei ole puhta õhuga probleemi.
https://maps.who.int/airpollution/
Probleemid on eelkõige Aasias ja Aafrikas, kust tuleb enamus maailma saastest.
Õhusaaste ei tunne piire. Kirjuta Hiina valitsusele, kes avab iga nädal uue kivisöeelektrijaama. |
On see üldse toimiv leht? Mingi 2016a märge on seal allpool...
https://waqi.info/
Kui sealt peenosakesi vaadata, siis ei saa päris öelda, et probleeme ei oleks
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
|
lauri
HV veteran
liitunud: 05.11.2001
|
28.11.2019 15:15:23
|
|
|
mryx kirjutas: |
Näiteks Raplast läbi sõites on teel viis või kuus pisikest ringikest - seal tekib küll kahtlus tee projekteerija terves mõistuses. |
ot: |
Projekteerijatele hangiti uued töövahendid - sirklid - nüüd nad peavad kuidagi õigustama nende kasutamist, kuna kulutus sai ju tehtud. |
_________________ Powered by MacBook Pro.
The sh*t has hit the fan. |
|
Kommentaarid: 89 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
28.11.2019 17:50:24
|
|
|
Rapla pole ainuke selline koht...keilasse tehti samuti järjest miski 5-6 ringteed jah, sõna otseses mõttes järjest! umbes selliste 100m vahedega, ja mitte linna sisse vaid tegelikult linnast möödasõidule. vähemalt 2-3 nendest ringidest on täpselt 1 ja ainus põhisuund välja, mida sõidab ilmselt kuskil 95% autosid ja päris mitu neist ringidest ongi ainult 3 väljasõiduga. Seejuures on osad neist ringidest tahtlikult projekteeritud nii, et pead sõidukiga hoo ikka jõhkralt maha võtma.
Kui nüüd võrrelda fooridega neid kohti, või vähemalt mitut nendest "ringistatud" kohtadest seal siis vähegi mõistliku fooritsükli puhul ei peaks suurem osa autosid sinna foori taha end pidurdama ja isegi kui foor eemal punaseks läheb siis eelnevalt sõidukiirust vähendades saaks ikkagi ilmselt läbida lõiku nii, et foori taga tegelikult seisma jääda poleks vaja.
Ametnikud ise rääkisid selle kohta nii, et see tee ja need ringid tehtigi spetsiaalselt ümber justnimelt selle mõttega, et autod sõidaksid seal teokiirusel kuna siis ei olevat eemal, mõnesaja meetri kaugusel asuvates elumajades niipalju kuulda sõitmist aga et mis mõju on sellel õhusaastamisele kui sajad, võibolla tuhanded rekkad ja lisaks veel kõik need sõiduautod peavad seal iga natukese aja tagant pidurdama nulli ja siis uuesti kiirendama...tundub, et see vist ei huvitanud kedagi
Ehk siis jah, peaaegu kogu see praegune suur kliimapäästmine, co vähendamine ja muu selleteemaline mudru on ju tegelikult lihtsalt üks suur nali ja niiditõmbamine. Olen täiesti nõus, et sellist asja peaks alustama hoopis liiikluse ja liiklusvoogude optimeerimisest. Muid asja võib loomulikult ajada sinna kõrvale, aga neid asju tuleks ajada vähe teistmoodi
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
Kommentaarid: 273 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
9 :: |
3 :: |
224 |
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
28.11.2019 17:51:56
|
|
|
Miks ringteel nulli pidurdama peab?
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
|
Etz
HV Guru
liitunud: 27.01.2005
|
28.11.2019 17:53:16
|
|
|
Janis kirjutas: |
Miks ringteel nulli pidurdama peab? |
Mine vaata neid keila ringe ja saad aru...
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
Kommentaarid: 223 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
192 |
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
28.11.2019 17:55:28
|
|
|
No olen sõitnud küll seal. Mõnel korral ehk peab jah pidurdama hoo maha aga enamasti ikka sealt ilusti rahulikult läbi kulgenud....
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
|
Reaper
Kreisi kasutaja
liitunud: 29.08.2005
|
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
28.11.2019 21:08:13
|
|
|
sest ükskord kui ma nulli ei pidurdanud, lendas tagaots masinal ette ja tegin full pirueti ja see on täiesti tõestisündinud lugu kusjuures! polnud isegi talv, ega must jää ega midagi sellist. lihtsalt märg asfalt ja ega kiiruski polnud üldse nii eriliselt suur. muidugi see nulli on mõnevõrra illustratiivne. mõnikord tuleb pidurdada nulli, mõnikord lihtsalt väga väga aeglaseks tõmmata.
aga keila ringidega on selline väike "trikk" veel, et need on tehtud väliskurvi poole alla kaldu, kohati täitsa arvestatavalt. seepärast võib seal ka masin teatud juhtudel päris kergelt käest ära minna.
muidugi inimesed on erinevad, mina isiklikult oma sõiduautoga ei pidurda seal kunagi päris nulli KUI mu ees ei uimerda mõni kohalik (nemad pidurdavad enamasti nulli või sisuliselt seisma). samas minu jaoks polnud see piruett ka juhtumine, mida ma oleksin hiljem sõpruskonnas kirjeldanud kui "üliohtlik olukord ja surm käis silme eest läbi", aga paljude jaoks ta jällegi umbes selline olukord oleks ja arvan, et võibolla see on põhjus miks paljud kohalikud neid ringe ERITI aeglaselt läbivad.
ja kui me räägime suurtest rekkadest siis neil ei ole seal imetillukestel ringidel tegelikult mingit muud võimalust kui pidurdada sisuliselt nulli. ~5-10kmh liikumiskiirust auto puhul võib võtta juba küll kui nulli pidurdamist.
aga tegelikult tahtsin praegu lihtsalt sheerida selle uudise linki https://ekspress.delfi.ee/arvamus/ups-biokutused-hoopis-lisavad-co2-heitmeid?id=87672553&fbclid=IwAR16w5miyEHnVHcotvEImsLa2vSX7oDOGyBFaseLZG8_9x8fOqOAZX1zoXw
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
Kommentaarid: 273 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
9 :: |
3 :: |
224 |
|
tagasi üles |
|
|
Dogbert
HV Guru
liitunud: 03.05.2004
|
28.11.2019 21:55:49
|
|
|
Janis kirjutas: |
No olen sõitnud küll seal. Mõnel korral ehk peab jah pidurdama hoo maha aga enamasti ikka sealt ilusti rahulikult läbi kulgenud.... |
Rekkaga? Bussiga?
_________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus. |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
|
Renka
HV Guru
liitunud: 01.04.2002
|
29.11.2019 02:38:54
|
|
|
Wiltz kirjutas: |
sest ükskord kui ma nulli ei pidurdanud, lendas tagaots masinal ette ja tegin full pirueti ja see on täiesti tõestisündinud lugu kusjuures! polnud isegi talv, ega must jää ega midagi sellist. lihtsalt märg asfalt ja ega kiiruski polnud üldse nii eriliselt suur. muidugi see nulli on mõnevõrra illustratiivne. mõnikord tuleb pidurdada nulli, mõnikord lihtsalt väga väga aeglaseks tõmmata. |
Oleks ehk aeg korralikud rehvid osta? Kui ikka kerge niiskusega auto üle juhitavuse kaotab siis on tegu ikka väga kehvade rehvidega.
_________________ There is no place like 127.0.0.1 |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
1 :: |
61 |
|
tagasi üles |
|
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
29.11.2019 03:18:41
|
|
|
suur tänu ekspertarvamuse eest
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
Kommentaarid: 273 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
9 :: |
3 :: |
224 |
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
29.11.2019 11:23:25
|
|
|
Arvan samamoodi. Ja kui korraga ei jõua siis osta tagasillale enne.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 179 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
145 |
|
tagasi üles |
|
|
Magic
HV Guru
liitunud: 28.12.2001
|
29.11.2019 11:52:01
|
|
|
Eks saab ikka spinni teha. Kruusal lahe provotseerida. Asfalti osas see pigem selline ootamatu jah... kui mootorit on siis rooli natuke ja hoogu juurde - drift on lahe
///
Teemasse ka, bemmi 3 seeria oma on poolelektriline asi on vist sõltumatu ajamiga mitte hübriid?
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
|
Reaper
Kreisi kasutaja
liitunud: 29.08.2005
|
29.11.2019 12:32:22
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Veelkord õhusaaste kaart - meil Põhja-Euroopas ei ole puhta õhuga probleemi.
https://maps.who.int/airpollution/
Probleemid on eelkõige Aasias ja Aafrikas, kust tuleb enamus maailma saastest.
Õhusaaste ei tunne piire. Kirjuta Hiina valitsusele, kes avab iga nädal uue kivisöeelektrijaama. |
Üldiselt meil muidugi õhusaastega probleeme pole. Küll aga hingavad autojuhid (ja autoga sõitjad) sisse kõige rohkem teiste autode heitgaase.
Mul oli täna just au olla rohelist ootamas musta diislitossu välja ajava kaubiku taga.
Nii et lokaalselt on see probleem ikkagi olemas.
(Veelkord, see pole niivõrd CO2 teema, vaid pigem muude heitgaaside probleem!)
|
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
29.11.2019 12:43:58
|
|
|
No tehniliselt mitte-korrasolevad autod on täiesti teine teema.
Aga kui CO2 tahad rääkida, siis Eesti CO2 pääste on 0,05% maailma päästest, ehk see on nii väike, et mahub veamarginali piiresse.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Magic
HV Guru
liitunud: 28.12.2001
|
29.11.2019 13:27:47
|
|
|
Kas riigi Co2 sidumist ka kuskil arvestatakse? Mida kiirema kasvuga metsa kasvatada ehituseks seda ökomad me oleksime.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
|
Reaper
Kreisi kasutaja
liitunud: 29.08.2005
|
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
29.11.2019 14:01:34
|
|
|
Ei pea ju kasutama palmiõliga biokütust
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
29.11.2019 15:21:02
|
|
|
selle E kütuse asja osas on liidus juba vastuvõetud otsused, et seda % tuleb hoopis vähendama hakata. just eelmine nädal lugesin selle kohta üht artiklit, aga ei viitsi seda praegu otsima hakata linkimiseks
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
Kommentaarid: 273 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
9 :: |
3 :: |
224 |
|
tagasi üles |
|
|
Magic
HV Guru
liitunud: 28.12.2001
|
29.11.2019 15:50:20
|
|
|
Wiltz kirjutas: |
selle E kütuse asja osas on liidus juba vastuvõetud otsused, et seda % tuleb hoopis vähendama hakata. just eelmine nädal lugesin selle kohta üht artiklit, aga ei viitsi seda praegu otsima hakata linkimiseks |
P-Euroopas Fame on hea mõte jah
Palmiõli loomulikult väheneb, aga see suuresti sõltub kuidas õnnestub ka sundida tööstuseid vanaõli koguma ja mis saab 3 põlvkonna lahendustest. Nood konkureerivad biogaasiga toorme osas.
Ehk puhtalt riskikindluselt on HVO ikka väga hea asi või siis puhas õige diisel.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
|
zyclon
HV vaatleja
liitunud: 16.12.2003
|
29.11.2019 16:14:11
|
|
|
Renka kirjutas: |
Wiltz kirjutas: |
sest ükskord kui ma nulli ei pidurdanud, lendas tagaots masinal ette ja tegin full pirueti ja see on täiesti tõestisündinud lugu kusjuures! polnud isegi talv, ega must jää ega midagi sellist. lihtsalt märg asfalt ja ega kiiruski polnud üldse nii eriliselt suur. muidugi see nulli on mõnevõrra illustratiivne. mõnikord tuleb pidurdada nulli, mõnikord lihtsalt väga väga aeglaseks tõmmata. |
Oleks ehk aeg korralikud rehvid osta? Kui ikka kerge niiskusega auto üle juhitavuse kaotab siis on tegu ikka väga kehvade rehvidega. |
Wiltzi olukorda ei tea, aga olen kaks korda just ringteel väikese kiiruse peal täielikku pidamise kaotust kogenud. Ühel korral tegin lausa teadust ja läksin uurima, oli ka lihtsalt niiske asfalt, vähe siledam koht ja mingi hästi kerge õliolluse kirme oli maas, ilmselt mingi avarii tagajärjed.
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
|
|